Prille "relaties" lopen steeds stuk, waarom?

15-05-2010 11:08 160 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik post hier normaal gesproken onder een andere nick..... Sorry voor de lange OP.

Ik trek het even niet meer en begin ontzettend aan mijzelf te twijfelen. Of ik wel leuk genoeg ben voor een relatie, word er ontzettend onzeker van en weet ook gewoon niet zo goed hoe verder te gaan.

Begin van dit jaar ontmoette ik een aantrekkelijke man, wat ouder, maar dat was geen probleem. Hij was helemaal weg van mij en dat uitte hij ook in zoveel woorden. Complicerende factor was dat hij bezig was met zijn scheiding. De scheiding was al in gang gezet toen ik hem ontmoette. Eerst wel twijfels gehad of ik er wel aan moest beginnen..... maar uiteindelijk won mijn gevoel had en liet me helemaal meeslepen...... Tot we een aantal weken onderweg waren. Hij werd minder contacterig en we zagen elkaar ook minder en ik merkte dat hij afstand van mij nam. Zijn ratio begon het te winnen van zijn gevoel. Hij wilde mij niet kwetsen en ook zichzelf niet, had ook veel stress op het werk. Ik kon me daar in eerste instantie alles bij voorstellen, net een nieuwe baan, een scheiding en dan ook nog eens een vrouw tegenkomen die een gevoelige snaar raakt. In een gesprek hebben we aangegeven dat we het rustig aan zouden doen. Dat ging redelijk, maar ik merkte dat ik mijn grenzen ging opschuiven en steeds excuses ging verzinnen voor hem. Maar mijn grens was een beetje bereikt toen hij niet terugbelde nadat ik hem meerdere keren had gebeld om iets met hem te delen. Ik ging er aan onderdoor...... en ook voelde ik dat ik mezelf niet kon zijn bij hem, ik was van mijn roze wolk afgevallen. En het contact met deze man is ook volledig afgekapt.

In de tussentijd ontmoette ik een andere man. Na lange mailwisselingen met hem afgesproken en er was direct een vonk. De 2 weken zagen we elkaar heel veel. En deelden meteen een heftige gebeurtenis samen, die zo zei hij een mooie basis vormde voor een lange relatie. Ik ben (was?) helemaal verliefd en ook hij liet me weten geweldig te vinden en helemaal zichzelf te kunnen zijn bij mij. Ondertussen hebben we dagelijks contact, maar heb ik hem al een paar weken niet gezien. Druk met werk, gezondheid gaat niet ok, kind wat opgevangen moet worden, thuis bezig en vervolgens geen tijd voor mij. Alsof dat geweldige gevoel tussen ons ineens weg is..... Want hoe kan je samen iets opbouwen als je elkaar een paar weken niet ziet?

Ik heb het gevoel dat hij tussen mijn vingers doorglipt en ik hem kwijt raak! En dat doet me ontzettend veel verdriet. Aan de ene kant begrijp ik dat het op dit moment tegenzit (en er zit veel tegen), maar aan de andere kant denk ik verdorie ik ben er ook nog! Je moet ook tijd voor mij vrij maken! Dat hij zijn kind moet opvangen vind ik begrijpelijk en daar heb ik ook geen probleem mee, maar dat er dan doordeweeks geen tijd is, dat gaat er bij mij niet in...... Maar teveel aan deze man gaan trekken werkt denk ik ook niet, maar niks doen lijkt me ook weer geen optie.... Ik weet het allemaal even niet meer. Komt denk ik ook omdat het bij mij ook even tegenzit......

Wat me continue opvalt is dat het bij mij steeds in de eerste 1-2 maanden misgaat. Ligt het aan mij? Ligt het aan de mannen op wie ik val, ligt het aan de mannen in kwestie, aan de niet optimale omstandigheden? Ik weet het allemaal niet meer..... Wil gewoon eens een relatie die soepel verloopt zonder al die ingewikkelde toestanden. Wie herkent dit?
@Paekzwart: bedankt voor je lange post en wijze woorden. Moet even alles op me in laten werken wat je hebt geschreven, want je raakt een aantal, voor mij, belangrijke punten. Man nr2 heeft zijn laatste ex niet verlaten vanwege haar eerdere kanker. Het ging simpelweg niet meer tussen hun. Man nr2 en ik kennen elkaar overigens nog helemaal niet zo lang, minder dan 2 maanden.

Ik denk nu ik eea van een afstand probeer te bekijken, dat de scheiding nog best wel impact heeft op mij en dan manier waarop ik met mannen omga en dat is dus geen positieve manier.
Sansnom ik vind het super dat je zo snel hebt durven toegeven tegenover jezelf dat er een diepere oorzaak is ipv te blijven hangen aan de oppervlakte. Je komt er wel!
Thanks Frizzy! Al schrok ik in het begin wel heel erg van de soms, in mijn ogen, harde reacties. Juist omdat ik het helemaal niet zo bedoelde. Maar ik denk dat de meeste posters dat ook wel inzien. Maar goed misschien waren die harde reacties ook wel nodig om als een soort van wake up call te fungeren.....
quote:frizzy schreef op 15 mei 2010 @ 14:15:

Sansnom ik vind het super dat je zo snel hebt durven toegeven tegenover jezelf dat er een diepere oorzaak is ipv te blijven hangen aan de oppervlakte. Je komt er wel! mee eens
Ik zat daar net nog even over na te denken. Ik verpak mijn posts namelijk vaak wat liever dan ik bij jou heb gedaan. Waarom nu niet dan? Misschien had ik het gevoel/idee dat je het wel kon hebben juist. Dat het goed voor je zou zijn.

Ben blij dat je in ieder geval iets hebt gehad aan dit topic!
Nu ik ook mijn OP doorlees en de post waar veel mensen overvielen, snap ik ook wel dat dat een bepaalde reactie op riep. Het kwam waarschijnlijk heel klinisch en gevoelloos over, terwijl dat dus niet de bedoeling was. Maar ik vind het heel moeilijk om mijn gevoel onder woorden te brengen en breng daardoor veel dingen vrij zakelijk en rationeel.....
Klinisch, gevoelloos, zakelijk en rationeel zou ik het zeker niet willen noemen.

Eerder dat je er teveel over nadenkt, veel te veel gevoelens en waarde aan zaken verbindt, claimend en benauwend.

Sorry.
hoef je geen sorry voor te zeggen.....

Maar je hebt een punt. Ik denk inderdaad te veel na over dingen, teveel door analyseren
Probeer je hoofd een beetje leeg te maken. Ga leuke dingen doen, maak een wandelingetje of ga sporten ofzo. Laat lós, want dat geanalyseer maakt geen enkele situatie er beter op.

Als je ergens niet bewust mee bezig bent komen de antwoorden ook, maar dan vanzelf en zonder dat het je bendes energie kost.
ja, of even lekker hard de muziek aan en alles even leeg dansen en alle zorgen en gedachten van me af laten glijden en wat zorgelozer worden.....
Precies. Maar niet alleen voor NU, maar in het algemeen.
quote:frizzy schreef op 15 mei 2010 @ 14:52:

Precies. Maar niet alleen voor NU, maar in het algemeen. Eens! Komt wel goed met jou... (Heb inmiddels het hele topic gelezen)
Zoek mij niet, ik wil niet gevonden worden.
heej, top TO hoe je dit forum gebruikt om wijzer te worden en inzicht te krijgen over jezelf. Dit is een goed voorbeeld hoe een forum zou kunnen werken. Ga lekker met jezelf aan de slag, dan komt het heus wel goed
quote:meds schreef op 15 mei 2010 @ 15:20:

heej, top TO hoe je dit forum gebruikt om wijzer te worden en inzicht te krijgen over jezelf. Dit is een goed voorbeeld hoe een forum zou kunnen werken. Ga lekker met jezelf aan de slag, dan komt het heus wel goedHahaha dat dacht ik nou ook. Zo zouden meer TO's erin moeten staan zeg!
Bedankt voor de complimenten! Voor mij was het ook niet een kwestie van gelijk halen of om alleen maar dingen te horen die ik wilde horen en die in mijn straatje pasten.....

Net even lekker de muziek keihard aan gezet en alles van me af gezongen.... Voelt helemaal goed!
quote:meds schreef op 15 mei 2010 @ 15:20:

heej, top TO hoe je dit forum gebruikt om wijzer te worden en inzicht te krijgen over jezelf. Dit is een goed voorbeeld hoe een forum zou kunnen werken. Ga lekker met jezelf aan de slag, dan komt het heus wel goedIs weleens fijn voor de verandering. Meestal reageren ze niet meer als ze niet te horen krijgen wat ze willen horen.
Zoek mij niet, ik wil niet gevonden worden.
quote:sansnom schreef op 15 mei 2010 @ 14:49:

ja, of even lekker hard de muziek aan en alles even leeg dansen en alle zorgen en gedachten van me af laten glijden en wat zorgelozer worden.....Top!
Nou zal ik dan maar vragen of het topic gesloten kan worden

nee hoor zal ik niet doen, want heb hier veel van opgestoken......
anoniem_49331 wijzigde dit bericht op 15-05-2010 16:08
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Waarom nou iemand zoals samsnom egoistisch noemen? Ik kan toch echt duidelijk uit haar verhaal halen dat ze er absoluut begrip voor heeft en hem zelfs aanmoedigt. Dat TO waarschijnlijk heel onzeker is dat kan ik wel uit haar opmaken. Ik wil het niet direct wanhopig noemen maar het komt er dicht in de buurt aangezien ze schrijft dat haar vrienden en kennissen allemaal gesetteld zijn en langzaam aan kinderen begin. En ik denk to het niet op haar zelf hoeft te betrekken wat betreft het drukke leven van haar vriend betreft. Meneer heeft zo veel aan zijn hoofd dat het er bij in schiet om er ook nog een liefde's relatie bij te hebben. Dat is begrijpelijk. Dus to, het lijkt me beter om een beetje het go with the flow houding aan te nemen. Geniet vooral van de leuke dates en pin je niet te veel vast aan een relatie en voor al niet aan daten. Gewoon genieten dus........
@VleugjeHoop: dank voor je woorden. Die go with the flow houding probeer ik ook nu aan te nemen. Wat minder gedwongen en geforceerd. We hebben vandaag wel contact gehad en normaal gesproken zouden we elkaar ook bellen 's avonds. Maar laat nu even het initiatief bij hem liggen. Hij heeft immers zijn kind en wil natuurlijk ook een leuke avond hebben samen. En als hij mij belt, dan is dat prima en zo niet ook prima.....
Pffff, heb weer een onzeker moment.... sms van hem dat ie zo ging slapen en dat ie morgen belt, hij heeft niet zo veel te melden.... Dat is dus eigenlijk de eerste keer dat we een dag niet bellen. Ik haal meteen weer allerlei dingen in mijn hoofd. Terwijl ik heel rationeel wéét dat je echt niet elke dag hoeft te bellen. Maar aangezien we dit de afgelopen maand wel hebben gedaan, soms meerdere keren per dag, maakt het me onzeker.....
Hoezo onzeker? Zegt het iets over jou? En stel je voor dat het iets betekent (meer afstand, of het einde van 'jullie'), wat gebeurt er dan? Iets heel ergs?

*adviseert weer een muziekje icm dansen*
Ik denk dat het iets over mij zegt...... terecht of onterecht..... zal mijn onzekerheid wel zijn..... Voor mij betekent het weer een deukje, weer een man die afstand neemt van mij. En ik voel ook dat hij afstand neemt, deelt minder met mij de afgelopen tijd. Kan aan allerlei dingen liggen, hij wil niet meer verder daten, of heeft teveel aan zijn hoofd

dansje en muziek zullen de onderburen niet zo leuk vinden denk ik....
Waarom heb jij hém nodig voor je zelfvertrouwen?

Afstand nemen = jij bent niet leuk?

Meis heb je al bedacht wat je concreet kan doen nav de tips die in dit topic zijn gegeven?
Beste Sansnom, ik heb je verhalen gelezen en ook ik lees de onzekerheid in je berichten. Ik herken het wel wat, dat je direct bepaalde acties/reacties die hij doet/niet doet/ op jezelf betrekt. Dat je gelijk gaat denken dat hij je 'dus' minder leuk vindt.

Maar weet je.. ik denk dat dit echt niet zo is. Zoals hoe je nu net beschreef dat je toch weer een wat onzeker moment had doordat hij smste dat hij vanavond niet belt. Jij denkt dan direct dat hij je dus niet meer/minder leuk vindt. Maar.. hij dénkt wel aan je!!! Dat is toch ook al heel wat waard?? Als hij je echt je niet meer leuk vond of amper nog aan je dacht, dan stuurde hij je toch ook die sms niet? Je zit nog wel degelijk in zijn hoofd, maar misschien heeft hij gewoon een drukke dag gehad en wil gewoon even een keer lekker op tijd naar bed. Dat kan toch net zo goed?

Probeer niet alles op jezelf te betrekken. Ik weet van mezelf dat ik die neiging ook wel eens heb/had. Gelukkig lukt het me sinds kort om gewoon lekker te genieten van de momenten/dingen die er wél zijn. Er hangt immers niets van af? Zolang jullie een leuk contact hebben, is het toch goed? Probeer daar dan van te genieten, in plaats van jezelf dit geluk te ontzeggen en je druk te maken over of hij je nu al of niet minder leuk vindt...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven