Single, we kletsen hier verder.

05-01-2020 15:14 3032 berichten
Dit topic maak ik naar aanleiding van een discussie in een ander topic.
Dit topic is bedoeld om te schrijven over het single zijn. De leuke en minder leuke kanten. Het datevermaak en dateleed.

Alles wat met single zijn te maken heeft is welkom en iedere single is welkom, zolang we maar respect hebben voor elkaar en veiligheid voorop staat.
Wat een rot bericht Qiyara.

Je zegt zelf geen rode vlaggen gezien te hebben, maar ik denk dat ze er voor meelezers zeker wel waren. Het klonk allemaal zo rationeel goedpratend naar hem toe wat je schreef. Weinig contact, niks horen op Valentijnsdag, een pittige discussie met irritatie die “‘moet kunnen”. Twee maanden met hem aan het daten maar er geen label op mogen plakken. En dat het dan zonder label zo veilig voelt. Dat klopt gewoon niet. Allemaal rode vlaggen.

Als je net met elkaar bent hoor je gek op elkaar te zijn en niet overal zo over na te moeten denken en alles zo te moeten verantwoorden dat het wél klopt. Dat hij niet verliefd was, is voor buitenstaanders misschien makkelijker te zien en te begrijpen. Juist in het begin hoor je gewoon gek op elkaar te zijn. Vind het wel rot voor je en wens je sterkte!
anoniem_6380d74c07a25 wijzigde dit bericht op 19-02-2020 08:08
0.06% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
O_O :cat: :hug: Voor Qiyara, Snap ik helemaal dat je versteld bent. Lijkt trouwens hoe mijn ex vrouw het deed. Hadden allemaal plannen voor dit jaar. En toen ik dus aan boord zat in September en Oktober. Niks te merken tijdens ons contact dat ik aanboord zat dat er iets niet goed zat. Kom ik thuis en toen de melding "ik wil niet meer verder met jou". Was ook flabbergasted zullen we maar zeggen.

Ik zou zelf ook niks terug sturen, of eigenlijk wel gewoon een "BYE" als 1 woord en dan blokkeren. Jammer dat het zo moet gaan.
fietsen varen vrouwelijk doen
Voor mij is het al bijna twintig jaar geleden dat ik uberhaupt iets heb gehad van een relatie (met een vrouw).
Soms vind ik het wel triest, als ik er goed over nadenk.
Anderzijds wil ik niet te lang blijven hangen in dit soort kommer en kwel.
Wil ook nog van het leven kunnen genieten.
Toch heb ik ergens wel het gevoel dat ik er ook te weinig moeite voor doe.
Ben de laatste jaren nogal huiverig geworden en dan vooral qua benadering.
In het verleden ben ik weleens verliefd geweest en dit kon voor erg genante en pijnlijke situaties zorgen.
Die wil ik toch liever vermijden.
Moet echter ook weer oppassen dat ik hier niet te krampachtig oid in ben.
Overigens zou ik wel gewoon reageren op zijn appje, gewoon de eer aan jezelf houden en niet verongelijkt doen. Hij mag dit besluiten tenslotte, en is niet verplicht om het te beëindigen op een manier die voor jou precies goed moet zijn. Dan was het wel een match geweest namelijk ;)
Ik vind het vervelend om te horen Qiyara. Altijd raar dat het zo plotseling is en er niet echt iets was waarvan je denkt dat het een oorzaak zou hebben. Niet dat het zin heeft om daar naar te zoeken want soms is dat het er gewoon niet.

Hopelijk voel je je snel beter.
PinkDress dat wil ik niet meer, van in het begin gek zijn op iemand want dat maakt je blind. Ik wil iemand rustig leren kennen en gaandeweg verliefd worden en gek op elkaar.
En ik heb al de signalen die jij daar noemt ook blijkbaar gemist in de berichten van Qiyara. Geen contact met Valentijn een rode vlag? Vooral wanneer je de dag nadien samen bent voor een heel weekend. We zijn toch geen pubers meer?
Qiyara schreef:
19-02-2020 05:45
Nou hier zijn er ook vreemde ontwikkelingen. Na een fantastisch weekend samen, lieve berichtjes van hem etc. Gisteren avond een appje dat hij het contact wil verbreken, niet verliefd is en dit ook niet gaat worden.
Ben heel zelfreflectief en weet ook altijd wel als ik rode vlaggen genegeerd heb. Maar kan ze oprecht nu niet bedenken. Ons weekendje weg heeft hij zondagavond toen hij alweer thuis was, nog geboekt en vol enthousiasme over de verassing die hij voor me in petto heeft.

Het contact gaf me vertrouwen en veiligheid. Voelde me er zo heerlijk relaxed en rustig bij.
Nu even alle emoties er laten zijn, voel me verdrietig, verbaasd, overrompeld.
Wel ben ik ook blij, want heb het super fijn gehad de afgelopen 2 maanden. En veel geleerd over mijzelf, dus voel me ook trots op wat ik bij mijzelf heb ervaren. Vreemd al die emoties naast elkaar.

Heb nog niet op hem gereageerd, omdat ik zo overrompeld ben van deze omslag. Ik laat het even bezinken. Daarnaast had het hem gesierd als hij me even had gebeld ipv via een appje.
He wat naar! En het leek zo goed te gaan!
Kan me goed voorstellen dat je even wacht met reageren!
En even bellen had inderdaad netter geweest. Bah, wat is dat toch met die vreemde kronkels bij mensen soms?

:hug:
Misschien is juist de liefde (en verliefdheid) zo leuk omdat het ons weer even pubers maakt....
Attraverso schreef:
19-02-2020 08:21
PinkDress dat wil ik niet meer, van in het begin gek zijn op iemand want dat maakt je blind. Ik wil iemand rustig leren kennen en gaandeweg verliefd worden en gek op elkaar.
En ik heb al de signalen die jij daar noemt ook blijkbaar gemist in de berichten van Qiyara. Geen contact met Valentijn een rode vlag? Vooral wanneer je de dag nadien samen bent voor een heel weekend. We zijn toch geen pubers meer?
Attraverso schreef:
19-02-2020 08:21
Inderdaad, bedankt Attra.
Het voelde goed zoals het was, juist het niet elke dag contact. Dat was ook op mijn initiatief. Heb ook geen behoefte tot analyseren. Zijn gevoel is er niet, dat mag. Geen boosheid of wat dan ook naar hem, alleen verdriet en verbazing in mijzelf waar ik nu de ruimte voor neem.
Dank je wel Rolami, zeefietser en Sabbieh
anoniem_63e725841dfb3 wijzigde dit bericht op 19-02-2020 08:43
17.14% gewijzigd
PinkDress schreef:
19-02-2020 08:30
Misschien is juist de liefde (en verliefdheid) zo leuk omdat het ons weer even pubers maakt....
Zelfs mijn kind is al lang puber leeftijd voorbij, ik hoef niet weer een puber te worden.
De laatste keer dat ik halsoverkop verliefd werd heeft me 2,5 jaar ellende opgeleverd. Nee dank u.
Wat rot Qiyara! Ik sluit me eigenlijk wel een beetje aan bij een van de bovenstaande berichten..je was hier zoveel aan het praten over veilige gevoelens, er mogen zijn, hem 'zien'. En zelfs nu ben je een soort van blij en trots omdat je over jezelf hebt geleerd.

Je hoeft het niet zo mooi te verpakken. Het is gewoon kut, balen, klote.

...
Hier sluit ik me wel bij aan, je mag best boos zijn hoor. Je gaat geen 2 maand heerlijk daten, een fantastisch weekend beleven, daarna een weekend weg boeken en 2 dagen daarna het afblazen omdat het gevoel plots weg is. Hij moet al getwijfeld hebben. Ik zou twijfelen aan die boeking.
Anárion schreef:
19-02-2020 08:40
Wat rot Qiyara! Ik sluit me eigenlijk wel een beetje aan bij een van de bovenstaande berichten..je was hier zoveel aan het praten over veilige gevoelens, er mogen zijn, hem 'zien'. En zelfs nu ben je een soort van blij en trots omdat je over jezelf hebt geleerd.

Je hoeft het niet zo mooi te verpakken. Het is gewoon kut, balen, klote.

Ik verpak het niet mooi, dit is wie ik ben. Misschien komt dat omdat ik een INFJ ben, deze persoonlijkheid komt minder dan 1% voor van de bevolking.
Vind het grappig, want merk dat ik daardoor vaak tegen onbegrip aanloop, als zweverig getypeerd word en irritatie opwek..

Helaas, hou het bij jezelf en lees er overheen als je me niet volgt :) Ik ben wie ik ben en zet niks anders op papier dan hoe ik me voel en wat er in me speelt.
Boosheid zit er overigens ook hoor. Het gaat momenteel even alle kanten op, dus dat is waarschijnlijk ook wat jullie nu lezen.
Qiyara schreef:
19-02-2020 08:46
Ik verpak het niet mooi, dit is wie ik ben. Misschien komt dat omdat ik een INFJ ben, deze persoonlijkheid komt minder dan 1% voor van de bevolking.
Vind het grappig, want merk dat ik daardoor vaak tegen onbegrip aanloop, als zweverig getypeerd word en irritatie opwek..

Helaas, hou het bij jezelf en lees er overheen als je me niet volgt :) Ik ben wie ik ben en zet niks anders op papier dan hoe ik me voel en wat er in me speelt.
Hou het bij jezelf? Ik geef aan wat me opvalt en vind het oprecht rot voor je. Jammer dat je daar zo defensief op reageert.
...
Ik voel me momenteel defensief en kwetsbaar. Heeft niks met jou te maken. Even geen behoefte aan het analyseren van wie dan ook :)

Niet het juiste moment voor mij om dit het forum op te knallen.
Anárion schreef:
19-02-2020 08:53
Hou het bij jezelf? Ik geef aan wat me opvalt en vind het oprecht rot voor je. Jammer dat je daar zo defensief op reageert.
Nee Anarion. Al eerder heb je te horen gekregen dat kritiek hier niet mag.
Even de feiten op een rijtje: vier of vijf dates, een avondje samen doorgebracht, wat app contact. In de gewone wereld zouden we het hebben over een beginnende kwarrel. Maar volgens TO ging het over diepgaande verbinding, muren laten vallen, pittige gesprekken die een relatie juist zo mooi maken, wederzijds respect, veiligheid, elkaar zien en meer van dit soort termen die ik persoonlijk na 25 jaar huwelijk nog niet gebruikte.
En of je nu een INFR bent of niet: op een roze wolk leven is nooit een goed idee.
Sterkte
Een INFJ. Whatever...
Qiyara,
Wat een vervelend bericht om te lezen! :hug:
Neem inderdaad de tijd om alle gevoelens op een rij te zetten voordat je reageert op zijn app. Een nacht met weinig slaap draagt ook niet echt bij aan een fijn gevoel dus pak gewoon lekker je rust.
PinkDress schreef:
19-02-2020 08:05
Als je net met elkaar bent hoor je gek op elkaar te zijn en niet overal zo over na te moeten denken en alles zo te moeten verantwoorden dat het wél klopt.
Het werkt voor iedereen anders he. Sommige mensen nemen na 1 date "verkering" en anderen kijken het eerst een aantal dates aan voordat je echt "met elkaar" bent.
Je hoeft niet perse vanaf de eerste date verliefd te zijn, dat soort gevoelens kunnen ook groeien. Dit werkt voor iedereen anders.
Dank je wel Still :hug:
Qiyara, die zag ik niet aankomen en ik vind het erg rot voor je. Hele vreemde omslag ineens van hem. Hij had best even iets mogen aangeven ipv een weekendje weg boeken en je dan ineens aan de kant zetten. Ook dat hij zegt geen contact meer te willen, is ijskoud. Hij maakt je monddood op deze manier na wat je gedeeld hebt. Deze ben je dus liever kwijt dan rijk. Sterkte!
Tuurlijk, maar ook dan is het gewoon goed. Dit werd alleen maar goedgepraat en goed-geanalyseerd. En als dat nodig is, betekent het dus dat het niet goed is, maar noodgedwongen goed wordt gerationaliseerd.

Still-i-Rise schreef:
19-02-2020 09:29
Het werkt voor iedereen anders he. Sommige mensen nemen na 1 date "verkering" en anderen kijken het eerst een aantal dates aan voordat je echt "met elkaar" bent.
Je hoeft niet perse vanaf de eerste date verliefd te zijn, dat soort gevoelens kunnen ook groeien. Dit werkt voor iedereen anders.
PinkDress schreef:
19-02-2020 09:50
Tuurlijk, maar ook dan is het gewoon goed. Dit werd alleen maar goedgepraat en goed-geanalyseerd. En als dat nodig is, betekent het dus dat het niet goed is, maar noodgedwongen goed wordt gerationaliseerd.
Dat is jouw perceptie en niet hoe ik het heb ervaren. Er was het yes gevoel van beide kanten. Dit hebben we zelfs besproken, afgelopen weekend nog dat we dit echt wel zagen groeien tot een relatie.

Julus dank je wel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven