Single, we kletsen hier verder.

05-01-2020 15:14 3032 berichten
Dit topic maak ik naar aanleiding van een discussie in een ander topic.
Dit topic is bedoeld om te schrijven over het single zijn. De leuke en minder leuke kanten. Het datevermaak en dateleed.

Alles wat met single zijn te maken heeft is welkom en iedere single is welkom, zolang we maar respect hebben voor elkaar en veiligheid voorop staat.
Qiyara schreef:
09-02-2020 10:14
Vivi wees duidelijk en niet zo passief agressief. Je vindt het niet leuk, dat mag. Dat kan je dan toch zeggen dat je je teleurgesteld voelt en het jammer vindt dat hij geen rekening heeft gehouden met jullie plan.
Vind ik ook. Niet van uitgaan dat hij je opmerking wel zal snappen want mannen doen dat net niet. Dat is een irritatie bij velen, dat wij verwachten dat ze hints oppikken en tussen de lijntjes kunnen lezen terwijl de meeste mannen net duidelijkheid nodig hebben en willen.
Hij zal je opmerking waarschijnlijk net opnemen als luchtig en grappig, dat je het zo erg niet vindt.
anoniem_698a1dcf6b430 wijzigde dit bericht op 09-02-2020 11:40
0.15% gewijzigd
Qiyara schreef:
09-02-2020 10:21
Hier waait het trouwens amper :)
Hier gaat het al flink tekeer, het komt er wel aan.
Attra, hij stuurt dagelijks een selfie? Daar ben ik erg allergisch voor en jij zo te lezen ook. Een bereisd persoon kan interessant zijn, tenzij het een statusding is. Ik vind zelfverzekerde mannen leuk, maar te zelfverzekerd zijn kan al snel richting arrogant gaan.
Hij wilde vandaag weer afspreken toch? Ga je het doen?
Ik snap dat je op je hoede bent Attra. Net als Julus wekt het een allergie in me oo, dagelijks selfies. Een beetje een 'kijk mij' houding en vind ik juist een contradictie op zelfzeker. Dus wellicht een over compensatie?
Dat idee heb ik bij zulke type mannen.
Julus schreef:
09-02-2020 11:31
Attra, hij stuurt dagelijks een selfie? Daar ben ik erg allergisch voor en jij zo te lezen ook. Een bereisd persoon kan interessant zijn, tenzij het een statusding is. Ik vind zelfverzekerde mannen leuk, maar te zelfverzekerd zijn kan al snel richting arrogant gaan.
Hij wilde vandaag weer afspreken toch? Ga je het doen?
Juist en daarom ben ik voorzichtig enthousiast en ga ik enkele keren afspreken met het oog op een leuk uitje met een man en dan wel zien.
De perfecte man ga ik niet vinden en een duffe, grijze muis is ook niets voor mij. Tijd zal me leren of de balans vooral naar positief uitslaat en is hij een charmante mooiprater die van date naar date hopt dan merk ik dat ook wel gauw.
Denk het niet want thuis wil ik absoluut niet afspreken en met dit weer blijf ik liever binnen.
Groot gelijk en een paar leuke dates hebben is altijd fijn.
Precies, gewoon ontdekken!
Lekker rustig aan.
Qiyara schreef:
09-02-2020 11:37
Ik snap dat je op je hoede bent Attra. Net als Julus wekt het een allergie in me oo, dagelijks selfies. Een beetje een 'kijk mij' houding en vind ik juist een contradictie op zelfzeker. Dus wellicht een over compensatie?
Dat idee heb ik bij zulke type mannen.
Je kan gelijk hebben, want aan de andere kant klonken zijn appjes na de date nogal onzeker, 'Wat vond je er van? 'Vind je me leuk? ik wil graag nog afspreken maar wil jij wel? Toen ik positief reageerde vroeg hij meteen 'Morgen?'
Is wel een 'gentleman', dat kom ik niet vaak tegen en heb daar wel van genoten. Bestelde voor mij, toen ik zei nog ergens zin in te hebben haalde hij meteen een kaart, stond erop de date te betalen, hield de deur voor me open, heeft me door de gietende regen naar mijn auto gebracht... Mss erg ouderwets maar ik hou daar van.
Alle reacties Link kopieren
Hi allen! Graag kom ik hier meeschrijven.

Ik kom uit een hele lange 'situationship' die door hem eind vorig jaar is beëindigd. Ik ben daar eigenlijk nog een beetje van aan het bijkomen, omdat ik echt dacht dat wij een toekomst zouden hebben.

Ben vrij snel weer aan het daten geslagen, omdat ik na bijna 5 jaar vrijgezel zijn, wel echt toe ben aan een leuke relatie.

Ik heb nu 3 dates gehad met een leuke man die ik op Tinder heb ontmoet. Ik merk bij mezelf wel dat ik wat gereserveerd ben en dat ik het moeilijk vind om los te komen. Ik weet niet of ik er nog niet klaar voor ben, of dat ik hem niet leuk genoeg vind. Op de vorige man was ik na de eerste ontmoeting al hopeloos verliefd en daar kon in dag en nacht mee appen en bellen. Met deze man voelt het allemaal wat vlakker. We hebben ook nog niet gezoend, omdat ik 'het' nog niet voelde.

Ik ben wel echt op zoek naar een leuke, stabiele relatie. Zonder de drama van m'n vorige situatie. Dus ik heb besloten het een kans te geven om te groeien. Vanmiddag gaan we op de 4e date naar een woonwarenhuis. Dat leek ons wel geschikt voor deze stormachtige dag. Ik ga vandaag proberen wat losser te zijn.
Ja kan me voorstellen. Is toch ook heerlijk om zo in de watten gelegd te worden. Hij is ook Buitenlands toch? Zijn toch wat anders dan de Nederlandse en denk dan ook de Belgische man, zoveel verschillen we niet.

Gewoon lekker ontdekken. Hij klinkt wel onzeker, maar dat hoeft natuurlijk geen belemmering te zijn.
Ik vind het dubbel. Hij is erg bereisd en komt zelfverzekerd over. Aan de andere kant heeft hij veel bevestiging nodig en wilde direct weer afspreken. Veel bereisde, avontuurlijke mannen willen juist geen vaste relatie. Ergens klopt er iets niet, zeker nu ik je laatste update lees.
Zeer onaantrekkelijk, dat gehengel naar bevestiging. Hij lijkt wat needy.
Hoi Deelis, ik begrijp hem even niet. Je komt uit een lange relatie, maar bent al 5 jaar single? Of was het geen relatie?

Leuk dat je al meerdere dates hebt gehad. Klinkt positief en ik zou het zeker aankijken. Vaak is het niet gelijk patsboem raak, dat kan best even duren. Je hebt niks te verliezen en afkappen kan altijd nog.
Deelishis welkom! Ik heb geen tijd meer om uitgebreid te reageren, sta op het punt weg te gaan. Geniet van je date.
Zelf ben ik ook nog niet verliefd, maar is er wel veel meer dan alleen 'leuk vinden' na 4 dates. Dus wellicht probeer je jezelf nu in iets te drukken wat er gewoon niet is. Maar dat merk je misschien na vandaag welke kant het opgaat.
Thanks ladies!

@Julus: Ik ben eigenlijk 3 jaar verliefd geweest op iemand die al een relatie had. Ergens vorig jaar werd hij vrijgezel en gingen wij 'daten'. Hij had nog veel last van zijn relatiebreuk en is ondertussen denk ik weer terug bij zijn ex. Tussen ons is het dus uiteindelijk niks geworden en dat heeft veel pijn gedaan en doet het nu nog wel. Mijn laatste echte relatie ging in 2016 uit (oke, 4 jaar vrijgezel dan haha). Ikzelf ben 30 jaar.

Ik zou heel graag willen trouwen en kinderen willen krijgen. Ik kom in het dagelijks leven weinig geschikte mannen tegen dus heb ik het via Tinder geprobeerd. Als het met deze man niets wordt, dan zet ik het wel weer even op een laag pitje. Het internetdaten is niet zo aan mij besteed.
Dan snap ik het. Ja, dat is natuurlijk niet echt heel kansrijk. Daten met een bezette man. Zelfs als zou het iets geworden zijn, dan zou het de eerste tijd geen roze wolk geweest zijn. En dat is ook gebleken, aangezien hij mogelijk weer terug bij ex is.
Goed dat je verder bent gegaan.
Als je een gezin wil, moet je mikken op een stabiele man die dat ook wil. Hopelijk wordt dit hem!
Deelishis je hebt nog last van de breuk, dat kan in de weg staan van deze date.
Ik was op mijn ex op slag verliefd maar dat wil ik nooit meer. Dat maakte me blind voor zijn slechte kant. En dat had jij ook want anders had je geen 3 jaar verspild aan een bezette man. Moet je echt niet willen hoor.
Geef het nog wat tijd.
Welkom Deelishis!
Kan me voorstellen dat zo'n situationship er hard inhakt. Zo was mijn allereerste verkering, laaaannnggggg geleden maar zoiets draag je altijd met je mee.

Klinkt wel alsof je huidige date stabiel is, samen naar een woonwarenhuis? Dat is toch wel de ultieme relatie-test ;-)
Qiyara schreef:
09-02-2020 11:54
Ja kan me voorstellen. Is toch ook heerlijk om zo in de watten gelegd te worden. Hij is ook Buitenlands toch? Zijn toch wat anders dan de Nederlandse en denk dan ook de Belgische man, zoveel verschillen we niet.

Gewoon lekker ontdekken. Hij klinkt wel onzeker, maar dat hoeft natuurlijk geen belemmering te zijn.
Buitenlandse voorouders (wel Europees) maar hier geboren in het Franstalig landsgedeelte.
Moedertaal is dus Frans.

Hij is bereisd maar ook maar een mens. Hij vertelde dat hij een paar keer was afgewezen met een appje na een date door vrouwen die heel enthousiast leken... Waar hebben de dat nog gehoord... misschien vandaar... Ik zie wel
Attraverso,
Afgezien van die selfies klinkt hij wel echt leuk! In ieder geval een goede gesprekspartner en leuk gezelschap :-)
Mijn feestje gister was erg leuk! Mijn date kon inderdaad niet echt van me afblijven. Liep ook telkens met mee naar de wc enzo, heel lief. Onze gezamenlijke vriend gaf ook aan dat hij lang single is geweest maar op het moment dat hij iemand leuk vind zich dan alleen focust op die persoon. Dat vond ik erg positief.

Echter kreeg ik een paar uur nadat het feestje was afgelopen een gek berichtje van een vriendin van hem. Blijkbaar hebben zij gisterochtend nog seks gehad (ze sliep vrijdag al bij hem) en had hij haar niets verteld over mij. Zij hoorde pas op het feest van onze gezamenlijke vriend dat hij met mij aan het daten was. Volgens haar waren zij een soort friends with benefits. Ik schrok hier nogal van aangezien ik een paar uur eerder nog een heel ander verhaal hoorde. Heb mijn date vanochtend hierover een appje gestuurd, wel gelezen maar nog geen reactie terwijl hij altijd snel reageert.
Vind dit heel vreemd zo allemaal ineens.
Leuk dat alle dates zo positief waren dit weekend!
Wat een gek verhaal Flaffy, stoer dat je hem erover hebt gevraagd. Misschien wil hij pas antwoorden als hij alleen is en alle tijd voor je heeft. Wel vervelend voor je.
Wauw Flaffy, ik zou ook schrikken!
Zijn jullie al intiem geweest? Wellicht wilde hij eerst nog even aankijken hoe het tussen jullie zou verlopen?
Soms kan de overloop rommelig zijn, heb dat zelf ook gehad en toen was het zeker niet de bedoeling mn nieuwe partner daarmee te kwetsen.
RedRoseThorn schreef:
09-02-2020 13:42
Wat een gek verhaal Flaffy, stoer dat je hem erover hebt gevraagd. Misschien wil hij pas antwoorden als hij alleen is en alle tijd voor je heeft. Wel vervelend voor je.
Zou kunnen, maar we zien elkaar pas in het weekend weer en ik heb geen zin om hier een week mee rond te lopen. Vind het ook heel gek ineens.
Still-i-Rise schreef:
09-02-2020 13:45
Wauw Flaffy, ik zou ook schrikken!
Zijn jullie al intiem geweest? Wellicht wilde hij eerst nog even aankijken hoe het tussen jullie zou verlopen?
Soms kan de overloop rommelig zijn, heb dat zelf ook gehad en toen was het zeker niet de bedoeling mn nieuwe partner daarmee te kwetsen.
Ja, we hebben seks gehad. Dat kan inderdaad, en we zijn ook niet exclusief dus dat hij ook met haar nog seks heeft gehad vind ik nog niet zo erg. Wel vind ik het raar dat hij tegen haar gelogen heeft erover, en hij heel goed wist dat zij ons op het feest samen tegen zou kunnen komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven