Scheiding en kosten

13-03-2020 11:58 144 berichten
Alle reacties Link kopieren
He,

Zonder teveel details maar ik zit ergens mee. Wellicht heeft iemand ervaring en kan mij geruststellen?

Vorig jaar heb ik besloten bij de vader van mijn kind weg te gaan. Ik was niet meer gelukkig helaas en we gingen beiden andere kanten uit.

Ik woon inmiddels met kind in een nieuwe woning. Nu heb ik vanalles geprobeerd om overeenstemming te krijgen (therapie, mediation
gesprekken) maar is dat niet gelukt waardoor ik afgelopen jaar bericht heb gekregen dat mijn ex zich tot de rechtbank heeft gericht.

Nu heb ik al enkele duizenden euros uitgegeven aan een advocaat en de eerste zitting is nog niet eens geweest! Ik maak me zorgen. Uiteraard moet alles goed geregeld worden maar ik wil er financieel ook niet aan onderdoor gaan.

Wat als ik mijn advocaat niet meer kan/wil betalen? Willen doe ik nu al niet meer, ik kan het nog wel maar ook niet lang meer. Ik vind het absurd er zoveel geld aan te moeten uitgeven en betreur het dat mijn ex als een blad aan de boom is gedraaid.

Iemand ervaring hiermee? Ik wil dus vooral weten wat mijn opties zijn om toch bijgestaan te worden of me te kunnen verdedigen zonder al die duizenden euros uit te geven..

Toevoeging is niet mogelijk omdat er een huis is verkocht met overwaarde. Die overwaarde is grotendeels naar de advocaat en nieuwe woning gegaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken jouw zaak verder niet, dus durf geen uitspraak te doen hoeveel kans jij maakt.
Ik heb zelf vorig jaar het eenhoofdig gezag gekregen over mijn kinderen. Ik lees hierboven verhalen die als feit worden gebracht, maar die in mijn geval niet kloppen.
Mijn ex keek nagenoeg niet om naar zijn kinderen, had ze al een jaar niet gezien op zijn verzoek, en wilde niet met mij communiceren. Tijdens de 1e rechtszaak is de omgangsregeling van tafel geveegd door de rechter, maar het gezag bleef ook bij mijn ex. Tijdens de 1e rechtszaak was er een medewerker van de raad aanwezig om het belang van de kinderen in het oog te houden.
Ik ben tegen deze uitspraak in beroep gegaan. In hoger beroep heeft de rechtbank besloten dat ik het eenhoofdig gezag kreeg, omdat mijn ex niet met mij wil communiceren en niets aan ons communicatie probleem wil veranderen. Waardoor de rechtbank niet het idee had dat dit op korte termijn zou verbeteren. Hierdoor vond de rechtbank dat mijn kinderen klem en verloren zouden raken als het gezag ook bij mijn ex zou blijven. Mijn ex heeft mij overigens nooit tegengewerkt bij het verlenen van toestemmingen ed. ook mishandelde hij de kinderen niet fysiek (geestelijk misschien wel omdat ze daar niet welkom zijn), was er geen sprake van verslavingen oid.
Tijdens het hoger beroep was er niemand van de raad aanwezig.
Verder is de kinderbescherming bij mij niet in beeld geweest.

Mijn ervaring is dat elk geval anders is en het daardoor voor een buitenstaander heel moeilijk te voorspellen is wat de uitkomst van de rechtbank is.
Alle reacties Link kopieren
Mieky80 schreef:
13-03-2020 21:07
Ik ken jouw zaak verder niet, dus durf geen uitspraak te doen hoeveel kans jij maakt.
Ik heb zelf vorig jaar het eenhoofdig gezag gekregen over mijn kinderen. Ik lees hierboven verhalen die als feit worden gebracht, maar die in mijn geval niet kloppen.
Mijn ex keek nagenoeg niet om naar zijn kinderen, had ze al een jaar niet gezien op zijn verzoek, en wilde niet met mij communiceren. Tijdens de 1e rechtszaak is de omgangsregeling van tafel geveegd door de rechter, maar het gezag bleef ook bij mijn ex. Tijdens de 1e rechtszaak was er een medewerker van de raad aanwezig om het belang van de kinderen in het oog te houden.
Ik ben tegen deze uitspraak in beroep gegaan. In hoger beroep heeft de rechtbank besloten dat ik het eenhoofdig gezag kreeg, omdat mijn ex niet met mij wil communiceren en niets aan ons communicatie probleem wil veranderen. Waardoor de rechtbank niet het idee had dat dit op korte termijn zou verbeteren. Hierdoor vond de rechtbank dat mijn kinderen klem en verloren zouden raken als het gezag ook bij mijn ex zou blijven. Mijn ex heeft mij overigens nooit tegengewerkt bij het verlenen van toestemmingen ed. ook mishandelde hij de kinderen niet fysiek (geestelijk misschien wel omdat ze daar niet welkom zijn), was er geen sprake van verslavingen oid.
Tijdens het hoger beroep was er niemand van de raad aanwezig.
Verder is de kinderbescherming bij mij niet in beeld geweest.

Mijn ervaring is dat elk geval anders is en het daardoor voor een buitenstaander heel moeilijk te voorspellen is wat de uitkomst van de rechtbank is.
Geeft me weer een beetje hoop. Maar ik ben bang.. allereerst vind ik het doodzonde geld, heb ik al talloze pogingen gedaan om tot een oplossing/middenweg te komen maar hij houdt voet bij stuk: 'gezag, anders geen medewerking'.

Ik ga hier nog net niet aan kapot maar wat een situatie. Hoe dan ook was ik bij hem weg gegaan maar als hij de eerste jaren zich niet bekommerd heeft om het welzijn, nu plaatje perfect probeert te spelen. Ik maak me zorgen. Gaat de rechter, de raad etc daar wel doorheen kunnen prikken?

Trek ik dalijk aan het kortste eind, ook al ben ik deze hele procedure niet begonnen..
Alle reacties Link kopieren
Jouw zorgen zijn begrijpelijk. Is er al wel een datum gepland voor de rechtszaak?
Je kunt ook kosten besparen door niet op het verweer van jouw ex te reageren en de rechter een uitspraak te laten doen.

Tijdens de 1e rechtszaak prikte de raad wel door mijn ex heen, maar de rechter niet. Daar valt weinig over te zeggen nu, ook afhankelijk wie jij daar hebt zitten en wat hun ervaringen ed zijn in soortgelijke zaken.

Wat mij heel erg hielp was om het los proberen te laten en mijzelf de vraag te stellen wat het ergste was dat mij kon overkomen en hoe onoverkomelijk dat zou zijn als de uitspraak negatief voor mij uit zou pakken.
Alle reacties Link kopieren
Ja die vragen spoken ook door mijn hoofd. Hij heeft verkeerde keuzes gemaakt, is het verkeerde spoor op gegaan maar ik weet ook dat hij geen slechte vader is. Hij heeft daar wel hulp bij nodig. Simpel voorbeeld ik moet hem erop wijzen dat hij nu beter niet naar de binnenspeeltuin kan gaan ivm Corona. Dat inzicht heeft hij zelf nog niet maar ik kan hem daarbij helpen.

Ik heb al talloze pogingen gedaan om samen tot afspraken te komen omdat dit hele traject het allemaal niet waard is, wat de rechter ook beslist. Hij is lang boos geweest maar ik heb het idee (kan ook bedrog zijn) dat hij bij draait. Het liefst wil ik hem bewegen om in gesprek te blijven, samen afspraken te maken en naar gezamenlijk gezag toe te werken. Hij wilde dat nooit, misschien vanwege zijn boosheid. Ik ga nog eens een poging doen. Maar ik ben ook erg naïef en dat helpt nou ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Cupcake1988 schreef:
13-03-2020 20:35

Benc is bij jou de kinderbescherming betrokken geweest?
Nee die is bij ons niet betrokken geweest. Er was wel iemand bij de zitting van de raad van kinderbescherming aanwezig welke een advies uitsprak na het aanhoren en lezen van alle stukken aan de rechter.

Eerste uitspraak was een mediator voor de omgang en daarna gezamenlijk gezag.
Er is bij ons geen enkele nstantie betrokken geweest. Had ik achteraf misschien beter wel kunnen doen wellicht.

Zijn er instanties bij jullie betrokken die alles aan ex zijn kant in de gaten houden ?
"You don't have to see the whole staircase, just take the first step."
Alle reacties Link kopieren
benc schreef:
14-03-2020 13:05
Nee die is bij ons niet betrokken geweest. Er was wel iemand bij de zitting van de raad van kinderbescherming aanwezig welke een advies uitsprak na het aanhoren en lezen van alle stukken aan de rechter.

Eerste uitspraak was een mediator voor de omgang en daarna gezamenlijk gezag.
Er is bij ons geen enkele nstantie betrokken geweest. Had ik achteraf misschien beter wel kunnen doen wellicht.

Zijn er instanties bij jullie betrokken die alles aan ex zijn kant in de gaten houden ?
Wij hebben mediation al geprobeerd maar doordat zij geen verslaglegging deden, verspilling van geld en tijd en het heeft de situatie juist verslechterd. Ik neem ze dat echt kwalijk.

Bij ons is nu ook geen instantie betrokken maar volgens de advocaat komt er een onderzoek van de raad van kinderbescherming omdat er drugs en ergere feiten in het spel zijn. Ik zit echt constant in dubio. Ik heb al talloze pogingen gedaan maar misschien was hij te boos om redelijk na te kunnen denken?
Hij heeft nu natuurlijk de afgelopen maand zich 100% verbetert. Zegt afgekickt te zijn (was al 20 jaar verslaafd dus ik heb mijn twijfels) en ja hij toont nu alles wat ik van hem vroeg toen we samen waren, alles wat de rechter wilt zien. De advocaat zegt dat het verleden niet zo belangrijk is maar juist de toekomst.

We zouden natuurlijk ook nog mediation ergens anders kunnen proberen maar zijn advocaat is heel stellig dat hij dit gaat winnen. We hebben nog geprobeerd een middenweg te vinden waarin ik hem wederom tegemoet ben gekomen maar niets lijkt voldoende te zijn geweest.
Alle reacties Link kopieren
Dan zou ik hem, als je echt zover wilt gaan, willen laten testen, bloed prikken, zo kan hij aantonen dat hij echt nuchter is.

Dan een termijn afspreken, als hij een jaar nuchter is bijv, krijgt hij gezag.
Tot die tijd alleen omgang onder begeleiding.

Of wil je niet zover gaan?
Ik bedoel, wat zijn JOUW eisen nu eigenlijk precies?
Krijgt hij kind gewoon alleen mee/ te zien nu?
Dan kan hij dat als verweer aanvoeren natuurlijk....
Als het echt onveilig was bij hem dan zou je dat niet doen namelijk.
Cupcake1988 schreef:
13-03-2020 20:35
Jeetje waar moet ik beginnen. Enkele reacties zijn hard, enkelen kunnen zich verplaatsen in mij.

Waarom ik dit aanvecht, omdat ik hem niet kan vertrouwen. Drinken waar ons kind bij is, dealers over de vloer etc etc.

Ook hij heeft financiële middelen want ons huis is verkocht dus evenveel geld als mij. Echter, ik pas er voor om dat geld volledig te geven aan dit geneuzel. Ik kan daar veel leuke dingen mee doen en ons kind een goede toekomst geven.

Omgang is het probleem niet als hij laat zien dat hij zich aan de afspraken kan houden dan is niets een probleem. Maar de waarheid is anders. Hij brengt kind een uur te laat terug, komt een half uur te laat aanwaaien etc. De afgelopen maanden is hij gem. 6 uur per maand geweest!

De kosten die ik al heb gemaakt zijn kosten voor het huis, mediation en de advocaat. Het indienen van verweer etc.

Ik wil in de toekomst geen problemen met reizen, medische zorg etc. Ons kind heeft medische achtergronden en ik zet mij daar 100% voor in, hij is echter nooit mee geweest of intensief mee bezig geweest. Er speelt vanalles en ja ik ben ook eerlijk als ik zeg dat ik het kotsmoe ben. Ik heb jaren gestreden voor de relatie en nu elke keer een deksel op mijn neus. Het enige punt waar we op botsen is het gezag, hij weet amper wat het in houd. Ofja nu heeft hij ook nog bedacht dat hij 7 weken vakantie in het jaar wilt. Er is kans dat hij met kind naar het buitenland vertrekt, er is zoveel.

Wat herfstblaadje zegt ik wil hem niet uit het leven knippen absoluut niet. Maar ik wil wel dat ons kind niet beschadigd wordt door zijn gedrag. Het kind is overigens nog dreumes dus erg jong.

Mediation zou in mijn ogen moeten werken maar helaas de mediator waar we zaten was waardeloos. Er werd niets op papier gezet en dus liepen we naar buiten en meneer had zogezegd dat allemaal niet gezegd..

Maar terugkomend op mijn punt hoor ik hier juist veel meer dat ik weinig kans maak.. daar schrik ik van, ik ben van de advocaat uit gegaan.

Wat kan ik doen? Kan ik de advocaat stop zetten en de rechtzaak afwachten zonder advocaat? Hoe gaat zoiets in z'n gang.

Benc is bij jou de kinderbescherming betrokken geweest?
Dit kan ik niet met elkaar rijmen. Een dreumes is toch 1 a 2 jaar? Hoe kun je dan jaren voor je relatie aan het vechten zijn?
Alle reacties Link kopieren
vivautrecht85 schreef:
15-03-2020 10:18
Dit kan ik niet met elkaar rijmen. Een dreumes is toch 1 a 2 jaar? Hoe kun je dan jaren voor je relatie aan het vechten zijn?
In de zwangerschap ging het al bergaf door omstandigheden en complicaties die hij zó serieus nam dat hij zelf issues kreeg. Als kind bijv hoest krijgt ze al een zetpil. Overbezorgd, betuttelend etc, kind heeft er last van. Ik heb vanaf de zwangerschap gestreden, dat zijn jaren geweest tot nu. Jaren is niet altijd 10 of 20, kan ook 2 of 5 jaar zijn. De situatie is zo geëscaleerd dat het niet meer verantwoord was met kind in een huis te wonen.

Die vraag kreeg ik ook van hem, waar moet ik aan voldoen. Maar ik kan wel een lijstje geven maar het gaat grotendeels om vertrouwen. Wat ik wil is dat ze veilig is en zich thuis voelt. Dat hij verantwoordelijk is, overlegd en communiceert. Dat hij inziet wanneer iets wel of niet kan. Je kunt nu niet een uitje ondernemen maar als ze hoest hoeft er ook niet meteen medicatie in. Het is niet altijd ja zeggen soms ook eens nee. Niet zijn eigen belangen of zijn familie voorop maar ons kind staat altijd voorop. Afspraken nakomen, niet liegen, niet onder invloed zijn. En uiteindelijk komt het er allemaal op neer dat ik erop moet kunnen vertrouwen dat dit gebeurt. Doordat hij de afgelopen jaren het tegendeel heeft laten zien heb ik er een hard hoofd in maar ik vind een rechtzaak zo overtrokken. Ik zit vast ben bang dat me dit alles gaat kosten en we uiteindelijk nog verder van huis zijn.

Ik had zo de hoop dat we samen het ouderschap konden doen, samen verjaardagen vieren of soms er eens op uit gaan. Puur voor ons kind. Hij is zo gefocust op het gezag dat hij de dingen die nodig zijn niet doet. Vader zijn is geen papier, dat papier zou zijn streven moeten zijn maar niet nu het opeisbare als dat logisch klinkt. Ik snap niet dat hij zo met de situatie om gaat..

Wat maakt dat hij zijn rol niet neemt enkel streeft naar gezag en daarin niet tegemoet komt. Op alle fronten tegen werken en poot stijf houden etc. De meeste zullen wel roepen hij is vader en heeft dat recht. Vind ik ook, maar wel verantwoord en veilig. Ik vind het zo triest en jammer de hele situatie en weet gewoon niet meer wat ik moet doen.
Alle reacties Link kopieren
Als je uit elkaar bent en samen een kind hebt zul je ook heel veel moeten loslaten....
Dat hij een zetpil geeft terwijl jij dat onnodig vindt is daar wel een voorbeeld van.
Ik snap dat dat moeilijk is hoor ..
Niet echt goede tips hier, sorry...
Klinkt erg ingewikkeld allemaal, ik wens je heel veel sterkte.
Ik weet wel dat een rechter gewoon kijkt naar het belang van het kind en dat is ook omgang met vader. Bereid je daarop voor.
Alle reacties Link kopieren
Cupcake1988 schreef:
15-03-2020 11:17
In de zwangerschap ging het al bergaf door omstandigheden en complicaties die hij zó serieus nam dat hij zelf issues kreeg. Als kind bijv hoest krijgt ze al een zetpil. Overbezorgd, betuttelend etc, kind heeft er last van. Ik heb vanaf de zwangerschap gestreden, dat zijn jaren geweest tot nu. Jaren is niet altijd 10 of 20, kan ook 2 of 5 jaar zijn. De situatie is zo geëscaleerd dat het niet meer verantwoord was met kind in een huis te wonen.

Die vraag kreeg ik ook van hem, waar moet ik aan voldoen. Maar ik kan wel een lijstje geven maar het gaat grotendeels om vertrouwen. Wat ik wil is dat ze veilig is en zich thuis voelt. Dat hij verantwoordelijk is, overlegd en communiceert. Dat hij inziet wanneer iets wel of niet kan. Je kunt nu niet een uitje ondernemen maar als ze hoest hoeft er ook niet meteen medicatie in. Het is niet altijd ja zeggen soms ook eens nee. Niet zijn eigen belangen of zijn familie voorop maar ons kind staat altijd voorop. Afspraken nakomen, niet liegen, niet onder invloed zijn. En uiteindelijk komt het er allemaal op neer dat ik erop moet kunnen vertrouwen dat dit gebeurt. Doordat hij de afgelopen jaren het tegendeel heeft laten zien heb ik er een hard hoofd in maar ik vind een rechtzaak zo overtrokken. Ik zit vast ben bang dat me dit alles gaat kosten en we uiteindelijk nog verder van huis zijn.

Ik had zo de hoop dat we samen het ouderschap konden doen, samen verjaardagen vieren of soms er eens op uit gaan. Puur voor ons kind. Hij is zo gefocust op het gezag dat hij de dingen die nodig zijn niet doet. Vader zijn is geen papier, dat papier zou zijn streven moeten zijn maar niet nu het opeisbare als dat logisch klinkt. Ik snap niet dat hij zo met de situatie om gaat..

Wat maakt dat hij zijn rol niet neemt enkel streeft naar gezag en daarin niet tegemoet komt. Op alle fronten tegen werken en poot stijf houden etc. De meeste zullen wel roepen hij is vader en heeft dat recht. Vind ik ook, maar wel verantwoord en veilig. Ik vind het zo triest en jammer de hele situatie en weet gewoon niet meer wat ik moet doen.
In een eerdere post schetste ik al dat voor de rechter dit niet het uitgangspunt is. Gezag is een grondrecht, van zowel vader als kind, en geen verdienste. Waar ik met mijn eerdere post op in ging, was dat je advocaat zegt dat hij eist dus moet bewijzen. In dit geval is dat niet zo. Jij moet bewijzen waarom iemand zijn grondrecht niet zou verdienen en dan moet je met goede en onderbouwde argumenten komen waarom ouderlijk gezag de belangen van jullie kind zal schaden.

Zelfs het nu niet samen willen werken is niet voldoende. Hij kan aanvoeren dat het voor hem onmogelijk is om met jou samen te werken als jullie ouderrol niet gelijkwaardig is. Dat hij alleen samen kan werken vanuit gelijkwaardigheid omdat hij anders alsnog altijd aan het kortste eind trekt als jullie het niet eens zijn.

Ik kan geen enkele inschatting maken hoe jullie situatie beoordeeld zal worden, dat kan niemand hier op basis van een eenzijdig verhaal, maar dit is wel een feit: Hij heeft recht op ouderlijk gezag en krijgt dit ook, TENZIJ. En die tenzij zal jij aan moeten tonen.

Dat dit heel lastig en ingewikkeld is in jouw situatie lijkt me evident. Hopelijk komen jullie tot een goede oplossing, liefst zonder rechter.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het eens met Patchouli.
Het lijkt nu net alsof jij eisen kunt gaan stellen, maar dit is niet zo.
Het kan zelfs zo gaan lijken dat jij alles tegenhoudt door hem het gezag te ontzeggen.
Ik snap dat dat heel krom en stom overkomt, maar ik heb vaker dingen zien gebeuren (En meegemaakt) in zulk soort zaken waar de moeder niet bepaald blij van werd en het maar moest slikken.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook eens met Patchouli.
Daarnaast is het ook heel erg afhankelijk van wat jouw ex doet, laat zien en waar hij voor openstaat. Als hij aangeeft dat hij alle hulpverlening die wordt voorgesteld met beide handen wil aanpakken dan zal hij het erg moeilijk voor jou kunnen maken.
Jij zal met goede bewijzen moeten komen waarom jij vindt dat hij zijn vaderlijke plichten niet nakomt en wat jij eraan gedaan hebt om de situatie te verbeteren.
Ik ben een man, en ook gescheiden. Maar ik denk dat als je bij de rechter komt met verhalen als "Hij kan niet voor een kind zorgen want hij wil een zetpil geven als het kind hoest" .... dat je dan gaat verliezen.

Probeer toch eens na te denken voor een goede regeling. Want zo ga je idd ook 25K euro uitgeven.... en aan het einde van de rit krijgt hij gewoon wat hij nu ook vraagt.
Alle reacties Link kopieren
Wegen de kosten op tegen wat je er mee te winnen hebt? Want anders kan je misschien gewoon toegeven?

Ik ben gratis gescheiden maar ik heb ook alles aan mijn ex gelaten, huis, auto etc. Ik had geen zin in gedoe. Het was me het gedoe niet waard. Misschien heeft me dat weinig opgeleverd maar dat boeit me niet.
Alle reacties Link kopieren
abracadabra schreef:
16-03-2020 10:24
Wegen de kosten op tegen wat je er mee te winnen hebt? Want anders kan je misschien gewoon toegeven?

Ik ben gratis gescheiden maar ik heb ook alles aan mijn ex gelaten, huis, auto etc. Ik had geen zin in gedoe. Het was me het gedoe niet waard. Misschien heeft me dat weinig opgeleverd maar dat boeit me niet.
Precies, ik heb er financieel ook niks aan overgehouden. Maar wij waren het wél eens over het omgangsrecht etc. Dat is volgens mij TO's voornaamste probleem.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er financieel ook niets aan overgehouden buiten de verkoop van de woning. Maar inboedel, autos etc heb ik achter gelaten.

Mijn berichtje over de eis is misschien niet goed geformuleerd.. althans mijn advocaat zij dat mijn ex een verzoek heeft gedaan om het eenhoofdig gezag te wijzigen waardoor hij dan ook moet aantonen waarom dit gewijzigd moet worden. Ik kan daarin verdediging aanbrengen waarom ik dat bijv niet wil.

Maar laat ik heel helder zijn, ik wil dat hij vader is, zijn rol neemt en zijn verantwoordelijkheid maar dat doet hij nu niet. Ik heb al vele malen gepraat, geprobeerd om tot een oplossing te komen. Waar we in basis een omgangsregeling hadden werd deze van zijn kant opeens gewijzigd naar een eis met 7 tot 8 weken verlof op jaarbasis. We waren het over een plan eens totdat zijn advocaat zich ermee ging bemoeien en nu de 'standaard' geist wordt. Met alle respect maar ons kind is nog erg klein, te klein om 3 weken bij welke ouder dan ook weg te zijn.

Ik wil overeenkomst krijgen maar het is wat iemand hier ook al zei, het is niet makkelijk. Ik heb zoveel gezien en meegemaakt, ik ben niet zomaar weg gegaan. Ik wil hem zeker het gedeeld gezag geven maar wel als ik dat met volste vertrouwen kan doen.

Hij houd zijn poot stijf, ik kom er niet door. Ik weet daarom ook niet meer wat ik moet doen. De argumenten die ik heb zijn niet om paracetamol oid, ja dat speelt ook maar dat is maar iets kleins om een voorbeeld te geven.

Als ik voorstel om een half jaar te werken aan vertrouwen en hem dan het gezag wil geven is voor hem niet genoeg. Hij wilt het NU en liefst nog zelfs door de rechter uitgesproken hebben. Alle pogingen die ik heb gedaan werkt hij niet aan mee. Ik heb hem alles gegeven wat hij vroeg, extra tijd, alle spullen achter gelaten. Ik ben helemaal opnieuw begonnen en nu ook nog dit terwijl ik zo hard mijn best doe en vecht voor een oplossing.

Maar goed dat beantwoord nog altijd niet of er een alternatief is.. wat gebeurt er als je geld op is? Gaat een zitting dan door, krijg je dan een advocaat toegewezen? Iemand daar ervaring mee?
Nee, of je geld op is of niet is geen overweging. Het gaat om je inkomen. Waarschijnlijk van 1 of 2 jaar geleden, ook nog. En je advocaat zal rekeningen blijven sturen.
Hoe dan ook: komende tijd gaan heel veel rechtszaken voorlopig niet door.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt je advocaat ook een opbouwschema laten sturen naar de zijne in tussentijd.
Alle reacties Link kopieren
-jolijn- schreef:
16-03-2020 19:22
Nee, of je geld op is of niet is geen overweging. Het gaat om je inkomen. Waarschijnlijk van 1 of 2 jaar geleden, ook nog. En je advocaat zal rekeningen blijven sturen.
Hoe dan ook: komende tijd gaan heel veel rechtszaken voorlopig niet door.
Nee dit klopt deels. Er wordt inderdaad naar het inkomen van 2 jaar terug gekeken maar omdat er vermogen is vrijgekomen wordt dat ook meegenomen. Achteraf wordt er namelijk nog eens gekeken door de raad naar de hele situatie om te bepalen of de toevoeging terecht was of niet. Deze zal nu dus worden afgegeven op basis van inkomen 2 jaar terug maar zal achteraf worden ingetrokken waardoor je alsnog de rekening betaald. Ik heb er voor gekozen dus alles maar direct te betalen ipv over 2 jaar een rekening van 15.000 euro.
Alle reacties Link kopieren
justagirly schreef:
16-03-2020 19:35
Je kunt je advocaat ook een opbouwschema laten sturen naar de zijne in tussentijd.
Dat is een goede. In principe zijn we daar al mee bezig. Van 2 uurtjes in 2 weken naar nu ongeveer 8 uurtjes in 2 weken.

Hij mag meer tijd maar hij komt niet.. vraagt er zelf ook niet naar.

Ik denk dat, als deze lijn van zijn gedrag door zet, ik nog 1 keer een poging doe om in gesprek te komen. Misschien is hij al die tijd wel heel erg boos geweest en irrationeel.
Alle reacties Link kopieren
Cupcake1988 schreef:
13-03-2020 12:09
Nee klopt, maar wat dan? Kun je jezelf verdedigen in een rechtzaak? De kinderbescherming zal er waarschijnlijk bij komen voor een onderzoek. Kan ik dat zelf allemaal? Wat is wijsheid. Ik vind het erg lastig zeker omdat het over ons kind gaat.


Je moet je scheiding niet zo goedkoop mogelijk willen regelen. Hoeveel kostte destijds je huwelijksdag? Ettelijke duizenden? En dat was voor een dag. En een goed geregelde scheiding kost misschien meer dan je huwelijk destijds, maar is wel voor de rest van je leven. Het is zuur dat geld hieraan wordt besteed, maar je kan maar beter proberen het zo goed mogelijk te laten verlopen en dus blijven investeren hierin.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Zie net dat het over gezag gaat. Jullie waren dus niet getrouwd. Maar goed, mijn advies blijft hetzelfde: zorg dat dit goed geregeld wordt en besef ook dat de rechter in beginsel gezag geeft, tenzij... Met andere woorden: er moeten zeer zwaarwegende redenen zijn om de vader geen gezag te geven en die gaan verder dan te snel paracetamol geven... Het moet echt in het belang van jullie dochter zijn dat het gezag alleen bij jou ligt. Dat kan als er sprake is van zware verwaarlozing en/of de communicatie zo slecht is dat je ex met niets wil meewerken waardoor het kind in de knel komt. Of daar sprake van is in jouw situatie betwijfel ik.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
-jolijn- schreef:
16-03-2020 19:22
Nee, of je geld op is of niet is geen overweging. Het gaat om je inkomen. Waarschijnlijk van 1 of 2 jaar geleden, ook nog. En je advocaat zal rekeningen blijven sturen.
Hoe dan ook: komende tijd gaan heel veel rechtszaken voorlopig niet door.
Het gaat om inkomen en vermogen. TO: kijk even op de website van de Raad voor de rechtsbijstand. Maar ik vermoed dat je niet in aanmerking komt voor een toevoeging...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Cupcake1988 schreef:
16-03-2020 18:38
Als ik voorstel om een half jaar te werken aan vertrouwen en hem dan het gezag wil geven is voor hem niet genoeg. Hij wilt het NU en liefst nog zelfs door de rechter uitgesproken hebben.
Ik snap jou goed, maar wat ik denk is dat dit voor hem te afhankelijk is van jou. Want wat moet hij concreet doen om aan het vertrouwen te werken? Is dat voor jullie allebei helder en hetzelfde? En wanneer is dat punt goed genoeg en volledig voldaan? Komen er niet steeds mee eisen bij? En wat als je nog twijfelt over een half jaar? Hoeveel garantie heeft hij dat dit niet steeds wordt uitgesteld of hij door steeds meer hoepels moet springen? Of als jij een andere partner krijgt dat je er helemaal van af ziet?

Als je met hem in gesprek gaat zou ik kijken of je dit punt kunt tackelen (concreet maken, onafhankelijk van eventuele "grillen" van 1 van jullie)

Hierbij moet je wel rekening houden dat hij ook dIngen moet leren in het ouderschap en ruimte moet krijgen daarin te groeien. Zoals de paracetamol, zoals door hebben wanneer je niet naar de binnenspeeltuin kan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven