Leeftijdsverschil en nare reacties?
zondag 2 februari 2020 om 08:37
Ik heb de zoekfunctie al gebruikt, maar kom alleen topics tegen die al een paar jaar oud zijn.
Dus nu zelf maar eentje gemaakt.
Ik ben benieuwd of er hier meer mensen zitten met een relatie waarin een behoorlijk leeftijdsverschil tussen beide partners zit, en of je ook wel eens vervelende reacties daarop krijgt. En vooral: hoe reageer je daarop?
Tussen mij en mijn partner zit ruim 12 jaar verschil (ik ben bijna 33, hij is 45). We zijn inmiddels al meer dan 16 jaar samen en nog steeds gelukkig met elkaar.
Toch krijgen we zo af en toe nog steeds opmerkingen over dat leeftijdsverschil.
Ik ben vorig jaar weer gaan werken, na heel lang huisvrouw/moeder te zijn geweest. Gaandeweg leerde ik mijn collega's wat beter kennen en werd er gevraagd naar verliefd/verloofd/getrouwd, kinderen enz. Zodra ik vertel over het leeftijdsverschil en hoe lang we samen zijn, gaan mensen rekenen. En dan krijg ik dus de reactie:"Dus jij was 16 toen jullie iets kregen? En hij 28?! Bah. Als mijn dochter......" en de rest ken ik inmiddels wel.
Ik heb dan echt zoiets van: waar bemoei je je mee?? Ja ik was 16 en hij 28. En ja ik snap dat dat niet het ideaalbeeld is wat je voor je dochter wilt.
Maar wij hebben nooit last gehad van dat verschil. Onze ouders hebben ons altijd gesteund, we kenden elkaar al jaren voordat we iets kregen...
Dus hoe kan ik daar op reageren, zonder dat ik direct het gevoel heb dat ik in de verdediging schiet?
Dus nu zelf maar eentje gemaakt.
Ik ben benieuwd of er hier meer mensen zitten met een relatie waarin een behoorlijk leeftijdsverschil tussen beide partners zit, en of je ook wel eens vervelende reacties daarop krijgt. En vooral: hoe reageer je daarop?
Tussen mij en mijn partner zit ruim 12 jaar verschil (ik ben bijna 33, hij is 45). We zijn inmiddels al meer dan 16 jaar samen en nog steeds gelukkig met elkaar.
Toch krijgen we zo af en toe nog steeds opmerkingen over dat leeftijdsverschil.
Ik ben vorig jaar weer gaan werken, na heel lang huisvrouw/moeder te zijn geweest. Gaandeweg leerde ik mijn collega's wat beter kennen en werd er gevraagd naar verliefd/verloofd/getrouwd, kinderen enz. Zodra ik vertel over het leeftijdsverschil en hoe lang we samen zijn, gaan mensen rekenen. En dan krijg ik dus de reactie:"Dus jij was 16 toen jullie iets kregen? En hij 28?! Bah. Als mijn dochter......" en de rest ken ik inmiddels wel.
Ik heb dan echt zoiets van: waar bemoei je je mee?? Ja ik was 16 en hij 28. En ja ik snap dat dat niet het ideaalbeeld is wat je voor je dochter wilt.
Maar wij hebben nooit last gehad van dat verschil. Onze ouders hebben ons altijd gesteund, we kenden elkaar al jaren voordat we iets kregen...
Dus hoe kan ik daar op reageren, zonder dat ik direct het gevoel heb dat ik in de verdediging schiet?

maandag 3 februari 2020 om 19:20
60 en 37, leuk koppel inderdaad.ikBedoelHetGoed schreef: ↑03-02-2020 19:16[...]
Voor de liefhebber:
Wie 'm ooit heeft bedacht, is niet bekend, maar één van de ongeschreven liefdesformules om het maximale leeftijdsverschil uit te dokteren luidt als volgt: neem de helft van de leeftijd van de oudste partner en tel daar 7 jaar bij op.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 04-02-2020 09:30
Reden: quote gewijzigd
15.14% gewijzigd

maandag 3 februari 2020 om 19:22
Je durft wel heel wat te zeggen
moderatorviva wijzigde dit bericht op 04-02-2020 09:30
36.96% gewijzigd

maandag 3 februari 2020 om 19:23
Nee, je bent dan geen pedofiel, zelfs al ben je 60.Bruintjedebeer schreef: ↑03-02-2020 18:30Hoe oud mag je zijn als je iets begint met een meisje van 16? Ik heb deze vraag al eerder gesteld maar toen werd er gekeken naar de wet en dat bedoel ik niet. Ben je een pedo als je 20 bent? 23? Al bij 18? Enlighten me please.
Daarnaast zal de man van TO wellicht geamuseerd zijn geweest toen TO als meisje van 13 geinteresseerd raakte. Wat is nou flirten? Misschien moest hij er wel om lachen. Hij is er in ieder geval niet bovenop gedoken om er misbruik van te maken.
Wat een bekrompenheid zeg.
Ik vind het overigens ook niet vreemd dat je je als volwassene fysiek aangetrokken kunt voelen tot een 16-jarige. Sommige zien er al heel volwassen en vrouwelijk uit. Bovendien zijn er ook mensen die op meisjesachtig vallen, ook niet raar.
Het enige 'rare' is wat mij betreft het verschil in levensfase en levenservaring wat kan leiden tot een nogal scheve en dus mogelijk ongezonde machtsverhouding als er een relatie wordt aangegaan. Het verschil tussen een 16- en 23-jarige is dan kleiner dan bijvoorbeeld een 16- en 30-jarige, stel ik me zo voor.
Wat vind jij zelf?
maandag 3 februari 2020 om 19:24
Wat weet een gemiddelde 16-jarige nou helemaal?
Ben jij nog dezelfde als toen je 16 was?

maandag 3 februari 2020 om 19:27
99% van wat op een forum besproken wordt gaat je niet aan, toch wordt het besproken. En volgens mij wordt er ook veel in de algemeenheid gepraat, niet zo zeer perse richting TO.viva-amber schreef: ↑03-02-2020 17:18Het is leedvermaak en nogal kleinzielig om zo te oordelen over iets dat je niet aangaat en dat ook nog eens meer dan 15 jaar geleden is gebeurd en nu niet meer aan de orde is omdat iedereen ook 15 jaar ouder en wijzer is.

maandag 3 februari 2020 om 19:30
Tegenwoordig zijn er genoeg behoorlijk volwassen 16-jarigen.minnimouse schreef: ↑03-02-2020 19:24Wat weet een gemiddelde 16-jarige nou helemaal?
Ben jij nog dezelfde als toen je 16 was?
maandag 3 februari 2020 om 19:32
Ja hoor, dat denken vooral die 16-jarigen zelf. Aan het einde van het liedje zijn het nog gewoon pubers.Bruintjedebeer schreef: ↑03-02-2020 19:30Tegenwoordig zijn er genoeg behoorlijk volwassen 16-jarigen.

Als je dat zelf niet snapt dan is er iets niet helemaal in orde met je. Wat mijn punt maar weer eens onderstreept.
Eens.minnimouse schreef: ↑03-02-2020 19:32Ja hoor, dat denken vooral die 16-jarigen zelf. Aan het einde van het liedje zijn het nog gewoon pubers.

maandag 3 februari 2020 om 19:37
WELKE LEEFTIJD?Francien2019 schreef: ↑03-02-2020 19:32Als je dat zelf niet snapt dan is er iets niet helemaal in orde met je. Wat mijn punt maar weer eens onderstreept.
Kom eens met boter bij de vis.
maandag 3 februari 2020 om 19:43
Wat wil je nou precies horen?

maandag 3 februari 2020 om 19:46
Ik wil horen van de mensen die de man van TO een viespeuk vinden en een pedo
Wanneer was hij dat niet geweest?
23 en 16?
21 en 16?
26 en 16?
18 en 16?
En ik wil een helder klip en klaar antwoord. Een leeftijd.

maandag 3 februari 2020 om 19:49
Je hoeft niet te schreeuwen, het is allang duidelijk uit welke hoek de wind waait bij jou.
blijkbaar wil jij een algemene inhoudelijke discussie graag terug brengen tot een nummer, een cijfer, alsof het daarom gaat.
Maar goed, omdat je zo aandringt : Mijn persoonlijke mening is dat als het gaat om pubers van 16 jaar, mij een leeftijdsverschil van 5 jaar okay lijkt, ook gezien het ontwikkelingsniveau van de hersenen wat dan nog min of meer gelijk loopt.
Heb je hier iets aan ?

maandag 3 februari 2020 om 19:49
Even serieus, dit denk je toch niet echt hè?
Ik snap dat je het niet vindt kunnen dat TO samen is met een oudere man vanaf jonge leeftijd maar dit is een heel serieuze en ernstige aandoening, dat ga je toch niet over iemand zeggen alleen omdat 'ie een andere mening heeft? Ik vond het gister al een kwalijke aantijging naar één forummer en nu "wemelt" het er in één keer van?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 04-02-2020 09:31
12.73% gewijzigd

maandag 3 februari 2020 om 19:50
Uit welke hoek de wind waait bij mij? Wat bedoel je daarmee?Francien2019 schreef: ↑03-02-2020 19:49Je hoeft niet te schreeuwen, het is allang duidelijk uit welke hoek de wind waait bij jou.
blijkbaar wil jij een algemene inhoudelijke discussie graag terug brengen tot een nummer, een cijfer, alsof het daarom gaat.
Maar goed, omdat je zo aandringt : Mijn persoonlijke mening is dat als het gaat om pubers van 16 jaar, mij een leeftijdsverschil van 5 jaar okay lijkt, ook gezien het ontwikkelingsniveau van de hersenen wat dan nog min of meer gelijk loopt.
Heb je hier iets aan ?

maandag 3 februari 2020 om 19:51
Ja jij en ik en nog veel meer anderen.Murrmurr schreef: ↑03-02-2020 19:49Even serieus, dit denk je toch niet echt hè?
Ik snap dat je het niet vindt kunnen dat TO samen is met een oudere man vanaf jonge leeftijd maar dit is een heel serieuze en ernstige aandoening, dat ga je toch niet over iemand zeggen alleen omdat 'ie een andere mening heeft? Ik vond het gister al een kwalijke aantijging naar één forummer en nu "wemelt" het er in één keer van?

maandag 3 februari 2020 om 19:52
Oke 14 en 19 is ook ok?Francien2019 schreef: ↑03-02-2020 19:49Je hoeft niet te schreeuwen, het is allang duidelijk uit welke hoek de wind waait bij jou.
Heb je hier iets aan ?
maandag 3 februari 2020 om 19:53
Nou, nou, dat kun je ook normaal vragenBruintjedebeer schreef: ↑03-02-2020 19:46Ik wil horen van de mensen die de man van TO een viespeuk vinden en een pedo
Wanneer was hij dat niet geweest?
23 en 16?
21 en 16?
26 en 16?
18 en 16?
En ik wil een helder klip en klaar antwoord. Een leeftijd.

Ik heb niemand een pedo genoemd, want dat ben je niet als je 28 bent en op iemand van 16 valt. Ik heb gezegd dat ik denk dat er iets mis is met mannen die op zulke jonge meisjes vallen. Bijvoorbeeld op sociaal of emotioneel gebied.
Maar jij wil heeeeuuuuuul graag een cijfer horen.

maandag 3 februari 2020 om 19:56
Ik snap echt wel dat mensen het icky vinden en het zelf niet zouden tolereren bij hun dochter, maar van die paar die zo over de piss gaan omdat iemand z'n leven anders inricht dan bij hun normen en waarden past vraag ik me serieus af of ze wel eens een boek lezen, of de krant, of wel eens buiten hun dorp zijn gaan kijken. Dan kom je erachter dat er nog veel meer mensen zijn die dingen doen waar jij het niet mee eens bent.
Chill the fuck out, TO heeft nul schade en er gebeuren echt heel erge dingen op de wereld waar je die hysterie op zou kunnen projecteren.
Chill the fuck out, TO heeft nul schade en er gebeuren echt heel erge dingen op de wereld waar je die hysterie op zou kunnen projecteren.

maandag 3 februari 2020 om 21:45
Die formule slaat nergens op en mensen met een andere mening uitschelden voor pedofiel is tokkiegedrag.ikBedoelHetGoed schreef: ↑03-02-2020 19:16Het is hier nog steeds een zoete inval van pedofielen en efebofielen, zie ik. Die graag benadrukken dat ze hartstikke ruimdenkend zijn.
Voor de liefhebber:
Wie 'm ooit heeft bedacht, is niet bekend, maar één van de ongeschreven liefdesformules om het maximale leeftijdsverschil uit te dokteren luidt als volgt: neem de helft van de leeftijd van de oudste partner en tel daar 7 jaar bij op.
maandag 3 februari 2020 om 22:08
Waarom? Bepaalde mannen in dit topic vertonen gedrag waar ik de koude rillingen van krijg, bijvoorbeeld die bruine beer die ineens op anoniem ging. Ook jou schaar ik onder die groep. Ik noem je geen pedofiel of efebofiel maar je uitspraken vind ik op z'n zachtst gezegd dubieus.
...