Relatie met workaholic

17-12-2011 15:46 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het niet meer.

Als hij vrij heeft dan is het perfect. Grote lach en relaxt. Na jaren nog steeds zichtbare liefde.

Maar het laatste jaar verandert hij in een workaholic. Hij was altijd wel ambitieus, maar momenteel vind ik het heel moeilijk om te zien dat hij alleen lijkt te leven voor zijn baan. En dat hij daardoor zoveel mooie dingen mist. Hij is moe, gestresst, en reageert dat af op mij. Het lijkt dat hij leeft om te werken...

Zelf heb ik ook drukke baan en ambities. Maar na een cursus time management lijk ik na een flinke uitglijer mijn leven wel enigszins in evenwicht te hebben. En realiseer ik me dat er meer is dan mooie carriere.

Ik wil graag met hem verder, maar momenteel spreek ik eerder van een gecompliceerd geheel dan van een gelukkige relatie.

Ik weet niet hoe er meer evenwicht in ons leven kan komen. Zodat ik ook weer vaker de lachende mooie man zie, in plaats van de vermoeide...
en hoe reageert hij als je dat tegen hem zegt?
O ja, en hij mag van mij best veel werken als dat hem gelukkig maakt, maar dan zou ik graag willen dat hij dat ook buiten werktijd is (en niet alleen tijdens lange weekenden en vakanties)
heb je het al eens bespreekbaar gemaakt? en wat was zijn reactie?.
quote:kimm20 schreef op 17 december 2011 @ 15:49:

heb je het al eens bespreekbaar gemaakt? en wat was zijn reactie?.Ook benieuwd naar. Herkenbaar helaas, nu mijn ex.
Hij realiseert dat hij momenteel misschien teveel aandacht geeft aan zijn werk en dat ik daardoor te weinig aandacht krijgt.

Voelt hij zich schuldig over. Probeert hij het beter te doen, dus wil hij extra veel aandacht aan me besteden, wat daarna weer in het gedrang komt met de tijd die hij overheeft na het werk...
Met als resultaat nog meer stress...

En ik hoef die extra aandacht niet...

Ik wil gewoon bij hem zijn en het gezellig hebben.
Daydream - wat heb jij allemaal geprobeerd om het op te lossen? En waarom is het uiteindelijk niet gelukt?
We zijn hier door ook al aan het knipperlichten qua relatie, maar kunnen ook niet zonder elkaar. De liefde is er, maar steeds weer dezelfde valkuil...

Ik zal moeten accepteren dat hij workaholic is.

En dat wil ik ook best wel accepteren.

Ik werk ook veel, en kan me ook best alleen vermaken, heb hem niet altijd nodig.

Maar de norse buien kan ik niet aan. Alsof ik de schuld ben dat hij het druk heeft...
Je verhaal is herkenbaar. Ook de extra aandacht, maar dat was niet de aandacht die ik wilde. Hij was er niet op de momenten dat ik hem er graag bij had gehad. En de extra aandacht voelde niet oprecht. Dit kwam voort uit zijn schuldgevoel. Op een gegeven moment was het niet meer de relatie/jongen waar ik ooit voor viel.

Nu trouwens heel blij met een minder ambitieus type
Ik zou hem zo graag willen laten inzien dat er meer is dan werk.

Maar het lukt me eigenlijk niet... Hij wil zelfs mijn time management boek niet lezen.
quote:piiar schreef op 17 december 2011 @ 16:00:

Ik zou hem zo graag willen laten inzien dat er meer is dan werk.

Maar het lukt me eigenlijk niet... Hij wil zelfs mijn time management boek niet lezen.Geen tijd voor?
dat was inderdaad deels de reden, en het was te confronterend.
quote:piiar schreef op 17 december 2011 @ 16:06:

dat was inderdaad deels de reden, en het was te confronterend.

Kop in het zand steken helpt ook niet.

Als het te confronterend is, hoe willen jullie dit dan ooit op gaan lossen?
Maar Daydream, jij hebt dus eigenlijk op gegeven moment geaccepteerd dat het niet meer de jongen van de verliefdheid was? Ook al zag je af en toe die verliefdheid en zijn gevoel van houden van?
Vriend van mij heeft er ook behoorlijk last van. Daardoor heeft hij ook nog maar een paar vrienden over (lees mij en 1 andere vriend).

Ik probeer gewoon af en toe iets leuks en ontspannends in te plannen. Morgen doen we 'spontaan' een dagje sauna. Heb ik uiteraard al lang gepland, maar dat weet hij niet.

Daarnaast probeer ik de dingen met hem te doen die hij toch echt moet doen, eten bijvoorbeeld. Als ik lekker heb gekookt dan neemt hij ook echt de moeite om er even rustig van te genieten.

En eerlijk ik vind het ook af en toe nog frustrerend!
Overigens ga ik er vanuit (gezien je verhaal) dat hij het niet als probleem ziet.
quote:piiar schreef op 17 december 2011 @ 16:10:

Maar Daydream, jij hebt dus eigenlijk op gegeven moment geaccepteerd dat het niet meer de jongen van de verliefdheid was? Ook al zag je af en toe die verliefdheid en zijn gevoel van houden van?Ja. En dat was best moeilijk. Het was niet meer in balans, te vaak de negatieve kanten inderdaad.
Kimm, daarom vraag ik hier ook advies. Want als ik het zou weten dan was het al opgelost en had ik hier ook niet hoeven te posten...

Het confronterende gevoel is een gevoel dat hij faalt. Maar dat is iets wat ik dus absoluut niet ervaar. Dat ervaar ik alleen maar als hij extra zijn best doet en dat dan niet kan halen en daardoor nors gaat doen. Het gaat niet om het werken, hij mag van mij bij wijze van spreken iedere dag 12 uur werken, alleen dan thuis niet altijd moe zitten te zijn.
Dubbelvla: hij ervaart het wel als probleem, maar heeft geen oplossing. Toen we samenwoonden was het ook veel minder een probleem, want ik was blij met samen zijn. Maar aangezien we nu uit elkaar wonen (door werk...) verwacht ik toch blijkbaar meer van de tijd die we samenzijn... In ieder geval geen nors gedrag omdat hij te moe is. Leuke dingen probeer ik als verrassing ook wel te doen, en dat is altijd leuk, maar het komt altijd van mijn kant...

Samen koken en eten vindt hij ook leuk. Hij houdt eigenlijk ook wel van die kleine dingen als gewoon samen zijn. Maar hij denkt vaak dat hij geen tijd ervoor heeft.
Wat herkenbaar.

Mijn vriend is precies zo. Hard werken, dan sporten en uitgeput en chagrijnig naar huis. En dan nu, zaterdagmiddag heb ik alle tijd om wat leuks te gaan doen, maar hij is zo moe dat hij liever een uur gaat slapen. Veel en hard werken is prima, maar kom dan ook eens opgewekt en nog vol energie thuis.

Ik weet ook niet zo goed hoe ik daar mee om moet gaan. Als ik zeg dat ik soms voel dat hij te weinig rekening houdt met mij, krijg ik als tegen argument dat hij altijd heel hard naar huis komt fietsen. Dat is lief, maar natuurlijk niet wat ik bedoel.

Moeilijk, vooral omdat ik dat ambitieuze en hard werken voor wat hij wil zo ontzettend in hem waardeer.

Sterkte Piiar!
TO heb je dit een keer duidelijk met hem besproken?
Wonen jullie nu ver van elkaar vandaan? En hoe vaak zie je hem?
quote:Vittel schreef op 17 december 2011 @ 16:21:

Moeilijk, vooral omdat ik dat ambitieuze en hard werken voor wat hij wil zo ontzettend in hem waardeer.

Waarom?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven