Stank lucht vriend
donderdag 24 september 2020 om 01:30
Ik heb een goede vriend die een intense stank om zich heen heeft hangen op de een of andere manier zit het ook in zijn kleding. Nu is het probleem dat als hij bij mij op bezoek is geweest en op de bank of een stoel heeft gezeten die stank in de stof blijft zitten en ik het blijf ruiken. Heb al alles geprobeerd azijn, spray van hg tegen stank. Kan mijn bank en stoelen helaas niet wassen. Het tegen hem zeggen doe ik niet vind ik heel kwetsend over komen. Maar ik zit wel met het probleem was zo blij met mijn bank en zit nu in de stank van een ander. Wil hem liever niet meer thuis ontvangen word er een beetje boos van dat ik dan weer moet boenen en alles en in zijn stank zit terwijl hij er natuurlijk ook niets aan kan doen. Hij zorgt goed voor zich zelf doucht gewoon alleen heeft een zeer onaangename penetrante lucht om zich heen hangen. Bij hem afspreken doe ik nooit vanwege vervoer en buiten zitten altijd heeft ook geen zin. Wil de vriendschap ook niet kwijt maar nu de geur niet meer uit mijn bank gaat ben ik er wel een beetje klaar mee. Wat zouden jullie adviseren kwa schoon maken en afspreken met vriend?
donderdag 24 september 2020 om 12:13
.
Ik lees hier alleen veroordeling.
Iemand komt er niet meer in, men wil niets eer met die persoon te maken hebben en nog wat van die uitspraken.
Daarop probeer ik alleen duidelijk te maken dat je iemand die hier niets aan kan doen wel eens heel erg kan kwetsen. Bovendien zegt een dergelijk reactie dan meer over jou dan over degene die ruikt.
Niet geschoten is altijd mis
donderdag 24 september 2020 om 12:16
Bitje93 schreef: ↑24-09-2020 12:13.
Ik lees hier alleen veroordeling.
Iemand komt er niet meer in, men wil niets eer met die persoon te maken hebben en nog wat van die uitspraken.
Daarop probeer ik alleen duidelijk te maken dat je iemand die hier niets aan kan doen wel eens heel erg kan kwetsen. Bovendien zegt een dergelijk reactie dan meer over jou dan over degene die ruikt.
Als hij er niets aan kan doen, kan hij dat toch gewoon als antwoord geven? Dan vallen juist die oordelen weg ook toch, kweekt meer begrip.
donderdag 24 september 2020 om 12:34
Het lijkt erop dat zijn gewassen kleding te lang nat blijft. Dan krijg je een vieze zweet, natte hondlucht. Bijna een poeplucht.Paardje4paardje schreef: ↑24-09-2020 02:07Een hele penetrante zweet lucht onder de oksels. En dan in de kleding een combinatie van natte hond rook oude pannenkoeken...ja zoiets beter kan ik het niet beschrijven. Hij heeft het altijd al gehad ken hem via het sporten al paar jaar dus dacht eerst altijd dat het daar door kwam. Later vaak ook buiten de Sport school afgesproken was hij gedoucht voor het uitgaan parfum op en dan rook ik het er nog doorheen.
We’re all mad here
donderdag 24 september 2020 om 12:50
Ik herken dit van de 18-jarige vriendin van mijn dochter. Blerk, wat een lucht terwijl ze heel netjes op zichzelf is qua kleding en ook uit een heel net gezin komt. Heel vervelend, en mijn dochter weet ook nooit zo goed of en hoe ze het moet zeggen... Loopt daar ook over te dubben zeg maar.
Mijn dochter heeft er eens een aantal dagen gelogeerd in de vakantie en toen waren we erachter.... Dit gezin leeft heel erg gezond en (milieu)bewust. Gebruiken eko waspoeder (biologisch afbreekbaar en zonder geurstoffen), azijn als wasverzachter en geen droger. Ze hangen de kleding in het trapgat tussen keuken en huiskamer te drogen.
Ze koken met erg veel groenten en kruiden. De geur die daarbij vrijkomt trekt regelrecht in die kleding. En als het buiten vochtig is, droogt die kleding heel langzaam met een nattehondenlucht tot gevolg.
Daarnaast gebruiken ze ook geurloze deodorant en andere verzorgingsproducten. Echt te prijzen, maar ze stinkt wel naar oud zweet...
Wij denken dat dit alles bijelkaar ervoor zorgt dat zij, ondanks normale lichaamshygiene, echt stinkt. Ze "ademt" (ook door de zweetklieren) alle kruidengeuren, de etensgeuren zitten in de klding en er is geen lekker luchtje dat het nog enigszins overstemt.
Tja. Bewonderingswaardig hoe dat gezin leeft maar dit is wel een vervelend bijzaakje
Mijn dochter heeft er eens een aantal dagen gelogeerd in de vakantie en toen waren we erachter.... Dit gezin leeft heel erg gezond en (milieu)bewust. Gebruiken eko waspoeder (biologisch afbreekbaar en zonder geurstoffen), azijn als wasverzachter en geen droger. Ze hangen de kleding in het trapgat tussen keuken en huiskamer te drogen.
Ze koken met erg veel groenten en kruiden. De geur die daarbij vrijkomt trekt regelrecht in die kleding. En als het buiten vochtig is, droogt die kleding heel langzaam met een nattehondenlucht tot gevolg.
Daarnaast gebruiken ze ook geurloze deodorant en andere verzorgingsproducten. Echt te prijzen, maar ze stinkt wel naar oud zweet...
Wij denken dat dit alles bijelkaar ervoor zorgt dat zij, ondanks normale lichaamshygiene, echt stinkt. Ze "ademt" (ook door de zweetklieren) alle kruidengeuren, de etensgeuren zitten in de klding en er is geen lekker luchtje dat het nog enigszins overstemt.
Tja. Bewonderingswaardig hoe dat gezin leeft maar dit is wel een vervelend bijzaakje
donderdag 24 september 2020 om 12:55
purple1973 schreef: ↑24-09-2020 12:50Wij denken dat dit alles bijelkaar ervoor zorgt dat zij, ondanks normale lichaamshygiene, echt stinkt. Ze "ademt" (ook door de zweetklieren) alle kruidengeuren, de etensgeuren zitten in de klding en er is geen lekker luchtje dat het nog enigszins overstemt.
Je analyse klopt inderdaad hoor. Het is de combinatie van wat ze eten, wat ze drinken, hoe ze wassen en waar ze wassen die ervoor zorgt dat er bij bepaalde mensen in huis een specifieke lucht hangt. Die lucht trekt overal in, niet alleen in de kleding en het tapijt, maar zelfs in de diepste poriën.
Ik had een collega (m) die sterk naar eten rook. Was van niet-Nederlandse afkomst en at 's ochtends gewoon de Indiase curryrestjes van de avond ervoor. De lucht was niet te harden. Ik heb er wel wat van gezegd, temeer ook omdat we samen naar een klant moesten en de lucht werkelijk waar niet te harden was. Toch heb ik dat liever dan een collega die naar zweet ruikt: dat heb ik ook gehad, waarbij we met 2 man in een kleine bedompte ruimte met een plat dak zaten. Dat was echt geen pretje. Daar heb ik dan gek genoeg nooit wat van gezegd - ik denk vanwege mijn leeftijd toen.
donderdag 24 september 2020 om 13:06
Wat ben jij goed in selectief lezen zeg! Op een enkeling na geven mensen op dit draadje alleen maar aardige, opbouwende tips wat de oorzaak van het probleem kan zijn en hoe het misschien opgelost kan worden, zowel in de communicatie naar vriend als in praktische zin.
Jij komt bij voorbaat al tot de slotsom dat er sprake is van diabetes en dat de vriend er dus niks aan kan doen. Dat zijn twee hele voorbarige conclusies.
donderdag 24 september 2020 om 15:58
Nee nou dan begrijp ik ook niet dat zijn huis genoten ouders of ex vriendin niets zeiden. Ik was toen het minst bevriend met hem en dacht die zullen het wel zeggen maar blijkbaar niet dus. Ik ga het wel zeggen maar vind het gewoon moeilijk.
donderdag 24 september 2020 om 16:09
Nou dat is het gekke die twee andere stinken niet. Voor corona gingen ze wel eens mee naar de kroeg en dan roken die twee gewoon fris ook les kleding en hij dus weer niet. Dus wat sommige schrijven dat het aan de wasmachine zou liggen is dan ook opgelost want dan zouden de andere twee ook geen frisse kleren hebben. En het huis en vrij nieuw geen oud schimmel huis ofzo komt echt van hem de geur.Vlinder1963 schreef: ↑24-09-2020 07:03Je zegt net dat het huis waar hij samen woont met nog 2 anderen dezelfe stank heeft,zou het niet zo kunnen zijn dat de stank van het huis in zijn kkeding is gaan zitten?
donderdag 24 september 2020 om 16:10
donderdag 24 september 2020 om 16:15
Ah ja dat herken ik wel die angst zweet lucht. Ik kan zelf ook wel eens stinken in de zomer heb ik er af en toe ook flinke last van, maar dan ruik ik mezelf en ben ik me er bewust van en doe er alles aan om zo fris mogelijk te blijven. Maar bij mijn vriend is het anders hij ruikt het zelf dus niet en het is altijd zo. Want had van de zomer gezegd pfff ik stink echt naar zweet jij ook? En toen zei hij dus dat hij daar geen last van had. Dus dat is ook moeilijk aan de situatie dat hij het zelf niet door heeft blijkbaar niemand in zijn directe omgeving iets zegt daarom ga ik het wel echt doen, want natuurlijk wil ik hem helpen en thuis blijven ontvangen alleen zo gaat het niet langer.Eames6 schreef: ↑24-09-2020 07:11Dit inderdaad. Ik heb er helaas ook met vlagen last van. Vooral als ik een periode met stress heb, echt een soort ‘angst-zweet’
Het gaat soms al na 1 keer dragen in mijn kleding zitten. Ik moet het dan echt laten weken in azijn en/of dettol om die bacteriën te doden en zodoende de stank eruit te krijgen. Het is lastig, maar ik ben er erg alert op. Als ik twijfel of een kledingstuk reukloos uit de was is gekomen, dan zet ik het strijkijzer er even op. Door de hitte komt de stank naar boven. Bij stank gaat het direct weer terug in de azijn/dettol. En als ik de lucht er na 2 keer niet meer uit krijg gooi ik het kledingstuk weg.
De dokter ziet niet echt aanleiding voor een ziekte oid. Het lijkt bij mij echt door stress te komen. Ik heb ook maanden dat ik geen last heb.
Als jouw vriend zijn stinkende kleding keer op keer draagt en alleen maar op een normale manier wast, dan blijft dat stinken.
donderdag 24 september 2020 om 16:18
Weet toevallig zelfde wasmiddel als ik Robijn. Rest vraag ik allemaal niet hoe vaak douche jij was jij je oksels wel? Volwassen man maar als ik het gesprek aan ga zal ik dat soort dingen wel vragen om hem te helpen tot nu toe niet gedaan en dan zijn dat rare vragen.appelientjex schreef: ↑24-09-2020 07:29Dit dus. Je weet toch helemaal niet HOE hij zich wast onder de douche? Wast hij zijn oksels wel? Doet hij deo op? Hoe vaak wast hij zijn kleren? Welk wasmiddel gebruikt hij? Wasmiddel met een lekkere geur?
Misschien kan je het hem appen als je het moeilijk vindt...
donderdag 24 september 2020 om 16:22
Ja andere ruiken het ook. Mijn moeder was op bezoek en vroeg waarom mijn bank zo ontzettend stonk die heb je toch net nieuw vroeg ze. Dus het zit niet in mijn neus;)hamerhaai schreef: ↑24-09-2020 08:41Ruiken andere mensen zijn lucht ook wanneer ze bij je op bezoek zijn?
Het kan zijn dat jij er nu heel gevoelig voor bent, en de geur nog lang blijft ruiken.
Je vriend kan een stofwisselingsprobleem hebben waardoor zijn zweet anders ruikt. Of wanneer hij een hond heeft, zijn eigen hond niet meer ruikt. Of een oud vochtig huis. Kan je allemaal echt wel zeggen. Het is juist kwetsend om je mond te houden.
Piet, jij woont in een oud vochtig huis, en daar hangt echt een heel muffige vieze lucht. Jullie zijn daar waarschijnlijk aangewend. Maar kom je van buiten af dan ruik je dit echt.. En het zit niet alleen in het huis, ik ruik het ook aan je kleren, en waarschijnlijk andere mensen ook. Misschien eens met de huisbaas gaan praten, want dit hoort niet. En ondertussen, wees je ervan bewust dat je deze oude kranten vieze honden lucht met je mee draagt. (mijn zus woonde ooit in zo'n studentenhuis, zij rook het niet meer, ik wil wel wanneer ze thuis kwam of bij mij op bezoek)
donderdag 24 september 2020 om 16:25
Ja heb wel een lampenberger maar de geur zit echt in de stof. Hij is daar met zijn kleren op gaan zitten heeft er 3 uur gezeten en is er helemaal ingetrokken ik overdrijf niet zou bijna zeggen kom zelf maar ruiken. Dus aan een lampenberger die op afstand niet in de stof trekt heb ik niets. Al heb ik wel altijd veel geur kaarsen aan gezellig en ruikt lekker savonds.thanx schreef: ↑24-09-2020 08:47Moeilijk hoor.
Ik snap je wel.
Soms kom je bij mensen thuis en daar stinkt het dan. Of stank, het is hun gezinsgeur.
En die heeft iedereen, in meer of mindere mate. Je ruikt het zelf niet.
Net als dat je een hond hebt, die ruik je zelf niet, of als je rookt.
Anderen ruiken dat wel.
Ik had een collega die altijd naar oude zweet rook. De ruimte vulde zich ermee.
Niemand durfde wat te zeggen.
Op een dag was ik het zat. Ik koop mijn deo bij de apotheek en die werkt super, geen vlekken/stank/zweet.
Veel spuitdeo maskeert de geur alleen maar. (Er bestaan ook deodoekjes, voor onderweg, dan maskeer je het niet, maar veeg je het weg en hebt gelijk deo op).
In ieder geval was ik het zat, toen hij binnen kwam en het mij letterlijk de adem benam heb ik hem even mee naar de gang genomen.
Ik heb het hem gewoon gezegd.
" sorry, er is iets wat ik je moet zeggen...
En geloof me, dit is niet gemakkelijk, maar ik vind je een aardige knul en vind dat ik het je verplicht ben.
Je ruikt soms onfris."
Hij keek mij eerst vreemd aan.
Ik heb hem wel tips gegeven over mijn goede deo. Dat stelde hij op prijs. (Kon weinig anders op dat moment denk ik).
Maar goed
Mijn collega's blij.
Week erna was het opgelost.
Hij kwam zich nog bedanken dat ik zo eerlijk was geweest!
Je vriend kun je e.u. naar een arts doorverwijzen? Scrub helpt wel, maar dan moet je wel ook echt onder de oksels scrubben.
En misschien is er idd iets met zijn wasmachine (bij mijn oma rook alle was ook zo muffig).
Dat je, je bank moet bewerken met azijn lijkt mij wel erg overdreven.
Heb je geen (nep-) lampenberger?
donderdag 24 september 2020 om 16:30
Aaah, sneu is dat eigenlijk he dan probeert zn gezin alles zo goed te doen voor het milieu ook en dan ruikt het zo muf. Ik ken ook een familie die zo leeft alles op natuurlijke basis kinderen op de vrije school veel wollen kleren en zelfs wollen ondergoed aan maar ze ruiken muf. Maar goed dat is een levenstijl. Fijn dat jij en je dochter er achter waren, haha!purple1973 schreef: ↑24-09-2020 12:50Ik herken dit van de 18-jarige vriendin van mijn dochter. Blerk, wat een lucht terwijl ze heel netjes op zichzelf is qua kleding en ook uit een heel net gezin komt. Heel vervelend, en mijn dochter weet ook nooit zo goed of en hoe ze het moet zeggen... Loopt daar ook over te dubben zeg maar.
Tja. Bewonderingswaardig hoe dat gezin leeft maar dit is wel een vervelend bijzaakje![]()
donderdag 24 september 2020 om 16:45
Paardje4paardje schreef: ↑24-09-2020 16:18Weet toevallig zelfde wasmiddel als ik Robijn. Rest vraag ik allemaal niet hoe vaak douche jij was jij je oksels wel? Volwassen man maar als ik het gesprek aan ga zal ik dat soort dingen wel vragen om hem te helpen tot nu toe niet gedaan en dan zijn dat rare vragen.
Als je hem niet meer in je huis wil hebben vanwege zijn lucht, zal je linksom of rechtsom toch een vervelend gesprek moeten voeren. En in dat geval kan je maar beter eerlijk zijn toch?
donderdag 24 september 2020 om 16:46
Mijn vader rookt ook en voor de scheiding van mijn ouders vond ik hem vaak stinken. Zowel zijn adem als zijn lijfgeur. Hij dronk ook redelijk. Als hij mij iets uitlegde voor school b.v. en ik rook zijn adem, moest ik moeite doen om niet te kokhalzen. Onder de douche waste hij zich alleen met water omdat hij niet tegen zeep kan. Hij gebruikte wel shampoo en deo. Ik vond het ook heel vies als we op vakantie in het buitenland waren en met z'n 3en uit dezelfde waterfles dronken. Dan rook ik die geur ook zo duidelijk.
Maar zijn geuren waren niet zo erg dat heel het huis ernaar stond of dat we de bank moesten schoonmaken.
Maar zijn geuren waren niet zo erg dat heel het huis ernaar stond of dat we de bank moesten schoonmaken.
donderdag 24 september 2020 om 16:47
donderdag 24 september 2020 om 18:35
[quote=purple1973 post_id=31940448 time=1600944641 user_id=29266
[/quote]
Oh, dit doet me zo aan een vroegere vriendin van mijn moeder denken.
Zij trok bijvoorbeeld thee van paddenstoelen, ui en knoflook. En ze had nog veel meer van dat soort eet/drink gewoontes. Ze at zelfs onkruid.
Als ze op visite kwam had ze steevast haar eigen kruidenbrouwsels bij zich en dat moest overal overheen of doorheen. Ook geen zeep gebruiken inderdaad en 2 kommetjes water per week verbruiken om je te wassen.
De geur van die vrouw was echt niet te harden kan ik je vertellen.
Werd er niet naar haar vertrek meteen goed gelucht en gesopt, dan rook je haar 2 dagen later nog steeds in huis.
Wij waren nog jonge kinderen noemde haar bunzing en stinkzwam, het was ook echt niet normaal.
Uiteindelijk werd mijn moeder het ook zat, werd er niet meer bij ons thuis afgesproken en verwaterde langzaam het contact.
Zijn wij nooit rouwig om geweest.
[/quote]
Oh, dit doet me zo aan een vroegere vriendin van mijn moeder denken.
Zij trok bijvoorbeeld thee van paddenstoelen, ui en knoflook. En ze had nog veel meer van dat soort eet/drink gewoontes. Ze at zelfs onkruid.
Als ze op visite kwam had ze steevast haar eigen kruidenbrouwsels bij zich en dat moest overal overheen of doorheen. Ook geen zeep gebruiken inderdaad en 2 kommetjes water per week verbruiken om je te wassen.
De geur van die vrouw was echt niet te harden kan ik je vertellen.
Werd er niet naar haar vertrek meteen goed gelucht en gesopt, dan rook je haar 2 dagen later nog steeds in huis.
Wij waren nog jonge kinderen noemde haar bunzing en stinkzwam, het was ook echt niet normaal.
Uiteindelijk werd mijn moeder het ook zat, werd er niet meer bij ons thuis afgesproken en verwaterde langzaam het contact.
Zijn wij nooit rouwig om geweest.
donderdag 24 september 2020 om 18:56
Ik griezel soms als ik lees wat jullie schrijven. Zelf heb ik ook zoiets meegemaakt, met een man waar ik ooit kort een relatie mee heb gehad. Een erg lieve man, maar hij stonk.
Ik heb daar al heel snel wel wat van gezegd en toen verzuchtte hij: "Ach ja, ik zweet ook altijd zo..."
Niet veel later kwam ik erachter dat hij amper douchte en zijn kleren maar heel weinig waste.
"Ga gewoon elke ochtend even onder de douche!" raadde ik hem aan, inmiddels al aardig wanhopig, want het kostte me echt moeite dicht bij hem te zijn.
"O nee!" riep hij vastberaden "douchen in de ochtend...ik moet er niet aan denken!"
In de avond sprong hij nog weleens even onder de douche. Maar dat hielp niet echt, hij deed daarna zijn ongewassen kleding weer aan.
Wat ik ook aanraadde...hij weigerde mijn tips op te volgen. Tja, de verkering duurde niet lang.
We zijn nog steeds goede vrienden en hij ruikt nog steeds hetzelfde. Het is echt niet zijn lichaamsgeur, die is heel normaal. Maar zijn levensstijl.
Ik heb daar al heel snel wel wat van gezegd en toen verzuchtte hij: "Ach ja, ik zweet ook altijd zo..."
Niet veel later kwam ik erachter dat hij amper douchte en zijn kleren maar heel weinig waste.
"Ga gewoon elke ochtend even onder de douche!" raadde ik hem aan, inmiddels al aardig wanhopig, want het kostte me echt moeite dicht bij hem te zijn.
"O nee!" riep hij vastberaden "douchen in de ochtend...ik moet er niet aan denken!"
In de avond sprong hij nog weleens even onder de douche. Maar dat hielp niet echt, hij deed daarna zijn ongewassen kleding weer aan.
Wat ik ook aanraadde...hij weigerde mijn tips op te volgen. Tja, de verkering duurde niet lang.
We zijn nog steeds goede vrienden en hij ruikt nog steeds hetzelfde. Het is echt niet zijn lichaamsgeur, die is heel normaal. Maar zijn levensstijl.
donderdag 24 september 2020 om 19:07
Ik heb tweemaal mannen aangesproken op hun lichaamsgeur. Eerste was mijn toenmalige docent, ik was piepjong dus vind het doodeng maar er werd enorm over hem geroddeld. Het aanspreken vond ik echt enorm moeilijk maar de man was heel blij dat ik het aangaf. Bleek hij te douchen in de ochtend en na werk ging hij weer douchen want wist dat hij last had van overmatig zweten. Zijn vrouw kwam past thuis nadat hij weer gedoucht was en had nooit gemerkt dat hij stonk na zijn werk. Collega’s hadden jaren hun mond gehouden. Docent ging voortaan in de pauze op werk douchen en deed schone kleding aan en het probleem was opgelost. Tweede man reageerde begripvol en ging vrolijk door met stinken. Bleek geen verlenging van zijn arbeidscontract te willen, stinken was zijn tactiek om in de uitkering te blijven/er terug in te komen. Soms kreeg hij een baan aangeboden die hij niet kon weigeren zonder maatregel op zijn uitkering. Hij kreeg geen contractverlenging.
donderdag 24 september 2020 om 19:32
Ik heb ooit een collega erop gewezen omdat niemand anders het durfde: "Ben je je ervan bewust dat je een sterke lichaamsgeur om je heen hebt?"
Kort, simpel en ter zake. Hij kon het erg waarderen en vertelde over zijn diabetes. Het was daarna niet weg, maar wel een stuk minder.
Bij een andere goede vriend ging het om zweetlucht die elke keer met het uur sterker werd. Bleek met name in zijn kleding te zitten: oud zweet dat geactiveerd werd, vooral bij synthetische stoffen. Hadden mijn man en ik zelf ook wel eens: een paar bepaalde kledingstukken die praktisch meteen na het douchen en schoon aantrekken al naar zweet stinken.
De tip: HG voor nare geurtjes in sportkleding. Bij elke bovenkleding-was gebruik ik het. Scheelt echt enorm. Ook bij bovengenoemde vriend.
Kortom: door het wél te zeggen, bespaar je jezelf een boel ongemak. En mijn collega en vriend konden het echt waarderen.
Breng het kort, to the point en maak het niet groter/genanter dan nodig is, door te benadrukken dat je het zelf enorm moeilijk vind om erover te beginnen. Gewoon licht en luchtig, alsof je informeert naar 'suiker & melk?'.
Succes!
Kort, simpel en ter zake. Hij kon het erg waarderen en vertelde over zijn diabetes. Het was daarna niet weg, maar wel een stuk minder.
Bij een andere goede vriend ging het om zweetlucht die elke keer met het uur sterker werd. Bleek met name in zijn kleding te zitten: oud zweet dat geactiveerd werd, vooral bij synthetische stoffen. Hadden mijn man en ik zelf ook wel eens: een paar bepaalde kledingstukken die praktisch meteen na het douchen en schoon aantrekken al naar zweet stinken.
De tip: HG voor nare geurtjes in sportkleding. Bij elke bovenkleding-was gebruik ik het. Scheelt echt enorm. Ook bij bovengenoemde vriend.
Kortom: door het wél te zeggen, bespaar je jezelf een boel ongemak. En mijn collega en vriend konden het echt waarderen.
Breng het kort, to the point en maak het niet groter/genanter dan nodig is, door te benadrukken dat je het zelf enorm moeilijk vind om erover te beginnen. Gewoon licht en luchtig, alsof je informeert naar 'suiker & melk?'.
Succes!
[Hier had uw advertentie kunnen staan]
donderdag 24 september 2020 om 20:03
Gelukkig heb ik überhaupt nooit bezoek maar herken het wel. Heb een beste vriend die ronduit een smeerpijp is, heel jammer want het belemmert onze vriendschap. Voorheen haalde ik hem vaak op met de auto en rook dan achteraf de zure lucht op mijn bijrijders stoel, zóó balen. Heb toen een plaid voor die momenten aangeschaft. Ik heb hem er ook echt wel op gewezen maar hij vond het onzin. Echt een beetje bozige hoezo kreeg ik. Sowieso wast hij zijn kleren te weinig, laatst liep ik achter hem en zag poep op zijn broek. Hoe hij dat voor elkaar krijgt....
Nu hebben we natuurlijk al maanden niet meer samen in de auto gezeten, maar hij komt er ook niet meer in. Een terrasje is nog het hoogst haalbare helaas.
Nu hebben we natuurlijk al maanden niet meer samen in de auto gezeten, maar hij komt er ook niet meer in. Een terrasje is nog het hoogst haalbare helaas.
donderdag 24 september 2020 om 20:09
Dank je wel ik ga het volgende week zeggen. Hoop dat hij het goed op neemt. Ga het zo luchtig mogelijk zeggen maar wel to the point ja. Ik vind het echt heel vervelend voor hem en ook dat zijn naasten en ex vriendin er blijkbaar nooit iets gezegd van hebben, maar ik trek dit zelf niet langer zit nu op de bank en ik vind het niet te harde. Hg heb ik dus al geprobeerd ik hoop dat de geur er langzaam uit trekt net een nieuwe bank maanden voor gespaard heb je dit. Maar goed natuurlijk vervelender voor hem dus ga het hem zeggen. Heb veel aan jullie lieve adviezen gehad heel erg bedankt allemaal. Fijn dat jullie zo mee denken voor hem en tot een oplossing proberen te komen.
donderdag 24 september 2020 om 20:26
Daar zou ik nou niet mee om kunnen gaan. Als iemand er iets aan kan doen en het niet doet. Kijk als het iets medisch is waar iemand niets aan kan doen kun je er nog respect voor opbrengen. Maar poep aan zijn broek? Zou voor mij serieus einde vriendschap zijn zou er ook geen zin in hebben om met zn smeerlap op het terras te zitten of wat dan ook. Zou ik helemaal klaar mee zijn boe aardig iemand ook is maar expres je auto laten meuren en dat jij dan een dekentje moet kopen daarvoor bekijk het gaat te ver.Utopia2016 schreef: ↑24-09-2020 20:03Gelukkig heb ik überhaupt nooit bezoek maar herken het wel. Heb een beste vriend die ronduit een smeerpijp is, heel jammer want het belemmert onze vriendschap. Voorheen haalde ik hem vaak op met de auto en rook dan achteraf de zure lucht op mijn bijrijders stoel, zóó balen. Heb toen een plaid voor die momenten aangeschaft. Ik heb hem er ook echt wel op gewezen maar hij vond het onzin. Echt een beetje bozige hoezo kreeg ik. Sowieso wast hij zijn kleren te weinig, laatst liep ik achter hem en zag poep op zijn broek. Hoe hij dat voor elkaar krijgt....