relatie uit
woensdag 15 november 2017 om 23:27
Wegens herkenbaarheid verhaal even weggehaald. Samenvatting: relatie is uit, ik voel me kut en vind het fijn dit te delen.
iedereen die zijn verhaal van zich af wil schrijven is meer dan welkom om mee te doen in dit topic ! Laten we elkaar steunen!
iedereen die zijn verhaal van zich af wil schrijven is meer dan welkom om mee te doen in dit topic ! Laten we elkaar steunen!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 25-11-2017 20:22
Reden: TO heeft een waarschuwing gekregen voor het verwijderen van de OP
Reden: TO heeft een waarschuwing gekregen voor het verwijderen van de OP
87.18% gewijzigd
vrijdag 23 maart 2018 om 13:07
Hoe gaat het met iedereen inmiddels??
Kleine update van mijn kant: ik zit in tweestrijd.
Ik heb nog steeds, helaas, erg veel gevoelens voor mijn ex. Erger nog.. er is niets veranderd. Ik ben 8 maanden verder sinds dat de bom gedropt werd..
Sinds 6 weken ongeveer ben ik close met een nieuwe man in mijn leven. Het is fijn, ongecompliceerd, we hebben het echt zo leuk samen. Dingen kloppen gewoon, geen drama. Sinds dat mijn ex dit weet staat alles op scherp. Ik heb enorm veel ruzie met hem gehad. Hij begrijpt niet dat ik doorga als ik nog zoveel gevoelens voor hem heb. Hierop heb ik altijd het weerwoord, jij woont samen met je vriendin terwijl je bij mij wil zijn.
Maar feitelijk gezien heeft hij wel gelijk. Ik hou van hem.. Maar ik wil iets op bouwen in mijn leven, los van het verleden, los van de pijn, iets opbouwen met iemand die voor me gaat. Dat alles vind ik in de nieuwe man. Ik ben niet hotel de botel maar ik ben enorm graag bij hem. Ergens vind ik het, als romanticus die ik ben, allemaal prachtig om tot in st juttemis op mijn ex te wachten - maar mijn ego verhinderd dit. Ik ben inmiddels een miljard keer afgewezen voor zijn ex. De vrouw met wie hij niet oud wil worden maar wel mee samen woont en die OOK op nummer 1 in zijn leven staat. Ik kan daar niet mee dealen. Voor elk excuus dat ik voor mijn ex bedenk komt het argument 'als de liefde sterk genoeg was dan was hij nu bij jou' naar boven.
Hierop heb ik hem gister opgebeld om een hapje te gaan eten. ik wilde het op een prettige manier afsluiten omdat de situatie op deze manier niet meer houdbaar is. We hebben gelachen, gehuild, ruzie gemaakt, alle emoties door elkaar zoals dit altijd bij ons was. Hij begrijpt dat ik door wil, hij begrijpt dat ik ook liefde wil. Hij zegt continue dat hij zijn droom laat gaan en niet begrijpt waarom hij het zo moeilijk heeft. Hij huilde zo enorm hard, zo oprecht, hij is gebroken. het is geen show, het is echt. hij vroeg of ik alsjeblieft een deur open wilde laten voor als hij het heeft afgesloten. Het punt is, ik kan dat niet toezeggen.. Anders stopt het nooit.
vandaag was ik aan het werk, hij belde me ineens op. Huilend. Hij zei ik kan niet zonder je, wil je alsjeblieft nog niets intiems met die man doen. Wat moet ik hier nu mee.. Ik heb hem 8 maanden lang elke kans van de wereld gegeven om terug te komen. Ik hou van hem. Hij heeft me door een hel getrokken waar ik weer enigsinds uit ben nu.. en nu dit.. Ik ben bang.. Ik ben bang als ik toe zeg dat ik teleurgesteld word. Ik ben bang dat ik nooit nummer 1 word. Ik ben bang dat hij opnieuw zijn ex mist. Ik ben bang dat als ik deze nieuwe man laat gaan dat echt een enorm stomme beslissing is JUIST omdat alles zo prettig is, niet ziek..
Kleine update van mijn kant: ik zit in tweestrijd.

Sinds 6 weken ongeveer ben ik close met een nieuwe man in mijn leven. Het is fijn, ongecompliceerd, we hebben het echt zo leuk samen. Dingen kloppen gewoon, geen drama. Sinds dat mijn ex dit weet staat alles op scherp. Ik heb enorm veel ruzie met hem gehad. Hij begrijpt niet dat ik doorga als ik nog zoveel gevoelens voor hem heb. Hierop heb ik altijd het weerwoord, jij woont samen met je vriendin terwijl je bij mij wil zijn.
Maar feitelijk gezien heeft hij wel gelijk. Ik hou van hem.. Maar ik wil iets op bouwen in mijn leven, los van het verleden, los van de pijn, iets opbouwen met iemand die voor me gaat. Dat alles vind ik in de nieuwe man. Ik ben niet hotel de botel maar ik ben enorm graag bij hem. Ergens vind ik het, als romanticus die ik ben, allemaal prachtig om tot in st juttemis op mijn ex te wachten - maar mijn ego verhinderd dit. Ik ben inmiddels een miljard keer afgewezen voor zijn ex. De vrouw met wie hij niet oud wil worden maar wel mee samen woont en die OOK op nummer 1 in zijn leven staat. Ik kan daar niet mee dealen. Voor elk excuus dat ik voor mijn ex bedenk komt het argument 'als de liefde sterk genoeg was dan was hij nu bij jou' naar boven.
Hierop heb ik hem gister opgebeld om een hapje te gaan eten. ik wilde het op een prettige manier afsluiten omdat de situatie op deze manier niet meer houdbaar is. We hebben gelachen, gehuild, ruzie gemaakt, alle emoties door elkaar zoals dit altijd bij ons was. Hij begrijpt dat ik door wil, hij begrijpt dat ik ook liefde wil. Hij zegt continue dat hij zijn droom laat gaan en niet begrijpt waarom hij het zo moeilijk heeft. Hij huilde zo enorm hard, zo oprecht, hij is gebroken. het is geen show, het is echt. hij vroeg of ik alsjeblieft een deur open wilde laten voor als hij het heeft afgesloten. Het punt is, ik kan dat niet toezeggen.. Anders stopt het nooit.
vandaag was ik aan het werk, hij belde me ineens op. Huilend. Hij zei ik kan niet zonder je, wil je alsjeblieft nog niets intiems met die man doen. Wat moet ik hier nu mee.. Ik heb hem 8 maanden lang elke kans van de wereld gegeven om terug te komen. Ik hou van hem. Hij heeft me door een hel getrokken waar ik weer enigsinds uit ben nu.. en nu dit.. Ik ben bang.. Ik ben bang als ik toe zeg dat ik teleurgesteld word. Ik ben bang dat ik nooit nummer 1 word. Ik ben bang dat hij opnieuw zijn ex mist. Ik ben bang dat als ik deze nieuwe man laat gaan dat echt een enorm stomme beslissing is JUIST omdat alles zo prettig is, niet ziek..

vrijdag 23 maart 2018 om 13:54
Waarom heb je met die man nog contact?? Je doet het jezelf aan hoor, echt.
Hier word het verdriet enkel erger. Maar ben er intussen uit dat ik het hebben van een relatie mis, niet mijn ex en bang ben om terug jaren single te zijn. Dat er grote veranderingen op til zijn waar ik alleen door moet helpt er ook niet aan. Kan niet anders dan het ondergaan en hopen dat met de lente mijn plezier in het leven weer tevoorschijn komt.
Hier word het verdriet enkel erger. Maar ben er intussen uit dat ik het hebben van een relatie mis, niet mijn ex en bang ben om terug jaren single te zijn. Dat er grote veranderingen op til zijn waar ik alleen door moet helpt er ook niet aan. Kan niet anders dan het ondergaan en hopen dat met de lente mijn plezier in het leven weer tevoorschijn komt.
vrijdag 23 maart 2018 om 14:14
T26, Ik denk dat je angsten ook terecht zijn. Hij hééft je namelijk al tig keer teleurgesteld. En als ik het goed begrijp woont hij nog met die vrouw (zijn ex) samen en staat zij op nummer 1. De vrouw waar hij elke keer op terugvalt. Misschien zegt hij steeds hetzelfde tegen haar als tegen jou. Nu doet hij in feite hetzelfde met jou: huilen en zielig doen. Jij mag niet verder met je leven en moet op hem gaan zitten wachten(?!) Zodat hij straks ook steeds weer naar jou terug kan gaan?
Je hebt een fijne, leuke lieve man ontmoet waar je je goed bij voelt zeg je. Het is niet hotel de botel verliefd, maar voelt fijn. Geef dat een kans! Je ex saboteert nu jouw leven en geluk. Als je je eigen post terugleest, is heel duidelijk wat je wil. Je wordt alleen in verwarring gebracht door het zielige gedrag van je ex en je gevoelens voor hem. Misschien was je verslaafd geraakt aan drama met hem en verwar je dat met houden van.
Je hebt een fijne, leuke lieve man ontmoet waar je je goed bij voelt zeg je. Het is niet hotel de botel verliefd, maar voelt fijn. Geef dat een kans! Je ex saboteert nu jouw leven en geluk. Als je je eigen post terugleest, is heel duidelijk wat je wil. Je wordt alleen in verwarring gebracht door het zielige gedrag van je ex en je gevoelens voor hem. Misschien was je verslaafd geraakt aan drama met hem en verwar je dat met houden van.
vrijdag 23 maart 2018 om 14:23
Niks, je moet hier helemaal niks mee. Wat een druiloor. Verbreek ajb alle contact en ban hem uit je leven. Zorg dat hij je niet meer kan bellen. Echt, dit is toch niet gezond meer? Hij wil jou, maar toch ook weer niet helemaal? En woont met een andere vrouw samen? Laat je leven niet zo regeren door hem. Je zult daar later zoveel spijt van hebben. Als alle rook is opgetrokken zul je je afvragen waarom je hier in godsnaam ben ingetuind.T26 schreef: ↑23-03-2018 13:07Hoe gaat het met iedereen inmiddels??
Kleine update van mijn kant: ik zit in tweestrijd.Ik heb nog steeds, helaas, erg veel gevoelens voor mijn ex. Erger nog.. er is niets veranderd. Ik ben 8 maanden verder sinds dat de bom gedropt werd..
vrijdag 23 maart 2018 om 18:04
Wees eerlijk naar jezelf, wat wil jezelf? En Hoelang wil je nog op hem wachten. Ik heb een collega en die wacht al 5 jaar..T26 schreef: ↑23-03-2018 13:07Hoe gaat het met iedereen inmiddels??
Kleine update van mijn kant: ik zit in tweestrijd.Ik heb nog steeds, helaas, erg veel gevoelens voor mijn ex. Erger nog.. er is niets veranderd. Ik ben 8 maanden verder sinds dat de bom gedropt werd..
Hoeveel tijd heeft je ex nog nodig om het met zijn huidige vriendin af te sluiten? Weet zijn huidige vriendin van jullie contact en dat hij jou vraagt om op hem te wachten?
vrijdag 23 maart 2018 om 19:03
Jouw ego verhinderd juist om door te gaan met je leven. Jouw ego vindt het wel lekker dat een man zo naar jou blijft smachten ondanks dat hij samenwoont met zijn vriendin die hij echt niet gaat verlaten. Maar jouw ego geeft jou wel dat idee omdat jouw ego vindt dat jij de ware bent voor deze man die duidelijk een persoonlijkheid stoornis heeft.T26 schreef: ↑23-03-2018 13:07Hoe gaat het met iedereen inmiddels??
Jouw ego vindt dit drama heerlijk want het geeft jou nog alle aandacht ook al krijg je er totaal niets voor terug.
Jouw ego houdt jou in een wurggreep en speelt spelletjes met jouw hoofd.
Want diep van binnen weet je dat dit niet klopt en het ergste is dat jouw nieuwe vriend slachtoffer gaat worden van Jullie ziekelijke emotionele afhankelijkheid.
Lieverd je maakt er een zooitje van en je hart zal in nog meer stukjes gaan breken.
Maar het is jouw leven, dus je hebt al het recht dit te verzieken.
Ik weet niet meer wat ik tegen jou moet zeggen want jij of beter gezegd jouw ego blijft in deze nachtmerrie geloven.
Sterkte!
woensdag 4 april 2018 om 13:25
Pff even van me afschrijven.. Eigenlijk ging alles goed, realiseerde me dat het leven goed was zonder mijn ex. Was aan het daten en hij zocht een paar keer contact via whatsapp, niks diepgaands. Uiteindelijk vroeg hij om koffie te doen, ik wist dat ik hier nee op moest zeggen maar kon het niet. Koffie gedaan, en het was prima, pijnlijk om te merken dat je niet heel veel meer te melden hebt. We hadden elkaar twee maanden niet gezien en uiteindelijk had ik door dat het voor hem was en niet voor mij: hij wilde zich niet schuldig hoeven voelen dat het uit is, dat hij ziet dat het goed met mij gaat en zelf weer achter zijn keuze kan gaan staan,
Na een uurtje wilde hij weer opstappen, nog even samen richting onze fietsen gelopen. Een knuffel gegeven, waarbij we elkaar beide aankeken en hij mij nog dichter naar zich toe trok. Vervolgens probeerde ik hem te zoenen wat hij beantwoorden met een kus op mijn mond. Hij zei dat we dit niet meer moeste doen en hij had gelijk. Maar ik voel me zo ontzettend stom, want ik ga door met mijn leven en maakte me niet zo druk meer om hem maar dan zie ik hem en baal ik hoe afstandelijk het voelt en doe ik zoiets stoms..
Het voelt alsof ik weer vijf stappen terug ben.
Na een uurtje wilde hij weer opstappen, nog even samen richting onze fietsen gelopen. Een knuffel gegeven, waarbij we elkaar beide aankeken en hij mij nog dichter naar zich toe trok. Vervolgens probeerde ik hem te zoenen wat hij beantwoorden met een kus op mijn mond. Hij zei dat we dit niet meer moeste doen en hij had gelijk. Maar ik voel me zo ontzettend stom, want ik ga door met mijn leven en maakte me niet zo druk meer om hem maar dan zie ik hem en baal ik hoe afstandelijk het voelt en doe ik zoiets stoms..
woensdag 4 april 2018 om 20:34
Whadiepooh schreef: ↑04-04-2018 13:25Pff even van me afschrijven.. Eigenlijk ging alles goed, realiseerde me dat het leven goed was zonder mijn ex. Was aan het daten en hij zocht een paar keer contact via whatsapp, niks diepgaands. Uiteindelijk vroeg hij om koffie te doen, ik wist dat ik hier nee op moest zeggen maar kon het niet. Koffie gedaan, en het was prima, pijnlijk om te merken dat je niet heel veel meer te melden hebt. We hadden elkaar twee maanden niet gezien en uiteindelijk had ik door dat het voor hem was en niet voor mij: hij wilde zich niet schuldig hoeven voelen dat het uit is, dat hij ziet dat het goed met mij gaat en zelf weer achter zijn keuze kan gaan staan,
Leve Whadiepooh, aub denk niet dat je iets stoms heb gedaan, hij wilde contact met jou, hij trok jou naar zich toe en uit een reflex wilde je hem zoenen waarop hij zei dit moeten we niet meer doen, ik vind jouw ex best een lul dat hij dit heeft gezegd en gedaan zeker omdat het voor zijn eigen gemoedsrust was.
Denk maar aan dat je het goed met je ging en dat jullie tijdens de koffie elkaar nog weinig te melden had. Mocht hij een volgende keer weer koffie willen drinken of contact zoeken niet meer op ingaan. Vind dit een beetje met jouw gevoelens spelen.
Nogmaals je hebt niets stoms gedaan!!!!!! Ik denk dat ik precies hetzelfde had gedaan als jou, vind het superster dat je nog bent gaan koffiedrinken met hem. Ik zie er tegenop om mijn ex tegen te kom.! Haal diep adem en ga verder waar je gebleven was zonder je ex.
Dikke knuffel!!!!
donderdag 5 april 2018 om 12:00
Relatie hier inmiddels 3 weken uit.
Ging al tijdje slecht toen is ze in contact gekomen met iemand en daar op ingegaan omdat het slecht liep en gevoelens voor gekregen.
Ik weet dat ze al verder is gegaan alleen geeft ze dat niet toe. En ik moet het tijd geven volgens haar maar geen hoop houden.
Probeer haar nu echt te vergeten maar blijft lastig moet elke dag nog wel aan haar en de goede momenten denken.
Helpt ook niet dat ik haar elke week nog zie omdat we samen een kind hebben
Ging al tijdje slecht toen is ze in contact gekomen met iemand en daar op ingegaan omdat het slecht liep en gevoelens voor gekregen.
Ik weet dat ze al verder is gegaan alleen geeft ze dat niet toe. En ik moet het tijd geven volgens haar maar geen hoop houden.
Probeer haar nu echt te vergeten maar blijft lastig moet elke dag nog wel aan haar en de goede momenten denken.
Helpt ook niet dat ik haar elke week nog zie omdat we samen een kind hebben
vrijdag 6 april 2018 om 10:15
Hoi meiden!
Weer even een update van mij.. heb een lange tijd niets van mezelf laten horen. Het is nu inmiddels ruim 6 maanden uit met mijn ex en dit is er aan de hand; Ik heb eind december (toen ik nog kwetsbaarder was dan nu) een jongen ontmoet via Tinder. Hij kwam uit Duitsland, dus meer dan afspreken en seks kwam er dan ook niet van. Zo gezegd, zo gedaan. We hebben een aantal keren het heel gezellig gehad en met elkaar naar bed geweest. Als we niet afspraken dan hadden we wel elke dag contact via de app. Ik merkte dat ik me speciaal voelde, omdat ik aandacht kreeg. Al die dingen die mijn ex zei om me onzeker te maken (je bent wat te zwaar), liet hij me beter voelen door te zeggen dat ik goed genoeg was. Het is algemeen bekend dat ik wat steviger ben, maar hij zei dat dat nooit een probleem was.
Tot vorige week. We hadden afgesproken en het was niet zo gezellig, eerder ongemakkelijk (want ja.. waar gaat dit naartoe?). Hij heeft dinsdagavond het volgende tegen me gezegd; ik denk dat we er maar mee moeten stoppen. Ik vroeg waarom? Toen zei hij dit; nou eigenlijk vind ik dat je te dik voor me bent. Ik zou niet naast je willen lopen als je mijn vriendin was, ik vind je qua uiterlijk beneden gemiddeld. Ja echt. Dit zei hij. Ondanks de ‘lieve’ dingen die hij eerst tegen me zei.
Dit spookt nu al de hele tijd door mijn hoofd, dat ik ‘niet goed genoeg ben’. Het brengt me weer helemaal bij af, waar mijn ex me heeft vervangen voor een veel slankere versie, waar hij me te zwaar noemde. Nu gebeurt het allemaal weer opnieuw, ik vraag me af waar ik dit aan verdien? Ik weet dat ik me niet moeten laten kisten door woorden van mannen, maar tóch doe ik het. Ik vind het verschrikkelijk en zit weer in de put.. Hoe kun je iemand zo naar beneden halen? Wat voor misselijk persoon ben je dan? Hij was op de hoogte van mijn onzekerheden, en dan nog..
Ik dacht dat het wat beter ging.. maar nu heb ik weer een flinke terugval.. Ik mis m’n ex nu ook weer meer door deze situatie.
Excuus voor het lange verhaal, maar ik moet het even kwijt..
Weer even een update van mij.. heb een lange tijd niets van mezelf laten horen. Het is nu inmiddels ruim 6 maanden uit met mijn ex en dit is er aan de hand; Ik heb eind december (toen ik nog kwetsbaarder was dan nu) een jongen ontmoet via Tinder. Hij kwam uit Duitsland, dus meer dan afspreken en seks kwam er dan ook niet van. Zo gezegd, zo gedaan. We hebben een aantal keren het heel gezellig gehad en met elkaar naar bed geweest. Als we niet afspraken dan hadden we wel elke dag contact via de app. Ik merkte dat ik me speciaal voelde, omdat ik aandacht kreeg. Al die dingen die mijn ex zei om me onzeker te maken (je bent wat te zwaar), liet hij me beter voelen door te zeggen dat ik goed genoeg was. Het is algemeen bekend dat ik wat steviger ben, maar hij zei dat dat nooit een probleem was.
Tot vorige week. We hadden afgesproken en het was niet zo gezellig, eerder ongemakkelijk (want ja.. waar gaat dit naartoe?). Hij heeft dinsdagavond het volgende tegen me gezegd; ik denk dat we er maar mee moeten stoppen. Ik vroeg waarom? Toen zei hij dit; nou eigenlijk vind ik dat je te dik voor me bent. Ik zou niet naast je willen lopen als je mijn vriendin was, ik vind je qua uiterlijk beneden gemiddeld. Ja echt. Dit zei hij. Ondanks de ‘lieve’ dingen die hij eerst tegen me zei.
Dit spookt nu al de hele tijd door mijn hoofd, dat ik ‘niet goed genoeg ben’. Het brengt me weer helemaal bij af, waar mijn ex me heeft vervangen voor een veel slankere versie, waar hij me te zwaar noemde. Nu gebeurt het allemaal weer opnieuw, ik vraag me af waar ik dit aan verdien? Ik weet dat ik me niet moeten laten kisten door woorden van mannen, maar tóch doe ik het. Ik vind het verschrikkelijk en zit weer in de put.. Hoe kun je iemand zo naar beneden halen? Wat voor misselijk persoon ben je dan? Hij was op de hoogte van mijn onzekerheden, en dan nog..
Ik dacht dat het wat beter ging.. maar nu heb ik weer een flinke terugval.. Ik mis m’n ex nu ook weer meer door deze situatie.
Excuus voor het lange verhaal, maar ik moet het even kwijt..
zaterdag 7 april 2018 om 12:14
zaterdag 7 april 2018 om 12:25
Lang geleden dat ik hier nog ben komen schrijven, ik heb er wat nood aan.
De laatste weken ging het goed met me, nog steeds wat op de dool, maar ik kon weer oprecht lachen en genieten van het leven.
Een bepaalde jongen had wat meer aandacht voor mij, en hoewel hij zelf duidelijk heeft gemaakt dat het puur vriendschappelijk was, ben ik toch gevoelens voor hem beginnen krijgen. Heel veel schrik om gekwetst te worden, dus heb ik er verder niks mee gedaan. Ik leefde in mijn eentje op een lichtroze wolk. Het voelde beter om aan iemand anders te kunnen denken dan mijn ex, tot gisteren ...
Gisteren ben ik keihard van mijn lichtroze wolkje gedonderd. Die vriend, die altijd eerlijk is geweest tegen mij (er valt hem echt niks te verwijten), is op date geweest met een meisje, en dat lijkt goed te klikken. Ik gun het hem vanharte, maar het doet toch wat pijn, mijn hartje is nog zo broos en kwetsbaar.
Dus nu zit ik in een dipje, dat voelt niet fijn. Mijn ex heeft weer een grotere plek in mijn hoofd ingenomen.
Liefdesverdriet, het is een werk van lange adem ...
De laatste weken ging het goed met me, nog steeds wat op de dool, maar ik kon weer oprecht lachen en genieten van het leven.
Een bepaalde jongen had wat meer aandacht voor mij, en hoewel hij zelf duidelijk heeft gemaakt dat het puur vriendschappelijk was, ben ik toch gevoelens voor hem beginnen krijgen. Heel veel schrik om gekwetst te worden, dus heb ik er verder niks mee gedaan. Ik leefde in mijn eentje op een lichtroze wolk. Het voelde beter om aan iemand anders te kunnen denken dan mijn ex, tot gisteren ...
Gisteren ben ik keihard van mijn lichtroze wolkje gedonderd. Die vriend, die altijd eerlijk is geweest tegen mij (er valt hem echt niks te verwijten), is op date geweest met een meisje, en dat lijkt goed te klikken. Ik gun het hem vanharte, maar het doet toch wat pijn, mijn hartje is nog zo broos en kwetsbaar.
Dus nu zit ik in een dipje, dat voelt niet fijn. Mijn ex heeft weer een grotere plek in mijn hoofd ingenomen.
zondag 8 april 2018 om 12:26
Hoi allemaal,
Hier inmiddels 2,5 maand uit na een nogal, uh, intense relatie van 7 maanden. Ex heeft me laten stikken toen ik niet zo lekker in mijn vel zat (zou een emdr-traject ingaan wat nu inmiddels is afgerond, dus dat is fijn) en hij trok dat niet, ook al kende hij me al jaaaaaaren en wist hij 'overal' van af en zei hij tot op de laatste dag dat hij er voor mij zou zijn. Alles goed en wel, hij heeft een aantal keren de wond opengehaald toen het uit was, door bijvoorbeeld een week later met een meisje te zijn waar hij tijdens onze relatie, achter mijn rug om, al contact mee had gehad. Door constant bij mijn vriendinnen na te vragen hoe het met me ging en me zelfs een keer te zoenen, vervolgens te gaan whatsappen en me daarna weer te ditchen, ''want ja, misschien kan het wel over drie jaar ofzo...''
Het erge hiervan is dat ik hem elke keer weer de macht geef om zo'n invloed op me uit te oefenen en om hem mij te laten zoenen, daar was ik toch echt zelf bij. Bah. Heb hem nu ook overal op geblokkeerd en verwijderd, want hoef/wil niks meer van hem te horen.
Al met al weet ik, rationeel gezien, dat het een ontzettende klootzak is. Anderzijds kan ik mijn gevoel niet uitzetten. Vraag me af en toe echt af hoe lang het gaat duren en vraag me ook oprecht af of ik überhaupt ooit nog verliefd ga worden op iemand anders. Word hier zo simpel van...
Hier inmiddels 2,5 maand uit na een nogal, uh, intense relatie van 7 maanden. Ex heeft me laten stikken toen ik niet zo lekker in mijn vel zat (zou een emdr-traject ingaan wat nu inmiddels is afgerond, dus dat is fijn) en hij trok dat niet, ook al kende hij me al jaaaaaaren en wist hij 'overal' van af en zei hij tot op de laatste dag dat hij er voor mij zou zijn. Alles goed en wel, hij heeft een aantal keren de wond opengehaald toen het uit was, door bijvoorbeeld een week later met een meisje te zijn waar hij tijdens onze relatie, achter mijn rug om, al contact mee had gehad. Door constant bij mijn vriendinnen na te vragen hoe het met me ging en me zelfs een keer te zoenen, vervolgens te gaan whatsappen en me daarna weer te ditchen, ''want ja, misschien kan het wel over drie jaar ofzo...''
Het erge hiervan is dat ik hem elke keer weer de macht geef om zo'n invloed op me uit te oefenen en om hem mij te laten zoenen, daar was ik toch echt zelf bij. Bah. Heb hem nu ook overal op geblokkeerd en verwijderd, want hoef/wil niks meer van hem te horen.
Al met al weet ik, rationeel gezien, dat het een ontzettende klootzak is. Anderzijds kan ik mijn gevoel niet uitzetten. Vraag me af en toe echt af hoe lang het gaat duren en vraag me ook oprecht af of ik überhaupt ooit nog verliefd ga worden op iemand anders. Word hier zo simpel van...
maandag 9 april 2018 om 12:16
@isz
Laat hem die macht niet meer over je krijgen. Het is goed dat je hem geblokkeerd hebt, iets van hem horen/zien doet toch alleen maar pijn en verdriet.
Dat verliefd worden heb ik ook zo'n schrik voor. Ik vind dat stiekem verschrikkelijk, verliefd zijn zonder te weten hoe de ander zich voelt. Hoe kom je te weten of het wederzijds is? Want dat durf ik echt niet te vragen, ik klap gewoon helemaal toe als ik verliefd ben
Laat hem die macht niet meer over je krijgen. Het is goed dat je hem geblokkeerd hebt, iets van hem horen/zien doet toch alleen maar pijn en verdriet.
Dat verliefd worden heb ik ook zo'n schrik voor. Ik vind dat stiekem verschrikkelijk, verliefd zijn zonder te weten hoe de ander zich voelt. Hoe kom je te weten of het wederzijds is? Want dat durf ik echt niet te vragen, ik klap gewoon helemaal toe als ik verliefd ben
maandag 9 april 2018 om 13:47
Lieve Callie, het is niet je ex die een grotere plek heeft ingenomen maar het gevoel van het samen zijn met iemand komt weer te vervallen doordat je van je roze wolkje ben gedonderd. Je kon lekker fantaseren zodat de pijn over de verbroken relatie met je ex verzacht werd.Callie_15 schreef: ↑07-04-2018 12:25Lang geleden dat ik hier nog ben komen schrijven, ik heb er wat nood aan.
Begrijp je helemaal, maar lieverd komt echt goed en je wist natuurlijk ook dat het niets zou worden met deze man omdat hij niet hetzelfde voor jou voelde maar begrijp desondanks dat het echt niet leuk is.
Ik zelf heb de liefde op een laag pitje gezet. Geen zin in, ben lekker aan het werk met mezelf, wil niet weer in een destructieve energieslopend relatie klem komen te zitten.
Genoeg belangstelling van mannen maar hou ze met stoel en zweep op afstand...hahahaha.. van mijn ex heb ik nooit meer iets vernomen, ook niet toen ik doodziek was en een longontsteking had. Dus dat bevestigt voor mij alleen maar dat de relatie in mijn hoofd mooier was dan in het echt.
Ik denk nog wel aan hem maar steeds minder en realistischer. Ben ook niet boos, soms nog weleens verdrietig maar het is allemaal veel minder heftig dan 5 maanden geleden.
maandag 9 april 2018 om 16:12
Mag ik hier ook heel even van mij afschrijven.. 2 maanden geleden iemand ontmoet, knappe vent, lief, leuk.. nouja, alles dus! Zijn ex heeft de relatie verbroken, later bleek dat zij een ander had. Dit geeft natuurlijk een knauw aan je eigenwaarde en vertrouwen in andere mensen... Voel je het al aankomen?? Afgelopen weekend een heerlijk weekend gehad, totdat hij een discussie aanging over mijn date-verleden. Dus mijn dates voordat wij elkaar kenden. Hier een gesprek over gehad, er is niets aan de hand. leuke zondag gehad verder.
Gisteravond had ik een raar 'onderbuik' gevoel, maar dit weggestopt. Vanmorgen krijg ik een app van hem dat hij er toch mee zat en hij het niet meer wist wat hij nou wilde en weet ik wat al niet meer. Ik heb gevraagd wat hij wilde maar hij draait er een beetje omheen. Wil mij nog zeker wel zien maar kan het idee niet loslaten dat ik nog vriendschappelijk contact heb met een oude date. Ik ben er echt ziek van! Vind het zo erg! Hij is de eerste sinds hele lange tijd waar ik blijkbaar echt verliefd op ben. Ik snap zijn gedachtegang.. maar ik vind dat juist dit een punt is waar hij vertrouwen in mij moet hebben. Ik wil hem, wil echt voor hem gaan... Hoe krijg ik het voor elkaar dat hij vertrouwen in mij krijgt? Ik doe geen rare dingen, hij mag mijn telefoon van voor naar achter doorzoeken, ik geef hem (dacht ik dus) geen reden om mij niet te vertrouwen... Ben nu heel verdrietig.. lange tijd geleden dat ik liefdesverdriet heb gehad..
Gisteravond had ik een raar 'onderbuik' gevoel, maar dit weggestopt. Vanmorgen krijg ik een app van hem dat hij er toch mee zat en hij het niet meer wist wat hij nou wilde en weet ik wat al niet meer. Ik heb gevraagd wat hij wilde maar hij draait er een beetje omheen. Wil mij nog zeker wel zien maar kan het idee niet loslaten dat ik nog vriendschappelijk contact heb met een oude date. Ik ben er echt ziek van! Vind het zo erg! Hij is de eerste sinds hele lange tijd waar ik blijkbaar echt verliefd op ben. Ik snap zijn gedachtegang.. maar ik vind dat juist dit een punt is waar hij vertrouwen in mij moet hebben. Ik wil hem, wil echt voor hem gaan... Hoe krijg ik het voor elkaar dat hij vertrouwen in mij krijgt? Ik doe geen rare dingen, hij mag mijn telefoon van voor naar achter doorzoeken, ik geef hem (dacht ik dus) geen reden om mij niet te vertrouwen... Ben nu heel verdrietig.. lange tijd geleden dat ik liefdesverdriet heb gehad..
maandag 9 april 2018 om 16:52
Je kan het ook anders brengen. Ookal is dat voor jouw gevoel heel lastig en pijnlijk, dan nog is het mogelijk om de bal bij hem te leggen door hem te stellen dat hij eerst maar eens over zijn oude relatie met bijbehorend wantrouwen heen moet komen voordat hij kan gaan daten, simpelweg doordat jij liever iemand wil daten die ook vertrouwen in een toekomst met jou heeft.
Want voor je het weet ben jij je in allerlei bochten aan het wringen en raakt jullie hele onderlinge relatie
misvormt.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
maandag 9 april 2018 om 17:14
BrendaW1971 schreef: ↑09-04-2018 16:12Mag ik hier ook heel even van mij afschrijven.. 2 maanden geleden iemand ontmoet, knappe vent, lief, leuk.. nouja, alles dus! Zijn ex heeft de relatie verbroken, later bleek dat zij een ander had. Dit geeft natuurlijk een knauw aan je eigenwaarde en vertrouwen in andere mensen... Voel je het al aankomen?? Afgelopen weekend een heerlijk weekend gehad, totdat hij een discussie aanging over mijn date-verleden. Dus mijn dates voordat wij elkaar kenden. Hier een gesprek over gehad, er is niets aan de hand. leuke zondag gehad verder.
Zeg hem wat je hier schrijft. Met je ex-date date je niet meer en dat heeft een reden. Punt.
Kan je iemand als persoon nog wel OK vinden en daarom contact hebben....is mijn mening hoor...
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
maandag 9 april 2018 om 17:16
dinsdag 10 april 2018 om 08:28
Helemaal waar... Gisteravond is hij even langs geweest zodat we face-to-face konden praten ipv over de app. Hij begrijpt het gewoon niet dat ik nog contact heb. En ik begrijp hem niet dat hij mij niet begrijpt. Hij wil een weekje aankijken of hij mij gaat missen. Vannacht wakker gelegen natuurlijk en ik werd steeds bozer. Dus ik mag nu een weekje wachten totdat hij een keuze heeft gemaakt om mij te vertrouwen? Dat gaat zo erg tegen mijn gevoel in! Het liefst app ik hem nu dat ik de knoop maar doorhak maar om dat over de app te doen vind ik ook weer zowat. En mijn hart zegt doorgaan met hem maar verstand zegt van niet. Ik ga er nog maar even over nadenken...jaw schreef: ↑09-04-2018 16:52Je kan het ook anders brengen. Ookal is dat voor jouw gevoel heel lastig en pijnlijk, dan nog is het mogelijk om de bal bij hem te leggen door hem te stellen dat hij eerst maar eens over zijn oude relatie met bijbehorend wantrouwen heen moet komen voordat hij kan gaan daten, simpelweg doordat jij liever iemand wil daten die ook vertrouwen in een toekomst met jou heeft.
Want voor je het weet ben jij je in allerlei bochten aan het wringen en raakt jullie hele onderlinge relatie
misvormt.
dinsdag 10 april 2018 om 08:30
Zag ze er zo slecht uit van verdriet? Of gewoon geen tijd gehad om te douchen...

dinsdag 10 april 2018 om 09:41
Gevalletje wachtbankje, jij moet wachten totdat hij eruit is of hij jou wel gaat missen na een week. Serieus wat een eikel en jij geeft totaal de controle weg.BrendaW1971 schreef: ↑10-04-2018 08:28Helemaal waar... Gisteravond is hij even langs geweest zodat we face-to-face konden praten ipv over de app. Hij begrijpt het gewoon niet dat ik nog contact heb. En ik begrijp hem niet dat hij mij niet begrijpt. Hij wil een weekje aankijken of hij mij gaat missen. Vannacht wakker gelegen natuurlijk en ik werd steeds bozer. Dus ik mag nu een weekje wachten totdat hij een keuze heeft gemaakt om mij te vertrouwen? Dat gaat zo erg tegen mijn gevoel in! Het liefst app ik hem nu dat ik de knoop maar doorhak maar om dat over de app te doen vind ik ook weer zowat. En mijn hart zegt doorgaan met hem maar verstand zegt van niet. Ik ga er nog maar even over nadenken...
Hij wil je of hij wil je niet, hij vertrouwd jou of hij vertrouwd jou niet. Lekker appen en de knoop doorhakken en je komt vanzelf iemand tegen die zijn ex relatie wel heeft verwerkt. Echt serieus dat jij je hiervoor leent....
dinsdag 10 april 2018 om 10:43
Ja, stom hé... Ik vind mijzelf ook een puber momenteelSjaantje37 schreef: ↑10-04-2018 09:41Gevalletje wachtbankje, jij moet wachten totdat hij eruit is of hij jou wel gaat missen na een week. Serieus wat een eikel en jij geeft totaal de controle weg.
Hij wil je of hij wil je niet, hij vertrouwd jou of hij vertrouwd jou niet. Lekker appen en de knoop doorhakken en je komt vanzelf iemand tegen die zijn ex relatie wel heeft verwerkt. Echt serieus dat jij je hiervoor leent....

dinsdag 10 april 2018 om 13:20
En dat niet alleen nu moet jij de dingen goed maken die zijn ex hem heeft aangedaan. Echt dit wordt een lijdensweg. Hij reageert zijn liefdesverdriet op jou af.BrendaW1971 schreef: ↑10-04-2018 10:43Ja, stom hé... Ik vind mijzelf ook een puber momenteel. Maar ik neig steeds meer naar het heft in eigen hand nemen. Ik ben helemaal geen afwachtend type, en dit brengt mij meer onzekerheid dan iets anders.
Nu mag jij gaan bewijzen dat je betrouwbaar bent, en de bewijzen zijn vriendschappen en contacten opgeven die deze man niet zint. Echt meisje stap eruit nu het nog kan, dit gaat echt geen leuke relatie worden.
dinsdag 10 april 2018 om 14:00
Dat eerste niet. En dat tweede betwijfel ik, want het was in het begin van de avond.BrendaW1971 schreef: ↑10-04-2018 08:30Zag ze er zo slecht uit van verdriet? Of gewoon geen tijd gehad om te douchen...![]()
Gewoon onverzorgd. Slonzig.
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!