Smachten op afstand

24-10-2009 14:03 1224 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat ben ik nou toch aan het doen? Ik ben volkomen uit mn doen door een man die ver weg woont. Écht ver weg: denk aan vele duizenden kilometers en een flinke oceaan ertussen. Iemand die ik twee keer kort heb ontmoet, met wie ik een superleuke avond had en de maand daarna een immens intens weekend heb beleefd. En waarvan het nu volkomen onwaarschijnlijk is dat we binnen afzienbare tijd nog eens toevallig in elkaars buurt zullen zijn.

Dus wat te doen?!

Ik zit hier maar een beetje te smachten op afstand en ik weet echt niet wat ik daarmee moet. Ik geniet er van hoor, dat wel, ik smacht en lach om mezelf. Dus het is geen drama, wat dat betreft is het alleen maar heerlijk.

Zijn er mensen die dit kennen? Een heftige liefde op afstand, als je iemand leert kennen die ver weg woont en je hebt niet veel tijd gehad om samen door te brengen, hoe doe je dat dan? Ga je moeite doen om diegene weer op te zoeken? (ik schreef zoenen in plaats van zoeken, zeer freudiaans want als ik een wens mocht doen nu was het dicht genoeg bij hem zijn om te zoenen)

Als ik iemand leer kennen is dat in het begin meestal casual aftasten. Je spreekt eens wat af en als het leuk is spreek je nog eens wat af. Beetje bellen, samen wat eten, elkaar leren kennen. Maar hoe doe je zoiets over een oceaan heen? Want het lijkt wel alsof het óf meteen heel serieus moet worden, óf maar beter volledig afgekapt kan worden.

Een beetje bellen is al meteen een euro per minuut, mailen kan natuurlijk wel maar je gaat niet meteen halve epistels schrijven aan iemand die je net een paar dagen kent, opzoeken (ja graag!) en je bent direct een kleine duizend euro verder. Allemaal niet erg casual daten imho...

Oh ik zit hier maar te zuchten, wat te doen wat te doen?!
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Het blijft vaag met die termen en woorden en vertalingen hoor. Want als ik verliefd ben en ik weet dat die ander ook verliefd op mij is, dan zou ik diegene wel mijn vriend/vriendin noemen. Maar dat vond hij volgens mij ook te snel.

Nou, ik weet het niet eens meer precies. Verdorie. Dat soort gesprekken zijn al hartstikke lastig als je allebei dezelfde taal spreekt!
Ach, dan denk ik maar zo, later lach je er samen om. "weet je nog, toen jij zei dat, dat ik toen dacht dat, maar ik zei dus dat want ik dacht dat jij dát bedoelde..."
Lieve meelezers, willen jullie me eens helpen denken? Begin volgende maand is Bassist jarig en wat zal ik hem eens sturen?

Pakjes doen er zo'n twee weken over om daarheen te komen, dus ik moet vrij snel iets bedenken. Boven de 2 kilo is erg duur om te versturen.

Mijn eerste idee was concertkaartjes van een band die de avond van zijn verjaardag daar optreedt en waarvan ik dacht dat hij het gaaf zou vinden. Totdat hij me gisteren zei dat hij kaartjes had voor die band. Leuk voor hem, goed ingeschat dus voor mij, maar weg cadeau-idee.

Ook dacht ik erover om zelf langs de fotograaf te gaan en een mooie foto van me te laten maken en die te sturen. Probleem, ik heb mn zinnen op een bepaalde fotograaf gezet en die heeft niet snel genoeg tijd. Tot ik de foto's in huis heb duurt het namelijk ook twee weken, dus dat is nu al te kort dag.

Ander plan: hem bloemen laten bezorgen (want mannen krijgen nooit bloemen, dus is weer eens wat anders) en de foto toch laten maken en later geven/sturen.

Jullie misschien een goed idee?
Hoi Spijker (ja natuurlijk lees ik hier ook mee al krijg ik het af en toe even zwaar met die verhalen... ik weet precies ooh dan liepen ze daar en daar .. en dan mis ik het zo!)

Ik bestelde meestal een boek of dvd of game via amazon.com en dan de canadese variant. Dan liet ik het gewoon bij hem bezorgen En stuurde ik er een kaart achteraan

Je moet wel goed opletten want het verschilt per ding wat je bestelt hoe lang het duurt voordat het er is. Maar het is iig goedkoper dan hier iets kopen en opsturen.

Hoe persoonlijker hoe leuker natuurlijk, mijn vriend leest erg veel dus meestal bestelde ik een boek waarvan ik wist dat hij die graag zou hebben Het is wel spannend zo op afstand iets kopen en vervolgens op afstand laten bezorgen, maar het is bij mij altijd goed gegaan!
Ik zou hem juist een überhollands verwenpakket sturen met:

stroopwafels, dropjes, mergpijpjes etc. Dan daarbij een cd/dvd met een leuk filmpje van jezelf waarin je hem uiteraard vertelt hoe leuk hij is en gefeliciteerd enzo. Misschien een cd-rom: Nederlands voor beginners En The undutchables MOET hij gewoon hebben.
Ja, dat vind ik ook een goeie: dat hollands verwenpakket.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Bedankt voor de snelle ideeën! Ik vind het hollandse wel leuk, maar misschien wordt t dan een beetje overload nederlandsheid. Want hij komt als het goed is eind die maand hierheen en ik had hem vorige week een NL kookboek opgestuurd (heeft ie dus nog niet ontvangen), omdat we het toen ik daar was een aantal keer over nederlandse gerechten hadden gehad.

Boek of cd... Tja. Ik weet t niet. Hij leest niet heel graag (dyslecticus) en heeft sowieso zo weinig mogelijk spullen omdat hij vaak verhuist. Ik vind een cd ook een beetje een mager cadeautje eerlijk gezegd.

Waar ik ook aan zat te denken is concertkaartjes + 2 nachtjes hotel in A'dam als hij hier is. Heb ik zelf ook wat aan en er is een concert waarvan ik zeker weet dat ie t leuk vindt. Enige probleem; dan moet ik wel op tijd zeker weten dat hij dan hier is!

Vandaag heeft hij gesprek met advocaten en krijgt hij waarschijnlijk de beslissing te horen over het ingewikkelde belastingverhaal, dus ik hoop maar dat dat positief uitpakt en hij geld heeft om een ticket te boeken. Dan zou ik een hotel kunnen boeken en hem dat als cadeautje sturen.

Maar ja, dan moet hij wel redelijk snel beslissen wanneer hij hier is.
Hey Spijker,

ik vind een combi van het Hollandse verwenpakket opsturen en dan als verrassing de concertkaartjes wel leuk. Die kaartjes kun je hem dan later melden. Het is wel een risico om al een hotel te boeken , terwijl je niet weet of hij dan ook echt in Nederland is. Evt. ga je met een vriendin naar het concert????

Wat je ook doet, het zal echt wel door hem gewaardeerd worden, alleen de moeite al die je ervoor doet.
Hier even geen tip maar Spijk mag ik je bedanken voor dat nummer van Paloma Faith..

Ik heb de CD besteld en die is binnen.. en galmt door het huis..

heerlijke muziek!

Thanks voor de tip!
Ontwikkelingen!

Raad eens wat ik vandaag op de post heb gedaan... De visumaanvraag. Nog totaal niet zeker of ik er gebruik van kan maken, maar als ik hem niet aanvraag kan het sowieso niet. Dus daar ging ie.

En daarna had ik net Bassist aan de telefoon, en de rare belastingsituatie begint zich eindelijk een beetje op te lossen. Het enige wat hij moet doen is een bedrag betalen, maar gelukkig is het een betaalbaar bedrag. En hij kan pas over een half jaar zijn creditcards weer normaal gebruiken. Hoe dat precies zit snap ik ook niet, het was een ingewikkeld verhaal voor door de telefoon.

Goed nieuws is dat hij nu echt van plan is hierheen te komen, want hij mag gewoon het land verlaten en heeft ook niet zo'n idiote belastingaanslag dat hij geen geld heeft voor een ticket. Hij heeft dus alleen geen creditcard om een ticket mee te kopen, maar die heb ik wel dus dat is niet zo'n probleem.

Hij vroeg welke data mij het beste zouden uitkomen en ik vertelde over de tickets die ik heb voor het concert voor 4 mei. Hij sprong aan de andere kant volgens mij half door de telefoon toen ik dat zei. Niet te geloven hoe onze muzieksmaak overeen stemt Koninginnedag ook nog meepakken gaat waarschijnlijk niet lukken, maar de kans is heel groot dat hij hier de eerste week van mei is! Nu even met z'n werk uitzoeken of het inderdaad lukt.

Ik loopt te grijzen, dat wil je niet weten
Klinkt goed allemaal...

To be continued dus... leuk!

Ik vind je stoer
quote:Spijker schreef op 17 maart 2010 @ 17:32:

Raad eens wat ik vandaag op de post heb gedaan... De visumaanvraag.

de rare belastingsituatie begint zich eindelijk een beetje op te lossen.

de kans is heel groot dat hij hier de eerste week van mei is! Wat een hoop spannende ontwikkelingen! En wat een ontzettend leuke ontwikkelingen! Dat gaan we snel vieren! Ik grijns met je mee!
Maf he, ergens vind ik het superleuk. Maar tegelijk is het ook doodeng.

Ik krijg er echt een beetje zenuwen van, aansteller dat ik ben. Heb meteen behoefte aan een glas wijn. Maar ik moet nog lesgeven straks dus dat doen we maar even niet

Lente in Amsterdam, met Bassist samen biertjes drinken ergens op de gracht. Dan 's avonds dansen in Paradiso en 's ochtends samen wakker worden. Dat is gewoon een half sprookje.

En ik zweer je, ergens draait iemand toch weer klein orkest. En natuurlijk is het mooi weer.

(draai ik door?)
Draai vooral verder Spike, laat je niet tegenhouden

Ik ben dól op dit sprookje!
Ik draai, ik draai, en ik word er helemaal duizelig van. Of zijn dat nou vlinders?

Weet je wat het rare met gevoelens is? Als je ze hard wegstopt komen ze net zo hard terug. Dus als ik de laatste weken even tranen had weggestopt, mn grijns had weggepoetst, mn vlinders koest had gehouden... Dan schiet nu alles los en heen en weer en gooit me voor de zoveelste keer volledig overhoop.

Hoe kan het dat dit constant zo heftig is? En er zijn ook steeds van die dagen waarop alles samen komt. Dat ik mijn papieren bij elkaar heb en op de post doe, en aan de andere kant van de oceaan stopt hij ook papieren in een map omdat er iets geregeld is.

Het is daar lente, het is hier lente. Ik had zo'n goeie dag vandaag, hij belt me op en zit zomaar zo goed in zijn vel.

Ik droom van naar dat concert gaan met hem en daarna een lekker hotel. Hij zegt dat hij bedacht heeft dat hij dan een paar nachten een hotel in Amsterdam wil, en of er wat te doen is. Ik vertel waar ik kaartjes voor heb en wat vaag mn idee was, hij kan niet stoppen met roepen 'echt? echt? echt? je bent perfect! echt?'

We hebben een touwtje, een dun touwtje en we zitten er allebei aan vast. Ik weet nog niet echt hoe het werkt, maar we trekken elkaar er mee omhoog of naar beneden.

Ik snap helemaal niets van hoe dit werkt en wat er allemaal gebeurt, maar dat er steeds iets gebeurt is wel duidelijk.
Hier nog een meelezer:

Ik vind het hollands pakket een leuk id! En daarbij idd een leuk filmpje van jezelf. Hierop kan je voor hem zingen ;)

Wanneer hij in NL is, zou ik niet alle nachten in het hotel doorbrengen. Het is ook leuk dat hij in jouw omgeving (huis) is. Als hij dan weer weg is, verschoon je je bed gewoon een aantal maanden niet ;)

Het gaat de goede kant op!
Spijk! Je bent goed op weg zeg....gaat helemaal goed komen!
quote:Spijker schreef op 17 maart 2010 @ 18:50:

We hebben een touwtje, een dun touwtje en we zitten er allebei aan vast. Ik weet nog niet echt hoe het werkt, maar we trekken elkaar er mee omhoog of naar beneden. Gaaf!!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
nee ik vind t hollandse pakket niets... Sorry lieve meelezers. En ik zingen? Dan is de liefde snel passé hoor

De bedoeling is ook niet alle nachten in een hotel, maar twee ofzo. Om even flink te gaan stappen in Amsterdam en daar lekker wat rond te hangen.

We gaan de goeie kant op ja, zo voelt het echt.
Een champagneproeverij bon?

De bon opsturen en als hij in NL is, lekker een avondje champagne proeven. (is ook in Amsterdam trouwens)
Champagneproeverij is óók een leuk idee!

Fijn dat we weer in het heden zijn Alhoewel ik je motivatie voor het zorgvuldig opschrijven ook snap.

En nu....vlinderssssss... ik zou ze maar koesteren (doen wij ook tenslotte ) als ik jou was.

(ben komende week afwezig maar ben heel benieuwd om daarna te lezen hoe het is met de papieren, en of Bassist ook al weet dat je ze opgestuurd hebt).

Voor nu:
champagneproeverij... Misschien is t dat niet helemaal, maar het brengt me wel op een idee. Misschien een avondje eten in een echt goed of bijzonder restaurant hier in NL. Ik weet eigenlijk zeker dat ik hem daarmee een ontzéttend plezier zal doen. Ik ben alleen een restaurant nitwit. Hebben jullie tips?

Misschien maar even een topic openen om een bijzonder restaurant te vinden
Mijn eerste berichtje hier op viva, om te vertellen dat ik een meelezer ben ;)
Leuk stippeltjes En je hebt je door alle 50 pagina's heengeworsteld? Of ben je ergens halverwege binnen komen vallen?

Heb je ervaring? Tips? Adviezen?

Zit nu weer te twijfelen over het restaurant idee. Ik wil té veel die paar dagen dat hij hier is. En zo te zien zijn alle speciale restaurants zondagen en maandagen gesloten. Mmmm, nog maar even doorpiekeren over een verjaardagscadeautje dan.
quote:Spijker schreef op 18 maart 2010 @ 07:23:

champagneproeverij... Misschien is t dat niet helemaal, maar het brengt me wel op een idee. Misschien een avondje eten in een echt goed of bijzonder restaurant hier in NL. Ik weet eigenlijk zeker dat ik hem daarmee een ontzéttend plezier zal doen. Ik ben alleen een restaurant nitwit. Hebben jullie tips?

Misschien maar even een topic openen om een bijzonder restaurant te vinden Dineren in het donker?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven