Single, we kletsen hier verder.

05-01-2020 15:14 3032 berichten
Dit topic maak ik naar aanleiding van een discussie in een ander topic.
Dit topic is bedoeld om te schrijven over het single zijn. De leuke en minder leuke kanten. Het datevermaak en dateleed.

Alles wat met single zijn te maken heeft is welkom en iedere single is welkom, zolang we maar respect hebben voor elkaar en veiligheid voorop staat.
Shiverrr schreef:
10-01-2020 06:52
Maar hij stelt wel een andere dag voor, dus dat is dan toch ook goed? Misschien is hij echt gewoon heel druk in dat weekend. Als hij geen zin zou hebben dan zou hij ook geen andere datum voorstellen.
Denk ik ook. Ik zou even aankijken hoe het loopt. Mannen hebben erg hun focus op 1 ding weet ik ondertussen.
Alle reacties Link kopieren
Julus schreef:
09-01-2020 22:16
Gek is dat he, dat er een soort van gewenning optreedt als je niet of amper date? En die behoefte dan steeds minder lijkt te worden. Het lijkt steeds lastiger te worden om er echt actief mee aan de slag te gaan.
Zoals ik het hier lees lijkt het meer een verplicht nummer te zijn dan een spannend uitje met een hoge kans.
Ook herkenbaar voor jullie? Dat je nog maar minimaal uitpakt voor een date? Ik doe amper iets aan voorbereiding. Voorheen deed ik veel meer moeite. Nu denk ik, dit ben ik.
ooitverlegen schreef:
10-01-2020 11:04
Zoals ik het hier lees lijkt het meer een verplicht nummer te zijn dan een spannend uitje met een hoge kans.
Je hebt een punt. Dat komt omdat ik ook niet perse een relatie hoef, maar het wel leuk vind om soms iets nieuws te doen.
Julus schreef:
10-01-2020 11:06
Je hebt een punt. Dat komt omdat ik ook niet perse een relatie hoef, maar het wel leuk vind om soms iets nieuws te doen.
Dan kun je het daten toch mooi doseren op een frequentie waarbij het wel leuk blijft?
Ik heb in 2019 twee dates gehad..
En dat mocht wat meer worden van mezelf.
Julus schreef:
Ook herkenbaar voor jullie? Dat je nog maar minimaal uitpakt voor een date? Ik doe amper iets aan voorbereiding. Voorheen deed ik veel meer moeite. Nu denk ik, dit ben ik.
Zeker. De jurkjes, hoge hakken, panty’s en zorgvuldig gelakte nagels (=ik in het begin van mijn date-avonturen) laat ik achterwege inmiddels. Probeer echt gewoon als mezelf te gaan. Prima verzorgd maar geen gedoe ;-D
Julus schreef:
10-01-2020 11:13
Ik heb in 2019 twee dates gehad..
En dat mocht wat meer worden van mezelf.
Sorry dat heb ik gemist, zoveel lees ik ook weer niet mee. En dan toch vanuit die positie moeilijk zin te maken om te gaan daten?
Julus schreef:
Zeer! Ik date ook amper en bij de eerste date kwam ik rechtstreeks uit kantoor.. had wel een jurkje aan maar gewoon casual.
Bij de 2e persoon met wie ik op date ging kwam ik lekker op sneakers en oversized sweater. Wel gewoon mn haar leuk etc. En hij gaf me een compliment over mn kleding, het is ook maar net waar de man van kwestie van houdt.
Gewoon altijd dicht bij jezelf blijven!
Ja precies! De ene houdt van casual en de ander van jurkjes. Je wil die echte match dus dan kun je maar beter gaan zoals je er meestal uitziet. If you love me at my worst, you deserve me at my best.
ooitverlegen schreef:
10-01-2020 11:23
Sorry dat heb ik gemist, zoveel lees ik ook weer niet mee. En dan toch vanuit die positie moeilijk zin te maken om te gaan daten?
Ja, weet ook niet precies waarom dat is. Ik vind het al snel teveel moeite. Misschien toch teveel gedate in het verleden, zonder resultaat?
Julus schreef:
10-01-2020 11:46
Ja, weet ook niet precies waarom dat is. Ik vind het al snel teveel moeite. Misschien toch teveel gedate in het verleden, zonder resultaat?
Denk het wel dan, je vergeet de ervaring niet. Eerlijk gezegd was ik ook snel klaar met methodes die geen succes werden :|
ooitverlegen schreef:
Niet bij mij hoor, ik blijf altijd hoopvol. En afgelopen jaar heb ik maar drie dates gehad en ben een jaar uit het date wereldje gegaan. Had tijd voor mijzelf nodig. Heb morgen een date met iemand waarbij alle zes de foto's echt aantrekkelijk zijn en ons contact ook leuk. Dan krijg ik wel echt zin!

Maar desondanks weet ik van alle decepties in het verleden dat leuk contact niks zegt over het vervolg en dat maakt ook huiverig. Dat neemt het echt leuke en de onbevangenheid er vanaf.
Julus schreef:
Ja herkenbaar. Al heb ik vanuit mezelf altijd leuke kleding aan, waar ik ook heen ga. Ik hou echt van kleding en dat maakt mij wie ik ben.
Met dates deed ik dan nog wel extra m'n nagels, uitgebreid douchen met scrub en crème e.d. Net wat zorgvuldiger met make up. Dat stuk heb ik geskipt. Ben nu met 20min wel klaar. Voorheen pakte ik een uur uit en had daar dan ook lol in, in de voorbereiding.
Qiyara schreef:
10-01-2020 12:26
Maar desondanks weet ik van alle decepties in het verleden dat leuk contact niks zegt over het vervolg en dat maakt ook huiverig. Dat neemt het echt leuke en de onbevangenheid er vanaf.
Dit is wat mij momenteel somber stemt... Had al een poosje leuk contact met iemand. Elkaar, over twee maanden verspreid, 3x gezien. Erg weinig dus, naar mijn zin. Elke keer als we wat hadden afgesproken, lukte het niet om elkaar te zien. Doordat hij geen vervoer had, of omdat hij uiteindelijk pas veel te laat tijd had (na 22:00 op zondagavond hoeft het voor mij niet meer bijvoorbeeld) en nog meer van zulke redenen. Ook vaak over gesproken, wat nou eigenlijk de bedoeling was. Hij was wel serieus, zei hij elke keer.

We hadden ook veel contact via app. Ik bleef nieuwsgierig naar hem, hoopte dat het met meer geduld wel beter zou gaan, maar we hebben onlangs woorden gehad en de persoon die hij toen liet zien ben ik zo hard op afgeknapt dat het voor mij wel weer klaar is.
En dat maakt me dan weer bitter. Het gebeurt maar zelden dat ik iemand leuk genoeg vind om mee af te spreken eigenlijk. Mijn motto is: het moet vanzelf gaan. Dit gebeurt al tijdens het eerste contact vind ik. Via chat klikt het wel of niet. Ik ga er niet aan trekken als het niet vanzelf gezellig is. Nu ging het contact met bovengenoemde man dus ook niet vanzelf, want naar mijn zin zagen we elkaar veel te weinig, maar ik was nog wel enthousiast en bereid te investeren. Maar dat loopt dan ook weer fout. Argh.

Zou zo graag eens contact krijgen met iemand waarbij het gewoon gelijk leuk is en het vanzelf gaat. Het is maar een lastige zoektocht.

Ik zou ook graag nieuwe vriendschappen opdoen, maar ik weet hierbij ook niet zo goed hoe. Ik woon in een buitengebied, heb me aangemeld voor NMLK maar alles wat er georganiseerd wordt is op minstens 2 uur rijden van mij vandaan. Maar ik denk, als ik meer vriendschappen heb om leuke dingen mee te doen (festivals, misschien eens een weekendje weg, op vakantie, etc.) mijn hoop op een leuke relatie ook wat getemperd wordt. Dat ik er wat vrijer in kan staan, dat het dan minder noodzakelijk is ofzo. Want merk nu dat ik best wanhopig graag een relatie wil. Lastig. Hebben jullie ideeen om misschien nieuwe vriendschappen te vinden?
Qiyara schreef:
10-01-2020 10:44
Ik morgen.
Julus vanavond en nog iemand vanavond geloof ik. Vivi?
Verder weet ik het niet.
Ik zometeen om 14.00 uur :hello:
Pff ben best wel nerveus, en dat haat ik altijd van eerste keer daten..
O das bijna!! Wat gaan jullie doen?

Enjoy 😊
Julus schreef:
10-01-2020 11:01
Ik weet ook even niet wie er allemaal gaan daten. Volgens mij toch een stuk of drie?

Ja, vanavond gaan we wat drinken en naar de film. Hij appte mij. Ik ben wel zelf over de date begonnen. Ben benieuwd!

Wie ging ook vanavond?
Dat klinkt toch wel weer positief! Ook al ben je er zelf over begonnen, het lijkt alsof hij wel gewoon zin in heeft. Ben benieuwd :)
Qiyara schreef:
10-01-2020 10:44
Ik morgen.
Julus vanavond en nog iemand vanavond geloof ik. Vivi?
Verder weet ik het niet.
Hier nog niks afgesproken, afgelopen dinsdag dan spontaan wat gedronken en hadden het nog wel over een film die we allebei in de bios willen zien. Maar het is vaak dat het spontaan wordt gepland, wat wel fijn is qua zenuwen etc haha.

We hebben na onze 3e date van dinsdag nog gewoon elke dag app contact, maar voelt alsof er wel beetje minder enthousiasme is.. Gewoon een gevoel, ga nu even afstand nemen en kijken wat er gebeurd. Sta er nog nuchter in gelukkig.

Verder vind ik het zelf altijd wel leuk om beetje op te tutten voor een date, maar begin dit ook wel wat minder belangrijk te vinden nu. Gewoon lekker jezelf zijn 😁
Vanavond heb ik ook date! De tweede met de man van zondag. Heel veel zin in, wel weer doodzenuwachtig.
Snow2018 schreef:
10-01-2020 12:49
Voor mij ver terug in de tijd dus ik wil wel wat spanning van je overnemen, heel veel succes!
RedRoseThorn schreef:
10-01-2020 13:16
Vanavond heb ik ook date! De tweede met de man van zondag. Heel veel zin in, wel weer doodzenuwachtig.
Tapt spanning af..
Oeh veel dates vandaag, veel plezier allemaal!! 😄
Snow2018 schreef:
10-01-2020 12:49
Geniet! Ben benieuwd!
Vivi3338 schreef:
10-01-2020 13:13
Hier nog niks afgesproken, afgelopen dinsdag dan spontaan wat gedronken en hadden het nog wel over een film die we allebei in de bios willen zien. Maar het is vaak dat het spontaan wordt gepland, wat wel fijn is qua zenuwen etc haha.

We hebben na onze 3e date van dinsdag nog gewoon elke dag app contact, maar voelt alsof er wel beetje minder enthousiasme is.. Gewoon een gevoel, ga nu even afstand nemen en kijken wat er gebeurd. Sta er nog nuchter in gelukkig.

Verder vind ik het zelf altijd wel leuk om beetje op te tutten voor een date, maar begin dit ook wel wat minder belangrijk te vinden nu. Gewoon lekker jezelf zijn 😁
Kan ook nog zo zijn dat het nu na 3 dates al iets minder spannend is, en dat dat voelt als verminderd enthousiasme. Dat hoeft niet zo te zijn. Even afwachten of hij nog met een datevoorstel komt, ik gok van wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven