Stalken?

28-05-2011 18:51 462 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wanneer vinden jullie iets stalken?
.
*
quote:lampjelampje schreef op 29 mei 2011 @ 00:54:

Ik hoop zo voor TO's onderwerp van affectie dat hij zich hier gewoon wat ongelukkig uitdrukt en gewoon een leuk briefje heeft geschreven. En dat zij het of heel leuk vindt, of dat ze gewoon vriendelijk mag bedanken (op haar manier).Ik vrees dat ze er niet zo blij mee is, als ik de reacties hier al lees. Ik bedoel als ik de reacties van vrouwen hier zie.
quote:ano00 schreef op 29 mei 2011 @ 00:47:

[...]

Ik weet niet hoe ze in elkaar zit, maar vind het wel respectloos en onacceptabel hoe verwaand en arrogant ze met de liefde van sommige mannen omgaat.De liefde? Een onbekende man die je niet eens kan/durft/wil aanspreken en op een date vragen zal geen echte liefde voor je voelen, hooguit lust, vlinders of misschien een ongezonde obsessie.
quote:xantippe schreef op 29 mei 2011 @ 01:02:

[...]

En mensen 'nooit meer een liefdesbrief of een man die je leuk vindt' toewensen omdat ze een andere kijk hebben, dat vind je respectvol en acceptabel? Is een uitspraak als:

[...]

niet het toppunt van verwaandheid en arrogantie?Heel erg eensch!!
quote:borderwalk schreef op 29 mei 2011 @ 01:09:

[...]

De liefde? Een onbekende man die je niet eens kan/durft/wil aanspreken en op een date vragen zal geen echte liefde voor je voelen, hooguit lust, vlinders of misschien een ongezonde obsessie.Ze is niet onbekend, tijdens haar werk heb ik veel contact met haar gehad.
.
En ik vind het respectloos en onacceptabel hoe jij de gevoelens en meningen van de vrouwen die last van jou hebben zo arrogant opzij veegt. Wie ben jij om voor hen te bepalen dat hun gevoel niet legitiem is?!
quote:ano00 schreef op 29 mei 2011 @ 01:11:

[...]

Ze is niet onbekend, tijdens haar werk heb ik veel contact met haar gehad.Ze heeft je niet haar adres, telefoonnummer, e-mail, hyves gegeven, of minstens "we houden contact!" geroepen? Zegt genoeg lijkt me.

[...]

Ze is niet onbekend, tijdens haar werk heb ik veel contact met haar gehad.Niet genoeg om haar face to face uit te vragen of over haar contact details te beschikken. Dat zegt genoeg. Jij voelt echt liefde voor deze vrouw die je slechts even hebt gekend?
Dubbel

[...]

Ze is niet onbekend, tijdens haar werk heb ik veel contact met haar gehad.Je lag wekelijks bij haar op de divan terwijl zij alles wat je zei noteerde en af en toe humde en knikte?
quote:Conundrum schreef op 29 mei 2011 @ 01:12:

Maar borderwalk, dat ligt toch helemaal aan de manspersoon wie het briefje heeft geschreven ?

Als het de 74-jarige overbuurman is, die nog net niet begint te kwijlen als je de deur uitstapt of het is de niet zo zekere hunk van de sportclub.waar is dit een reactie op?
Ik denk het en jij post het, Bam
quote:_minny schreef op 29 mei 2011 @ 01:11:

[...]

Heel erg eensch!!Ah, mijn posting is dus wel leesbaar.....
Leiolepis ngovantrii: mannetjes zijn ook niet nodig omdat de dames zichzelf klonen!
)
.
quote:_minny schreef op 29 mei 2011 @ 01:17:

Ik denk het en jij post het, Bam Goh, das toevallig!

GMTA
Ik werk in een winkel en heb ook veel contact met klanten en met de vaste heb ik meer contact. Wel eens meegemaakt dat ze me dan toevoegen of een berichtje sturen op facebook ofzo. Maar omdat dat blijft bij 1 keer zie ik het niet als stalken. Aan de andere kant, ik vind het ook niet aantrekkelijk en vrij kansloos.

Andersom heeft een vriendin van me ooit een berichtje aan een klant gestuurd, omdat ze het een leuke jongen vond. Dit werkte (nouja, 1 date) en hij vond het wel stoer van haar. Maar de inhoud van dat berichtje was gewoon nonchalant en leuk.

'Veel contact op haar werk hebben gehad' zegt dus niet zoveel.
Een man die mij ongevraagd een brief stuurt naar mijn adres die hij niet zou moeten weten...daar ga ik geen contact mee opnemen, ook niet om m af te wijzen. Zou het idee hebben dat hij dat als een aanmoediging ziet om daar weer een reactie op te geven. Waardoor er dus alsnog contact is terwijl ik dat niet wil.
quote:Conundrum schreef op 29 mei 2011 @ 01:12:

Maar borderwalk, dat ligt toch helemaal aan de manspersoon wie het briefje heeft geschreven ?

Als het de 74-jarige overbuurman is, die nog net niet begint te kwijlen als je de deur uitstapt of het is de niet zo zekere hunk van de sportclub.Eens! Ligt er maar net aan van wie de brief komt. Als de onzekere sportschoolhunk alleen op deze manier contact durft te leggen ga ik daar niet over miepen. Heb alleen het vermoeden dat TO in dit geval meer in de categorie overbuurman zit...
.
Toen ik nog bij een bank werkte had ik soms dagelijks contact met bepaalde klanten. Maar ik moet er niet aan denken dat ze mijn prive adres zouden achterhalen om hun liefde te verklaren...hoe gezellig de gesprekken ook waren. Besef wel dat mensen op hun werk vrijwel altijd vriendelijk zijn, ook als ze de persoon tegenover zich niet eens echt aardig vinden.
quote:Conundrum schreef op 29 mei 2011 @ 01:19:

[...]

dat was niet zo duidelijk, maar op deze reactie van je.Wacht even dus TO schrijft dat hij het respectloos en onacceptabel vind hoe verwaand en arrogant Nummerzoveel met de liefde van sommige mannen omgaat, als ze zegt dat ze niet zit te wachten op brieven van onbekende mannen en het zelfs vervelend zou vinden om deze te ontvangen.

Ik reageer op zijn gebruik van het woord liefde (dat volgens mij in deze context niet juist is):

"De liefde? Een onbekende man die je niet eens kan/durft/wil aanspreken en op een date vragen zal geen echte liefde voor je voelen, hooguit lust, vlinders of misschien een ongezonde obsessie."

en dan vind jij dat het uitmaakt of het de 74-jarige overbuurman is, die nog net niet begint te kwijlen als je de deur uitstapt of het is de niet zo zekere hunk van de sportclub.?

Ik snap helemaal niet wat je bedoeld.

Een halve onbekende voelt geen liefde. Die is verliefd, geil, geobsedeerd of alle drie en het maakt niet uit of die nou sport of 74 is.
Eens, voor iemand die je feitelijk niet echt kent kun je geen oprechte liefde voelen. Verliefdheid oke, geilheid vast wel...maar verder...nee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven