kutsituatie

14-05-2018 19:39 122 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waar te beginnen...

Gisteren mega ruzie met vriend over iets onbenulligs waarna hij het uitmaakte. Dit zat er al aan te komen, we hadden vaak ruzie, hij kan een schat zijn maar ook een draak en ik speelde de laatste tijd al met het idee om de relatie te verbreken omdat ik niet meer tegen zijn boze en agressieve buien kon. Maar het klassieke verhaal: na een woedeaanval was hij weer een paar weken poeslief waardoor ik het weer vergat. Maar goed, het is nu voorbij.

Maar: ik was dit weekend over tijd en had al besloten deze ochtend een test te doen. Positief... en ja, altijd veilig gedaan, er is iets misgegaan, want ik was echt nog niet klaar om een kind te krijgen van deze man. Maar nu het zo is ga ik het niet laten weghalen. Ik heb hem een foto van de test geappt en gezegd dat ik dit niet gebruik om hem terug te winnen maar omdat ik hem hierover wilde informeren. En dit is ook zo: ik wil niet dat iemand bij me is alleen maar omdat ik zijn kind draag, ik wil iemand die bij me is omdat hij bij me wil zijn.

Zijn eerste reactie was: "ga je echt deze kaart spelen?" Dit maakte me geïrriteerd, en ik gaf weer aan dat het puur ter info was en dat hij ermee mocht doen wat hij wilde. Toen zei hij: "ik wil er niks mee te maken hebben, ik hoef ook geen updates, laat me met rust."

En nu? Nu voel ik me zwaar kut. Ik heb een goed vangnet, ik weet dat ik niet alleen sta, maar ik ben er echt nog niet klaar voor om mensen te vertellen dat ik zwanger ben en dat mijn relatie voorbij is. Daarom deel ik het met jullie, hopend op wat tips en steun voor de komende tijd.
Goeie nick.
bloemetjesenbijtjes schreef:
14-05-2018 19:39

Zijn eerste reactie was: "ga je echt deze kaart spelen?"
Kan mij zijn reactie goed voorstellen 1 dag na dat hij het heeft uitgemaakt.
Waarom ga je het niet laten weghalen? Geloof of leeftijd?
Goede start voor een kind op de wereld te zetten.
anoniem345890123567 schreef:
14-05-2018 19:41
Kan mij zijn reactie goed voorstellen 1 dag na dat hij het heeft uitgemaakt.
Ja ik snap het ook wel, maar voor de volledigheid: hij maakte het altijd uit na een ruzie om na 2 dagen weer huilend terug te komen (sukkel)
anoniem_369517 wijzigde dit bericht op 14-05-2018 19:43
1.49% gewijzigd
Dus je brengt dit nieuws door een foto via de app te sturen?
Ik was woest geweest.
Misschien moet het nieuws ff inwerken en bedenkt hij zich(wat betreft zijn vaderrol)
Neem eerst eens even de tijd om dit nieuws te laten landen. Je hebt net een positieve test in handen.
Hoe oud ben je? Je vangnet kan dan wel goed zijn maar ga je het in je eentje redden om een kindje te onderhouden? Heb je een stabiele baan? Een eigen huis etc?

Wacht eerst even af en als je iemand in vertrouwen wil nemen doe dat dan bij iemand in je vangnet. Je ouders/zus/tante/beste vriendin etc.

Sterkte.. t zal niet makkelijk worden
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
je was nog niet klaar voor een kind maar nu wel?
wat maakt ineens dat je klaar bent voor een kind?

waarom app je in godsnaam een foto van een test, hoe volwassen is dat gedrag??
je bent net zwanger, het is nog geen kind, nog niet eens een foetus, je hebt geen relatie en je klinkt erg onvolwassen, een overtijdbehandeling is zo gepiept. Als er iets mis gaat bij de anti conceptie kan je trouwens een morning after pil halen. Wist je dat?
Je denkt nu leuk lief schattig baby'tje.

Je kan beter denken mijn ex heeft nu een goede reden om mij een jaar of 20 lastig te vallen en wars te zitten.

Kortom sluit een abortus niet bij voorbaat uit.
parbleumondieu schreef:
Waarom ga je het niet laten weghalen? Geloof of leeftijd?
Eh... leeftijd denk ik? Ik wil het gewoon niet weg laten halen
Klinkt als een leuke man
En als het kind op zijn vader lijkt? Ben je dan nog zo overtuigd van je keuze?
14-05-2018 19:44
Eh... leeftijd denk ik? Ik wil het gewoon niet weg laten halen
Dan zit je in ieder geval de eerste 21 jaar aan je ex vast.
14-05-2018 19:43
Ja ik snap het ook wel, maar voor de volledigheid: hij maakte het altijd uit na een ruzie om na 2 dagen weer huilend terug te komen (sukkel)
Gezellig.
S-Meds schreef:
je was nog niet klaar voor een kind maar nu wel?
wat maakt ineens dat je klaar bent voor een kind?

waarom app je in godsnaam een foto van een test, hoe volwassen is dat gedrag??
je bent net zwanger, het is nog geen kind, nog niet eens een foetus, je hebt geen relatie en je klinkt erg onvolwassen, een overtijdbehandeling is zo gepiept. Als er iets mis gaat bij de anti conceptie kan je trouwens een morning after pil halen. Wist je dat?
Ik was niet klaar voor een kind met hem, wel voor een kind in het algemeen denk ik, stond er nog niet zo bij stil, maar nu ik zwanger ben weet ik dat ik het wil houden. Maar ik snap je reactie, ik zat vol in de emotie toen ik hem appte, ik had beter even kunnen nadenken.

En ik wist niet dat het mis was gegaan, anders had ik dat wel gedaan!
Deze man zal door dit kind ALTIJD in je leven een rol blijven spelen.

Vraag is of je dat wilt. Nog 50 jaar zijn buien meemaken en overleggen over vakantie, bezoek regelingen, doktersafspraken, schoolevenementen enzovoort.
biol schreef:
Neem eerst eens even de tijd om dit nieuws te laten landen. Je hebt net een positieve test in handen.
Hoe oud ben je? Je vangnet kan dan wel goed zijn maar ga je het in je eentje redden om een kindje te onderhouden? Heb je een stabiele baan? Een eigen huis etc?

Wacht eerst even af en als je iemand in vertrouwen wil nemen doe dat dan bij iemand in je vangnet. Je ouders/zus/tante/beste vriendin etc.

Sterkte.. t zal niet makkelijk worden
Ja kan wel denk ik, heb een stabiele baan en eigen appartement. En ik ben 30. Ik neem nog liever niemand in vertrouwen, ik schaam me voor de situatie en wil het inderdaad eerst even laten landen
Nou in ieder geval heb je een aandenken aan je ex.
Dat heb je als twee pubers seks hebben.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Abortus is een recht, geen plicht.
Voor wie het nog niet weet of begrijpt:
Abortus mág altijd en moet nóóít.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Ik zou hem even met rust laten. En zelf je zaakjes eerst op orde krijgen. Hoe ga je het combineren met werk? Heb je ruimte in je huis? Zoek een verloskundige. Etc.

En zo’n man die met veel drama vertrekt en na twee dagen weer huilend terugkomt, daar heb je niks aan. En het is ook geen goed voorbeeld voor je kind...
Dat kind wordt niet alleen van jou.
Stel dat hij zich bedenkt dan zal je kind ook naar hem toe moeten.

Als zijn opvoedmethode totaal verschilt met die van jou dan kan je daar niets tegen doen dan heb je daar maar mee te dealen.
14-05-2018 19:49
Ja kan wel denk ik, heb een stabiele baan en eigen appartement. En ik ben 30. Ik neem nog liever niemand in vertrouwen, ik schaam me voor de situatie en wil het inderdaad eerst even laten landen
30 jaar. Dan heb je nog ruim de tijd om wel een leuke vent te vinden die ook graag vader wil zijn.
Star² schreef:
Goeie nick.
Ik kan vandaag geen op lezen zonder te denken: Daar gaan we weer, alles beter dan studeren.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven