Single, we kletsen hier verder.

05-01-2020 15:14 3032 berichten
Dit topic maak ik naar aanleiding van een discussie in een ander topic.
Dit topic is bedoeld om te schrijven over het single zijn. De leuke en minder leuke kanten. Het datevermaak en dateleed.

Alles wat met single zijn te maken heeft is welkom en iedere single is welkom, zolang we maar respect hebben voor elkaar en veiligheid voorop staat.
coolpack2 schreef:
11-02-2020 12:24
Still, ik heb het even niet helder en misschien kan ik het ook niet weten, maar ben je bekend met de dynamiek van verlatingsangst en bindingsangst? Als in: is dat iets wat je in jezelf herkent? Misschien zit ik er helemaal naast, maar ik krijg een beetje het gevoel dat je in die dynamiek zit, de ene keer aan de ene kant, dan weer aan de andere - getriggerd door jullie interactie. En dat je het diep van binnen misschien wel gewoon heel erg eng vind allemaal. Maar misschien zit mijn eigen gevoeligheden nu op jou te projecteren. 😉
Ik heb daar in vorige relaties of in welke relatie dan ook geen last van gehad.
Wat jij tussen de regels leest is een nasleep van een nare periode die ik nu aan het afsluiten ben (fysiek, niets op relationeel gebied). Mentaal heb ik daar een enorme klap van gehad en daardoor heb/had ik besloten geen ruimte te hebben voor een relatie want ik wil eerst zelf weer helder zijn.
Maarja dan komt zo een leuk type op je pad...
Waarschijnlijk vertoon ik wel wat dingen die gelinkt kunnen worden aan verlatingsangst/bindingsangst dus jouw opmerking vind ik niet vreemd hoor :)
Alle reacties Link kopieren
Nou mijn sollicitatie ging goed, ik heb iig mijn best gedaan en had het niet beter kunnen doen. Zij waren ook enthousiast. Nu afwachten of ik het word of niet.

Maar ik vind het wel spannend hoor.. niet alleen de sollicitatie maar ook dat ik het zo in mijn eentje moet beslissen ofzo (gaat om echt andere functie en ook verhuizen enzo). Voel me stom dat ik daar nu zo’n last van heb, maar ik mis hierin dan echt een partner die met je meedenkt of het echt een goede keuze is of niet.
Alleen jij voelt of het een goede keuze is, daar kan toch niemand anders over beslissen?
En je gedachten kan je met vrienden/ouders bespreken wellicht?

Zelf ben ik al te lang alleen om dit te koppelen aan een partner :) dus is voor mij misschien makkelijk praten.

In elk geval van harte gefeliciteerd mer je eerste overwinning oo dit gebied. Een fijn en goed sollicitatie gesprek en zo te horen opweg naar een nieuw leven.

Zelf ben ik jaren geleden ook naar een stad verhuist in m'n uppie. Beste keuze die ik ooit gemaakt heb. Dit is m'n stadje :heart:
Luister goed naar jezelf, dan weet je wel of je de juiste keuze maakt.
Qiyara schreef:
11-02-2020 15:22
Alleen jij voelt of het een goede keuze is, daar kan toch niemand anders over beslissen?
En je gedachten kan je met vrienden/ouders bespreken wellicht?

Zelf ben ik al te lang alleen om dit te koppelen aan een partner :) dus is voor mij misschien makkelijk praten.

In elk geval van harte gefeliciteerd mer je eerste overwinning oo dit gebied. Een fijn en goed sollicitatie gesprek en zo te horen opweg naar een nieuw leven.

Zelf ben ik jaren geleden ook naar een stad verhuist in m'n uppie. Beste keuze die ik ooit gemaakt heb. Dit is m'n stadje :heart:
Luister goed naar jezelf, dan weet je wel of je de juiste keuze maakt.
Dankjewel! Mooi en fijn bericht van je. Is inderdaad ook dat je dat alleen zelf kunt bepalen, maar nu kom ik erachter dat ik in het verleden toch vaak keuzes maakte samen met partner of me toch veiliger of fijner voel met een partner te ondersteuning. Dit is iig nieuw/wennen voor me.

En goed om jouw ervaring te lezen dat je alleen verhuisd bent en dat een goede keuze was! Geeft extra hoop haha :)
Fijn dat het goed ging Pink! Ik ben al jaren single en het is nog steeds een gemis soms, om dit soort dingen niet te kunnen bespreken met een partner. Fijne, maar ook verdrietige zaken moet je helemaal alleen dragen. Delen met een vriendin is toch anders. Maar wat Qiyara zegt, daar ben ik het mee eens. Keuzes moet je zelf maken en nooit laten afhangen van een ander. Al is het fijn om te kunnen sparren. Je gaat vanzelf meer wennen om het alleen te doen.
Qiyara schreef:
10-02-2020 22:01
Sheldon wat leuk voor je! Wij zijn elkaar ooit tegen gekomen op Tinder. Dat had ik je toen verteld dat ik je profiel herkende van viva. Misschien herinner je je dat nog. Jaren geleden alweer.

Heel fijn dat je iemand bent tegengekomen waar je het gevoel bij hebt dat het zo matcht!
Ja, dat herinner ik me nog, paar jaar geleden inderdaad :)
Julus schreef:
11-02-2020 18:11
Fijn dat het goed ging Pink! Ik ben al jaren single en het is nog steeds een gemis soms, om dit soort dingen niet te kunnen bespreken met een partner. Fijne, maar ook verdrietige zaken moet je helemaal alleen dragen. Delen met een vriendin is toch anders. Maar wat Qiyara zegt, daar ben ik het mee eens. Keuzes moet je zelf maken en nooit laten afhangen van een ander. Al is het fijn om te kunnen sparren. Je gaat vanzelf meer wennen om het alleen te doen.
Dankjewel Jules! Ik geloof ook wel dat het vervolgens in een nieuwe relatie of tijdens daten positief werkt als je een tijdje single bent geweest en geleerd hebt om je eigen keuzes te maken etc. Word je minder afhankelijk of blijf je meer bij jezelf. Dat merk ik nu al wel ten opzichte van ‘vroeger’.
Vivi3338 schreef:
10-02-2020 11:00
Spannend morgen! Wel goed om elkaar even te zien, ben benieuwd wat zijn uitleg is. Het is geen goeie start op deze manier, maar ook weer zonde om het helemaal te stoppen. Hoe lang daten jullie ook alweer?

Ben benieuwd of mijn date onder z’n grot vandaan komt vandaag.. De bal ligt zeker bij hem, hij heeft wat goed te maken! Maar merk ook een angst bij mezelf, dat hij ineens helemaal afhaakt. Al moet ik dat mezelf niet laten beïnvloeden, het was overigens zijn gedrag wat niet netjes is en niet de mijne!
Dankjewel. We hebben best wel een fijn gesprek gehad. Hij leek er oprecht spijt van te hebben, werd zelfs emotioneel. Het kwam er op neer dat hij me het op het feestje niet durfde te vertellen omdat hij bang was dat ik boos zou worden maar dit later wel had willen doen. Kwam wel met het slechte excuus aan dat er (veel) alcohol in het spel was. Hij wil zich echt bewijzen en voor me gaan. Ik wil hem 1 kans geven, omdat ik merk dat ik me wel echt fijn bij hem voel ondanks dat ik hem nog zo kort ken (of nouja, ken hem wel al 1,5 jaar maar toen vrij oppervlakkig contact) en dat heb ik al een tijd niet meer gehad. 3 weken pas, maar het voelt eigenlijk al veel langer.

Jij nog iets van je date gehoord?
Still-i-Rise schreef:
11-02-2020 12:42
Ik heb daar in vorige relaties of in welke relatie dan ook geen last van gehad.
Wat jij tussen de regels leest is een nasleep van een nare periode die ik nu aan het afsluiten ben (fysiek, niets op relationeel gebied). Mentaal heb ik daar een enorme klap van gehad en daardoor heb/had ik besloten geen ruimte te hebben voor een relatie want ik wil eerst zelf weer helder zijn.
Maarja dan komt zo een leuk type op je pad...
Waarschijnlijk vertoon ik wel wat dingen die gelinkt kunnen worden aan verlatingsangst/bindingsangst dus jouw opmerking vind ik niet vreemd hoor :)
Ik begrijp het. Ik hoop voor je dat je rust wat terugvindt, of dat nu uiteindelijk met of zonder deze man is (net wat jij nodig hebt).
Qiyara schreef:
11-02-2020 08:46
Flaffy, geen bericht goed bericht? Ben benieuwd.

Still, goed geslapen en weer wat wijzer?

Attra jij alvast heel veel plezier vanavond!
Lief dat je nog aan me gedacht hebt. Hij is gisteravond laat naar huis gegaan en daarna ben ik meteen gaan slapen.
Flaffy goed dat het duidelijk zichtbaar was dat hij spijt heeft. Hopelijk kunnen jullie dit binnenkort achter jullie laten en toch wat fijns opbouwen samen.
Anárion schreef:
08-02-2020 20:57
Volgens mij werkt het wel zo. Ik zit nu wel gewoon de hele avond thuis, dus er komt vrij weinig voorbij haha
Deze zocht ik, haha. Inmiddels al wat meer activiteit op de app(s). Ik ken ze zelf overigens niet, maar lees er wisselende berichten over.
Bij mij kwamen er dan allemaal matches voorbij die in mijn straat waren. Als ik ze dan sprak bleken ze veel verder uit mijn buurt geweest te zijn. Kennelijk pikt Happn ook mensen op in een straal van 5 km ofzo.
Qiyara schreef:
11-02-2020 19:28
Flaffy goed dat het duidelijk zichtbaar was dat hij spijt heeft. Hopelijk kunnen jullie dit binnenkort achter jullie laten en toch wat fijns opbouwen samen.
Ik hoop het ook inderdaad. Vond het ondanks alles ook wel fijn om hem te zien.

Staat jouw volgende date al gepland?
Julus schreef:
11-02-2020 21:12
Bij mij kwamen er dan allemaal matches voorbij die in mijn straat waren. Als ik ze dan sprak bleken ze veel verder uit mijn buurt geweest te zijn. Kennelijk pikt Happn ook mensen op in een straal van 5 km ofzo.
Misschien vanwege privacy? En is het erg? 5 km is toch ook in de buurt? Of werd je overstelpt? 😅
Flaffy schreef:
11-02-2020 21:15
Ik hoop het ook inderdaad. Vond het ondanks alles ook wel fijn om hem te zien.

Staat jouw volgende date al gepland?
Zeker, zaterdag. Hebben er beide veel zin in en dat is wel leuk om te merken dat hij ook steeds enthousiaster wordt.
Leuk Qiyara! Het gaat echt al ergens heen he?
Ja zo voelt het wel. Echt blij mee :)
Mijn date is niet door gegaan. Op het laatst met een vaag appje geannuleerd. Heb er verder niet op gereageerd. Lijkt wel een nieuwe trend.
Ah man wat een stom gedoe! Niet leuk.
Hoe gaat het met jou?
Ah nee joh wat stom Attra... Heeft hij wel een nieuwe datum voorgesteld of wil je het er liever gewoon bij laten?
RedRoseThorn schreef:
12-02-2020 07:58
Ah nee joh wat stom Attra... Heeft hij wel een nieuwe datum voorgesteld of wil je het er liever gewoon bij laten?
Nee het is gewoon geannuleerd, geen uitleg. Heb ook verder niets meer gehoord.
Qiyara schreef:
12-02-2020 07:48
Ah man wat een stom gedoe! Niet leuk.
Hoe gaat het met jou?
Goeie vraag. Heb sowieso even genoeg van Tinder en hoe mensen met elkaar omgaan bij het daten.
Attraverso schreef:
12-02-2020 07:40
Mijn date is niet door gegaan. Op het laatst met een vaag appje geannuleerd. Heb er verder niet op gereageerd. Lijkt wel een nieuwe trend.
Grr wat is dat toch met al die mannen en dan ben ik er zelf 1 van. Snap dat totaal niet van mannen.
fietsen varen vrouwelijk doen
Attraverso schreef:
12-02-2020 08:05
Goeie vraag. Heb sowieso even genoeg van Tinder en hoe mensen met elkaar omgaan bij het daten.
Dat snap ik ja! Neem je even date pauze?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven