relatie uit

15-11-2017 23:27 1538 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wegens herkenbaarheid verhaal even weggehaald. Samenvatting: relatie is uit, ik voel me kut en vind het fijn dit te delen.

iedereen die zijn verhaal van zich af wil schrijven is meer dan welkom om mee te doen in dit topic ! Laten we elkaar steunen!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 25-11-2017 20:22
Reden: TO heeft een waarschuwing gekregen voor het verwijderen van de OP
87.18% gewijzigd
Ik zeg het trouwens wel allemaal zo wijs... Ik weet precies hoe ik het zou moeten aanpakken en moeten zien maar helaas doe ik dat toch niet op die manier.. Zels na een jaar ... Mijn blijheid is ook nog steeds minimaal vaak.

Maarja dat krijg je als jezelf al je gevoel bloot gegeven hebt aan iemand die jou aan kant gezet heeft.
@linnylow
Vanop een afstand is het altijd makkelijker om iets aan te pakken, tot je er zelf middenin zit.

Als ik nu met een afstand naar mezelf kijk denk ik ook, kom op callie, hij is het niet waard, je bent een prachtvrouw en verdient enkel de mooiste en liefste man ter wereld. Je verdient iemand die je neemt zoals je bent, en je stimuleert in de weg naar je dromen.

Tot ik weer besef hoe hard ik hem mis ...

Tijd om weer gelukkig te worden! Je verdient echt iemand die 100% bij jou past!!
linnylow schreef:
10-12-2018 19:46
M

Besef je ook dat er genoeg mensen zijn die wel in een relatie zitten maar lang niet zo gelukkig zijn als ze doen laten lijken.
Dit is misschien stom maar geeft mij wel troost. Ik was zelf ook niet heel gelukkig in de relatie en hoewel ik omringt ben door gezinnetjes zijn daar vast een paar mensen tussen die ook twijfelen of ongelukkig met hun relatie zijn.
Eventjes trots op mezelf, zonet een afspraak gemaakt voor een jobgesprek.
Mijn job doe ik al een tijdje niet graag, tijd om een nieuwe uitdaging aan te gaan!
Ben vanmorgen gaan sporten voor het eerst sinds jaren. Vond het wel fijn, je hebt veel minder tijd om te piekeren. Maar heel af en toe kwam mijn ex voorbij in mijn gedachten. Alleen op de terugweg naar huis merkte ik dat ik wat down werd omdat ik normaal gesproken tegen hem zou zeggen dat ik gesport had en hoe het ging etc. Maar dit zal hopelijk ook afnemen met de tijd.
Vanmorgen werd ik wakker uit een droom over hem. Het was weer goed tussen ons maar tegelijk toch niet helemaal. Heel vaag. Maar werd wel wakker met een vervelend gevoel en toen ik op mijn telefoon keek verwachte ik een goedemorgen berichtje. Om me vervolgens te realiseren dat dat berichtje helemaal niet zou komen. Bleef gelukkig niet heel lang hangen in dat vervelende gevoel maar leuk was het niet.
Wat goed Callie, vast ook wel fijn om je daar op te kunnen focussen? Ik ben ook niet tevreden op mijn werk, maar om nu mijn relatie, huis en werk te veranderen is misschien een beetje te veel. Hoe is dat voor jou?

Evylime, sporten is ook een goede afleiding. Ik merkte in het begin ook echt dat ik moest janken als ik thuiskwam, alsof ik door de sport ook meer vermoeid en daardoor emotioneel was. Hoewel je misschien zou verwachten dat je allemaal dopamine hebt aangemaakt en vrolijk bent?

Bij mij gaat het wel redelijk, hoewel ik er echt gek van word dat we elke de hele tijd proberen te ontwijken thuis. Ik heb gewoon zin in een avondje netflixen, maar dat voelt zo ongemakkelijk als hij er bij zit. Ik heb ook het idee dat ik nog helemaal niet aan het verwerken ben toe gekomen.
Het werk is iets wat al langer speelt. Op aanzet van ex ben ik langzaamaan op zoek beginnen gaan naar iets nieuws. Vorige week zijn we te weten gekomen dat er herorganisatie is (zonder jobverlies), maar als alles dan moet worden omgegooid, kan ik het evengoed ergens anders gaan zoeken, aangezien ik mij toch niet meer amuseer.

Van een huis heb ik geen last, de omstandigheden hebbet ervoor gezorgd dat ik voorlopig nog thuis woon. Als alles eens op z’n pootjes is terecht gekomen, wordt het tijd om daar werk van te maken.

Dat moet toch verschrikkelijk lastig zijn, nog in hetzelfde huis wonen. Komt daar binnenkort verandering in? Dat lijkt mij wel iets wat de verwerking tegenhoudt.
Wie houdt me tegen? Heb ineens zo’n drang om hem te sms’en 😢
Als je nog twijfelt: niet doen hoor! Schrijf hier maar op wat je wilde smsen. En afleiding zoeken! Je krijgt toch niet het resultaat dat je wil, namelijk dat de relatie weer wordt zoals eerst. Neem het maar aan van iemand die nog dagelijks met d'r ex smst om af te stemmen over eten/wel thuis/niet thuis/vrienden op bezoek/ergens anders slapen... bleh. Liever geen contact!
wegens herkenbaarheid weggehaald
anoniem_378808 wijzigde dit bericht op 13-03-2019 09:09
96.00% gewijzigd
Niet teveel op hopen dat zijn nieuwe relatie niet blijft duren, Oogdruppels. Daar doe je jezelf uiteindelijk alleen maar pijn mee.

Als je het daar moeilijk mee hebt, vraag je vrienden om niet over hem te praten. Dat begrijpen ze wel. Ik had het daar vorig jaar ook echt moeilijk mee. Tot ik de knop heb omgedraaid en hem het allerbeste toewenste. Ondertussen kan ik zelfs al een kort praatje met hem maken zonder mij daar achteraf slecht over te voelen.
Ja je hebt helemaal gelijk Callie! Maar toch kan ik hem nu nog niets goeds wensen. Geluk zal ik hem met haar nooit kunnen toewensen. Wel merk ik dat ik er steeds onverschilliger in sta dat hij met haar samen is. Maar toch zou ik er van genieten (hoe erg :|) als ze uit elkaar zouden gaan.

Helaas hebben sommige vrienden geen filter. Maar goed.

Heb je nog een smsje verstuurd, of heb je je in kunnen houden :)?

Ps. sturen jullie wel kerstwensen? Ik denk dat ik wel een kort bericht stuur. En een kaartje naar zijn ouders en zn zus. Zijn ouders waren sowieso net nog hier, die mensen komen nog steeds op bezoek, heel lief maar soms ook pijnlijk.
@zoey: lijkt me heel lastig idd als je nog bij elkaar in huis woont. Hopelijk vind 1 van jullie (of allebei) snel een eigen plekje en kun je je echt richten op je herstel.

@oogdruppels: kan ik me heel goed voorstellen, dat je het niet erg zou vinden als het uitgaat met zijn vriendin. Ik denk nu ook: ik hoop dat hij mij ook mist. Ik hoop dat hij zich ook rot voelt. Klinkt gemeen maar als hij zich nu al goed zou voelen zou ik ook denken: 4.5 jaar samen en zo snel voel je je alweer beter. Zou ik gek vinden. Denk ook dat dit normaal is.

En ik had niet gedacht dat ik dit deze maand nog zou zeggen, maar ik heb zin in kerst. Toen hij het uitmaakte maar ook al daarvoor had ik zoiets van: hij is er toch niet bij dus kan net zo goed thuis blijven. En ik merk nu dat ik er steeds meer zin in begin te krijgen, in de gezelligheid, het lekkere eten en bij familie zijn. Volgende week ben ik jarig en ik verwacht dan wel een berichtje (zo niet dan is het een eikel en kan hij een boos berichtje van mij verwachten). En stiekem hoop ik dat vanuit daar we wat meer contact kunnen opbouwen.
Ja zeg dat, samen nog in 1 huis lijkt me onmogelijk. Hoe kun je dan beginnen met verwerken! Veel sterkte Zoey!

Jep vooral dat idee dat ik na 8 jaar binnen 3,5 week totaal ben vervangen! Blijft gewoon vies voelen. Maar goed ook ik kijk gelukkig uit naar Kerst! Wat fijn dat jij dat ook hebt... dan merk je wel dat het toch wel iets beter gaat toch?

Nou mag ik hopen dat je dan een berichtje krijgt! Hoe lang zijn jullie uit elkaar? Te snel contact opbouwen lijkt me namelijk meer kwaad doen dan goed?

Denk dat ik mijn ex wel een smsje stuur (app is geblokkeerd, spreken alleen nog zakelijk!) met kerst... of moet ik hem net zoals de rest vd familie een kerstkaart sturen? Offf is dat weer te overdreven 😂
Nee, uiteindelijk geen sms gestuurd. Mijn koppigheid is toch ergens goed voor. Maar ik heb het wel lastig gehad, en nog steeds...
@callie ode aan je koppigheid haha 🙌!
Blijft vervelend, volhouden! De behoefte wordt minder!
Ik zit nog met enkele vragen voor hem, weet alleen niet goed of ik ze hem moet stellen.
Ik zou ze opschrijven en voorlopig proberen te parkeren, Callie. Tijd roept vaak ook weer andere vragen op, en als je ze nu stelt roepen zijn antwoorden ook weer nieuwe vragen op.. Ik weet hoe moeilijk het is, maar probeer het voor nu. Ik heb me ook schuldig gemaakt aan het stellen van vragen, en de situatie is alleen maar onduidelijker voor mij geworden.
Probleem is dat ik vorig jaar nooit vragen heb kunnen stellen (vorige relatiebreuk) en daar uiteindelijk ook erg van heb afgezien. Nu weet ik dat ik vragen kan/mag stellen, maar ik weet niet of ik het moet doen.
Ik denk dat er op zich niets mis is met het stellen van vragen, maar je moet er wel 'klaar' voor zijn. Je hoeft nu niets de overhaasten, over een week kun je de vragen ook nog stellen. Het belangrijkste is denk ik echt dat je er zelf klaar voor bent en je gedachten enigszins gekalmeerd zijn en niet meer alle kanten opschieten. Over een week heb je waarschijnlijk ook weer andere en/of nieuwe vragen.
Evylime schreef:
12-12-2018 15:22
@zoey: lijkt me heel lastig idd als je nog bij elkaar in huis woont. Hopelijk vind 1 van jullie (of allebei) snel een eigen plekje en kun je je echt richten op je herstel.

@oogdruppels: kan ik me heel goed voorstellen, dat je het niet erg zou vinden als het uitgaat met zijn vriendin. Ik denk nu ook: ik hoop dat hij mij ook mist. Ik hoop dat hij zich ook rot voelt. Klinkt gemeen maar als hij zich nu al goed zou voelen zou ik ook denken: 4.5 jaar samen en zo snel voel je je alweer beter. Zou ik gek vinden. Denk ook dat dit normaal is.

En ik had niet gedacht dat ik dit deze maand nog zou zeggen, maar ik heb zin in kerst. Toen hij het uitmaakte maar ook al daarvoor had ik zoiets van: hij is er toch niet bij dus kan net zo goed thuis blijven. En ik merk nu dat ik er steeds meer zin in begin te krijgen, in de gezelligheid, het lekkere eten en bij familie zijn. Volgende week ben ik jarig en ik verwacht dan wel een berichtje (zo niet dan is het een eikel en kan hij een boos berichtje van mij verwachten). En stiekem hoop ik dat vanuit daar we wat meer contact kunnen opbouwen.
ik hoopte toen ook heel erg op een felicitatie. Ik had toen 8 weken geen contact gehad.. Op me verjaardag had ik zo gehoopt dat hij wat stuurde na 8 weken.. En nee helemaal niks hoorde ik .... Ik brak letterlijk in 10210 stukken ik hield het niet meer vol... 8 weken lang elke dag was ik depressief dacht ik aan hem met als hoop het vooruitzicht van mijn verjaardag.. Hij liet me niks horen :O

Ik heb toen best wel iets kansloos gedaan... Want ik was gewoon Op..Dus ik sprak hem op me verjaardag om 23:30 aan. Hij zei dat hij niet wist dat ik jarig was want hij was slecht in datums. Of dit waar is durf ik niet te zeggen. Ik had in die 8 weken nog een (Afscheids-brief) getypt die wilde ik hem nog sturen... Ik was van plan alleen die brief te sturen als hij me niet feliciteerde. Dus geen leuk gesprek te leiden...Omdat dat eigenlijk het enige was wat ik echt nog aan hem kwijt moest... Helaas was ik te zwak en heb ik gepraat tot hij stopte met praten dat was dus 2,5 uur lang tot 2 uur ´s nachts hebben we gekletst. Hij moest de volgende dag werken. Hij was ontzettend blij iets van me te horen..
En hij zei dat hij dacht dat ik allang iemand anders had.. Ergens vind ik dat zo flauw na 1 jaar ben ik er nog kapot van de breuk.. En dan zegt hij zoiets... Ik zei tegen hem zie je wel dat je zo denkt maar wellicht heb je dat zelf al ja! ...Maargoed ergens denk ik dat hij wel wist ik jarig was maar puur omdat hij vond dat hij in zijn recht stond me niks gestuurd heeft maar ook uit zelfbescherming omdat hij dus dat ik misschien al iemand had.. Wat zijn reden ook was... Dikke maand later kreeg ik een brief terug per email... Dat hij veel aan me gedacht had en ik een betere uitleg verdiende.. Nou al met al ik toen ik het las gelijk vol emoties terug getypt ... Hele lieve brief terug... Hij nog kort mailtje met wat lief ... Bedankt voor je lieve woorden goed dat je zo bezig bent met je toekomst...

Maar een maand later en geen contact zat het me toch nog niet goed.. Zijn brief zat me niet helemaal lekker en ik besefte me dat ik te snel had gereageerd dus toen heb ik weer een boze brief terug gestuurd.. Hij daarop nog gereageerd...

IK daarna nog iets gestuurd dat ik de relatie niet gelijkwaardig vond en vanaf daar nooit meer iets gehoord nu een half jaar verder... Ik heb lang getwijfeld of ik hem wel moest feliciteren omdat ik als ware een negatieve wending gegeven heb door opnieuw op zijn ´lieve´ brief te reageren met een bozige mail ... Maar ik had zoiets jij hebt mij niet gefeliciteerd laat ook maar... Dus heb hem ook niks meer gestuurd, dat was wel de enige goede reden dat ik contact gezocht zou kunnen hebben maar ik was daar ook te koppig voor ondanks dat ik zeker nog leed ..
Al die tijd keek ik wel nog regelmatig op zijn whats-app al dan wel via een ander nummer want we hadden elkaar lange tijd geblokt. Tot hij mij op een geven moment ontblokt had.. Ik was wel nog steeds ook te koppig om hem wat te zeggen want hij heeft mij op zijn beurt ook niet goed behandeld.

Tot op een dag ...Ik schoot in paniek en schrok..
Want opeens bestond zijn whats-app nummer niet meer....

Het klink misschien triest.. Maar ik moest huilen.. Alles dat wat me nog een soort verbinding gaf met hem was weg.. Ik kon hem niet meer in leven houden.. Achteraf beter.. Want hem in de gaten houden stopte ook gelijk. Ik keek te vaak hoelang hij online was enzo..Vaker kreeg ik hele erge hartkloppingen .. echt ongezond was ik bezig..

Hij heeft dus een nieuw nummer sinds oktober. Nu had een vriendin in oktober op linkedin gekeken en wat bleek hij had ook NET een nieuw baan..Dit zou dus de reden kunnen zijn dat hij dat oude nummer heeft moeten vrijgeven.. Althans vaker is dit toch zo toch? want hij had een simkaart van het bedrijf..Moet je dit dan inleveren als je weggaat of kun je het nummer behouden? Ik dacht ook misschien dat hij het voor mij had gedaan maar dat lijkt me toch niet.. Zodat ik m niet meer kon bereiken.

Een lange tijd voelde het alsof hij daarmee wilde zeggen ik hoef je nooit meer te spreken hoe zouden jullie het zien? Al was ons laatste contact per email.. Voor mij voelt het wel zo want zijn nieuwe nummer heeft hij mij niet gegeven..
Oke je gaat niet tegen je ex zeggen;´ hey heb een nieuw nummer´. Als je haar al 4 maanden bijna niet gesproken hebt.

Ik hoop dus dat het om zakelijke reden was en het oude nummer dus ingeleverd moest worden..

Maar zou dit betekenen dat hij me nooit meer hoeft te spreken?
Had hij mij dat nummer kunnen geven?
Of denken jullie dat er tegenwoordig met Facebook enzo altijd mogelijkheden zijn hoe zouden jullie dit voelen?

Ik vond het ook pijnlijk: van een nieuwe woning naar een nieuwe baan..
Hij is dus wel duidelijk een nieuw hoofdstuk ingegaan.. Het is niet zo dat dat soort dingen per definitie blij maken maar toch..
Terwijl ik na bijna 1 jaar nog geen idee heb wat ik aan moet met mijn leven.
Op werkgebied.. Etc
7 januari ging het uit..PFIEUW...
Mijn grootste vraag is: Meende je het toen je zei « Vrienden voor het leven ? «  Maar ik heb schrik voor het antwoord. Als hij ja zegt ga ik valse hoop kweken, als hij nee zegt ga ik nog dieper vallen dan nu
Zo'n vraag heeft geen haast, toch Callie? En, wil je hem puur als vriend? Hoe sta jij erin, wat wil jij nu?
Nu, op dit moment wil ik meer. Er is nog teveel gevoel van mijn kant. En als hij de laatste keer dat ik hem hoorde eerlijk was dan is dat bij hem ook het geval.

Maar hij is zon mooi persoon, die wil je niet kwijt uit je leven. Hij heeft me zoveel geleerd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven