Minder van Tinder - deel 9

22-06-2017 22:06 3141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 9 alweer! :cheer2: Hier bespreken we het lief en leed rondom daten. De teleurstellingen, succeservaringen en hilarische anekdotes!

Haak aan en af wanneer je zin hebt, iedereen is welkom!

Het vorige deel:
relaties/minder-van-tinder-deel-8/list_ ... #p27228270
wat verwacht je dan van mensen rond de veertig? die hebben een half leven achter zich. Dat kan je een rugzakje noemen, maar ook levenservaring.
Het zou vreemder zijn als mensen niks hebben meegemaakt op "onze leeftijd".

Ik tref de laatste tijd ook wel wat extremen daarin, maar dat vind ik ook wel leuk..boeiender dan zo'n alles binnen de lijntjes en volgens de regeltjes...dat ben ik zelf ook niet dus misschien daarom.
De rede dat veel mannen, maar ook vrouwen, zo snel mogelijk willen afspreken is juist omdat ze geen zin (meer) hebben in die saaie cliche openings gesprekken. En ze weten dat zo'n chat toch verder weinig zegt over hoe de persoon in het echt is.

Daarom dus zo snel mogelijk een kennismakingsdrankje ergens doen. Liefst overdag ruim voor of net na een etenstijd. En het is voor hen dan ook geen date en zo zien ze dat ook niet. Het is echt puur kennismaken en in een uurtje of twee bij een drankje dan kennismaken. Daarna kijk je wel of het zin heeft om samen te gaan daten.

Vroeger, voordat je iemand uit vroeg, had je vaak ook al een of meerdere keren met die persoon gesproken. Je kwam elkaar ergens tegen, raakte aan de praat en wanneer je de ander leuk vond, vroeg je haar uit. Nu met Tinder wil men dus nu ook weer dat "elkaar tegenkomen" zo snel mogelijk afspreken om daarna te bepalen of het een persoon is waarmee men wil daten en men dan pas ook alles uit de kast gaat halen.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
@uomo een rugzakje is absoluut niet erg maar op het moment dat het je dagelijks leven zo beïnvloed dat je niet meer mensen blanco kan bekijken houd het voor mij op (bijvoorbeeld niet op meidenavond kunnen omdat een ex altijd vreemd ging dan ipv met de dames op stap)
Zoals gezegd ik hou van een uitdaging maar dweilen met de kraan open gaat m niet meer worden
Hetzelfde geld overigens voor mannen met een alcohol of drugs probleem (en die tref ik bijzonder veel)

@jaw Ik snap wel dat mensen snel willen afspreken maar als je nog niks van iemand weet behalve een paar foto's begin ik er niet aan ik wil in ieder geval weten of er een paar raakvlakken zijn!

Communicatief ben ik online een verschrikking echter in real life klets ik de oren van je kop dus in principe zou je zeggen dat ook het beter zou doen op dates🙈

Ik geloof dat ik bij spontane ontmoetingen gewoon op míjn best ben
@lady oh ja dat is wel heel erg ja..ik vergeet ook altijd hoe vreemd veel mensen kunnen zijn..nou ja vreemd..meer star of bang of onnadenkend ofzo.

Mensen zoals in jouw voorbeeld pakken gewoon de lessen niet op die ze moeten pakken..alsof je vreemdgaan kan voorkomen door iemand in huis op te sluiten en nooit meer alleen op stap te laten.
Kan mij niet voorstellen dat ie daar langer dan 5 minuten over nagedacht heeft.

Alcohol en drugs mogen ze lekker zelf oplossen voor ze een partner zoeken :mrgreen:

Voorlopig sta ik op echt ontmoeten vs web sites en aps op 4-0.. in de laatste 4-5 maanden

Als het likes was zou het 150-15 zijn ofzo denk ik..

Zou leuk zijn als we likes gingen tellen in het echt..en dan discussie van nee ze keek alleen even, nee hoor dat was een flirt, welles, nietes haha
@uomo
dat zou geniaal zijn real life swypen😂
Ik weet niet eens wat mijn score is🤔
Ik wil nooit meer aan een halsband als ze mij niet vertrouwen is het klaar.. Ik wil juist de vrijheid om op stap te gaan.. Ik denk dan juist als ik had willen flirten was ik toch niet aan iets nieuws begonnen... en het verbaasd me dat het zgn claimgedrag al heel snel opkomt
Zoals eerder gezegd ik ben een kletskous en super sociaal dat betekend niet dat ik de hele avond op jacht ben (juist niet) vind en man dat niet okay is dat zijn probleem niet het mijne
Lezen jullie teksten op tinder eigenlijk?
Ik doe mijn best, de meesten hebben toch niks staan, maar als het al invloed heeft op links of rechts.... nog nooit gehad dat ik links wilde en het rechts werd van de tekst, andersom wel heel vaak
@uomo ja die lees ik wel
Zelf heb ik er nu niets in staan ik had eerst een hele bijdehante tekst iets in de trent van: ja ik rook ja ik heb kinderen ja ik heb huisdieren ja ik ben lang ja ik vind het gezellig om te kletsen en nee ik wil waarschijnlijk niet daten nee ik zoek geen one night stand

Werkte best goed😂
Maar ik heb er ook bijna geen normale foto's op staan trek op bijna elke foto een gekke bek

Welke regio tinderen jullie?
Wat vreemd, waarom zet je er gekke bekken op? Is dat leuker dan lachen?

Ik heb ook geen topfoto's hoor, .vind het altijd dom dat mensen foto's neerzetten die ze mooier laat lijken dan ze zijn..dat is instant teleurstelling bij een real life meet.

regio Amsterdam en 35-50 swipe ik
anoniem_323645 wijzigde dit bericht op 01-03-2018 19:16
45.69% gewijzigd
Zijn spontanere foto's dan die geposeerde😊.. staan ook wel boekske foto's tussen hoor maar het benadrukt mijn karakter wel een beetje😉
boekske?
Gaat goed zo met mijn autocorrect😂

Normale foto's bedoelde ik!
Je pikt de smartphoners er zo tussenuit :mrgreen:
😎 sinds ik de s7 heb loop ik te klooien met auto correct
Wat Jaw zegt is ook zo, soms werkt het en stelt de ander het voor of gaat er in mee en de andere keer schrikt het iemand af.
Een kennismaking is het juiste woord en ik ben eerlijk als ik zeg dat ik persoonlijk de ene keer juist heel relaxed ben en bij een andere ontmoeting wat gespannen.
Iets met onbewuste 'verwachtingen' van iemand in real life?

Persoonlijk wil ik eerst ook wel meer weten van iemand, Lady... zijn er raakvlakken, is er humor en inhoud en staan de neuzen in dezelfde richting.
Als de foto's een, voor mij, leuk persoon laten zien en er is een leuke interactie dan word ik wel enthousiast om iemand te ontmoeten.
Soms loopt een interactie niet en is het in echt juist heel gezellig.
Drugs en alcohol? woon jij in een grote stad?

Uomo, Precies!
Daarom erger ik mij ook altijd aan die fotoshoot foto's... alsof een vrouw ( in ons geval ) er elke dag op die manier bij loopt.
Daarom heb ik mijn foto in pak maar verwijderd :-D
Goed dat iemand aandacht aan zichzelf besteed maar wees zoals je bent.
Ik lees teksten, een verpakking kan leuk zijn maar door een tekst krijg je al meer een idee over iemand.
Mijn foto's zijn zowel normaal, sportief en als in het dagelijks leven.
Ik woon in regio Nijmegen maar werk in regio Eindhoven ( en in redelijk ruime straal rond Eindhoven ).
31 - 44

Veel vrouwen hebben geen teksten helaas, waarom is dat eigenlijk?
Is het omdat jullie veelal toch wel naar rechts geswiped worden, is de visvijver zó groot?
Ik ben benieuwd naar de reacties!

Hoe was je date Karibu?
mats wijzigde dit bericht op 01-03-2018 21:25
0.16% gewijzigd
@Mats Ik woon in ijmuiden niet groot maar schijnbaar een heel arsenaal aan grote drinkers..

Teksten is gewoon heel moeilijk wat zet je erin? Zonder je hele levens verhaal op te sommen

Ik swype op 15 km rond waar ik ben leeftijd 30 tot 50+...
ik zit mij nu af te vragen hoeveel km het is Amsterdam-Ijmuiden is haha...weet even niet weke straal ik hanteer..telefoon staat al uit voor vandaag.

edit Amsterdam-Ijmuiden is - 30km volgens google :mrgreen:
anoniem_323645 wijzigde dit bericht op 01-03-2018 22:10
17.09% gewijzigd
Ik neem aan dat er in IJmuiden vast wel meer is dan drank en drugs.

Wat zet je er in?
Een paar eigenschappen, wat jouw interesses zijn en wat je leuk vind om te doen.
Je kent jezelf het best, niet?
En zonder je levensverhaal te vertellen :)

Ik vraag me hoe dan ook af wat die zoekstraal waard is want mensen die zich in die zoekstraal bevinden kunnen dus net zo goed in A'dam bevinden, om maar iets te noemen.
Mijn zoekstraal heb ik max op 25 km staan, net even op 30 km ingesteld maar denk dat het weinig verschil maakt.
Wazig..zet mijn telefoon aan, nieuwe match, bericht van nieuwe match, open tinder, weg match..huh..say what?
Ik lees ook de tekst. Genoeg profielen waren een nope door iets in de tekst. Geen tekst maakt me ook niet uit.

@ Uomo, dan kom je me net niet tegen! Hier 34 in regio A'dam. Afstand probeer ik op 10km te houden, als er weinig profielen voorbij komen zet ik hem tot max 20km. Leeftijd 33-43. En Tinder hanteert km's hemelsbreed, niet via de weg. Dus de werkelijke afstand via routeplanner is meestal veel verder.

@ Lady, is boekske een woord in jouw autocorrect? :biggrin:

@ Mats, ik ben ook de ene keer meer gespannen dan de andere keer. Met sommige personen is het gewoon relaxter, met anderen verloopt het onnatuurlijk. Vaak denk ik dat het wel aan mij zal liggen, wat natuurlijk onzin is. En ik denk dat vrouwen geen tekst hebben omdat ze niet weten wat te schrijven. In mijn regio zijn er meer single mannen dan vrouwen, dus zo makkelijk is het niet.

Ik zag van de week een foto van een man, zelf gemaakt met een drone vanuit de lucht. Grappig!

Een vriend van mij blijft zeggen dat ik van Tinder af moet. Zijn theorie is dat de aantrekkelijke mannen doen waar ze zin in hebben, alleen willen neuken en onbeschoft zijn. Dat ik beter irl iemand kan ontmoeten. Ik zit nu bijna een jaar op Tinder en ik ben het eigenlijk met hem eens. Maar dan lees ik hier positieve verhalen, en dan denk ik misschien zit er net die ene die wel leuk is. Waar het dus wel natuurlijk verloopt, gezellig, klik, chemie etc. Wat zijn de ervaringen van de dames hier?
Sorry, I can't hear you over the sound of how awesome I am
Uomo, dat was een foutje bedankt! ;-) Vind ik beter dan matches die niet reageren trouwens. Meteen opheffen die handel.
Ze zal wel pas de tekst hebben gelezen nadat ze mij een berichtje stuurde haha..(mijn tekst zegt dat ik geen single ben, vandaar) of ze was dronken en wilde een quick fix waar ze vanochtend weer spijt van had ofzo.

oeh ja..maar 34 vind ik ook wel echt te jong..zoiezo de meeste 30'ers te jong, pas bij 38,39 denk ik van kan net als ze een beetje volwassen zijn. Maar wel leuk om te zien haha, houd Tinder leuk voor mij...misschien maar opschuiven naar 37 ofzo als ondergrens. Ik ben 46 trouwens, dus je ziet mij ook niet.

opvallend veel 40'ers die een kinderwens vermelden zeg..is dat niet een keertje van "ok dat gaat hem niet meer worden" dan?
Dat had ik bij 35 al..geen kinderwens maar wel het idee van ok, nu nog iemand leren kennen waarmee het goed genoeg zit om kinderen te krijgen..gaat hem niet meer worden.

Ben wel 3 kinderen verder intussen trouwens :mrgreen:
Precies, kinderwens is bij mij een goede reden om iemand weg te swipen.
Vrijdag Matchdag :mrgreen:
@harvey: :hello: Hey, ben ik weer. Excuses dat ik even niet zo actief was hier. Het topic werd erg stil en toen heb eigenlijk niet meer heel veel er aan gedacht.

Zal even een update doen van mijn kant (probeer het kort te houden, maar ben nogal eens lang van stof). Is alweer een maand terug en toen vond ik het gewoon even vervelend om een dame af te wijzen die hierdoor teleurgesteld was.

Nou, sinds die tijd eigenlijk niet zo heel gek veel via Tinder of Lexa gedaan en bedacht wat rustiger aan te doen. Wat... totaal niet werkt schijnbaar want afgelopen maand nog zo een 3 verschillende dates gehad over een aantal weken verspreid.

3 x ook waar de dame erg enthousiast was, maar ik ondanks dat het erg gezellige avonden waren dus helaas niet. Vooral te maken met plannen die ze hebben voor de toekomst waar ze kinderen in zien en ik voor mijzelf dus niet. Baal er toch altijd van omdat ik het gevoel heb dat ik mensen kwets, maar ze waren heel aardig en begripvol.

Even naar mijn Lexa profiel gekeken en besloten ook deze stop te zetten en misschien wat nieuwe foto's te maken eerst. Mijn zusje (handig vrouwelijk inzicht bij het daten) vond namelijk dat ik er een foto van mij & mijn neefje er op moest zetten waar hij op mijn schouders zit. Heb wel zeg maar de foto zo gesneden dat hij niet te zien is ivm privacy. Zo een foto wekt schijnbaar nogal de verkeerde indruk dus ik ga er weer even overnieuw over nadenken en nog duidelijker aan ga geven dat kinderen er niet in zitten.

Over toenaderingen van vrouwen heb ik niets te klagen want alle dates waren dames die mij benaderde via Lexa of via Facebook omdat ze daar een gratis profiel hadden. Nu nog met één wel gezellig aan het chatten, maar weet nog niet of ik ga afspreken met haar. Tinder heb ik ook al een maand niet geswiped.

In real life lekker aan het tennissen en daar nu wel een erg leuke dame tegen het lijf gelopen. Paar keer al 1-op-1 mee getennist en een drankje achteraf gedaan. Haar nu ook mee uit eten gevraagd alleen had ze dit weekend nog geen tijd ivm baan dus even kijken wanneer we volgende week af kunnen spreken. Dus daar heb ik wel erg zin in en heel dat kennismaking gedoe van 1e dates hoeft nu dus niet.

Als ik weer ga swipen gaat dat omgeving Eindhoven zijn met 25 km straal. Ben zelf 32 en ik heb het ingesteld staan van 26 tot 36 geloof ik.

Voor 1e dates heb ik sowieso besloten er altijd een activiteit aan te hangen die het ijs breekt. Potje poolen of bowlen ofzo om even aan het gevoel van iemand te wennen en dan nog wat te drinken. Alleen een drankje doen voelt voor mij onnatuurlijk en dat soort activiteiten is net wat origineler krijg ik de indruk van de dames ook.

Tekst in een profiel lees ik altijd want is waardevolle informatie om een gesprek aan te knopen. Andersom helpt dat voor dames ook dus zorg ik ook dat ik zelf een tekst heb waar ik veel langer over nadenk dan ik hier durf toe te geven. :biggrin:

Zo... wel weer even genoeg getypt zo.
Hebben jullie ook Happn gebprobeerd?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven