Minder van Tinder - deel 9

22-06-2017 22:06 3141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 9 alweer! :cheer2: Hier bespreken we het lief en leed rondom daten. De teleurstellingen, succeservaringen en hilarische anekdotes!

Haak aan en af wanneer je zin hebt, iedereen is welkom!

Het vorige deel:
relaties/minder-van-tinder-deel-8/list_ ... #p27228270
Harvey_Specter schreef:
05-03-2018 21:20
Dat was ook het idee. Maar moet iemand wel aantrekkelijk vinden en helaas zijn daar (voor mij) bar weinig aantrekkelijke mannen te vinden. Concessies doen op uiterlijk werkt voor mij niet. Dat heb ik in het verleden geprobeerd. Er zijn ook heerlijke, charismatische mannen die minder aantrekkelijk zijn, maar die moet ik dan wel in het echt ontmoeten. Online leidt het alleen maar tot een teleurstelling. Dit is natuurlijk mijn ervaring, kan voor anderen heel anders zijn...
Dus jij bent forever alone, omdat jij zo extreem kieskeurig bent? Op Lexa zijn er dus wel serieuze mannen beschikbaar die een relatie willen, maar die zijn blijkbaar te lelijk voor jou. En op Tinder daarin tegen zitten wel aantrekkelijke mannen, maar die zijn enkel geïnteresseerd in one night stands, en niks serieus.

Tsja, keuzes en dilemma's.
Taalnazi's zijn onprettige mensen: https://www.esquire.com/nl/stijl-carrie ... lijk-mens/
Nee hoor, dat zou een cynicus denken. Ik heb gewoon geduld. Op Tinder zitten overigens genoeg mannen die wel serieus zijn. Maar het moet wel matchen van beide kanten.
Sorry, I can't hear you over the sound of how awesome I am
Harvey_Specter schreef:
06-03-2018 18:55
Nee hoor, dat zou een cynicus denken. Ik heb gewoon geduld. Op Tinder zitten overigens genoeg mannen die wel serieus zijn. Maar het moet wel matchen van beide kanten.
Woordgrapje zeker?
Taalnazi's zijn onprettige mensen: https://www.esquire.com/nl/stijl-carrie ... lijk-mens/
Maar dat matchen kan je toch niet op Tinder zien..nou ja ok je kan zien wie het echt niet gaat worden maar er is toch een flinke groep die je in het echt zal moeten zien voor je weet wat het is?
Natuurlijk. Maar jij maakt toch ook een eerste selectie Uomo?
haha...zeker wel....maar ik zoek geen klik ofzo..dat kan je gewoon niet zien op foto's..als ik dat ga doen dan gaat 98% naar links denk ik.
Als ik dat ergens schrijf dan is dat verkeerd verwoord blijkbaar. Eerst looks, dan profiel, dan chat en dan kijken of het klikt in persoon. Lijkt me logisch. Looks vallen wat mij betreft daar zeker onder. En dat verschilt (voor mij) nogal per app/site...
Heb ik ook hoor..ik vind op Tinder wel veel mooie foto's maar ook wel veel waarvan ik denk dat ze in het echt zwaar tegen zullen vallen..
Op Paiq zitten weer erg weinig mooie vrouwen..tenmiste..als ik daar fototoernooi doe dan denk ik ook echt met regelmaat "ik stop op deze site, dit is hopeloos"
Op happn en bumble zie ik veel dezelfde als op Tinder,
Okcupid was vrij rustig maar wel andere mensen dan op tinder enzo.
Het lijkt mij volstrekt logisch dat je op uiterlijk een eerste selectie maakt. Je hebt niet veel anders om op af te gaan. Wat volgens mij net zo gebeurt in het echte leven als je op stap bent.

Ook niets mis mee om kieskeurig te zijn. Zelfs als je daardoor alleen blijft is dat waarschijnlijk beter dan in een relatie te zitten waar je maar half in wil investeren omdat je er eigenlijk toch niet in gelooft.

Als de match er niet is bij de eerste foto op Tinder (lekker eenvoudig links swipen dus), in de eerste 5 minuten van een date of na 5 dates dan is dat ook prima. Het is natuurlijk goed om open te staan voor mensen waar je normaal gesproken niet direct op zou vallen. Helaas is het in mijn ervaring van de laatste maanden toch vaak ook niet realistisch.

Dus beter realistisch zijn dan en richten op wat voor jou de meeste kans van slagen heeft zou ik zeggen.
Even een leuke reactie weer, afgelopen zaterdag een dat gehad. Erg leuk en we gaan een volgende plannen. Word alleen even lastig ivm op vakantie en daarna verhuizen. Maar ondertussen is het (en hij) erg spannend allemaal :P
Harvey, ik selecteer precies zoals jij het doet. Is toch ook het meest logisch.

En mijn ervaring is niet dat er op Tinder alleen maar mannen zitten die uit zijn op een ons. Die heb ik zelfs amper getroffen. Er zijn er genoeg met serieuze intenties.
Go Depster :)

Gymjuf is niet interessant meer..zag er leuk uit maar verder..nope..niet zo slim en niet zo leuk..
date op dinsdag was erg leuk en gezellig en het is een mooie vrouw maar net even te gewoontjes..geen vonk..ofzo..leuke dag gehad en we kletsen nog als vrienden.
Iedereen aan het daten of aan het uithuilen?

2 nieuwe veelbelovende dames intussen hier..met de ene al richting date aan het gaan en de andere net digitaal ontmoet.

een derde ga ik waarschijnlijk volgende maand mee op stap

En ja, alle 3 kennen mijn relatiestatus en zijn er ok mee.
Hier een zeer rustig weekend gehad
Niks met mannen want daar had ik geen behoefte aan

Heb veel leuke contacten maar merk dat ik er geen één heb waar ik "moeite" voor wil doen...ook prima

Happn vind ik tot nu toe heel erg leuk ik ben veel onderweg dus is het leuk om te zien wie er in de buurt zijn

Op tinder staat de teller op 0 twee gesprekken liepen niet soepel en een hoop mannen die niets (terug) zeggen
Happ'n ben ik maar weer vanaf..die app is geweldig hoor, werkt heel goed, maar het is voor mij te goed en daardoor meer wat minder geschikt...kwam collega's, bekenden, buurtgenoten tegen en die hoeven niet allemaal te weten hoe het bij ons gaat :)

Ik heb nog 1 veelbelovende die ik hopelijk dit of volgend weekend ontmoet.

Dit weekend ook wat andere etentjes en borrels..ook leuk.
Minder van Tinder: Misschien kan die Miep, uit de kop van Overijssel, die mij zomaar midden in de chat 'un-matched' zich hier even melden? Ik heb nog een appeltje met haar te schillen... ;-) Ze kan aan mijn nick wel zien dat ik het ben.... ;-) ;-)
Zijn er hier ook mensen die een relatie hebben gekregen met iemand die ze in het begin niet super vonden?

Ik heb pas een eerste date gehad dus het is eigenlijk veel te vroeg om er iets van te kunnen zeggen. Alhoewel...meestal heb ik wel een duidelijke nee en soms een enthousiaste ja. Maar nu weet ik het niet zo goed.
Hij lijkt me een leuke lieve vent maar misschien is hij wat te 'braaf' voor mij. Ik hoef geen bad boy maar ook niet iemand die heel degelijk is.

Misschien ben ik gewoon niet geschikt voor daten. Ik heb dan meteen zo het idee dat ik gelijk moet weten wat ik van iemand vind.
Ik kom liever iemand bij een hobby of op werk tegen. Dan kun je iemand meemaken en mee kletsen zonder dat je meteen jezelf zit af te vragen wat je van de ander vindt.
Ik vind het soms zo vermoeiend dat daten (maar ja op werk en bij hobby kom ik hem dus ook niet tegen).

Anyway, we gaan nog een keer afspreken want het was gezellig, we hadden genoeg te kletsen en ik vind hem interessant. En daarbij vind ik dus dat ik een leuke oprechte man een kans moet geven en me niet alleen maar door mijn hormonen (of whatever) moet laten leiden .
Onmiddellijke aantrekkingskracht is niet de beste graadmeter voor 'relatiemateriaal'.

Iemand een mooi verhaal over een date die niet meteen 'jevanhet' was maar dat wel is geworden?

Deze burger heeft wat moed nodig ;-D
eva333 wijzigde dit bericht op 16-03-2018 17:43
Reden: Freudiaanse typfout: lijden ipv leiden :)
0.59% gewijzigd
Oooo, ik lees nu pas weer terug, maar wat superleuk om de berichten van de oude garde hier te lezen. Wat gaaf dat het met veel van jullie ook nog steeds zo goed gaat!! Samenwoon-plannen, fijne relaties, heel erg leuk om te lezen!
Eva333, ik heb kort een relatie gehad met iemand wie ik in het begin niks vond. Uiteindelijk was het hem niet om verschillende redenen. Veel te aanhankelijk, bezittelijk etc.

Inmiddels weer een aantal dates verder, de één leuker dan de ander. Deze week één date afgekapt. Was wel leuk, maar geen klik. En een leuke date gehad. Op uiterlijk had ik hem niet gelijk gekozen, maar kan goed met hem lachen :) Dus dat is fijn. Die wil ik zeker nog een keer zien.
Rolami schreef:
02-03-2018 15:31
@harvey: :hello: Hey, ben ik weer. Excuses dat ik even niet zo actief was hier. Het topic werd erg stil en toen heb eigenlijk niet meer heel veel er aan gedacht.

Zal even een update doen van mijn kant (probeer het kort te houden, maar ben nogal eens lang van stof). Is alweer een maand terug en toen vond ik het gewoon even vervelend om een dame af te wijzen die hierdoor teleurgesteld was.

Nou, sinds die tijd eigenlijk niet zo heel gek veel via Tinder of Lexa gedaan en bedacht wat rustiger aan te doen. Wat... totaal niet werkt schijnbaar want afgelopen maand nog zo een 3 verschillende dates gehad over een aantal weken verspreid.

3 x ook waar de dame erg enthousiast was, maar ik ondanks dat het erg gezellige avonden waren dus helaas niet. Vooral te maken met plannen die ze hebben voor de toekomst waar ze kinderen in zien en ik voor mijzelf dus niet. Baal er toch altijd van omdat ik het gevoel heb dat ik mensen kwets, maar ze waren heel aardig en begripvol.

Even naar mijn Lexa profiel gekeken en besloten ook deze stop te zetten en misschien wat nieuwe foto's te maken eerst. Mijn zusje (handig vrouwelijk inzicht bij het daten) vond namelijk dat ik er een foto van mij & mijn neefje er op moest zetten waar hij op mijn schouders zit. Heb wel zeg maar de foto zo gesneden dat hij niet te zien is ivm privacy. Zo een foto wekt schijnbaar nogal de verkeerde indruk dus ik ga er weer even overnieuw over nadenken en nog duidelijker aan ga geven dat kinderen er niet in zitten.

Over toenaderingen van vrouwen heb ik niets te klagen want alle dates waren dames die mij benaderde via Lexa of via Facebook omdat ze daar een gratis profiel hadden. Nu nog met één wel gezellig aan het chatten, maar weet nog niet of ik ga afspreken met haar. Tinder heb ik ook al een maand niet geswiped.

In real life lekker aan het tennissen en daar nu wel een erg leuke dame tegen het lijf gelopen. Paar keer al 1-op-1 mee getennist en een drankje achteraf gedaan. Haar nu ook mee uit eten gevraagd alleen had ze dit weekend nog geen tijd ivm baan dus even kijken wanneer we volgende week af kunnen spreken. Dus daar heb ik wel erg zin in en heel dat kennismaking gedoe van 1e dates hoeft nu dus niet.

Als ik weer ga swipen gaat dat omgeving Eindhoven zijn met 25 km straal. Ben zelf 32 en ik heb het ingesteld staan van 26 tot 36 geloof ik.

Voor 1e dates heb ik sowieso besloten er altijd een activiteit aan te hangen die het ijs breekt. Potje poolen of bowlen ofzo om even aan het gevoel van iemand te wennen en dan nog wat te drinken. Alleen een drankje doen voelt voor mij onnatuurlijk en dat soort activiteiten is net wat origineler krijg ik de indruk van de dames ook.

Tekst in een profiel lees ik altijd want is waardevolle informatie om een gesprek aan te knopen. Andersom helpt dat voor dames ook dus zorg ik ook dat ik zelf een tekst heb waar ik veel langer over nadenk dan ik hier durf toe te geven. :biggrin:

Zo... wel weer even genoeg getypt zo.
Bent u een broertje van Enn? Zij heeft absoluut zinnige dingen te zeggen en heeft daar wel lappen tekst voor nodig :proud:

:hello: Enn

(no hard feelings :$ )
Eva; Ik ga bij dates altijd van mijn gevoel uit. Als het geen duidelijke ja of nee is sta ik open voor een tweede. Vaak wordt er dan wel voor mij besloten of het alsnog een ja of nee is...

Bv. Een poos geleden een leuke date, geen hele aantrekkingskracht. Maar het was zeker gezellig etc. Tweede date afgesproken en naar de aanloop van die date merkte ik dat mijn gevoel steeds meer naar een nee neigde. Dit kwam door bepaalde opmerkingen etc.

Woensdag een tweede date met een leuke man. Ik voel mij zeer tot hem aangetrokken en ik vind hem ook echt wel al leuk.. Mijn onzekerheid speelt alleen af en toe op. Die achterlijke patronen, zeer vermoeiend. Maar ik blijf het realistisch benaderen.
Ik zit nu een tijdje op Tinder en ik loop er tegenaan dat jongens zo zijn als deze jongen. Het is niet een knappe jongen? Maar zijn profiel spreekt mij wel aan, hoe lossen jullie dat op?

http://gotinder.com/@xwacssarzxyyyq
Door wel of niet te liken.
Overigens niet gekeken naar je link, is zo niet boeiend namelijk..
goedemiddag allemaal,

Eigenlijk heb ik geen idee wat mijn doel is met dit bericht maar ik moet het even kwijt. Lees weleens mee en nu toch maar een account aangemaakt.

meerdere gevoelens overvallen me en ik ben helemaal van mijn stuk gebracht ... dat terwijl ik normaal zo nuchter als wat ben.

Ik heb wat gedate in het verleden... tinder heb ik af en aan gehad , wanneer ik er weer eens zin in had. Heb er vriendschap aan overgehouden maar ook een tijdje een fwb . Zelfs een relatie, al duurde die maar 6 maand omdat ik "het" gevoel miste. Heb ook dates gehad die 100x niks waren. Alles wel voorbij zien komen zeg maar..
Toch merkte ik dat zodra iemand te dichtbij kwam ik dat lastig vond. Heb dus de afgelopen 7maand een stop gezet op daten en wat dingen voor mijzelf opgepakt.

Twee weken geleden begon het weer te kriebelen en heb ik toch maar weer tinder aangemaakt.
De eerste match was meteen raak.. al vanaf de eerste zin was er een enorme klik.. we hebben nummers uitgewisseld en zijn gaan appen.. normaal ben ik ab-so-luut niet klef of wat dan ook maar op de één of andere manier werd ik al vanaf het begin naar hem toe gezogen... we doen beide hetzelfde werk (iets wat niet vaak voorkomt) en hebben vergelijkbare dingen meegemaakt... we hadden zowel lol als serieuze gesprekken. Kreeg gewoon kriebels zodra ik een berichtje van hem kreeg.. verklaarde mijzelf voor gek , leek wel een puber. Dacht dat het dan in het echt wel vreselijk zou tegenvallen enz.

Gister hadden we onze eerste date gepland ... we hadden afgesproken in de stad en zouden een drankje gaan doen..
Ik heb nog nooit met een date bij mij thuis afgesproken en wel meer van dat soort principe kwesties waar ik me altijd aan gehouden heb (geen sex op eerste date en slapen een echte no go... slaap liever lekker alleen tenzij ik een relatie heb enz)

Toch leek het me leuk als hij eerst een drankje bij mij thuis kwam doen ... getwijfeld maar toch voorgesteld ...

Nou gisteravond was het dus zover . Nog nooit zo zenuwachtig geweest voor een date... hij soms voor de deur met een enorme bos rode rozen ... bij binnenkomst hebben we meteen gezoend en ik stond echt in vuur en vlam... de hele avond hebben we gekletst en geknuffeld.. het voelde meteen zo enorm vertrouwd... heb dit werkelijk nog nooit gehad .... we hebben de stad niet eens gezien uiteindelijk. Sterker nog ... hij is blijven slapen... de hele nacht in elkaars armen gelegen ... en vanmorgen toch seks gehad ... weg principes haha. Het voelde niet als seks om de seks maar echt met liefde... mijn god wat klink ik nu vreselijk klef en bah.. iets wat ik normaal vreselijk vind haha...

Hij is einde van de ochtend naar familie gegaan waar hij mee had afgesproken en ik ben de hele dag al van slag...
Wat is er in godsnaam met me gebeurd .. wat een heerlijk gevoel maar wat is het tegelijkertijd ook verschrikkelijk eng.. heb me lang niet zo open kunnen/willen stellen. Je bent zo enorm kwetsbaar.. en dan komt ook die onzekerheid om de hoek... dit is toch veel te mooi om waar te zijn... misschien blijft het hier wel bij en wil hij er toch geen vervolg er aan geven enzenz...
Hij stuurt me net dat hij de hele dag al aan me denkt dus heb geen reden om onzeker te zijn maar whaaaaa ik maak mezelf gek...
Ik ken dit gewoon niet.

Excuses voor het lange bericht maar moest het even delen
Klinkt alleen maar goed Anewlife.

Wanneer je echt qua gevoelens helemaal op hol slaat, raad ik je aan om al die gedachtes en spinsels op papier te zetten. Met daaronder een lijstje van harde echte feiten die zo'n gedachtespinsel zou ondersteunen of weerleggen.

Zo houd je grip op de situatie en ben je ook in staat om ervoor te zorgen dat je niet vergeet de rest van je leven aandacht te geven.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven