kutsituatie
maandag 14 mei 2018 om 19:39
Waar te beginnen...
Gisteren mega ruzie met vriend over iets onbenulligs waarna hij het uitmaakte. Dit zat er al aan te komen, we hadden vaak ruzie, hij kan een schat zijn maar ook een draak en ik speelde de laatste tijd al met het idee om de relatie te verbreken omdat ik niet meer tegen zijn boze en agressieve buien kon. Maar het klassieke verhaal: na een woedeaanval was hij weer een paar weken poeslief waardoor ik het weer vergat. Maar goed, het is nu voorbij.
Maar: ik was dit weekend over tijd en had al besloten deze ochtend een test te doen. Positief... en ja, altijd veilig gedaan, er is iets misgegaan, want ik was echt nog niet klaar om een kind te krijgen van deze man. Maar nu het zo is ga ik het niet laten weghalen. Ik heb hem een foto van de test geappt en gezegd dat ik dit niet gebruik om hem terug te winnen maar omdat ik hem hierover wilde informeren. En dit is ook zo: ik wil niet dat iemand bij me is alleen maar omdat ik zijn kind draag, ik wil iemand die bij me is omdat hij bij me wil zijn.
Zijn eerste reactie was: "ga je echt deze kaart spelen?" Dit maakte me geïrriteerd, en ik gaf weer aan dat het puur ter info was en dat hij ermee mocht doen wat hij wilde. Toen zei hij: "ik wil er niks mee te maken hebben, ik hoef ook geen updates, laat me met rust."
En nu? Nu voel ik me zwaar kut. Ik heb een goed vangnet, ik weet dat ik niet alleen sta, maar ik ben er echt nog niet klaar voor om mensen te vertellen dat ik zwanger ben en dat mijn relatie voorbij is. Daarom deel ik het met jullie, hopend op wat tips en steun voor de komende tijd.
Gisteren mega ruzie met vriend over iets onbenulligs waarna hij het uitmaakte. Dit zat er al aan te komen, we hadden vaak ruzie, hij kan een schat zijn maar ook een draak en ik speelde de laatste tijd al met het idee om de relatie te verbreken omdat ik niet meer tegen zijn boze en agressieve buien kon. Maar het klassieke verhaal: na een woedeaanval was hij weer een paar weken poeslief waardoor ik het weer vergat. Maar goed, het is nu voorbij.
Maar: ik was dit weekend over tijd en had al besloten deze ochtend een test te doen. Positief... en ja, altijd veilig gedaan, er is iets misgegaan, want ik was echt nog niet klaar om een kind te krijgen van deze man. Maar nu het zo is ga ik het niet laten weghalen. Ik heb hem een foto van de test geappt en gezegd dat ik dit niet gebruik om hem terug te winnen maar omdat ik hem hierover wilde informeren. En dit is ook zo: ik wil niet dat iemand bij me is alleen maar omdat ik zijn kind draag, ik wil iemand die bij me is omdat hij bij me wil zijn.
Zijn eerste reactie was: "ga je echt deze kaart spelen?" Dit maakte me geïrriteerd, en ik gaf weer aan dat het puur ter info was en dat hij ermee mocht doen wat hij wilde. Toen zei hij: "ik wil er niks mee te maken hebben, ik hoef ook geen updates, laat me met rust."
En nu? Nu voel ik me zwaar kut. Ik heb een goed vangnet, ik weet dat ik niet alleen sta, maar ik ben er echt nog niet klaar voor om mensen te vertellen dat ik zwanger ben en dat mijn relatie voorbij is. Daarom deel ik het met jullie, hopend op wat tips en steun voor de komende tijd.
maandag 14 mei 2018 om 20:26
Ze had duidelijk aangegeven dat ze geen abortus wilde. Dus dat betekent dat die nieuwe man opgescheept zit met het kind van een ander.Susan schreef: ↑14-05-2018 20:22Het lijkt mij dat ze bedoelt: een leuke man om een relatie mee te beginnen, om dan vervolgens, na een tijd, zwanger van diegene te worden en samen voor dat kind te zorgen. Maar ik kan me haast niet voorstellen dat je dat zelf niet snapt en dat je serieus dat andere erin leest.
Taalnazi's zijn onprettige mensen: https://www.esquire.com/nl/stijl-carrie ... lijk-mens/
maandag 14 mei 2018 om 20:29
Evengoed snap je heus wel hartstikke prima dat Doreia er dus WEL op doelt dat ze beter voor abortus kan kiezen en met een andere man aan een gezin kan beginnen. Iedereen haalt dat er ook gewoon uit, behalve jij.De_Cynicus schreef: ↑14-05-2018 20:26Ze had duidelijk aangegeven dat ze geen abortus wilde. Dus dat betekent dat die nieuwe man opgescheept zit met het kind van een ander.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
maandag 14 mei 2018 om 20:31
Nieuwe woordje geleerd?
Taalnazi's zijn onprettige mensen: https://www.esquire.com/nl/stijl-carrie ... lijk-mens/
maandag 14 mei 2018 om 20:50
Zo wat een reacties!
Ik ben het met de mensen eens die het een kinderachtig actie van mij vinden om dit via de app te vertellen. Ik heb dit totaal niet goed doordacht, ik was in paniek, dacht op dat moment dat ik er goed aan deed.
Wat betreft abortus: ik heb 10 jaar geleden een abortus ondergaan. Toen was het een goede beslissing, ik studeerde net, was zwanger van een scharrel, totaal niet klaar voor een kind. Nooit spijt van gehad. Dit keer voelt het anders. Het is totaal niet wat ik ooit in gedachten had, ik wilde (zoals iedereen) een gezellig gezinnetje met mijn grote liefde, maar het is nu eenmaal wat het is.
Verder wat betreft mijn ex: ik kijk het even aan, ik laat hem met rust tot het nieuws ingezonken is en kijk dan wel hoe hij reageert. Ik denk dat hij als vader heel anders is dan als partner, maar we zullen het zien. En alimentatie hoef ik niet!
Ik ben het met de mensen eens die het een kinderachtig actie van mij vinden om dit via de app te vertellen. Ik heb dit totaal niet goed doordacht, ik was in paniek, dacht op dat moment dat ik er goed aan deed.
Wat betreft abortus: ik heb 10 jaar geleden een abortus ondergaan. Toen was het een goede beslissing, ik studeerde net, was zwanger van een scharrel, totaal niet klaar voor een kind. Nooit spijt van gehad. Dit keer voelt het anders. Het is totaal niet wat ik ooit in gedachten had, ik wilde (zoals iedereen) een gezellig gezinnetje met mijn grote liefde, maar het is nu eenmaal wat het is.
Verder wat betreft mijn ex: ik kijk het even aan, ik laat hem met rust tot het nieuws ingezonken is en kijk dan wel hoe hij reageert. Ik denk dat hij als vader heel anders is dan als partner, maar we zullen het zien. En alimentatie hoef ik niet!
maandag 14 mei 2018 om 20:55
Als vader zal hij nog steeds met jou te maken hebben. En andersom.
Respect tussen jullie is ver te zoeken. Jullie halen het slechtste in elkaar naar boven. Zie alleen al hoe je hem het nieuws van je zwangerschap hebt gebracht. De toon is gezet. Waarom zou het tussen jullie nu opeens anders gaan? Waarop baseer je dat,? Ik zie het niet terug.
Respect tussen jullie is ver te zoeken. Jullie halen het slechtste in elkaar naar boven. Zie alleen al hoe je hem het nieuws van je zwangerschap hebt gebracht. De toon is gezet. Waarom zou het tussen jullie nu opeens anders gaan? Waarop baseer je dat,? Ik zie het niet terug.
maandag 14 mei 2018 om 20:56
maandag 14 mei 2018 om 20:58
bloemetjesenbijtjes schreef: ↑14-05-2018 20:50Zo wat een reacties!
Denk je nu werkelijk dat zijn minzame kant plots bovenkomt als je een kind bij hem dumpt? Echt?
Edit:
Sorry To, ik geef geen zier om jouw gevoelens. Jij bent bereidt om een mens zonder instemming ruim 18 jaar te confronteren met een man waarvan je weet dat hij agressief is, omdat je opziet tegen een abortus
anoniem_262747 wijzigde dit bericht op 14-05-2018 21:09
9.93% gewijzigd
maandag 14 mei 2018 om 20:59
maandag 14 mei 2018 om 21:01
Daar wil ik je dan over een jaartje of wat nog wel eens over horen.bloemetjesenbijtjes schreef: ↑14-05-2018 20:50Zo wat een reacties!
What have we done....
maandag 14 mei 2018 om 21:04
En dat zou heel dramatisch zijn omdat?De_Cynicus schreef: ↑14-05-2018 20:26Ze had duidelijk aangegeven dat ze geen abortus wilde. Dus dat betekent dat die nieuwe man opgescheept zit met het kind van een ander.
Geen idee hoor maar misschien vindt die nieuwr partner het wel helemaal te gek dat ze al een kindje heeft. Daar kies je toch zelf voor als je met een vrouw date die al een kindje heeft.
maandag 14 mei 2018 om 21:05
Mensen, oordeel eens niet zo negatief en snel over iemand die in een paar zinnen de situatie omschrijft. Als ze het uitgebreider had omschreven kreeg ze wss daar weer reacties op... echt top dat jullie zo meeleven.. not
TO, Ik vind je helemaal niet onvolwassen klinken hoor. Ik lees ook in de verdere berichten dat je een stabiele basis hebt, een fijn vangnet en een vaste baan etc. Er zijn talloze alleenstaande moeders! Ik zou ervoor zorgen dat je een paar goede vriendinnen inlicht en dat je je verhaal ook bij hun kwijt kunt.. de meningen en steun van vriendinnen wegen altijd zwaar en misschien helpt je dat.
Nee je app-actie was niet handig, maar daar ben je inmiddels zelf ook achter en hij zal na een aantal weken wel weer bijtrekken.
De reacties van mensen wat betreft een abortus vind ik absurd! Veel van deze mensen weten denk ik ook dat er mensen meelezen waarbij het vervullen van een kinderwens niet erg vanzelfsprekend is.. En in jouw geval lees ik dat het kindje erg welkom en gewenst is!
Volgens mij ben je helemaal niet verplicht om de biologische vader een rol te laten spelen in de opvoeding van je kindje.. Maar misschien is het wel verstandig om dat tzt vast te laten leggen bij een notaris, zodat hij er ook nooit op kan terugvallen.
Iig heel veel sterkte in de komende tijd, ik hoop dat het goed met je gaat!
TO, Ik vind je helemaal niet onvolwassen klinken hoor. Ik lees ook in de verdere berichten dat je een stabiele basis hebt, een fijn vangnet en een vaste baan etc. Er zijn talloze alleenstaande moeders! Ik zou ervoor zorgen dat je een paar goede vriendinnen inlicht en dat je je verhaal ook bij hun kwijt kunt.. de meningen en steun van vriendinnen wegen altijd zwaar en misschien helpt je dat.
Nee je app-actie was niet handig, maar daar ben je inmiddels zelf ook achter en hij zal na een aantal weken wel weer bijtrekken.
De reacties van mensen wat betreft een abortus vind ik absurd! Veel van deze mensen weten denk ik ook dat er mensen meelezen waarbij het vervullen van een kinderwens niet erg vanzelfsprekend is.. En in jouw geval lees ik dat het kindje erg welkom en gewenst is!
Volgens mij ben je helemaal niet verplicht om de biologische vader een rol te laten spelen in de opvoeding van je kindje.. Maar misschien is het wel verstandig om dat tzt vast te laten leggen bij een notaris, zodat hij er ook nooit op kan terugvallen.
maandag 14 mei 2018 om 21:13
Dit is altijd zo’n dooddoener...
Oh zeker is ze wel verplicht hem een rol te laten spelen als hij dat wil. Hij kan gewooneen vaderschapstest en de erkenning met omgang afdwingen als hij ook maar een klein beetje normaal is. Die wordt echt maar heel erg zelden afgewezen door de rechtbank.Lbtwee schreef: ↑14-05-2018 21:05Volgens mij ben je helemaal niet verplicht om de biologische vader een rol te laten spelen in de opvoeding van je kindje.. Maar misschien is het wel verstandig om dat tzt vast te laten leggen bij een notaris, zodat hij er ook nooit op kan terugvallen.
Dus nee die (luxe) positie bestaat niet in Nederland. Lees overigens ook nergens dat de TO het kindje bij de Bio pappa weg wil houden.
maandag 14 mei 2018 om 21:19
Natuurlijk is dit een dooddoener, maar de TO vraagt hier toch helemaal geen mening over?Trien30 schreef: ↑14-05-2018 21:13Dit is altijd zo’n dooddoener...
Oh zeker is ze wel verplicht hem een rol te laten spelen als hij dat wil. Hij kan gewooneen vaderschapstest en de erkenning met omgang afdwingen als hij ook maar een klein beetje normaal is. Die wordt echt maar heel erg zelden afgewezen door de rechtbank.
Dus nee die (luxe) positie bestaat niet in Nederland. Lees overigens ook nergens dat de TO het kindje bij de Bio pappa weg wil houden.
Ik heb geen kennis over de andere zaken, maar zoals ik lees heeft hij momenteel geen oren naar een rol.. dus ik hoop voor haar dat dat ook zo blijft.
Het blijft wel een lastig en pijnlijk verhaal natuurlijk.
maandag 14 mei 2018 om 21:24
Dat andere mensen niet of moeilijker kinderen kunnen krijgen is geen reden om dan abortus maar geen optie meer te laten zijn hè. Heel vervelend voor die andere mensen, maar het gaat niet om hun gevoelens, het gaat er om of het verstandig is een kind geboren te laten worden in deze situatie.Lbtwee schreef: ↑14-05-2018 21:05
En nee, je kunt niet vast laten leggen dat een kind zijn vader niet mag leren kennen. Want daar gaat het om, om het kind. Als vader een rol wil spelen, dan mag hij een rol spelen, of moeder dat nou leuk vindt of niet.
En dat is nou precies waarom mensen TO adviseren om toch nog eens te denken over abortus. Omdat je je wel heel goed moet realiseren dat je nog jarenlang vast zit aan iemand met wie je niet overweg kan, knallende ruzies hebt, niet kan communiceren. TO zegt dat hij zomaar wel eens prima kan zijn als vader itt als partner. Dat hij uiteindelijk een rol wil is dus niet ondenkbaar.
maandag 14 mei 2018 om 21:26
Het gaat niet om haar. Het gaat om dat kind.Lbtwee schreef: ↑14-05-2018 21:19Natuurlijk is dit een dooddoener, maar de TO vraagt hier toch helemaal geen mening over?
Ik heb geen kennis over de andere zaken, maar zoals ik lees heeft hij momenteel geen oren naar een rol.. dus ik hoop voor haar dat dat ook zo blijft.
maandag 14 mei 2018 om 22:01
Ik denk dat het practisch onmogelijk is om een goed beeld te krijgen van het helemaal alleen een kind opvoeden. En wat de impact op een kind is zoalng je zelf niet in zo’n situatie zit. Het gaat hier namelijk niet om een zaaddonor maar om een man waar een relatie mee was. Dat is van een wezelijk verschil in hoe een kind later naar zijn/haar ontstaan zalLbtwee schreef: ↑14-05-2018 21:19Natuurlijk is dit een dooddoener, maar de TO vraagt hier toch helemaal geen mening over?
kijken.
Ik had mijn zoon achteraf echt beter gegund. En mijn zoontje doet het echt overal fantastisch. Hij is een lief en heel sociaal jochie. Maar toch zie ik dat hij nu af en toe al worstelt met basale vragen en hij is nog niet eens 4. En dat breekt je hart gewoon.
trien30 wijzigde dit bericht op 14-05-2018 22:07
9.94% gewijzigd
maandag 14 mei 2018 om 22:30
Nooit in de menselijke geschiedenis voor gekomen.
maandag 14 mei 2018 om 22:36
maandag 14 mei 2018 om 22:39
Mijn god..wat ben jij wereldvreemd. Je snapt het echt allemaal niet.
...
maandag 14 mei 2018 om 22:41
TO:
Mijn advies: wees gewoon eerlijk zonder de vader van je kind onnodig zwart te maken, jullie kind moet linksom of rechtsom met hem verder kunnen.
En wees vooral eerlijk tegen jezelf. Over die agressie, over je motieven en over je mogelijkheden.
Mijn advies: wees gewoon eerlijk zonder de vader van je kind onnodig zwart te maken, jullie kind moet linksom of rechtsom met hem verder kunnen.
En wees vooral eerlijk tegen jezelf. Over die agressie, over je motieven en over je mogelijkheden.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
maandag 14 mei 2018 om 22:55
Het verbaast me echt hoe makkelijk hier wordt geroepen dat ze die zwangerschap af moet breken. Ik ben echt voor baas in eigen buik, maar dat betekent ook dat vrouwen de keuze hebben om een kind wel te houden he?
On topic: een goeie vriendin raakte zwanger in prille relatie. De vader wilde het niet en dreigde weg te gaan als ze geen abortus zou ondergaan. Zij heeft, na lang wikken en wegen, besloten het kindje te houden. Hij is vertrokken (heeft tijdens de zwangerschap een baan in het buitenland geaccepteerd en haar op alle mogelijke manieren geblokkeerd). Zij heeft inmiddels een zoontje van ruim een half jaar en is gelukkig. Ze heeft een baan, opvang, moeder en zus die bijspringen. En natuurlijk is het soms loodzwaar, maar ze zegt dat ze het niet had willen missen.
On topic: een goeie vriendin raakte zwanger in prille relatie. De vader wilde het niet en dreigde weg te gaan als ze geen abortus zou ondergaan. Zij heeft, na lang wikken en wegen, besloten het kindje te houden. Hij is vertrokken (heeft tijdens de zwangerschap een baan in het buitenland geaccepteerd en haar op alle mogelijke manieren geblokkeerd). Zij heeft inmiddels een zoontje van ruim een half jaar en is gelukkig. Ze heeft een baan, opvang, moeder en zus die bijspringen. En natuurlijk is het soms loodzwaar, maar ze zegt dat ze het niet had willen missen.
maandag 14 mei 2018 om 23:00
Maar dit gaat over haar. Niet over haar kindje.LauraRoar schreef: ↑14-05-2018 22:55Het verbaast me echt hoe makkelijk hier wordt geroepen dat ze die zwangerschap af moet breken. Ik ben echt voor baas in eigen buik, maar dat betekent ook dat vrouwen de keuze hebben om een kind wel te houden he?
Ik zie nu ook pas wat het effect op een kind kan zijn.
En natuurlijk is het haar keus. Maar je hebt pas een echte keus met kennis.
Ik ben dolgelukkig met mijn zoon. Maar dat betekend niet dat ik het hem niet anders had gegund.