Smachten op afstand

24-10-2009 14:03 1224 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat ben ik nou toch aan het doen? Ik ben volkomen uit mn doen door een man die ver weg woont. Écht ver weg: denk aan vele duizenden kilometers en een flinke oceaan ertussen. Iemand die ik twee keer kort heb ontmoet, met wie ik een superleuke avond had en de maand daarna een immens intens weekend heb beleefd. En waarvan het nu volkomen onwaarschijnlijk is dat we binnen afzienbare tijd nog eens toevallig in elkaars buurt zullen zijn.

Dus wat te doen?!

Ik zit hier maar een beetje te smachten op afstand en ik weet echt niet wat ik daarmee moet. Ik geniet er van hoor, dat wel, ik smacht en lach om mezelf. Dus het is geen drama, wat dat betreft is het alleen maar heerlijk.

Zijn er mensen die dit kennen? Een heftige liefde op afstand, als je iemand leert kennen die ver weg woont en je hebt niet veel tijd gehad om samen door te brengen, hoe doe je dat dan? Ga je moeite doen om diegene weer op te zoeken? (ik schreef zoenen in plaats van zoeken, zeer freudiaans want als ik een wens mocht doen nu was het dicht genoeg bij hem zijn om te zoenen)

Als ik iemand leer kennen is dat in het begin meestal casual aftasten. Je spreekt eens wat af en als het leuk is spreek je nog eens wat af. Beetje bellen, samen wat eten, elkaar leren kennen. Maar hoe doe je zoiets over een oceaan heen? Want het lijkt wel alsof het óf meteen heel serieus moet worden, óf maar beter volledig afgekapt kan worden.

Een beetje bellen is al meteen een euro per minuut, mailen kan natuurlijk wel maar je gaat niet meteen halve epistels schrijven aan iemand die je net een paar dagen kent, opzoeken (ja graag!) en je bent direct een kleine duizend euro verder. Allemaal niet erg casual daten imho...

Oh ik zit hier maar te zuchten, wat te doen wat te doen?!
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Super veel plezier en een hele goeie reis Spijker!!!!
Ene tentamen is gehaald, andere twee weet ik nog niet.

Trein gaat iets na 12 uur. Klote gevoel! Waarom stel ik me opeens zo aan? Ik weet ineens niet meer waarom ik ook alweer ga. Opeens mag het van mij net zo lief pas over 8 weken zijn ofzo.

Godsamme, past er nog een steen bij in mn maag?
Spike, ik reageer even hier want ik volg je toch wel vol spanning. Het is gewoon eng, dat is niet zo gek. Je moet er even doorheen, maar straks volgt de vliegtuigscene...en dan ga je er gewoon volop van genieten. Het komt echt goed!

Zoiets stel ik me er ongeveer bij voor!

Je bent gewoon een supertof wijf, dat vindt bassist ook. Dus er kan helemaal niks mis gaan. Jullie gaan gewoon lekker van elkaar genieten.

Trouwens als je niet de hele nacht op het vliegveld wilt doorbrengen wil ik je best een lift geven hoor!
De vliegtuigscene wordt de midden in de stad scene. Maar ook dat komt vast goed.

Nee Letgo, ik moet 5 uur op schiphol zijn joh! Dus.. ik neem zo de trein.
Dit geloven jullie toch niet? Hoe gaaf is het vivaforum; Letgo gaat me naar Schiphol brengen vannacht!

Dus ga ik nu snel nog een paar uurtjes slapen. Wauw, niet de hele nacht rondhangen daar, dat is super!
Korte Spijker-update:

Spijker is veilig om Schiphol afgezet. De enorme verantwoordelijkheid om het bassistensprookje maar niet om zeep te helpen (door mijn drie wekkers heen slapen, autopech etc. etc.) is van mijn schouders gevallen. Het is nu aan Spijker en bassist om het sprookje voort te zetten. Ik heb er alle vertrouwen in!

En nu duik ik mijn bed nog even in!
Daar gaan we dan, smachten op afstand wordt over 12 uur ineens iets anders. Smachten dichtbij. Of zoenen en vasthouden hoop ik. Raar. Compleet raar. Ik kan me er opeens niet meer bij voorstellen. Ik denk alleen de hele tijd: de wereld is gek, leven is maf, wat is alles toch onvoorspelbaar.

Denk je dat je alles wel zo'n beetje op de rit en uitgestippelt hebt, gebeurt er opeens iets dat alles weer overhoop gooit. Dus ik ga maar niet eens meer proberen te plannen, er komt toch weinig van. Het enige dat ik weet is: ik ga vliegen, overstappen, vliegen, dan bel ik hem, neem de metro naar het centrum en dan ontmoeten we elkaar. Verder gaat het plan niet.

Natuurlijk heb ik alle mogelijk situaties daarna al 1000x bedacht, van grootse multiculti huwelijken tot bittere teleurstellingen. Maar ik weet het toch niet. En ik snap het nu pas: er is maar een manier om er achter te komen wat er gaat gebeuren, en dat is door niet te blijven piekeren, denken en smachten, maar door te gaan, kijken en uit te zoeken.

Dus daar ga ik dan.

quote:Letgo schreef op 26 februari 2010 @ 05:26:

Korte Spijker-update:

Spijker is veilig om Schiphol afgezet. De enorme verantwoordelijkheid om het bassistensprookje maar niet om zeep te helpen (door mijn drie wekkers heen slapen, autopech etc. etc.) is van mijn schouders gevallen. Het is nu aan Spijker en bassist om het sprookje voort te zetten. Ik heb er alle vertrouwen in!

En nu duik ik mijn bed nog even in!

Letgo, wat ben jij een top wijf!

En Spijker, ook ik (meer een stille meelezer) zit met spanning te wachten op Het Vervolg....

GENIET!!!
Spijker heel veel plezier!!
Even zeggen dat ik dit topic pas ontdekt heb en het heeeeel spannend vind!

Spijker goede reis en ik hoop dat je het geweldig gaat hebben daar!
Whoehoe.......

Als het goed is hebben ze elkaar nu wel weer in de ogen gekeken! Ik hoop toch zo voor Spijker dat het nu in 1x goed ging met afspreken/meeten. En dat het leuk/fijn/lekker is! En dat Bassist vrij heeft gekregen.

*draait nog steeds duimen voor Spijker*
Letgo: HELD!

Spike.... Enjoy enjoy enjoy enjoy! Ik ben zó ontzettend benieuwd hoe het is met de Bassist!
Oohh, ik ben ook zo benieuwd hoe Spijker het heeft..

Dacht dat KK misschien nieuws had...

Maar we moeten geduld hebben denk ik....
Omdat jullie mss ook smachten naar bericht van Spijker, bij deze:

What can I say?

te weinig tijd, te veel te zoenen. Hele dag in bed, hoezo lui? Hij heeft vrij totdat ik weer weg ben, perfect! Gaan zo de stad in, wat eten.

Perfect, het is heerlijk. Ben nog wel onzeker over hoe we verder gaan gaan, maar dit weekend is ntot nu toe perfect.
Spijkerrrrt!!!

Geniet meid, geniet, geniet en we blijven nieuwsgierig hier!
Wat een goed bericht
Huh? Zit Spijker nou te dubbelnicken?

Hoe dan ook... .... goed bericht! Wat fijn dat hij vrij is en dat jullie het perfect hebben samen!

Oh...bah... nou moet je staks weer naar huis
Ik dacht dat iemand anders dit voor haar postte. Maakt verder weinig uit.

Moet je zoo snel weer naar huis... wat erg!!!
Ja, dat was ik

Ik schrijf mee op LDR en ik dacht aangezien jullie ook zo zaten te wachten op bericht post ik het ook even hier...

En zo moet jullie niet denken: dat word gewoon weer plannen maken en verheugen en aftellen voor de volgende trip
Wauw, wat lief alle reacties hier. Misschien moet ik niet juist nu reageren. Het is de laatste ochtend en ik heb even een treurige piekernacht. Bassist slaapt nog, hij had wel door dat ik opstond, riep me terug, hield me vast. Maar ik spook rond en ik pieker en ik huil, en dat doe ik dan liever even alleen.

Het zit zo goed, en toch ook niet. Het weekend was zo fijn, maar nu dan? Vanavond, voor jullie morgenochtend vlieg ik terug. Dus gisterenavond natuurlijk toch na al het genieten het moeilijke gesprek: en nu dan? Noemen we dit een relatie?

Hij durft dat nog niet. Hij is vastbesloten me terug te zien, is al plannen aan het maken voor eind april ofzo. Maar hij is bang voor de afstand.

En ik ook.

Ik baal van mezelf dat ik nu ineens zo treurig ben. Het hele weekend heb ik alleen maar genoten. Alles klopte. Maar nu... nu kan ik even niet uit mn dipje stappen. Ik wil niet terug omdat ik niet weet wat erna komt.
Oh liefje toch
Eind april is al snel! Dat is stiekem toch wel verliefd lijkt mij

Het benoemen van wat het is is ook moeilijk. Dat blijft moeilijk, zeker met zo'n afstand er tussen. Je wilt elkaar zien, is dat niet het enige dat op dit moment belangrijk is?

Advies? Niet piekeren maar genieten!
Misschien moet je het ook wat tijd geven. Als je terug bent in Nederland ook kijken hoeveel alles wat je hier hebt je waard is. En of hij daarin belangrijker is of minder belangrijk.

En of het gevoel dat je nu hebt, er na een paar weken nog steeds is, of dat je dan ook een paar minpuntjes 'ziet' aan hem.

Geniet lekker na van deze mooie dagen. Hoop dat je ook weer kunt genieten van thuiskomen.
Oh en het gevoel dat het geeft als HIJ bij jou komt ipv andersom, is ook heel belangrijk.

Heb zelf een LDR gehad (die helaas gesneuveld is). Ik werd eigenlijk pas echt verliefd toen hij in mijn 'wereld' was geweest (Nederland dus, op een feestje dat ik leuk vond) en dat errug leuk bleek te zijn. Dat was toch anders dan toen ik bij hem op bezoek was en steeds met zijn vrienden op stap was.

Eind april... dat is het zo
Hoe is het nu Spijker? Zit je midden in je jetlag zwaar depressief te wezen, of is er licht aan de horizon?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven