Single, we kletsen hier verder.
zondag 5 januari 2020 om 15:14
Dit topic maak ik naar aanleiding van een discussie in een ander topic.
Dit topic is bedoeld om te schrijven over het single zijn. De leuke en minder leuke kanten. Het datevermaak en dateleed.
Alles wat met single zijn te maken heeft is welkom en iedere single is welkom, zolang we maar respect hebben voor elkaar en veiligheid voorop staat.
Dit topic is bedoeld om te schrijven over het single zijn. De leuke en minder leuke kanten. Het datevermaak en dateleed.
Alles wat met single zijn te maken heeft is welkom en iedere single is welkom, zolang we maar respect hebben voor elkaar en veiligheid voorop staat.
maandag 17 februari 2020 om 19:22
Ok dan ben ik weer bij, begreep hem even verkeerd. Fijn dat hier passendere profielen voor je zijn! Ben benieuwd wat eruit komtAttraverso schreef: ↑17-02-2020 19:00Nee, er zijn veel negatieve recensies dat je moeilijk van je abo afgeraakt en ze geld van je rekening blijven halen. Daarom heb ik meteen al gevraagd mijn lidmaatschap na de termijn die ik betaald heb (vooraf betalen is goedkoper dan/maand) niet te verlengen. En heb daar al positief antwoord op.
Ben tot nu toe net positief. Meer profielen die bij me passen dan op Tinder.
maandag 17 februari 2020 om 22:13
Klopt inderdaad. Ik twijfelde al vanaf het begin, maar vond hem na de eerste date toch wel leuk. Ja, mijn vriendin snapte wel waar mijn twijfels vandaan kwamen nadat ze hem had ontmoet. En dat is inderdaad saai, maar in mn eentje kan ik me daar goed mee vermaken en verveel ik me niet snel. En ik voel me inderdaad nog erg zoekende, wat opzich ook niet erg is maar zo voelt het wel terwijl het eigenlijk helemaal niet zo gek is.Qiyara schreef: ↑17-02-2020 07:17Flaffy wat jammer. Meen me te herinneren dat je vanaf het begin al een beetje twijfels had, aangezien hij niet echt je type is maar je het wel een kans wilde geven, klopt dat?
Misschien dat nu bevestigd wordt, nu hij in jouw kring is geweest, dat je twijfel gegrond is? Balen is dat!
Zou het in elk geval nog niet teveel analyseren en bij jullie volgende date even goed voelen wat je bij hem voelt. Dan wordt het vast duidelijk.
Irritatie hoort er ook wel bij hoor, ik had ook een pittige discussie met date en van beide kanten was er even een kleine irritatie. Dat was snel over, maar toch. Het is niet altijd maar leuk en gezellig, ook niet in de eerste fase. Het is aftasten en elkaars grenzen leren kennen.
En de volgende dag de hele dag bankhangen is ook gewoon een saaie activiteit. Als ik dat in m'n uppie de hele dag doe raak ik ook verveeld en wellicht projecteer je dat dan op je date. Ik zie nog niet perse signalen dat hij het niet is. Je bent gewoon nog zoekende en twijfels horen er af en toe bij. Dat vind ik herkenbaar, want dat heb ik ook.
En ook ik denk, oeee wat zouden vrienden en familie van hem vinden. Vast leuk en passend, maar als er van die kant zo'n opmerking komt: hij is niet jouw type, maar een lieve jongen.
Tja, dan staat het onbewust toch even op scherp.
Laat het even los tot jullie volgende date en ga wat gezelligs doen. Dan wordt het vast helder voor je.
Maar ergens denk ik dat Julus ook wel gelijk heeft.
Ja dat bezinken probeer ik nu wel. Maar ik merk dat ik juist wat meer afstand neem (als in minder appen, en hij appte net juist dat hij me mist). Het was inderdaad wel een beetje gek.Vivi3338 schreef: ↑16-02-2020 22:32Gewoon even laten bezinken inderdaad Flaffy! Mocht je hem de volgende keer zien en het gevoel blijft, dan is het gelijk duidelijk. Wellicht was het idd even gek om hem met vrienden te zien en de volgende dag hele dag bankhangen. Het was toch wel even heftig vorige week, misschien dat het even te snel was allemaal.
@Qiyara, leuk dat het weer positief was en je een weekend weg cadeau krijgt! Dan zijn de goeie berichten hier![]()
Mijn date had uiteindelijk gister gevraagd om vanmiddag af te spreken. Het voelde nog steeds wat afstandelijker en wilde niet veel kwijt waarom we elkaar zo weinig hadden gesproken. Alles wordt gegooid op ‘druk met werk’. Wilde even wandelen, maar slecht weer dus bleven bij hem. Was verder wel ok, maar was redelijk kort en hij doelde dat hij weer ‘aan het werk’ moest. Op deze manier hoeft het van mij niet meer, toch een bevestiging wat ik van de week al dacht. Voelt nog steeds als steen in m’n maag, maar als het alleen op zijn tijd is dan is het klaar..
Ik zou er inderdaad ook klaar mee zijn. Het lijkt niet echt alsof hij moeite wil doen, en dat verdien je niet. Dat aan het werk moeten klinkt alleen maar als een slecht excuus. Jammer en het zal de komende tijd even kut zijn maar je verdiend beter.
dinsdag 18 februari 2020 om 08:31
dinsdag 18 februari 2020 om 09:52
Tijdje niet gepost, maar wel meegelezen.
Als ik de twijfelgevallen hier lees moet ik altijd denken aan dat artikel "Fuck yes or no" van Mark Manson. Kan dit artikel aanbevelen om eens te lezen en biedt mogelijk een andere kijk op het daten. (*nu ik er aan denk is het mogelijk al eens eerder aanbevolen hier.)
Even andere vraag, maar hoe denken jullie er over om met meerdere personen tegelijkertijd te daten en hier dan ook eerlijk en duidelijk over zijn?
Als ik er logisch over nadenk dan zie ik wat voordelen. Je bent wat "vrijer" om gewoon rond te blijven kijken, je hoeft niet op één persoon te wachten/hopen om leuke dates te hebben en je leert mogelijk sneller wat voor persoon wel of niet bij je past omdat je kan vergelijken/alternatieven hebt.
Ik vroeg me af wat jullie gedachten hierover zijn.
Als ik de twijfelgevallen hier lees moet ik altijd denken aan dat artikel "Fuck yes or no" van Mark Manson. Kan dit artikel aanbevelen om eens te lezen en biedt mogelijk een andere kijk op het daten. (*nu ik er aan denk is het mogelijk al eens eerder aanbevolen hier.)
Even andere vraag, maar hoe denken jullie er over om met meerdere personen tegelijkertijd te daten en hier dan ook eerlijk en duidelijk over zijn?
Als ik er logisch over nadenk dan zie ik wat voordelen. Je bent wat "vrijer" om gewoon rond te blijven kijken, je hoeft niet op één persoon te wachten/hopen om leuke dates te hebben en je leert mogelijk sneller wat voor persoon wel of niet bij je past omdat je kan vergelijken/alternatieven hebt.
dinsdag 18 februari 2020 om 10:24
@Flaffy en Sabbieh, ik denk dat ‘werk’ ook gewoon een excuus is inderdaad voor het geen moeite doen
Vreemd hoe iemand je ineens zo kan afschuiven alsof het niks is. Pijnlijk soms, heb al aardig wat ‘afwijzingen’ moeten doorstaan. Maar weet ook dat ik het niet persoonlijk moet aantrekken, ben midden twintig en dat is wel eens een lastige fase. Ene keer is iemand nog aan studeren of net klaar, die wil nog alles ontdekken. Andere keer is iemand wat ouder maar wil zich dan weer niet aanpassen en ‘vind het wel prima zo’. Merk dat het wel erg belangrijk is om in dezelfde fase te zitten!
dinsdag 18 februari 2020 om 10:27
Zal het artikel nog lezen, ben benieuwd!Rolami schreef: ↑18-02-2020 09:52Tijdje niet gepost, maar wel meegelezen.
Zelf heb ik nog niet met meerdere tegelijk gedate, ook niet als het om een eerste date gaat. Ik neem mezelf wel eens voor om het te doen, omdat het inderdaad wat voordelen kan hebben en mijn valkuil wel is dat ik mij te snel op iemand ga focussen (die het achteraf wellicht niet waard is).
Ik denk dat het verder ook geen kwaad kan, maar zodra er intimiteit bij komt kijken dan zou ik het niet zo netjes vinden om daarnaast nog met andere af te spreken.
dinsdag 18 februari 2020 om 10:33
Denk juist dat dat het probleem is van de huidige date wereld, het met meer mensen tegelijk daten.
Heb het zelf ook gedaan jaren geleden en heeft me destijds niks opgeleverd.
Dit keer geen behoefte meer aan en wat ik het meest kon waarderen dat mijn huidige date dat ook niet had en voor de eerste date al uitsprak maar met 1 iemand tegelijk te daten. Zodat het kans heeft om tot iets te kunnen groeien. Mij gaf dat een gevoel van veiligheid, waardoor ik veel meer mijzelf kon zijn.
Vind dat serial daten maar een raar iets, waardoor je constant op je hoede blijft.
Heb het zelf ook gedaan jaren geleden en heeft me destijds niks opgeleverd.
Dit keer geen behoefte meer aan en wat ik het meest kon waarderen dat mijn huidige date dat ook niet had en voor de eerste date al uitsprak maar met 1 iemand tegelijk te daten. Zodat het kans heeft om tot iets te kunnen groeien. Mij gaf dat een gevoel van veiligheid, waardoor ik veel meer mijzelf kon zijn.
Vind dat serial daten maar een raar iets, waardoor je constant op je hoede blijft.
dinsdag 18 februari 2020 om 10:55
Wat bedoel je met serial daten? Ik lees het als daten met verschillende personen na elkaar, maar niet tegelijkertijd. Misschien begrijp ik het verkeerd.
Waar ben je op je hoede voor?
Wat Vivi zegt over teveel focus op één persoon. Daarbij kan ik me voorstellen dat het dus wel voordelen heeft. Een lastige valkuil waarbij met meerdere daten je iets minder afhankelijk maakt in mijn ogen, maar dat zal per persoon verschillend zijn.
Als je open en eerlijk bent dan zie ik niet zo een probleem met intimiteit eigenlijk. Waarom zou dat niet netjes zijn?
dinsdag 18 februari 2020 om 11:39
Nee tegelijkertijd, dat is toch je vraag.
Iemand die met meerdere personen tegelijk date neem ik niet al te serieus.
Dus dan bescherm ik mijzelf voor afwijzing en ben ik niet mijzelf. Je mist dan ook het YES gevoel zoals in het artikel. Dus nee, ik zou daar niet meer voor gaan
dinsdag 18 februari 2020 om 11:44
Ik heb ook wel eens met meerdere gedate, maar toch ontwikkelde ik gevoelens voor 1 persoon.. Dan kan ik wel doodleuk met andere daten, maar mijn gedachten was bij die ander..
Het is idd beter om je focus niet op 1 persoon te hebben , maar als je gek bent op iemand dan helpt dat meerdere daten geen reet.
Lastig gedoe dat daten..
Tot nu toe weinig succes bij de meeste.
Het is idd beter om je focus niet op 1 persoon te hebben , maar als je gek bent op iemand dan helpt dat meerdere daten geen reet.
Lastig gedoe dat daten..
Tot nu toe weinig succes bij de meeste.
dinsdag 18 februari 2020 om 12:10
dinsdag 18 februari 2020 om 13:34
Ah, ja ok thanks.Qiyara schreef: ↑18-02-2020 11:39Nee tegelijkertijd, dat is toch je vraag.
Iemand die met meerdere personen tegelijk date neem ik niet al te serieus.
Dus dan bescherm ik mijzelf voor afwijzing en ben ik niet mijzelf. Je mist dan ook het YES gevoel zoals in het artikel. Dus nee, ik zou daar niet meer voor gaan![]()
Goede punten en bedankt voor het delen van jullie ervaringen. Wat je over afhankelijkheid zegt Qiyara is ook zeker waar. Geeft weer stof tot nadenken.
Soms jammer dat daten lastig is inderdaad en hoewel ik nu niet echt actief ben zal ik er waarschijnlijk toch weer aan beginnen. Het kan ook gewoon leuk zijn.
dinsdag 18 februari 2020 om 14:18
Dat afschuiven blijft pijnlijk, herken de gehele situatie bovenstaand ook zo goed!Vivi3338 schreef: ↑18-02-2020 10:24@Flaffy en Sabbieh, ik denk dat ‘werk’ ook gewoon een excuus is inderdaad voor het geen moeite doenVreemd hoe iemand je ineens zo kan afschuiven alsof het niks is. Pijnlijk soms, heb al aardig wat ‘afwijzingen’ moeten doorstaan. Maar weet ook dat ik het niet persoonlijk moet aantrekken, ben midden twintig en dat is wel eens een lastige fase. Ene keer is iemand nog aan studeren of net klaar, die wil nog alles ontdekken. Andere keer is iemand wat ouder maar wil zich dan weer niet aanpassen en ‘vind het wel prima zo’. Merk dat het wel erg belangrijk is om in dezelfde fase te zitten!
Inderdaad ligt het niet aan jou maar aan hen.
Ik had er ook 1 waarmee alles helemaal goed klikte maar te druk 'met zijn eigen processen'.
Nooit leuk.
dinsdag 18 februari 2020 om 17:01
Kan ook zeker leuk zijn! Vooral als je er erg open in staat, al vind ik het loslaten van verwachtingen etc soms nog wel eens lastig.Rolami schreef: ↑18-02-2020 13:34Ah, ja ok thanks.![]()
Goede punten en bedankt voor het delen van jullie ervaringen. Wat je over afhankelijkheid zegt Qiyara is ook zeker waar. Geeft weer stof tot nadenken.
Soms jammer dat daten lastig is inderdaad en hoewel ik nu niet echt actief ben zal ik er waarschijnlijk toch weer aan beginnen. Het kan ook gewoon leuk zijn.
Ben niet echt een serial dater, maar wil wel ‘doorpakken’ met verder daten als het met iemand anders is gestopt. Zit soms maar 1 of 2 weken tussen nadat iets is afgebroken, ook wel eens 2 maanden. Ligt er net aan wie ik op tinder/bumble tegenkom en gezellig mee kan kletsen. En ook uiteraard hoe intens het met de vorige persoon was.
dinsdag 18 februari 2020 om 17:26
Ik plan wel eens een paar eerste dates. Maar eens ik beslis met iemand verder te daten concentreer ik me daar op. Je hebt toch altijd een favoriet en de rest maakt dan weinig kans of is '2de keuze'.
Als een man me zegt dat hij nog verder date haak ik af. Ik hou niet van het idee voor een man te moeten vechten en als hij me niet goed genoeg vindt om eventjes de rest opzij te zetten hoeft het niet. Graag of niet.
Als een man me zegt dat hij nog verder date haak ik af. Ik hou niet van het idee voor een man te moeten vechten en als hij me niet goed genoeg vindt om eventjes de rest opzij te zetten hoeft het niet. Graag of niet.
woensdag 19 februari 2020 om 05:45
Nou hier zijn er ook vreemde ontwikkelingen. Na een fantastisch weekend samen, lieve berichtjes van hem etc. Gisteren avond een appje dat hij het contact wil verbreken, niet verliefd is en dit ook niet gaat worden.
Ben heel zelfreflectief en weet ook altijd wel als ik rode vlaggen genegeerd heb. Maar kan ze oprecht nu niet bedenken. Ons weekendje weg heeft hij zondagavond toen hij alweer thuis was, nog geboekt en vol enthousiasme over de verassing die hij voor me in petto heeft.
Het contact gaf me vertrouwen en veiligheid. Voelde me er zo heerlijk relaxed en rustig bij.
Nu even alle emoties er laten zijn, voel me verdrietig, verbaasd, overrompeld.
Wel ben ik ook blij, want heb het super fijn gehad de afgelopen 2 maanden. En veel geleerd over mijzelf, dus voel me ook trots op wat ik bij mijzelf heb ervaren. Vreemd al die emoties naast elkaar.
Heb nog niet op hem gereageerd, omdat ik zo overrompeld ben van deze omslag. Ik laat het even bezinken. Daarnaast had het hem gesierd als hij me even had gebeld ipv via een appje.
Ben heel zelfreflectief en weet ook altijd wel als ik rode vlaggen genegeerd heb. Maar kan ze oprecht nu niet bedenken. Ons weekendje weg heeft hij zondagavond toen hij alweer thuis was, nog geboekt en vol enthousiasme over de verassing die hij voor me in petto heeft.
Het contact gaf me vertrouwen en veiligheid. Voelde me er zo heerlijk relaxed en rustig bij.
Wel ben ik ook blij, want heb het super fijn gehad de afgelopen 2 maanden. En veel geleerd over mijzelf, dus voel me ook trots op wat ik bij mijzelf heb ervaren. Vreemd al die emoties naast elkaar.
Heb nog niet op hem gereageerd, omdat ik zo overrompeld ben van deze omslag. Ik laat het even bezinken. Daarnaast had het hem gesierd als hij me even had gebeld ipv via een appje.
woensdag 19 februari 2020 om 06:18
Oh wat ontzettend naar QiaraQiyara schreef: ↑19-02-2020 05:45Nou hier zijn er ook vreemde ontwikkelingen. Na een fantastisch weekend samen, lieve berichtjes van hem etc. Gisteren avond een appje dat hij het contact wil verbreken, niet verliefd is en dit ook niet gaat worden.
Deze zag je natuurlijk helemaal niet aankomen, wat logisch is, vooral omdat hij een weekendje gepland had voor jullie.
Waar komt dit dan ineens vandaan vraag je je dan toch af. Jullie hadden een kleine discussie kan ik me herinneren , toch? Kan het daarmee te maken hebben of was dat echt iets kleins?
Ik moet zeggen dat ik het ook wel een beetje slap vind dat hij het via een berichtje doet. Vooral na 2 maanden intensief contact.
Wanneer ga je op hem reageren?
Sterkte! Is gewoon kut dit natuurlijk.
.
woensdag 19 februari 2020 om 06:34
Die discussie was klein, als het daarmee te maken zou hebben dan is hij me zeker niet waard.
We hebben daarna nog zoveel gelachen en gekletst etc. Vind het in z'n geheel van wat er was, niet eens noemenswaardig. Maar goed, wie weet denkt hij daar anders over ja.
Geen idee wanneer ik ga reageren, zag het berichtje vannacht pas.
We hebben daarna nog zoveel gelachen en gekletst etc. Vind het in z'n geheel van wat er was, niet eens noemenswaardig. Maar goed, wie weet denkt hij daar anders over ja.
Geen idee wanneer ik ga reageren, zag het berichtje vannacht pas.
woensdag 19 februari 2020 om 07:30
Qiyara ik weet niet wat ik moet zeggen. Zo raar. En hij boekte na jullie weekend samen, toen hij weer thuis was dat weekendje weg.
Echt ik sta versteld.
Klote date wereld.
Veel sterkte.
Zelf zou ik niet reageren, zeker niet beginnen met vragen stellen want een eerlijk antwoord moet je toch niet verwachten.
Echt ik sta versteld.
Klote date wereld.
Veel sterkte.
Zelf zou ik niet reageren, zeker niet beginnen met vragen stellen want een eerlijk antwoord moet je toch niet verwachten.