Stank lucht vriend

24-09-2020 01:30 177 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een goede vriend die een intense stank om zich heen heeft hangen op de een of andere manier zit het ook in zijn kleding. Nu is het probleem dat als hij bij mij op bezoek is geweest en op de bank of een stoel heeft gezeten die stank in de stof blijft zitten en ik het blijf ruiken. Heb al alles geprobeerd azijn, spray van hg tegen stank. Kan mijn bank en stoelen helaas niet wassen. Het tegen hem zeggen doe ik niet vind ik heel kwetsend over komen. Maar ik zit wel met het probleem was zo blij met mijn bank en zit nu in de stank van een ander. Wil hem liever niet meer thuis ontvangen word er een beetje boos van dat ik dan weer moet boenen en alles en in zijn stank zit terwijl hij er natuurlijk ook niets aan kan doen. Hij zorgt goed voor zich zelf doucht gewoon alleen heeft een zeer onaangename penetrante lucht om zich heen hangen. Bij hem afspreken doe ik nooit vanwege vervoer en buiten zitten altijd heeft ook geen zin. Wil de vriendschap ook niet kwijt maar nu de geur niet meer uit mijn bank gaat ben ik er wel een beetje klaar mee. Wat zouden jullie adviseren kwa schoon maken en afspreken met vriend?
Alle reacties Link kopieren
Als ie echt goed voor zichzelf en doucht, is het echt niet normaal dat ie zo stinkt. En dat mag je best zeggen. Sterker nog; als goede vriend ben je eigenlijk wel verplicht om dat te zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Koop een witte skai leren bank en zet hem daarop als hij bij jou is.
Alle reacties Link kopieren
Hij zorgt echt goed voor zich zelf. En ruikt het waarschijnlijk zelf echt niet want hij is erg op zijn uiterlijk en toen ik laatst iets aan hem liet ruiken vond hij het stinken en toen dacht ik ruik je je zelf niet dan? Ik durf het niet te zeggen want ik zou niet weten hoe ik het op een aardige manier kan brengen. Kan toch niet zeggen je stinkt zo erg dat als je op mijn bank hebt gezeten ik de geur er niet uit krijg. Heb in de zomer ook een keer tegen hem gezegd pfff ik stink wel met dit weer jij ook? En toen zei hij dat hij er geen last van had. Dus hij weet van niets. Ik vind het echt lastig
Alle reacties Link kopieren
babbeleo schreef:
24-09-2020 01:34
Koop een witte skai leren bank en zet hem daarop als hij bij jou is.
Nou ik heb net een nieuwe hoek bank waar ik heel erg blij mee ben en lang voor gespaard heb. Dus om nu voor hem een nieuwe bank aan te schaffen vind ik ook wat ver gaan. En hem een eigen bank geven bij mij thuis past niet in mijn kamer
Alle reacties Link kopieren
Misschien heeft hij het visgeursyndroom wel?

Ja ik zou het als goede vriend wel keer zeggen maar dan wel op een nette manier..

“ Hi Johan, als vrienden van elkaar moeten we ook open en eerlijk kunnen zijn tegen elkaar vind ik en elkaar beschermen voor de buiten wereld daar waar nodig. Ik wil niet lullig doen en ik weet dat je je goed verzorgd maar je hebt af en toe een penetrante geur om je heen hangen. Ik vind het echt vervelend om te zeggen en heb er lang over nagedacht maar als ik het opmerk dan gaan andere mensen dat ook doen. Of heb je hier nooit iets over te horen gekregen van je familie bijvoorbeeld ? Ik bedoel het echt niet aanvallend nogmaals Johan.. Andersom zou ik het ook op prijs stellen dat je eerlijk tegen mij bent”
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf een hele sterke lichaamsgeur en het grappige is dat sommige mensen het meer ruiken dan anderen (en sommigen hebben er ook meer last van/vinden het echt stinken). Ik gebruik verschillende verzorgingsproducten om dit zoveel mogelijk tegen te gaan.
Ik zou het echt wel bespreekbaar maken met hem. Mogelijk is er iets aan te doen.
Alle reacties Link kopieren
Om wat voor soort stank gaat het? En waar komt het vandaan denk je? En hoe weet je dat hij zich goed verzorgt? En heeft hij het altijd al gehad, of is het op een bepaald moment gekomen of langzaam ontstaan? Hoe ben je "goed bevriend" geraakt met zo iemand? Zomaar wat vragen die bij mij opduiken.
Alle reacties Link kopieren
linnylow schreef:
24-09-2020 01:45
Misschien heeft hij het visgeursyndroom wel?

Ja ik zou het als goede vriend wel keer zeggen maar dan wel op een nette manier..

“ Hi Johan, als vrienden van elkaar moeten we ook open en eerlijk kunnen zijn tegen elkaar vind ik en elkaar beschermen voor de buiten wereld daar waar nodig. Ik wil niet lullig doen en ik weet dat je je goed verzorgd maar je hebt af en toe een penetrante geur om je heen hangen. Ik vind het echt vervelend om te zeggen en heb er lang over nagedacht maar als ik het opmerk dan gaan andere mensen dat ook doen. Of heb je hier nooit iets over te horen gekregen van je familie bijvoorbeeld ? Ik bedoel het echt niet aanvallend nogmaals Johan.. Andersom zou ik het ook op prijs stellen dat je eerlijk tegen mij bent”
Hij heeft het zelf niet door en voor zo ver ik weet ook nooit te horen gekregen van andere. Hoe jij het beschrijft klinkt het aardig om het zo te brengen maar toch zou dat bij mij hard aankomen als ik zelf van niets zou weten. Heb wel eens geprobeerd om het op een andere manier te zeggen maar pikt hij niet op en zo direct durf ik eigenlijk niet zo stom
Alle reacties Link kopieren
Yavanna schreef:
24-09-2020 01:53
Ik heb zelf een hele sterke lichaamsgeur en het grappige is dat sommige mensen het meer ruiken dan anderen (en sommigen hebben er ook meer last van/vinden het echt stinken). Ik gebruik verschillende verzorgingsproducten om dit zoveel mogelijk tegen te gaan.
Ik zou het echt wel bespreekbaar maken met hem. Mogelijk is er iets aan te doen.
Hoe brengen ze dat naar jou dan op een aardige manier?
Alle reacties Link kopieren
Knuddestudder schreef:
24-09-2020 01:54
Om wat voor soort stank gaat het? En waar komt het vandaan denk je? En hoe weet je dat hij zich goed verzorgt? En heeft hij het altijd al gehad, of is het op een bepaald moment gekomen of langzaam ontstaan? Hoe ben je "goed bevriend" geraakt met zo iemand? Zomaar wat vragen die bij mij opduiken.
Een hele penetrante zweet lucht onder de oksels. En dan in de kleding een combinatie van natte hond rook oude pannenkoeken...ja zoiets beter kan ik het niet beschrijven. Hij heeft het altijd al gehad ken hem via het sporten al paar jaar dus dacht eerst altijd dat het daar door kwam. Later vaak ook buiten de Sport school afgesproken was hij gedoucht voor het uitgaan parfum op en dan rook ik het er nog doorheen.
Alle reacties Link kopieren
Paardje4paardje schreef:
24-09-2020 01:39
Hij zorgt echt goed voor zich zelf. En ruikt het waarschijnlijk zelf echt niet want hij is erg op zijn uiterlijk.

Wat verstaat hij onder 'goed voor zichzelf zorgen?'
Voor genoeg mensen hoeft jezelf goed verzorgen niet automatisch te betekenen dat ze zich dagelijks douchen/wassen, schone kleding/ondergoed/sokken aantrekken.
Je hebt echt types die onder een laag van make-up, parfum en van alles erop de deur uitgaan, zelfs nog best ijdel zijn ook.. maar al 4 dagen dezelfde onderbroek dragen.
Gezien zijn stank zou ik zijn persoonlijke hygiëne in twijfel trekken.
Natuurlijk kan er ook iets aan de hand zijn, dus hoe dan ook is het goed als jij als vriendin zijnde hem wijst op zijn geur.
Dan kan hij iets doen, zichzelf beter verzorgen of naar de huisarts gaan.
Douchen wil niet zeggen dat je daar schoon van wordt. Als je je alleen maar aait met douche gel dan wordt je echt veel minder schoon dan vroeger met de ruwe washand aan de wastafel.
Ik ken veel mensen die zichzelf niet schoon krijgen met alleen een veegje gel. Scrub of douche spul met korreltjes werkt wel. En ja als je het eenmaal in je kleding hebt.
Wat ook nog kan is dat hij wasluis in de machine heeft. Kan hij zijn kleding wassen tot hij een ons weegt maar blijft het stinken.

VInd het niet van vriendschap getuigen dat je hem daar niet op attendeert.
Alle reacties Link kopieren
Je bent geen goede vriendin van hem. Want je wil niet afspreken, hebt last van hem en praat heel negatief over zijn lichaamsgeur. En dan geef je hem lafjes ‘subtiele hints’. Nee, die pakt hij niet op. Als het echt zo’n goede vriend is, ben dan eerlijk;
‘Goh Henk. Ik vind het echt heel lastig om te zeggen, maar als vriend vind ik dat ik het je moet vragen. Heb je wel eens vaker gehoord dat je niet zo fris ruikt? Ik weet niet hoe het komt, of het je deo of je wasmiddel is, maar ik ruik je zweet altijd. Zo sterk, dat ik de lucht niet wegkrijg’.

Zo veroordeel Je niet hem, maar vraagt of hij zich ergens van bewust is. En ja, dat is even spannend, maar je bent een volwassen vrouw en dit is wat vrienden voor elkaar doen. Niet alleen maar poetsen (pro-tip; biotex) maar ook helpen.

Wie weet, gebruikt hij wel een raar wasmiddel oid, waardoor de zweetgeur niet uit zijn kleding gaat. Dat was in elk geval de verklaring van de man die ik er ooit op aansprak. En wiens vrouw daarna ander wasmiddel ging gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Ja omdat als hij komt wel eens appt nog even douchen en ik kom eraan. En ik heb voor kerst een rituals pakket had gegeven en hij zei dat hij er blij mee was en er elke dag mee douchste. Daarom denk ik wel dat hij zich goed verzorgt. Hij woont met twee andere in een huis ben daar wel eens geweest en daar ruik je de geur ook door heel het huis met die twee huis genoten heb ik het er niet over want dat vind ik dan achter zijn rug om, maar die moeten het ook ruiken. Ik durf het gewoon niet te zeggen. Aan verzorging ligt het niet denk ik en om dan op een nette manier te zeggen van goh misschien kun je een keer naar de dokter want je ruikt altijd pfff ja ik weet niet krijg het mijn mond niet uit. Maar aan de andere kant ik mag hem graag wil hem niet uit mijn leven maar nu ook niet meer thuis door die stank. Hij wilde overmorgen weer langs komen maar ik zie het niet meer zitten door de stank bank ruikt nu net na veel werk iets minder maar nog steeds en door die azijn naar plas. Komt hij kan ik weer van voor af aan beginnen met luchten en alles.
Alle reacties Link kopieren
strings-attached schreef:
24-09-2020 02:20
Douchen wil niet zeggen dat je daar schoon van wordt. Als je je alleen maar aait met douche gel dan wordt je echt veel minder schoon dan vroeger met de ruwe washand aan de wastafel.
Ik ken veel mensen die zichzelf niet schoon krijgen met alleen een veegje gel. Scrub of douche spul met korreltjes werkt wel. En ja als je het eenmaal in je kleding hebt.
Wat ook nog kan is dat hij wasluis in de machine heeft. Kan hij zijn kleding wassen tot hij een ons weegt maar blijft het stinken.

VInd het niet van vriendschap getuigen dat je hem daar niet op attendeert.
Heb hem scrub gegeven voor kerst doet hij ook
Alle reacties Link kopieren
Paardje4paardje schreef:
24-09-2020 02:02
Hoe brengen ze dat naar jou dan op een aardige manier?
Dat hoeft inmiddels niet meer. Ik heb samen met de huisarts/dermatoloog spullen gevonden die de geur verminderen. Maar in mijn puberteit werd het me regelmatig gezegd... vaak wat minder subtiel toen.
Alle reacties Link kopieren
Maandag27 schreef:
24-09-2020 02:22
Je bent geen goede vriendin van hem. Want je wil niet afspreken, hebt last van hem en praat heel negatief over zijn lichaamsgeur. En dan geef je hem lafjes ‘subtiele hints’. Nee, die pakt hij niet op. Als het echt zo’n goede vriend is, ben dan eerlijk;
‘Goh Henk. Ik vind het echt heel lastig om te zeggen, maar als vriend vind ik dat ik het je moet vragen. Heb je wel eens vaker gehoord dat je niet zo fris ruikt? Ik weet niet hoe het komt, of het je deo of je wasmiddel is, maar ik ruik je zweet altijd. Zo sterk, dat ik de lucht niet wegkrijg’.

Zo veroordeel Je niet hem, maar vraagt of hij zich ergens van bewust is. En ja, dat is even spannend, maar je bent een volwassen vrouw en dit is wat vrienden voor elkaar doen. Niet alleen maar poetsen (pro-tip; biotex) maar ook helpen.

Wie weet, gebruikt hij wel een raar wasmiddel oid, waardoor de zweetgeur niet uit zijn kleding gaat. Dat was in elk geval de verklaring van de man die ik er ooit op aansprak. En wiens vrouw daarna ander wasmiddel ging gebruiken.
Nou ik probeer juist wel een goede vriendin van hem te zijn door hem niet te kwetsen. En zou nooit tegen andere zeggen dat ik hem vind stinken zou nooit negatief over hem praten hier wel dat klopt maar dat is omdat ik dus zelf niet zo goed weet hoe ik het op een nette manier zonder iemand pijn te doen moet oplossen. Maar je hebt gelijk vind het gewoon heel moeilijk om het te zeggen en natuurlijk baal ik van de lucht zou iedereen hebben die blij is met zijn spullen en dan stinken door een ander. Maar moet hem idd helpen alleen ben gewoon een watje help hem liever met andere dingen dan een stank probleem vind ik zo onaardig van mezelf dan om aan te kaarten. Probeer het echt zo goed mogelijk te doen en juist daarom vroeg ik jullie hulp.
Alle reacties Link kopieren
Yavanna schreef:
24-09-2020 02:36
Dat hoeft inmiddels niet meer. Ik heb samen met de huisarts/dermatoloog spullen gevonden die de geur verminderen. Maar in mijn puberteit werd het me regelmatig gezegd... vaak wat minder subtiel toen.
Ah dat is echt fijn dat de spullen van de dokter helpen dan. Voor jezelf is het natuurlijk ook niet fijn en al helemaal niet in de puberteit als ze het hard zeggen. Daarom wil ik het zo goed mogelijk doen zonder iemand pijn te doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je er wel iets van moet zeggen. Ik vind de voorbeelden die hier genoemd worden duidelijk en niet gemeen of veroordelend. Wel moeilijk om te zeggen natuurlijk. Maar weet je, dat moet je gewoon doen bij vrienden. Ik denk altijd maar: hoe zou jij het vinden als iedereen om je heen jou zou vinden stinken (of spinazie op je tand of wc papier aan je schoenen etc) en niemand zegt er iets van? Dan gaat de situatie zeker niet veranderen en laat je die vriend misschien onnodig voor lul lopen. Dus hoppa, zet je erover heen en vraag hem erna. En niet zeggen dat je bank nog dagen na meurt natuurlijk, dat is niet aardig ;)
Alle reacties Link kopieren
Spinazie op zijn tand was een stuk makkelijk geweest zulk soort dingen zeg ik wel altijd gelijk ook tegen vreemden. Idd goede adviezen zonder gemeen te zijn. Ik ga het hem deze week vertellen moet ik gewoon doen om hem te helpen en niet zn watje zijn. En zal niet zeggen dat mijn bank nog dagen na meurt nee, haha! Thanx allemaal X
Pubers kunnen ook enorm stinken en dan helpt het écht om kleding vaak te wassen en ze vaak te laten douchen. De geur kan na het douchen nog aanwezig zijn en dan moet er nog een keer gedoucht worden, maar dan met meer serieuze aandacht voor zeep en een fatsoenlijke watertemperatuur.

Toen ik met oudste kind ooit in de H&M een vreselijke geur rook van een puber heb ik haar thuis gezegd dat als kind ooit zo zou ruiken ik het zou zeggen. En dat ik dat dan zou doen om puber te beschermen.

Ik snap niet dat je zoiets niet tegen die vriend durft te zeggen. Het gaat om een probleem dat waarschijnlijk prima is op te lossen als hij er aandacht aan besteedt en dat hem nu belemmert zonder dat hij zich er bewust van is.
Misschien is het een medisch probleem.
strings-attached schreef:
24-09-2020 02:20
Douchen wil niet zeggen dat je daar schoon van wordt. Als je je alleen maar aait met douche gel dan wordt je echt veel minder schoon dan vroeger met de ruwe washand aan de wastafel.
Ik ken veel mensen die zichzelf niet schoon krijgen met alleen een veegje gel. Scrub of douche spul met korreltjes werkt wel.
Dit dus. En douchen zonder daarna deodorant te gebruiken en schone kleren aan te doen heeft ook niet zoveel zin.

Ik denk in dit geval dat het toch ligt aan slechte persoonlijke verzorging....
Alle reacties Link kopieren
Sorry; hij kwam er bij mij niet meer in.

Je hebt dat ook nogal eens met werklui die altijd dezelfde werkkleding dragen: die ruiken naar pis. Die hoeven nooit meer terug te komen ook al spuit het water uit de muren of staat mijn hele huis onder stroom.

Ik zou dus zeggen dat er een akelige lucht komt uit zijn kleren: ligt er soms een dooie hamster in zijn kledingkast? Als hij na drie keer geen maatregelen heeft genomen dan maak ik geen afspraken meer: druk druk druk; geen tijd.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven