Relatie redden, hoe?

11-11-2010 11:22 3037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zijn abrupt uit elkaar gegaan (zijn keuze) door een gebrek aan communicatie. Die communicatie kwam pas na de breuk weer op gang..Er zijn nogal wat irritaties aan elkaar en het gevoel is daardoor (?) ook bij beiden wel een beetje minder/weg. We woonden samen en zijn nu dus weer volledig op onszelf en alleen.

We kunnen de leuke tijden met elkaar alleen niet vergeten en willen elkaar nog een kans geven! Vooral omdat we voor de breuk nooit ook maar iets met elkaar hebben kunnen bespreken en een breuk als deze blijkbaar nodig was..

Maar: hoe pakken we dit nou goed aan? Om teleurstelllingen bij beiden te voorkomen..?

Hoop dat jullie tips hebben!
Dat niet kunnen praten dan. Kan me wel herinneren dat discussies met zijn ouders ook via de mail gingen.

Face to face kan hij dat niet aan..
He bah, ik voel me ook even niet zo fijn.. Heb net als jou paarsjurkje, geen zin om emotioneel te worden/zijn vanavond, maar heb het nu al een beetje.. Misschien straks nog even uurtje naar bed en met een deken over mn hoofd alle ellende van het afgelopen jaar eruitjanken ofzo, ik weet het niet..

En inderdaad, met drank op, gaat niet goed haha,

helemaal nu mn vriendinnen niet meer weten of ze nog wel naar die ene uitgaansgelegenheid willen omdat ex en dat meisje daar ook zijn, en zij ook geen zin hebben om haar en hem tegen te komen.. Heb ik ook niet, maar ik blijf niet weg voor hun, en probeer dat mn vriendinnen dat ook duidelijk te maken.. Maar als hun niet gaan, wordt het toch minder.. En ik wil me niet laten kennen en gewoon gaan, en als ik het toch niet aan kan zien, kan ik altijd nog weer verkassen naar wat anders.. Hoop zo dat het leuk gaat worden vanavond..

En ook ik zal via mn telefoon dit forum nog wel checken..

Jullie situaties, tis ook altijd een soort eigen inzicht wat ik erdoor krijg..

Muisje, waarom ben je precies een boos muisje? Kun je dat uitleggen voor jezelf?

En het ligt inderdaad bij je ex.. Hij communiceert niet zo makkelijk face to face.. Misschien bang om zn ik teveel te laten zien? Dat hij dan te snel ergens op moet reageren niet weet hoe te reageren? Ik weet het niet.. Maar het is iig goed dat hij het voor zichzelf op papier gaat proberen te zetten toch?

Ben benieuwd wat het oplevert voor je!
-
ha dames,

ik stap zo op de trein naar die vriendin van me, en laat het maar gewoon over me heenkomen.

Muisje23: is inderdaad apart dat hij niet face-to-face kan communiceren met mensen die dicht bij hem staan/stonden (ouders, jij). Lijkt me ook vreselijk lastig voor hem. Als ik het zo lees lijkt het ook alsof hij heel bang is om te voelen dat zijn gevoel voor jou weg is. Daardoor kan hij heel erg met zichzelf in de knoop zitten. Ik herken dat van mezelf, in een vorige relatie. Ik gaf nog wel om hem, maar voelde me zo onder druk gezet (zat in mijn hoofd, lag niet aan hem) dat ik dacht dat ik niets meer voor hem voelde.

Wat ik maar zeggen wil: misschien heeft hij echt ruimte nodig, ook ruimte om voor zichzelf toe te laten: misschien maar niet meer met jou verder. Maar pas als hij dat toelaat krijgt hij ook genoeg ruimte om anders te voelen/beslissen, dus dat hij wel met je verder wilt. Die ruimte aan hem geven is ontzettend moeilijk, maar ik begreep dat jullie elkaar in ieder geval een poosje niet zien, tot een volgende afspraak? Echt hem die ruitme geven, iets anders zit er niet op.

Mootje, volg je eigen advies aan mij maar op, go with the flow. Wel balen dat die vriendinnen niet mee willen. Maar ze zullen je toch ook niet alleen laten gaan, is er niemand die wel mee wil? Anders ga je toch een paar uurtjes niet de hele avond?

Succes/plezier/etc!
Ik ben boos om het onrecht dat me is aangedaan...Stom he. Een vriendin van mij zei al dat ik eens "Wie heeft mijn kaas gepikt?" moest lezen. Dat boekje gaat er een beetje over dat je wel boos kunt blijven over wat er allemaal onrechtvaardig is en dat het niet eerlijk is allemaal (je mag kaas niet pikken!), maar ja...uiteindelijk schiet je er niks mee op. Tenminste, volgens mij is dat de strekking, heb het nog niet gelezen .

Ex kan er niet eens over nadenken zegt ie. Hij blokkeert. Ik ben zelf helemaal niet zo'n wegstopper, dus vind dat wel erg moeilijk om te begrijpen. Maar dat hij het op gaat schrijven is inderdaad goed! Heb 'm ook nog even duidelijk laten weten dat ik er zonder hem ook wel kom en dat niemand 'm verplicht om voor mij te kiezen en ik zeker niet!!!! Voordat hij uit schuldgevoel handelt al drie maanden lang..maar dat kan ik me niet voorstellen..
Muisje, dit is wat we willen horen, topper!quote:muisje23 schreef op 31 december 2010 @ 15:48:

Heb 'm ook nog even duidelijk laten weten dat ik er zonder hem ook wel kom en dat niemand 'm verplicht om voor mij te kiezen en ik zeker niet!!!! Ik ga ondertussen verder met mezelf weer een beetje bij elkaar rapen, voel me even kut.. Zo even lekker douchen, klaarmaken, eten met vriendinnetjes.. en toch maar voor de zekerheid die waterproof mascara op ;)
-
Waterproof, shit dat was wel een goed idee!
Laat ik de eeste zijn in 2011. Gelukkig nieuwjaar!
dames! het allerbeste voor 2011! hoe was jullie oud en nieuw feestje? nog gezoend ;)

mijn feestje was wel gezellig maar had ook een paar ik voel me kutmomenten. gewoon het besef dat mn leven op dit moment niet zo is als hoe ik het een half jaar geleden me had voorgesteld. en ook een ex die me net zo hard ontweek als dat ik hem. en dat voelt kut. want hoe ontzettende lul ik hem ook vind. toch mis ik hem. mis ik ons. hoe het was.. ga denk ik volgende week toch bij hem langs. wil toch zn verhaal horen..

pff ik hoop niet dat ik de hele dag in dit kutgevoel blijf hangen!
-
Heej mootje, hoop dat je je iets beter voelt. Heb inderdaad gezoend OMG! Op het feest zelf echt te fout, maar voelt goed. Even schijt aan alles.

(normaal ben ik echt niet zo!)

Mijn vrienden waren superlief en wachtte allemaal op mij.

Met jongen in kwestie nog nummers uitgewisseld, durfde geen nee te zeggen. Hij had een clubje vriendinnen om hem heen die ons zooon leuk stel vonden, ohohoh, net of ik even weer 16 was...

Laat het bij dit avondje, was leuk, maar merk ook dat ik verder totaal niet open sta voor mannen. Eind van de nacht keihard moeten huilrn. 'ik wil dit niet, dit ben ik toch niey, wil uem terug!'

Toch geen spijt verder, maar voel me er ook niet beter van. Het ging meer om iets DOEN, had ook kunnen bungeeen.

Muisje hoe was jouw nacht?
Hee paarsjurkje, toch weer even een verzetje dan, ook al had het ook bungeejumpen kunnen zijn. Mijn avond was wel oke! Leuke mensen, leuke stapavond...

Alleen..de hele avond met ex ge-sms't. In eerste instantie op een leuke manier. Hoe onze beide avonden waren, nog wat nieuwtjes etc. Gewoon relaxed. Toen heb ik 'm natuurlijk een gelukkig nieuwjaar gewenst en later op weg naar huis ge-sms't of hij nog wakker was. Natuurlijk! Zei die...Dus dacht: bel ik 'm even. Ook geen probleem, gezellig gekletst. Maar opeens sloeg het om!!!!! Ik maakte wat grapjes die hij niet leuk vond ofzo en toen hing hij op! Zo kinderachtig, maar ja...wat wil je met drank in het spel. Nog wat gebeld. Begon hij opeens over de ruimte die ik zou geven. Ik dacht; tja, dan had je misschien ook niet gezellig jouw nieuwtjes moeten delen en vertellen hoe jouw avond was. Hoe moet ik me dan opstellen? Beetje dubbel.

Maar het eindigde dus in ruzie (verrassend). Toen heb ik er (weer) een punt achter gezet en de afspraak afgezegd.

Dat wil ik natuurlijk niet. Dus vandaag even laten weten dat dat in een vlaag van woede was en uitgelegd wat ik zo vervelend vind. Dat hij wel grapjes mag maken en dingen vertellen en ik dat blijkbaar niet mag, want dan ben ik "niet leuk". En dat ik het hoe dan ook allemaal echt niet verkeerd bedoel. Maar: geen reactie tot nu toe. Misschien is hij boos? Zal wel. Weet het ook niet meer!

Over 16 voelen gesproken......:s
Mootje..vervelend dat negeergedrag dat dan noodzakelijkerwijs ontstaat...Jullie hadden anders wellicht ook ruzie gekregen of jij was nog verdrietiger geweest. Weet je zeker dat je zijn verhaal nog wil horen? Kan misschien wel een goede "afsluiter" zijn. Van de andere kant; bij mij roept alles alleen maar steeds meer vragen op!
Hoi meiden,

Nogmaals de allerbeste wensen voor 2011!

Oh help, wat hebben jullie je lekker jong gevoeld :-)

Nou ja, op zich is dat eigenlijk ook wel leuk, zelfs al die twijfels. Weer even terug in je pubertijd. Op zn tijd gewoon best lekker :-)

Maarre... laat die exen nou even. Ze beheersen nog steeds jullie leven!

Probeer nou eens even je eigen leven voorop te stellen: hangt hij op? Dan denk je bij jezelf: 'jij ook slaap lekker!' en dan ga je wat leuks voor jezelf doen. Niet in meegaan. Niet voor m gaan lopen omdat ie gaat drammen.

Want hoewel hij het niet zo bedoelt en zelf waarschijnlijk niet beseft: tis net een kind dat op zoek is naar grenzen. Naar die van zichzelf en naar die van jou. Als je erin meegaat, verandert het niet.

Als je van hem verwacht dat hij zich volwassen opstelt, moet je dat zelf ook doen. Dus geen wellus-nietus, geen 'jij begint!", geen 'watmoet ik nou?'.

Gewoon: ok, dan niet. En dan bel je van de week nog een keer en mogelijk breng je dan nog even ter sprake of er nog iets is waar jullie het over moeten hebben, of dat het gewoon een dronken opwelling was. Volwassen mee omgaan.

En vergeet niet te lachen, want jullie maken veel dingen heel zwaar hoor! 2011 wordt een hartstikke mooi jaar. Positief!!!

x Amy
Blijkt moeilijk: volwassen opstellen . Misschien is het wel zo..omdat hij zich niet volwassen opstelt, doe ik het ook niet! ;)

Zal het toch maar eens gaan proberen..
Ben een beetje bang dat ik lang niks meer van hem ga horen. Weet niet waarom, maar heb een voorgevoel...hij is ZO boos op mij volgens mij. Vanwege mijn drammen..hm.

Hou jullie op de hoogte. 1 ding is duidelijk geworden: qua niveau pasten ex en ik misschien toch wel bij elkaar!
Jeeeeeeeeeeetje he! Had ik even wat bij te lezen!!!

Allereerst natuurlijk: HAPPY NEW YEAR!!!

Meiden, 2011 wordt een goed jaar voor ons!

Met sommige reactie’s loop ik misschien wat achter, maar ik wil nog even overal op reageren:

Mootje: wat ga je er goed mee om! Ik heb helemaal dezelfde instelling als jij: Misschien komt er nog wel wat langs volgend jaar, maar ik moet het eerst eens met mezelf zien te rooien. En daar ga ik voor dit jaar.

En wat Ragazza zei dat je liever een man hebt die 100% voor je gaat dan dat je altijd voor hem moet vechten… pffff, dat raakt me even flink zeg. Want dat is dus precies hoe het bij ex en mij ging. Hij was nooit zeker, twijfelde altijd en ik was altijd voor hem aan het vechten. Dat is strontvermoeiend kan ik jullie zeggen… dus dat het nu over is tussen ons geeft wel een bepaalde rust. En ik zie dit soort dingen nu ook beter en vraag me af waarom ik hier zo lang genoegen mee heb genomen. Mijn angst om hem te verliezen was groter dan mijn eigen zelfbehoud, hoe treurig is dat eigenlijk? 

Nou, nieuw jaar, nieuwe kansen!

Muisje, wat is jouw ex een vermoeiend type zeg! Hahaha, sorry dat ik het zeg hoor. Maar heeft hij je nou serieus gemaild dat hij denkt dat het tussen jullie wel weer goed zou kunnen komen, mits jullie het allebei heel graag willen… alleen hij weet niet of hij het wel echt wilt, maar toch wilt hij het dan proberen. Maar dan dus ook wel op zijn voorwaarden: alleen positieve berichten.

(waardoor er dus heel toevallig ook niet gesproken mag worden over zijn vlucht naar die collega zeker)

Ja sorry hoor, maar dat is toch gedoemd om te mislukken? En hoezo alleen op zijn voorwaarden, waarom wordt er geen rekening gehouden met jouw behoefte’s? Je bent een mens hoor, waar hij dus iets mee aan wilt gaan.

Nou ja, aan de andere kant: als je het op kunt brengen en ook echt deze mind switch teweeg kunt brengen bij jezelf… dan zou je kunnen kijken hoe het gaat.

Maar pas op jezelf en evalueer elke paar weken of je je er nog wel goed bij voelt hoor!

Trouwens, ik vind relatietherapie ook helemaal niet alleen iets voor middelbare stellen hoor. Het kan heel verhelderen zijn als iemand anders je bijv. wijst op een bepaalde gedragspatroon van jezelf wat veel schade aanricht in je relatie maar zelf helemaal niet bewust van was.

Maar eerlijk gezegd moet je wel allebei 100% willen om in relatietherapie te gaan en ik denk dat zowel jij als je ex niet gemotiveerd genoeg zijn. Helemaal omdat therapie van je vraagt open en eerlijk te zijn.

Paars jurkje: Pffff, ik kan me voorstellen dat het voelt alsof de grond onder je voeten is weggeslagen. Ik denk dat wij dat gevoel hier allemaal wel gehad hebben in meer of mindere mate. Helemaal voor jou: jij had een duidelijke kinderwens en daarbij behorend toekomstbeeld. Kan me voorstellen dat het heel moeilijk is om dat toekomstbeeld los te laten. En er komt een soort van “niks”voor in de plaats. Wat jammer dat je geen single vriendinnen hebt, want ookal heb ik er momenteel ook niet zoveel in mijn omgeving: ik zie wel dat single zijn ook wel degelijk bepaalde voordelen heeft en eerlijk gezegd heb ik altijd in lange serieuze relatie’s gezeten, dus echt een keer goed single zijn (langere tijd dus) is voor mij ook nieuw. Maar ik besef wel dat dat voor mij een uitdaging is en dat ik in andere relatie’s vluchtte en dat ga ik dit keer nou eens niet doen! Ook omdat mijn vorige relatie ontzettende impact op me heeft gehad en ik dat eerst eens goed wil verwerken.

Ik heb je topic (nog) niet gelezen,maar jullie breuk komt echt puur omdat jullie een verschillende kijk op de toekomst hadden qua kinderen? Hebben jullie nog praktische zaken te regelen? Hebben jullie nog contact?
Nog even reageren op jullie berichtjes… (pffff, maak even een notitie aan mezelf dat ik nooit langer dan 12 uur NIET op het forum mag kijken, anders loop ik hopeloos achter!!! )

Paars jurkje: ik herken het zo!!!! Wijntje erin en ik ben hopeloos emotioneel! Ik weet natuurlijk niet wat je gaat doen vanavond, maar aan je veel te dure jurkje te oordelen ga je naar e.o.a. feest ofzo. Ach, als de stemming positief is zal je dan niet zo heel snel in emotioneel verdriet verzanden toch?

Ik had eigenlijk wel echt zin in oudjaar! Ik had een hele gezellige avond, ookal was het niet echt spectaculair, het was precies waar ik zin in had. Ik heb lekker bij vrienden de hele avond lol gehad. Met een behoorlijke kater als resultaat, maar toch. En eigenlijk heb ik me helemaal niet sentimenteel gevoeld (hoewel ik wel bij de rest merkte dat dit soort symbolische dagen in combinatie met drank heel wat emotie’s teweeg brengen!) alleen om twaalf uur even een traantje weggepinkt (maar dat heb ik eigenlijk elk jaar wel) en heb me even een loser gevoeld.

Heb ex rond drie uur een sms-je gestuurd met: Gelukkig Nieuwjaar. Ik hoop dat 2011 je alles brengt wat je voor jezelf wenst.

Kreeg de volgende dag een smsje terug met: een goed en gezond nieuw jaar toegewenst voor mij (en mijn hond! ????) en dat het een goed jaar voor me mag worden.

Muisje: mijn ex had ook verschrikkelijk veel moeite om zich te uiten. En al helemaal als wij face to face waren. Het ging vaak als volgt: ik zat ergens mee, kondigde aan dat we “moesten praten”en vervolgens eiste ik min of meer van hem dat hij dus ook zijn gevoelens tegen mij uitte. Hij voelde zich zo onder druk gezet dat hij volledig dichtklapte. Ik ben verbaal ook heel sterk en aanwezig, dus ik gaf hem bijna niet de kans ergens tussen te komen. Geen goeie combi. Dit heeft uiteindelijk geresulteerd dat mijn ex ervoor koos zich helemaal af te sluiten voor mij. Kon op mijn kop gaan staan, huilen, smeken, maakte allemaal niks uit, het was een oester. Werkt niet.
OMG! Paars Jurkje heeft gezoend lees ik nu!!!! Hahahaa, heel goed! Ach, het was gewoon even een spontaan ding en tegenwoordig kun je dat gewoon weer doen toch? Voelt misschien wat onwennig, maar hoef je je helemaal niet schuldig over te voelen hoor.

En Mootje: je hebt hem dus gezien daar samen met dat meisje en als ik het goed begrijp hebben jullie elkaar allebei heel hard genegeerd?

Kon je het wel een beetje naar je zin hebben dan of voelde je toch altijd zijn aanwezigheid in je rug branden? Lijkt me heel raar hoor. Kan me voorstellen dat je daar depri van werd, hoe heb je nou ineens in deze situatie kunnen komen? Had je een half jaar geleden inderdaad ook niet kunnen bedenken. 

Ik denk dat er wel weer een punt moet komen waarbij jullie weer in contact komen met elkaar, jullie hebben zoveel meegemaakt, dat het jammer zo zijn om elkaar alleen nog maar te negeren. Ik denk dat ik persoonlijk ook verhaal zou gaan halen. Gewoon om wat antwoorden te hebben en het beter af te kunnen sluiten. Maar als je je nog te emotioneel voelt onder alles kun je het misschien beter nog even uitstellen?

Muisje: O nee! Wat een begin van het nieuwe jaar! Zucht… jullie dansen elke keer hetzelfde dansje! Jullie trappen elke keer in dezelfde fouten! Hij zegt afstand te willen, maar als JIJ dan weer contact zoekt gaat hij daar wel in mee. Tot het moment dat hij het toch niet meer wil en dan zegt dat hij afstand wil en jij weer boos wordt want hij geeft tegenstrijdige signalen (vind jij… hoewel hij wel duidelijk aangeeft afstand te willen hoor)

En jij zegt dat hij het maar moet uitzoeken even, dat je echt echt echt klaar bent met hem nu en ondertussen blijf je maar contact met hem zoeken. En elke keer denk je in eerste instantie dat het gezellig gaat, maar het eindigt toch altijd naar en daar ben je dan verbaasd over en gekwetst.

Ik heb ooit eens ergens een uitspraak gelezen wat ik heel treffend vind:

De definitie van gek is: hetzelfde opnieuw en opnieuw blijven doen, maar een ander resultaat verwachten.

(ik zeg hem denk ik niet helemaal goed, maar de strekking is wel goed)

Ik wil maar zeggen: er moet iets veranderen tussen jullie. Want dit spelletje spelen jullie nu al maanden en het leidt helemaal nergens heen. Kun je je voorstellen dat je over een jaar nog steeds hiermee bezig bent? Hij kan duidelijk jullie cirkel niet doorbreken, dus zul je het zelf moeten doen Muisje. Zoals Amy zegt: jij wilt van hem bepaalde dingen horen, maar je hebt geen controle over hem. En hij zal het ook niet doen. Dus kun je alleen je eigen gedrag aanpassen en daarmee zijn reactie wel beïnvloeden. En eerlijk gezegd: zoals het nu gaat maak je het denk ik helemaal kapot. Je hebt in mijn ogen niks te verliezen. Geef hem zijn ruimte dan ook.

Je respecteert zijn wens nu niet.

Moeilijk he meis…
Brugge! Je hebt vanalles treffend weten te verwoorden! Je hebt helemaal gelijk hoor, het schiet niet op, daar was ik zelf ook al achter, alleen die praktijk he...

Ex maakt ook zo vaak stomme grapjes en flauwe opmerkingen. Zo zijn we altijd samen geweest, maar nu kan ik daar niet goed tegen gewoon (niet zo gek). En het dansje...tja, hij leidt en ik lijd . Niet zo slim. Hij geeft mij het gevoel dat ik mijn excuses moet aanbieden, voor het niet geven van de ruimte. En eigenlijk heeft hij daar nog wel een klein beetje gelijk in ook. Zo kan hij zich lekker tegen me afzetten, want ik doe iets verkeerd. Eigenlijk ideaal! Voor hem dan...

Zal er eens mee ophouden. 2011 he, dus nu ben ik alweer een jaartje wijzer.. Of werkt het zo niet? ;)
Meiden een Happy New Year!!!! Nieuwe ronde, nieuwe kansen en zoals de meesten van jullie al schrijven: 2011 wordt een goed jaar!! Dat maken we er gewoon van!

Ik heb nog niet alles bijgelezen maar wat ik heb gelezen hebben de meeste van jullie de feestdagen overleefd zonder al te veel kleerscheuren. Alleen muisje heeft een klein beetje een valse start gehad met ex geloof ik. Och meissie toch.... dwing jezelf om even afstand te nemen. Echt!! Je maakt jezelf helemaal horendol door in hetzelfde kringetje te blijven rennen. Stap eruit voordat ex beslist dat hij helemaal geen contact meer met je wil!

Ik heb een prima oud&nieuw gehad. De avond ervoor & oudjaarsdag met Man2 doorgebracht, zo ontzettend warm dat ik genoeg energie had voor oudjaarsavond! Een leuk feestje gehad met nog wel wat liefdestumult (van een vriendinnetje) maar geen woord van ex. Zelfs geen gelukkig nieuwjaar sms-je. En ik ben zooooooo klaar met hem. Het is over en ik vind het goed! Mijn relatie met Man2 begint steeds hechter te worden en daardoor heb ik emotioneel ook goed afstand kunnen nemen van ex.

En nu hoofd helder houden zodat ik inderdaad wat Amy al zei niet in dezelfde valkuilen ga vallen. We spreken zelf beiden nog steeds niet van een relatie maar hebben wel uitgesproken dat we gevoelens voor elkaar hebben. En hoe het verder loopt zien we wel. Ik sta er nu heel relaxed in omdat ik ex echt aan het vergeten ben. Man2 heeft iets meer moeite met het loslaten van zijn ex dus geef ik hem ruimte. Want als hij komt dan wil ik dat hij dat doet omdat hij echt graag bij me wil zijn niet omdat ik dat afdwing. Ik begin vlinders te krijgen merk ik ... een mooi begin van 2011
Oooo Ragazza, wat een heeeeeeeeeeeeeeerlijk begin van dit jaar voor jou! Wat fijn voor je!!!!
Haha, brugge, dat is een goede, niet langer als 12uur niet kijken, want dan loop je achter!

Ik voel me gelukkig nu wel wat beter.. Gister een vriend van ex gesproken, en merk dat alle reacties me sterken.. Ik ben niet de enige die vind dat hij een lul is en een laffe hond..

Merk voor mezelf dat ik het wel wil afsluiten, en voel me bij vlagen best emotioneel en kut, maar toch ga ik afspreken met hem.. Ik wil hem gewoon even zeggen wat ik van hem vind, dat ik het laf vind hoe hij gehandeld heeft.. en verder alles wat in me opkomt (goh, kan gezellig worden).

Maar ik merk nu al aan mezelf dat dat ik deze negeermodus verschrikkelijk vind.. Dat ik ze wil negeren en wil haten om hoe hun zijn, maar dat het me nu al veel energie kost.. Het is hoe ik vind dat ik moet reageren, maar het liefst vertrek ik gewoon even voor een maandje naar verweggistan! Want ga ik me gelukkiger voelen hierdoor, nee denk het niet.. Ik wil het gewoon afsluiten en er klaar mee zijn, bah!

Maar Brugge, merk dat je er een beetje vrede mee hebt dat het over is? Dat je het beter vind zo, en je jezelf als single wel dit jaar ziet doorkomen? (Tot er weer wat langsloopt, maar inderdaad, eerst even gewoon alleen jij, is ook goed hoor)..

En paarsjurkje, gezoend, whoehoe! Hoop dat het leuk was! En prima toch als het voor een avondje was.. Asl het op dat moment maar goed voelde, en verder egwoon doen waar je je goed bij voelt! Spreek jij je ex eigenlijk nog?

En Ragazza, fijn dat het met man2 de goede kant op gaat! En slim om rustig te beginnen, ivm jullie exen! Gewoon kijken hoe het loopt, vind het iig heel leuk voor je!!

En muisje, wat rot om zo te beginnen! (misschien een alcoholslot voor je telefoon een idee ;)

Pff, weet het niet zo goed meer voor je hoor! Wil jij elke x zo moeten vechten voor je relatie? Wil je liever niet iemand die voor jou vecht? Denk dat er nu toch wel een beetje iets doorgehakt moet worden misschien hoor.. Of het daadwerkelijk gaan proberen, en gewoon kijekn hoe het loopt.

Of misschien er maar gewoon klaar mee zijn. anders krijg je nooit rust toch?? Hoop dat het binnenkort beter gaat met je!!!

En Amy, wijs gezegd van dat vaolwassen opstellen.. Ik ga het wel doen, alleen ben ik bang dat ex het nooit gaat leren! Tja, niet mijn probleem meer, dan meot er maar 1 de verstandigste zijn (ok, met 1 uitspatting als ik hem tegenkom, moet he toch even de waarheid vertellen toch? Of iig dat hij ontzettend laf is door zijn manier van doen).

Maar verder leef ik MIJN leven, en ben ik daarin belangrijk! We gaat het allemaal wel redden!!
-
Ha dames!

Gezellig toch dit forum met al die herkenbare verhalen! Eigenlijk net een soort dagboek dat terugpraat!

@brugge: ex en ik gingen puur uit elkaar vanwege die verschillende kinderwens.

Onze relatie was heel fijn met veel liefde maar ook elkaar vrijlaten. Wel was elke stap vooruit een beetje sleuren: ik was 19 toen we elkaar leerde kennen en hij en jaar of 8 ouder en ik had mijn vrijheid ook nodig. Maar intussen werd ik steeds meer huosje boompje kindje en hij hield dat niet bij denk ik nu achteraf.

Toen we 3 jaa geledeb gingen samenwonen was hij erg bang dat dat niet goed zou gaan (veel ruzie, geen vrijheid) maar hij vond het erg leuk! Maar dat is wel het verhaal van de relatie: ik wil verder, hij heeft (bindings)angst maar nadat ik hem kicking and screaming overde streep trok, vond hij het heerlijk! Maar een kind was een brug te ver!

Waarom we toch bij elkaar bleven zo lang? Omdat er erg veel liefde zat. Ik zag dat soort angsten van hem niet als afwijzung naar mij, maar als iets uit zijn rumoerige jeugd. En dat het uiteindelijk altijd goed zou gaan.

Maar dat hij zo snel een ander geeft, daar kan ik echt niet mee omgaan. Nadat hij dat in een (verder heel emotionele, open) MAIL stuurde, ben ik gestopt met contact (nadat ik hem op zijn werk heb uitgescholden, ja hallo hij mailde vanaf zijn werk, te triest!!)

Dus geen contact en als ik dit zo lees, geeft me dat wel veel rust. Wat een hoop gedoe geeft ex-contact!!
Pff Paarsjurkje, lijkt me echt dat dat steekt! Vooral omdat jullie een goede relatie hadden, een lange relatie! Misschien is het gewoon een rebound? Niet dat je daar wat mee opschiet natuurlijk! Maar ik vind het wel een ontzettend dappere beslising van je! Een hele moeilijke, maar je kiest voor jezelf!

En gebruik dit forum maar als 'dagboek', ik ben er van overtuigd dat het therapeutisch werkt.. Even een heldere kritische blik altijd! Erg fijn!

Ex smste trouwens vanmiddag, heb heel lang gewacht met terug smsen (in de hoop dat hij zich daarom druk zou maken), net wel kort wat teruggestuurd, nu reageert hij niet.. Oh, daar kan ik toch niet zo goed tegen! (Oke ik weet het, misschien is zn batterrij leeg, slaapt ie al, niet zo druk om maken, het is maar mn ex.. maar toch,, grr!, haha).
-
Heej mootje hoop dat je slaapt en niet naast je telefoon zit te wachten.. Anders, UITZETTEN nu!

Voel me inderdaad superklote over helesituatie. Zal wel rebound zijn maar toch. Had nooit nooit verwacht dat hij me dit zou aandoen.

Geen contact is voor mij de enige manier, anders doe ik hem ieys aan.

Ben heel heel bang dat ik mijn droom van geweldige man en eigen kindje niet meer kan waarmaken, dat ik te laat iemand ontmoeten geen ki deren kan krijgen. Ben heel kritisch en vind weinig mannen boeiend genoeg. Wordt niet snel verliefd. En heb komend jaar nodig om tot mezelf te komen, daar past voor mij geen nieuwe liefde bij. En daarna ben ik al 30..!! Help typ mezelf een depressie in zo!
Meid, heb even geen advies voor je, maar je komt er wel, vind je erg sterk overkomen!! Laat je dromen niet varen!
-

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven