Single, we kletsen hier verder.

05-01-2020 15:14 3032 berichten
Dit topic maak ik naar aanleiding van een discussie in een ander topic.
Dit topic is bedoeld om te schrijven over het single zijn. De leuke en minder leuke kanten. Het datevermaak en dateleed.

Alles wat met single zijn te maken heeft is welkom en iedere single is welkom, zolang we maar respect hebben voor elkaar en veiligheid voorop staat.
Alle reacties Link kopieren
Flaffy schreef:
16-02-2020 20:32
Dit topic gaat hard. Zo even alles bijlezen.

Bij mijn zijn de twijfels ontzettend toegeslagen. Vrijdag met mijn vrienden en mijn date gaan bowlen en dat was gezellig, maar merkte dat ik me soms irriteerde. Daarna bleef hij mij slapen en hebben we gister grotendeels van de dag samen op de bank gehangen en dat was fijn. Maar merk dat ik nu erg twijfel of hij wel bij me past, heb het gevoel alsof er iets ''mist'' maar ik weet niet zo goed wat.
Hey Flaffy, kan het zijn dat het gebeuren van laatst hier invloed op heeft? Dat je nu toch anders naar hem kijkt of een muurtje hebt opgebouwd?
@Qiyara, wat ontzettend leuk! Klinkt echt alsof er iets moois aan het ontstaan is.

@Vivi, wat balen zeg. Inmiddels al wat gehoord? De bal ligt nog steeds bij hem. Kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent, maar hij geeft zoveel wisselende signalen dat je er eigenlijk weinig mee kan.

En wat leuk al die Valentijn cadeautjes. Vind het maar commerciële onzin maar had van een vriendin een kaartje gekregen, dat was wel ontzettend lief.
Sabbieehhhh schreef:
16-02-2020 20:48
Hey Flaffy, kan het zijn dat het gebeuren van laatst hier invloed op heeft? Dat je nu toch anders naar hem kijkt of een muurtje hebt opgebouwd?
Daar zat ik ook al aan te denken maar ik heb het idee van niet. Omdat maandag na dat gesprek erover ik die twijfels niet had. Toen wilde ik bijvoorbeeld ook niet dat hij naar huis ging omdat het zo fijn voelde. Terwijl gister hij is gebleven tot het moment dat ik weg moest (en daar ook zelf vanuit ging) en toen had ik het ook prima gevonden als hij een paar uur eerder al was gegaan.
Still-i-Rise schreef:
16-02-2020 20:45
Flaffy,
Komt misschien omdat je hem door de ogen van je vrienden hebt bekeken? Dat zou ik wel doen (onbewust) en dan zie je ineens dingen die je ervoor niet zag of ervaar je ineens een gemis van iets waar je je vinger nog niet op kan leggen.
Dat zou best wel eens kunnen ja. Ik denk ook wel dat het kwam omdat de beste vriend van mijn ex erbij was, en hoewel ik mijn ex niet spreek/zie en daar ook geen behoefte aan heb zal dat onbewust mee gespeeld hebben.
Goed punt ook van still.
Vervelend dat je deze twijfel nu voelt, misschien even rustig laten bezinken en kijken hoe het tijdens jullie volgende date voelt?
Flaffy,
Ik herken dit! Ik heb mijn date (nog) niet aan vriendinnen voorgesteld oid maar ik betrap me er soms op dat ik denk "wat zouden mn vriendinnen van hem vinden?".
Uiteindelijk moet je daar wel lak aan hebben want t gaat om jou en jullie relatie, maar t kan soms je gevoel wel beïnvloeden ja.
En onbewust wil je misschien ook wel dat iedereen denkt dat je iets leukers aan de haak hebt geslagen dan dat je ex is ;-)
Sabbieehhhh schreef:
16-02-2020 21:01
Goed punt ook van still.
Vervelend dat je deze twijfel nu voelt, misschien even rustig laten bezinken en kijken hoe het tijdens jullie volgende date voelt?
Dat is wel een goed idee. Ik ben ook iemand die heel erg over dit soort dingen nadenkt en er in mijn hoofd heel druk mee kan zijn, dus dat bezinken is best een beetje lastig.
Still-i-Rise schreef:
16-02-2020 21:05
Flaffy,
Ik herken dit! Ik heb mijn date (nog) niet aan vriendinnen voorgesteld oid maar ik betrap me er soms op dat ik denk "wat zouden mn vriendinnen van hem vinden?".
Uiteindelijk moet je daar wel lak aan hebben want t gaat om jou en jullie relatie, maar t kan soms je gevoel wel beïnvloeden ja.
En onbewust wil je misschien ook wel dat iedereen denkt dat je iets leukers aan de haak hebt geslagen dan dat je ex is ;-)
Kan ik me voorstellen dat je dat afvraagt. Jullie kennen elkaar al een tijdje, maar die behoefte nog niet gehad? Mijn vrienden zijn belangrijk en hun mening daarin ook. Mijn beste vriendin gaf al aan dat hij mijn type niet is (zoals ik ook al tegen haar had verteld) maar vond het wel een lieve en aardige jongen. En dat laatste is ook wel herkenbaar ja!
Flaffy, je zegt dat je iets mist en dat je het ook prima had gevonden als hij eerder was weggegaan. Kan het zijn dat je hem/zijn gezelschap niet boeiend genoeg vindt? Raakte je wat verveeld?
Als iemand niet interessant genoeg is raak je snel uitgekeken.
Flaffy schreef:
16-02-2020 21:25
Kan ik me voorstellen dat je dat afvraagt. Jullie kennen elkaar al een tijdje, maar die behoefte nog niet gehad? Mijn vrienden zijn belangrijk en hun mening daarin ook. Mijn beste vriendin gaf al aan dat hij mijn type niet is (zoals ik ook al tegen haar had verteld) maar vond het wel een lieve en aardige jongen. En dat laatste is ook wel herkenbaar ja!
Nee totaal geen behoefte! Komt denk ik omdat ik na 2 mislukte relaties heel goed besef dat ik gelukkig dien te zijn en de mening van anderen er niet echt toe doet. Natuurlijk is het fijn dat hij zou kunnen opschieten met mijn vrienden/vriendinnen.
Stom toevallig heeft hij de allerbelangrijkste persoon in mijn leven ontmoet en die 2 klikten gelijk. Dus ja. i'm good for now.
Dat in je hoofd bezig zijn en veel nadenken herken ik wel. Probeer het even los te laten voor jezelf en alleen te voelen wat je wel of niet voelt, dan is het snel genoeg helder voor je. Met overdenken kun je jezelf op een gegeven moment ook dingen wijsmaken he ;-) En als je merkt dat je de volgende date(s) nog steeds liever hebt dat hij weggaat weet je voldoende toch?
Sabbieehhhh schreef:
16-02-2020 21:34
Dat in je hoofd bezig zijn en veel nadenken herken ik wel. Probeer het even los te laten voor jezelf en alleen te voelen wat je wel of niet voelt, dan is het snel genoeg helder voor je. Met overdenken kun je jezelf op een gegeven moment ook dingen wijsmaken he ;-) En als je merkt dat je de volgende date(s) nog steeds liever hebt dat hij weggaat weet je voldoende toch?
Dat is een goede tip, alleen dat loslaten vind ik best wel lastig.
Julus schreef:
16-02-2020 21:25
Flaffy, je zegt dat je iets mist en dat je het ook prima had gevonden als hij eerder was weggegaan. Kan het zijn dat je hem/zijn gezelschap niet boeiend genoeg vindt? Raakte je wat verveeld?
Als iemand niet interessant genoeg is raak je snel uitgekeken.
Ik raakte inderdaad na een tijdje verveeld. En ik denk dat je ook wel gelijk hebt. Pfff, vind het maar vermoeiend dat daten :')
Dan is hij het niet voor je, helaas. Als je dit tijdens de datefase al hebt is dat niet goed. Je zult er steeds minder zin in krijgen om met hem samen te zijn.
Hoe lastig ook, ik vrees dat dit hem niet gaat worden. Je kunt beter alleen zijn dan met tegenzin met iemand samenzijn. Rot voor je!
Flaffy schreef:
16-02-2020 20:49
@Qiyara, wat ontzettend leuk! Klinkt echt alsof er iets moois aan het ontstaan is.

@Vivi, wat balen zeg. Inmiddels al wat gehoord? De bal ligt nog steeds bij hem. Kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent, maar hij geeft zoveel wisselende signalen dat je er eigenlijk weinig mee kan.

En wat leuk al die Valentijn cadeautjes. Vind het maar commerciële onzin maar had van een vriendin een kaartje gekregen, dat was wel ontzettend lief.
Gewoon even laten bezinken inderdaad Flaffy! Mocht je hem de volgende keer zien en het gevoel blijft, dan is het gelijk duidelijk. Wellicht was het idd even gek om hem met vrienden te zien en de volgende dag hele dag bankhangen. Het was toch wel even heftig vorige week, misschien dat het even te snel was allemaal.

@Qiyara, leuk dat het weer positief was en je een weekend weg cadeau krijgt! Dan zijn de goeie berichten hier 😁

Mijn date had uiteindelijk gister gevraagd om vanmiddag af te spreken. Het voelde nog steeds wat afstandelijker en wilde niet veel kwijt waarom we elkaar zo weinig hadden gesproken. Alles wordt gegooid op ‘druk met werk’. Wilde even wandelen, maar slecht weer dus bleven bij hem. Was verder wel ok, maar was redelijk kort en hij doelde dat hij weer ‘aan het werk’ moest. Op deze manier hoeft het van mij niet meer, toch een bevestiging wat ik van de week al dacht. Voelt nog steeds als steen in m’n maag, maar als het alleen op zijn tijd is dan is het klaar..
Ik begrijp hem niet zo goed Vivi. Hij wil je zien, maar niet te vaak en hij moet altijd werken? En verder neemt hij amper contact op. Dan lijkt het er op dat hij alleen voor seks ( en gezelligheid) wil afspreken. Uit alles blijkt dat hij je niet echt goed wil leren kennen. Ik zou er mee stoppen. Je gevoel zegt het al, het voelt niet goed. Doorgaan betekent dat je je alleen maar rot voelt en waarvoor? Voor af en toe een korte date?

Je was bij hem thuis: hebben jullie seks gehad? En daarna moest hij ineens weer aan het werk?
Julus schreef:
16-02-2020 22:51
Ik begrijp hem niet zo goed Vivi. Hij wil je zien, maar niet te vaak en hij moet altijd werken? En verder neemt hij amper contact op. Dan lijkt het er op dat hij alleen voor seks ( en gezelligheid) wil afspreken. Uit alles blijkt dat hij je niet echt goed wil leren kennen. Ik zou er mee stoppen. Je gevoel zegt het al, het voelt niet goed. Doorgaan betekent dat je je alleen maar rot voelt en waarvoor? Voor af en toe een korte date?

Je was bij hem thuis: hebben jullie seks gehad? En daarna moest hij ineens weer aan het werk?
Precies ja.. Het contact was voorheen weken altijd elke dag vooral vanuit hem en leuke dingen voorstellen. Intimiteit kwam na ongeveer 4 afspraakjes. Het is sinds vorige week dat er afstand kwam (toen hij had afgezegd) en tijdens afspreken ook vandaag. Geen seks dit keer, maar wel na 2 uurtjes weer naar huis met een ‘onaf’ gevoel. En weer dat werk inderdaad.. Alsof gewoon even samen op de bank hangen niet goed genoeg is?

Wat je zegt inderdaad, mij zo voelen voor wat losse afspraakjes is het niet waard! En dan is hij nog 11 jaar ouder, verwachtte wellicht een bepaalde stabiliteit wat in het begin leek en nu verdwenen is.
Flaffy wat jammer. Meen me te herinneren dat je vanaf het begin al een beetje twijfels had, aangezien hij niet echt je type is maar je het wel een kans wilde geven, klopt dat?
Misschien dat nu bevestigd wordt, nu hij in jouw kring is geweest, dat je twijfel gegrond is? Balen is dat!
Zou het in elk geval nog niet teveel analyseren en bij jullie volgende date even goed voelen wat je bij hem voelt. Dan wordt het vast duidelijk.

Irritatie hoort er ook wel bij hoor, ik had ook een pittige discussie met date en van beide kanten was er even een kleine irritatie. Dat was snel over, maar toch. Het is niet altijd maar leuk en gezellig, ook niet in de eerste fase. Het is aftasten en elkaars grenzen leren kennen.
En de volgende dag de hele dag bankhangen is ook gewoon een saaie activiteit. Als ik dat in m'n uppie de hele dag doe raak ik ook verveeld en wellicht projecteer je dat dan op je date. Ik zie nog niet perse signalen dat hij het niet is. Je bent gewoon nog zoekende en twijfels horen er af en toe bij. Dat vind ik herkenbaar, want dat heb ik ook.
En ook ik denk, oeee wat zouden vrienden en familie van hem vinden. Vast leuk en passend, maar als er van die kant zo'n opmerking komt: hij is niet jouw type, maar een lieve jongen.
Tja, dan staat het onbewust toch even op scherp.
Laat het even los tot jullie volgende date en ga wat gezelligs doen. Dan wordt het vast helder voor je.
Eigenlijk merk ik al tijden dat ik weinig to geen last heb van eenzaamheid (in de liefde).
Heb ook een leuk sociaal netwerk en voldoende activiteiten etc.
En toch is er ergens nog wel de behoefte om een (lat)relatie oid te willen.
Doe er alleen helaas te weinig moeite voor.
Ben ergens toch wel erg bang voor teleurstellingen, zoals afwijzingen etc.
In het verleden heb ik toch wat situaties gehad die pijnlijk waren en qua benaderingen en communcatie was ik ook niet altijd even handig.
Dit kwam ook door mijn ASS, ADD en tevens erg grote onzekerheid.
Heb al bijna twintig jaar niets meer gehad van een relatie (met een vrouw) en dat vreet soms best wel aan me.
Toch weet ik gelukkig tegenwoordig erg goed mijn eigen koers te bepalen en deze te blijven volgen.
Date was weer gezellig. Veel geknuffeld maar ik weet nog steeds niet of dit het wel is. Het is gezellig , ik kan goed met hem praten, we kunnen lachen en toch weet ik het nog niet. En ondanks dat denk ik dat ik het super jammer zou vinden mocht ik hem nooit meer spreken. Ik denk dat we misschien ook iets buiten de deur moeten doen de volgende date. Dan zie je ook hoe iemand zich gedraagt buiten huis.
RedRoseThorn schreef:
17-02-2020 12:07
Date was weer gezellig. Veel geknuffeld maar ik weet nog steeds niet of dit het wel is. Het is gezellig , ik kan goed met hem praten, we kunnen lachen en toch weet ik het nog niet. En ondanks dat denk ik dat ik het super jammer zou vinden mocht ik hem nooit meer spreken. Ik denk dat we misschien ook iets buiten de deur moeten doen de volgende date. Dan zie je ook hoe iemand zich gedraagt buiten huis.
Lastig hè.. als je "het" steeds maar niet weet.. Ik weet in ieder geval, dat als ik dat gevoel krijg, hij het niet is voor mij..
Hoeveelste date is dit dan van jouw ? Aangezien je zegt dat jullie eens wat buiten de deur moeten gaan doen.

@Vivi.. Rot voor je .. Maar je onderbuikgevoel klopt denk wel..
Als ik dit zo lees, heeft hij met meerdere contact.
Ik weet dat het moeilijk is, aangezien er gevoelens bij komen kijken, maar het beste is toch om hem los te laten..
Snow2018 schreef:
17-02-2020 13:10
Lastig hè.. als je "het" steeds maar niet weet.. Ik weet in ieder geval, dat als ik dat gevoel krijg, hij het niet is voor mij..
Hoeveelste date is dit dan van jouw ? Aangezien je zegt dat jullie eens wat buiten de deur moeten gaan doen.
Dit was de 4e date. Tot nu toe is alleen de eerste date niet bij hem thuis geweest.
Red Rosé hebben jullie nog geen date buiten de deur gehad? Gauw plannen hoor.

Flaffy denk toch wel dat zijn flater van vorige week ermee te maken heeft. Herken het althans. Date/lief doet iets wat je niet vindt kunnen en je kwetst, je praat het uit en je bent blij dat hij berouw toont en het wil goed maken maar snel nadien merk je dat je hem toch minder leuk vindt.
Goed punt Attra!

Redrosethorn, wat jammer dat jullie geen leuke dingen buiten de deur doen. Dat helpt zeker om te weten of iemand leuk genoeg is.
Gewoon ter info, heb gisteren via mail gevraagd om mijn lidmaatschap niet te verlengen en heb daarnet al bevestiging gekregen.
Dit even omdat iemand had gelezen dat het blijkbaar moeilijk zou zijn om er vanaf te raken.
Attraverso schreef:
17-02-2020 13:53
Gewoon ter info, heb gisteren via mail gevraagd om mijn lidmaatschap niet te verlengen en heb daarnet al bevestiging gekregen.
Dit even omdat iemand had gelezen dat het blijkbaar moeilijk zou zijn om er vanaf te raken.
Ai, was het toch niet de juiste site voor je?
Sabbieehhhh schreef:
17-02-2020 18:33
Ai, was het toch niet de juiste site voor je?
Nee, er zijn veel negatieve recensies dat je moeilijk van je abo afgeraakt en ze geld van je rekening blijven halen. Daarom heb ik meteen al gevraagd mijn lidmaatschap na de termijn die ik betaald heb (vooraf betalen is goedkoper dan/maand) niet te verlengen. En heb daar al positief antwoord op.
Ben tot nu toe net positief. Meer profielen die bij me passen dan op Tinder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven