samen wonen met schoonouders

17-02-2012 12:28 105 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve mensen, ik zou graag eens advies willen van onpartijdige mensen (geen familie en vrienden dus)

Ik ben een vrouw van 31, woon samen met mn vriend en dochter van 15 maanden, in een woning die wij delen met mn schoonouders.Al va dag 1 klikt het niet zo goed met tussen hen en mij.Er zijn veel ruzies geweest, die nooit uitgesproken zijn omdat zij alles graag in de doofpot stoppen, ik heb aleens gepoogd te praten en die gesprekken hebben we in de afgelopen 5 jaar ongeveer 6 keer gevoerd met telkens tijdelijk resultaat (max. 4 maanden goed ging )en dan begon het geroddel weer.De belangrijkste dingen die gezegd en gebeurd zijn:negatief over mij praten met jan en alleman dit zodanig hard dat je door de wanden heen alles kunt horen.Inbreken op mijn emailaccount en daar emails vanaf halen en mij hiermee confronteren waar mijn familie bij is.Mijn (alleenstaande) moeder benaderen dat ik mijn hyves pagina's aan moet passen (hier stonden bv foto's op van mn vriend en mij samen uit onze verkeringstijd)tevens heeft mn schoonmoeder een vriendin gehad die werkzaam was bij bureau jeugdzorg, die vriendin heeft gedreigd dat zij in de positie was binnen haar baan om ons kind af te laten pakken ( terwijl er bij ons geen gekke dingen spelen waardoor dit noodzaak zou zijn) zij deed dit alleen maar om mij te stangen en mijn vriend en mij uit elkaar te drijven.(inmiddels is ook mede door roddel en stokerij die vriendschap kapot, wat in mijn ogen ook wel wat wil zeggen, want die vriendin heeft wel haar baan op t spel gezet, ondanks dat ze wist dat het niet klopte of waar was wat ze speculeerde)Onderhand zou je toch denken ?? waarom mijn vriend dit allemaal pikt??? ik weet het inderdaad ook niet meer waarom hij oogkleppen op zet en aangeeft dat het allemaal wel mee valt.

Als ik advies vraag aan familie en vrienden zeggen zij allemaal (maar dit zeggen ze al jaren) dat ik daar weg moet gaan. Ik durf niet goed de stap te zetten omdat ik enorm bang ben de verkeerde stap te zetten.Als zijn ouders niet thuis zijn of op vakantie zijn gaat het namelijk tussen ons heel erg goed en zijn we een zeer goed team, ook ben ik bang dat ik egoistisch ben om mijn kind haar vader af te pakken! En ook niet onbelangrijk ik ben bang dat ik het financieel niet red.ik heb een baan maar verdien niet veel, en de banen liggen niet voor t oprapen! mijn spaargeld zit allemaal in mijn pas opgestarte bedrijf, wat nog niet genoeg inkomen binnen haalt helaas. Twee jaar geleden heb ik al serieus op het punt gestaan te vertrekken , (ik was toen 6 maanden zwanger)ik had al een andere woning gevonden, ik had nog twee weken de tijd voordat ik de sleutel zou krijgen, in die week hebben we met zn vieren (mijn vriend, ik en zijn ouders+ een vriend van hun<geen idee waarom hij erbij zat) een heel goed gesprek gehad waardoor het 6 maanden lang goed gegaan is en gezellig is geweest. mijn zoontje heeft astma en mijn schoonmoeder heeft in die 6 maanden steeds buiten gerookt.Ineens begion zij weer binnen te roken, wat mij als moeder hels maakte! het was de zoveelste opeenstapeling (vond ik) waardoor het bij mij geknapt is.... ik wil eigenlijk nog maar een ding en dat is daar weg! maar is dit zo realistisch?? mijn vriend gaat niet met me mee ivm het bedrijf wat hij met zijn ouders heeft, ook wil hij zijn ouders niet het huis uit zetten (snap ik ergens ook wel) hij wil het liefste dat alles blijft zoals het is en dat ik niet moet zeuren.... maar heb ik na 31 jaar (zware puberteit, moeilijke/mishandelde relatie met ex, vader op jonge leeftijd verloren,zware zwangerschap-ivm alle ruzies en stress en daardoor een dysmatuur baby) ook niet eens recht op geluk en onafhankelijkheid, privacy..want daar verlang ik zooo ontzettend naar!

Graag jullie advies, hoe confronterend ook..en als je vragen hebt..stel ze aub ik sta overal voor open.

lfs Shelly
Redband, dan kunnen we dus op ongeveer 90% van alle OPs dezelfde reactie gaan schrijven:

Beste TO, we horen maar 1 kant van het verhaal en kennen niet alle ins en outs. We kunnen dus verder geen zinnige reactie geven op je probleem.

Dat zal Sanoma een hoop inkomsten schelen.
quote:Oriane schreef op 17 februari 2012 @ 13:18:

[...]

Nope en dat hoeft niet... Als ik man was en ze terroriseren mijn vrouw dan zal het me echt aan mijn aars roesten waar ze terecht komen. Maar in mijn huis zijn ze niet meer welkom. Al hadden ze geen rooie cent. Mijn huis, mijn regels. NIet daarnaar willen luisteren is exit.Precies. Wat ben je nu voor vent als je dat allemaal maar toelaat onder het mom van "de lieve vrede bewaren". Die lieve vrede gunt hij zijn eigen vrouw en kind in ieder geval al niet, tegen haar mag hij wel lopen mekkeren, zijn ouders mogen haar terroriseren.
quote:lughnasadh schreef op 17 februari 2012 @ 13:06:

[...]

Maar die lieve vrede wil hij nu juist niet voor jou bewaren, slechts voor zijn ouders. Tegen jou mag hij blijkbaar wel onaardig doen.

Jullie zijn toch niet getrouwd? Hoe zijn jullie financieel dan wel tot elkaar veroordeeld, wat zou er uitgezocht moeten worden dan?Nee het gaat hier inderdaad over mijn eigen financiele toestand. in met de vraag of ik het met mijn inkomen trek om een woning te huren, recht heb op allerlei toeslagen, hoe het moet gaan met het kdv waar zij op zit, wie gaat dat betalen als er een inkomen wegvalt, en kan ik nog een boterham betalen als ik op mezlef ga wonen.
Shelly, jij bent zeker niet gek! Ik heb lieve schoonouders maar ik zou niet met ze in 1 huis willen en kunnen wonen.
Waarom antwoord je niet op de vraag of je nou een dochter of zoon hebt? Weet je het zelf niet? Want zo klinkt het namelijk. Aangezien je eerst een dochter had, toen een zoon, en nu weer een dochter. Mag ik mijn vraagtekens zetten bij dit verhaal?
quote:schaduwlicht schreef op 17 februari 2012 @ 13:26:

Waarom antwoord je niet op de vraag of je nou een dochter of zoon hebt? Weet je het zelf niet? Want zo klinkt het namelijk. Aangezien je eerst een dochter had, toen een zoon, en nu weer een dochter. Mag ik mijn vraagtekens zetten bij dit verhaal?

Wat een gezeur zeg. Ik heb ook de ene keer een zoon en een dochter en de andere keer één broer of drie broers. Ben geen trol. Dit is een heel onschuldig leugentje om herkenbaarheid te voorkomen.

TO, veel sterkte. Ik denk dat maatschappelijk werk jou wel verder kan helpen.
quote:shelly31 schreef op 17 februari 2012 @ 13:24:

[...]

Nee het gaat hier inderdaad over mijn eigen financiele toestand. in met de vraag of ik het met mijn inkomen trek om een woning te huren, recht heb op allerlei toeslagen, hoe het moet gaan met het kdv waar zij op zit, wie gaat dat betalen als er een inkomen wegvalt, en kan ik nog een boterham betalen als ik op mezlef ga wonen.Er zijn heel wat alleenstaande vrouwen met kinderen in Nederland die op zichzelf wonen, werken en het redden.
Ga anders alvast eens vragen of je meer uren op je werk kunt krijgen.
quote:toffifee schreef op 17 februari 2012 @ 13:28:

[...]

Wat een gezeur zeg. Ik heb ook de ene keer een zoon en een dochter en de andere keer één broer of drie broers. Ben geen trol. Dit is een heel onschuldig leugentje om herkenbaarheid te voorkomen.

TO, veel sterkte. Ik denk dat maatschappelijk werk jou wel verder kan helpen.O ja, zo had ik het nog niet bekeken. Even wat details veranderd vanwege de herkenbaarheid en dan niet helemaal consequent zijn.
Bedankt allemaal voor de hartverwarmende eyeopeners... het was mij al wel duidelijk! maar bevestiging geeft wel degelijk hoop! Ik ben niet gek...en draai ook niet door, ik heb geleerd wat goed en fout is in het leven en ben goed opgevoed om nu de beslissing onder ogen te zien wat wel kan in het leven en wat niet, wat je wel moet doorstaan maar wat je zeker ook niet hoeft te pikken!

Ik ga actie ondernemen!

Lieve groetjes van Shelly.
quote:shelly31 schreef op 17 februari 2012 @ 13:24:

[...]

Nee het gaat hier inderdaad over mijn eigen financiele toestand. in met de vraag of ik het met mijn inkomen trek om een woning te huren, recht heb op allerlei toeslagen, hoe het moet gaan met het kdv waar zij op zit, wie gaat dat betalen als er een inkomen wegvalt, en kan ik nog een boterham betalen als ik op mezlef ga wonen.

Ga naar het Maatschappelijk Werk, zij kunnen je helpen, al kun je zelf ook heel wat uitzoeken natuurlijk. Op de site van de Belastingdienst kun je uitzoeken op welke toeslagen je recht hebt met jouw inkomen en bij de woningbouw kunnen ze je prima vertellen wat de inkomenseisen zijn voor een huurwoning.

Kwestie van berekenen. Schouders eronder.
quote:toffifee schreef op 17 februari 2012 @ 13:30:

Ga anders alvast eens vragen of je meer uren op je werk kunt krijgen.daar ben ik al mee bezig! dank je wel
quote:shelly31 schreef op 17 februari 2012 @ 13:32:

!

Ik ga actie ondernemen!

Lieve groetjes van Shelly.Wat voor actie gaat dat worden?
quote:galadriel schreef op 17 februari 2012 @ 13:15:

[...]

Mijn idee (ook).vriend betaald inderdaad huis, maar heeft ouders niet uitgekocht, zij hebben geen andere inkomsten dan die uit de boerderij en dus geen financiele middelen om elders te wonen en dit te bekostigen, daar voelt vriend zich schuldig over omdat hij hen een belofte hierover gedaan heeft! Ouders maken misbruik van machtspositie door zoon hierdoor onder de druk te zetten en door te blijven gaan met ruzie maken, diep in hun hart weten ze namelijk precies dat hij hen toch niet op straat zet!
Maar hoe is de eigendom dan geregeld.

Ouders kunnen zoon toch niet zomaar de boerderij overdoen, daar steekt de belasting toch wel een stokje voor?? (ben niet helemaal thuis in de materie) heeft hij geen broers of zussen??

En de ouders hebben toch wel enige vorm van inkomen, zoals een AOW'tje, misschien aangevuld met pensioen en allerlei regelingen voor huursubsidie, dat er geen geld is, geloof ik niet zo.
quote:shelly31 schreef op 17 februari 2012 @ 13:42:

[...]

vriend betaald inderdaad huis, maar heeft ouders niet uitgekocht, zij hebben geen andere inkomsten dan die uit de boerderij en dus geen financiele middelen om elders te wonen en dit te bekostigen, daar voelt vriend zich schuldig over omdat hij hen een belofte hierover gedaan heeft! Ouders maken misbruik van machtspositie door zoon hierdoor onder de druk te zetten en door te blijven gaan met ruzie maken, diep in hun hart weten ze namelijk precies dat hij hen toch niet op straat zet!

Dit lijkt me geen gezond financiele situatie. Het lijkt me dat er financiele belangen door elkaar heen lopen en dat lijkt me sowieso niet goed

Wat er ook gebeurt druk bij je vriend op het hart dat hij ervoor zorgt dat zijn financiele situatie en de financiele situatie van zijn ouders helemaal van elkaar gescheiden zijn en dat beide partijen zelfstandig kunnen zijn anders gaan er onherroepelijk problemen ontstaan.

Ik vind dit een hele rare situatie, hoe kan het huis van je vriend zijn als hij zijn ouders niet heeft uitgekocht? Of heeft hij ze niet uitgekocht uit het bedrijf? Maar dan zou het huis toch hypotheek vrij moeten zijn? *krabbelt in verbazing achter haar oor*
quote:shelly31 schreef op 17 februari 2012 @ 13:42:

[...]

vriend betaald inderdaad huis, maar heeft ouders niet uitgekocht, zij hebben geen andere inkomsten dan die uit de boerderij en dus geen financiele middelen om elders te wonen en dit te bekostigen, daar voelt vriend zich schuldig over omdat hij hen een belofte hierover gedaan heeft! Ouders maken misbruik van machtspositie door zoon hierdoor onder de druk te zetten en door te blijven gaan met ruzie maken, diep in hun hart weten ze namelijk precies dat hij hen toch niet op straat zet!

Maar als ik het dus goed begrijp staat het huis dus nog op naam van jouw schoonouders en hebben zij verder ook geen andere inkomsten.

Zijn er wel goede gesprekken bij bijvoorbeeld een boekhouder geweest over de financiele situatie van de boerderij en de overname van het bedrijf door jouw vriend?
De zin van het leven, die schrijf je zelf.
Ik vind dit toch wel een beetje een typisch verhaal. Ok, schoonouders zijn loeders, dat is duidelijk. Maar wat voor een afspraken zijn er nou vooraf gemaakt? In hoeverre was TO daar zelf bij? Als het al zo lang bagger is, waarom begin je dan aan een kind vóórdat je het goed geregeld hebt (voor jezelf en het kind)?.

Zelfs als je de schoonouders eruit kunt zetten (wat dus nogal lastig lijkt te zijn) dan komt er waarschijnlijk ook een hoop extra werk op de schouders van man van Shelly (en misschien ook wel Shelly zelfs) terecht, want ik neem niet aan dat schoonvader dan nog genegen is om midden in de nacht bij het kalveren te helpen (ik noem maar wat).

Jammer dat de enige oplossing nu lijkt te zijn dat je met je kind moet vertrekken Shelly, maar ik begrijp echt niet waarom dit al zes jaar duurt en niet eerder anders aangepakt had kunnen worden.
quote:galadriel schreef op 17 februari 2012 @ 13:49:

Maar hoe is de eigendom dan geregeld.

Ouders kunnen zoon toch niet zomaar de boerderij overdoen, daar steekt de belasting toch wel een stokje voor?? (ben niet helemaal thuis in de materie) heeft hij geen broers of zussen??

En de ouders hebben toch wel enige vorm van inkomen, zoals een AOW'tje, misschien aangevuld met pensioen en allerlei regelingen voor huursubsidie, dat er geen geld is, geloof ik niet zo.Misschien zijn ze nog geen 65, en werken ze nog mee op de boerderij.
quote:Francelle schreef op 17 februari 2012 @ 14:03:

[...]

Misschien zijn ze nog geen 65, en werken ze nog mee op de boerderij.Kijk, dat bedoel ik ..
Ja dat kan natuurlijk, maar dan zou ik zeggen vriend en TO met kind eruit totdat de ouders wel met pensioen gaan.

Huisje dichtbij zoeken en fietst vriend maar heen en weer (hij is echt niet de enige) en als er kalfseizoen is, dan logeert hij maar bij ouders.
quote:redband schreef op 17 februari 2012 @ 14:04:

[...]

Kijk, dat bedoel ik ..

Als ouders nog geen 65 zijn en het een goedlopende boerderij is dan zouden ouders het huis moeten kunnen betalen. Als dat niet zo is het misschien een wel niet zo goed lopende boerderij en moet vriend van TO goed nadenken of het uberhaupt slim is om dit door te willen zetten.

Boeren is nou eenmaal niet makkelijk in deze tijd.
quote:galadriel schreef op 17 februari 2012 @ 14:05:

Ja dat kan natuurlijk, maar dan zou ik zeggen vriend en TO met kind eruit totdat de ouders wel met pensioen gaan.

Huisje dichtbij zoeken en fietst vriend maar heen en weer (hij is echt niet de enige) en als er kalfseizoen is, dan logeert hij maar bij ouders.

Zou ik ook zeggen, de één bouwt iets af, en de ander bouwt iets op.

Of creeer twee woonunits, zodat er meer privacy is.
Kalveren worden het hele jaar door geboren

Maar een stukje fietsen/rijden kan best hoor. De buurman van mijn ouders en zijn vader hebben die constructie ook.
[q&

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven