liefdesverdriet deel 2

05-04-2010 22:16 725 berichten
Alle reacties Link kopieren
en hier gaan we maar verder aangezien we nog altijd liefdesverdriet hebben
Jeetje torn ik heb echt precies hetzelfde

Ik krijg ook vaak te horen dat hij nog heel veel aan me denkt ,.... Maarja hij doet er verder niks mee

Hij zegt dat hij het gewoon even wil laten rusten en dat hij dan ziet dat hij me echt mist ? ? Als ik hem spreek voelt alles zo ontzettend vertrouwd

Ik hou zo zielsveel van hem :( pfff ellende !!
Ja, ellende. In mijn geval is ie nu begonnen aan relatie therapie, dus dat schiet niet meer op (ja behalve als het mis gaat). Wat een gedoe, jeetje wat is de liefde ingewikkeld. Of maken wij dat er van? Maar liefde valt toch niet te sturen wel? Dat gebeurd je toch dt je ineens spontaan verliefd bent? Ik geloofde er echt niet in, daar ben ik veel te realistisch voor, maar ja, nu zit ik er mee dat het me wel overkomen is. Stom van mezelf...
Nee het is gewoon echt ingewikkeld ,... Bij mij snap ik het gewoon niet dat hij 7 jaar compleet weggooit ik wil er zoveel moeite voor doen maar hij will alleen mnaar rust en tijd ik weet het even niet meer ,....
Allereerst, alle gevoelens en gedachtes die nu door jullie lichaam en gedachtes gaan, heeft/had iedereen met liefdesverdriet. Het is heel normaal om je zo te voelen.

Enige wat ik jullie wel kan vertellen , dat het makkelijker gaat worden. Maar voordat gaat gebeuren, tja.... een zware periode. Het "mooie" aan deze periode is dat je ook gaat nadenken wat JIJ wilt, wat je de volgende keer anders gaat doen. En daarmee kom je sterker tevoorschijn als jullie later een andere relatie ingaan.

Ik zag het eerst ook allemaal niet meer. Hoe kan ik iemand nog vertrouwen, kom ik nog een liefde tegen die ik had. Etc etc. En sinds anderhalve week , merk ik dat ik van 40% naar 80% ben gestegen. Kan nog wel terugvallen,maar merk wel dat de pijn aan het verdwijnen is. Denk dat die nog een 20% aanwezig is, en met de dag minder wordt. Moet ze wel stoppen met mailen natuurlijk, anders gaat het minder. Bij mij ( let op bij mij! ) hielp/helpt alle contact stopzetten( hoe graag ik in het begin wilde bellen, mailen ) Alle nummers, SMSjes mailtjes verwijdert, niet meer op hyves komen. Nogmaals, bij mij hielp het echt.

BBG, het enige wat je kan doen is dat respecteren. En proberen door te gaan met je leven. Er is niks anders wat je kan doen.

Torn, liefde is het mooiste wat er is. En het is niet stom dat je verliefd wordt op iemand. Daar kan je namelijk niks aan doen. Waar je wel wat aan kan doen is deze ervaring meenemen, en als het niet goedkomt met je ex , gebruiken in een andere relatie. De befaamde rugzak!

Dames, het komt allemaal goed. Een dikke knuffel!
Dat is waar, ik ben echt over mezelf aan het nadenken. Wat wil ik in het leven, waar wil ik voor gaan etc. En niet alleen op relatie gebied gek genoeg maar met mijn hele leventje. Een soort 2de kans...
quote:Torn schreef op 27 mei 2010 @ 16:42:

Dat is waar, ik ben echt over mezelf aan het nadenken. Wat wil ik in het leven, waar wil ik voor gaan etc. En niet alleen op relatie gebied gek genoeg maar met mijn hele leventje. Een soort 2de kans...

Kijk, dat is vooruitgang! Goed bezig. Natuurlijk wil je nu niet aan de liefde denken. Dat gebeurt vanzelf als je " genezen bent "

En zie je, je gaat nu nadenken wat JIJ wilt, en dat is het ( kleine ) pluspunt van dit allemaal. Je zal merken dat je over een tijdje er sterker voorstaat. Dat je weet wat je wilt. En dat is alleen maar goed.

We moeten leren dat we aan het verleden niks meer kunnen veranderen ( helaas ) , en dat de toekomst het enige is wat telt. En ja, we kunnen onze eigen toekomst bepalen, en omdat we er nu over nadenken, zorgt het ervoor dat de volgende relatie beter gaat. Klinkt cheesy, maar is wel de waarheid.

Ik heb geleerd dat als er alarmbellen afgaan, of als ik voel dat iemand niet 100% voor me gaat, niet te blijven vechten om dat voor elkaar te krijgen. Een relatie moet geen energie kosten. ( tuurlijk zijn er wel strubbelingen ) Dat zijn dingen die ik geleerd heb. Op een harde manier, maar het is wel positief!
GEBROKENMAN: Ik heb geleerd dat als er alarmbellen afgaan, of als ik voel dat iemand niet 100% voor me gaat, niet te blijven vechten om dat voor elkaar te krijgen.

Tja, ik ben geen opgever, maar ik wil wel dat iemand voor de 110% voor me gaat, maar dat deed hij ook... Alleen nu ineens is het geheel anders, dat is ook het vreemde van het verhaal. Zonder ruzie aan onze kant of wat dan ook. Zijn kant is moeilijk zowel emotioneel als praktisch wat ie zegt. Maar echte liefde overwint toch alles of is dat een sprookje? Mmmm ben nog wat naief denk ik...
je hebt gelijk dat iemand 110% voor je moet gaan en mijn e deed dat ook altijd alleen nu totaal niet meer helemaal niks ene dag is hij vriendelijk aan de telefoon andere dag reageert hij nergens meer op lijkt wel een totaal anders persoon ,...:S

wat ik echt totaal niet begrijp.... hoop gewoon dat alle ellende met dat huis ( wat ik overigens ongelooflijk mis:( ) KLAAR is ...

gewoon verkocht ,... en hopelijk geen schuld voor me overblijft dan kan ik iets voor mezelf gaan huren ..... anders moet ik het tot de schuld is af betaald bij mijn moeder uitzingen

en torn .. wat dat betreft ben ik net zo als jij ... echt liefde overwint toch alles ?!?!!

pfff
quote:Torn schreef op 27 mei 2010 @ 22:06:

GEBROKENMAN: Ik heb geleerd dat als er alarmbellen afgaan, of als ik voel dat iemand niet 100% voor me gaat, niet te blijven vechten om dat voor elkaar te krijgen.

Tja, ik ben geen opgever, maar ik wil wel dat iemand voor de 110% voor me gaat, maar dat deed hij ook... Alleen nu ineens is het geheel anders, dat is ook het vreemde van het verhaal. Zonder ruzie aan onze kant of wat dan ook. Zijn kant is moeilijk zowel emotioneel als praktisch wat ie zegt. Maar echte liefde overwint toch alles of is dat een sprookje? Mmmm ben nog wat naief denk ik...

Tja meid, ik geef je helemaal gelijk ( behalve het naief ) . Alleen is het nu wel zo dat jullie niet bij elkaar zijn. En daar moet je mee omgaan. En ik hoop dat het goed komt met jullie, en als ik jou verhalen lees dan is de kans wel degelijk aanwezig.

Alleen veranderd het de situatie waarin je nu zit niet. Pfoeh moeilijke situatie hoor. Sterkte ermee en een knuffel

quote:blackberrygirl schreef op 27 mei 2010 @ 22:22:

je hebt gelijk dat iemand 110% voor je moet gaan en mijn e deed dat ook altijd alleen nu totaal niet meer helemaal niks ene dag is hij vriendelijk aan de telefoon andere dag reageert hij nergens meer op lijkt wel een totaal anders persoon ,...:S

wat ik echt totaal niet begrijp.... hoop gewoon dat alle ellende met dat huis ( wat ik overigens ongelooflijk mis:( ) KLAAR is ...

gewoon verkocht ,... en hopelijk geen schuld voor me overblijft dan kan ik iets voor mezelf gaan huren ..... anders moet ik het tot de schuld is af betaald bij mijn moeder uitzingen

en torn .. wat dat betreft ben ik net zo als jij ... echt liefde overwint toch alles ?!?!!

pfffIdem voor jou meid. Dikke knuffel!
dank je wel gebrokenman ... het lijkt wel of torn en ik precies hetzelfde zijn .. ongelooflijk ....
Tja, iedereen in dit topic denkt er zo over.

Maar soms is aan de andere kant van de relatie de liefde over, of niet meer genoeg.
jaa idd....

vreemd vindt ik het en zal ik het altijd blijven zeker als je smorgens nog knuffelt en zegt dat je niet meer zal liegen ...

en 's avonds vraagt of je je spullen wilt pakken .....

ik zal het nooit begrijpen denk ik ...:(
Dat is het idd. Ik kan ( en wil ) het niet begrijpen...\ Hoe kan iemand van je houden zeggen dat ie elke dag aan je denkt en in relatie therapie zitten? Dat is toch ook een leugen naar de ander. Mmm en als ik er dan realistisch over nadenk dan denk ik weer, jeetje zo iemand wil ik toch niet voor mij die mij dit aandoet en mij zo behandeld? Maar mijn gevoel...
Dames, die van vroeg 4 dagen voordat het uitging aan haar 5 jarige zoon of die na de vakantie bij mij wilde gaan wonen. Let op, zoon noemde mij al papa.

Dus sommige mensen sporen gewoon niet.
pfff nou idd zeg ,......

er is soms echt totaal niks van te begrijpen ....:S
Nou ben ik nu wel zover dat ik niet eens de behoefte heb om het te begrijpen. Ik kan niks aan het verleden veranderen, en kijk dus alleen naar de toekomst. Makkelijker gezegd dat gedaan, maar ja... wat moeten we dan?
Ja idd, de ene keer ist links en de andere keer ist rechts... maar zoals hij tegen mij vertelde vorige week bij het "laatste"gesprek: Ik ben nu deze weg in geslagen...

Dus ja, hij gaat ervoor, maar mij vergeten kan die toch niet. Het klikte zo goed op zoveel vlakken (en de sex was bij ons beide ook nog een joehoe!) dat had hij met die ander totaal niet... Hoe kan dit nu dan. Ik ben weer bezig met een mailtje op te stellen. Ik zeg niet dat ik hem ga sturen maar... Tja, geen contact is ook wat. net of we elkaar niet hebben gekend, ronduit bizar.Ik denk echt dat er maar weinig mensen zijn die echt voor zichzelf kiezen ipv daarvan gaan ze voor comfort, veiligheid, de makkelijkste weg bewandelen. maar dan zet je je eigen gevoel volledig aan de kant. Lef ! Maar ik denk dat hij nog in dubio zit en het allemaal toch nog een kans wil geven aan die andere kant. En ik ben zo stom geweest om het idee aan te dragen dat ie eens aan relatie therapie zou moeten denken. Ahhhhhhhh, ben ook nog voor het andere team aan het spelen. Wat dom... maar wellicht breng dat hem tot inzichten. Niet kiezend voor mij, tja, dan heeft het wellicht ook niet zo mogen zijn? Maar toch als hij mijn weg verder zou bewadelen zou hij naar mij toegroeien ipv naar haar. Ahhh, dat geanalyseer ook de hele tijd het beheerst je soms helemaal en dat is niet oke. Ik heb ook een leven en dat moet verder zonder hem! Maar hoe?
Ja dat is zo, de toekomst is belangrijk, maar ik heb gewoon het gevoel nog niet dat het voorbij is. heb schijnbaar nog eens 3 bakstenen nodig die in mijn gezicht rammen om wakker te worden dat het echt over is?
Nee hoor. Je zit gewoon in de fase dat je het niet kan bevatten. Is heel normaal. Het moet slijten, en dat duurt even en gaat gepaard met uren analyseren, verstand en gevoel die elkaar voor de gek houden, huilen, vallen en opstaan.

Wat je voelt en hoe je denkt is heel normaal hoor.
Liefde....Eigenlijk een heel groot risico met de kans dat als een van de 2 het uitmaakt op een kwelling als nooit tevoren...Word er af en toe wel een beetje bangig van eerlijk gezegd.
Ook ik analyseer me rot waarom ? Hoe ? Wat ? Wanneer ? Ondanks dat we elkaar nog af en toe spreken veranderd het niks aann dee situatie hij zegt ook ik heb de keuze gemaakt ,... Dus moet het nu doorzetten ? Wat bedoeld hij daarmee ? Dat hij eigenlijk spijt heeft maar het niet meer terug kan draaien ?
Tja meid, wat moet ik er van zeggen.Als ik het zo lees ben je nog steeds in de ontkenning fase.

Ik zet hieronder alleen mijn mening neer.

Voor hem is het duidelijk ook niet een makkelijke keuze geweest. En dat ventileert hij naar jou, en jij blijft daardoor hoop houden. Maar hij geeft ook aan dat hij het door moet zetten. Dat is een teken dat het echt voorbij is. En omdat je nog contact met hem hebt, blijf je elke gelegenheid of woordkeuze van hem tot het bot toe analyseren. Is allemaal logisch, is heel normaal. Maar niet goed voor jou. Ik zou je echt aanraden om gewoon het contact kort en zakelijk te houden, en beginnen met verwerken. Echt, dat lijkt mij ( nogmaals alleen mijn mening he) het beste voor je.

Wat is het allemaal moeilijk he, die gevoelens. Dikke knuffel meid

Man, zit hier gewoon te janken om mijn ex. In een keer val ik 3 tredes omlaag en voel me weer hetzelfde als 4 weken geleden.
Jep ik heb net ook een huilbui in de auto gehad. Tis allemaal zo ontzettend naar. Zouden ze snappen wat ze aan het doen zijn? En dan met namen de manier waarop, het kan ook op een nette en duidelijke manier. maar dat geeft maar al te veel aan dat de andere partij twijfelt, anders zouden ze wel harden zijn en duidelijker.

Sukkel!!!! zijn t, we moeten ze niet eens terug willen verdorie.
Maar ja, dan heeft het verstand weer gesproken en komt dat gevoel weer........

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven