Stank lucht vriend

24-09-2020 01:30 177 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een goede vriend die een intense stank om zich heen heeft hangen op de een of andere manier zit het ook in zijn kleding. Nu is het probleem dat als hij bij mij op bezoek is geweest en op de bank of een stoel heeft gezeten die stank in de stof blijft zitten en ik het blijf ruiken. Heb al alles geprobeerd azijn, spray van hg tegen stank. Kan mijn bank en stoelen helaas niet wassen. Het tegen hem zeggen doe ik niet vind ik heel kwetsend over komen. Maar ik zit wel met het probleem was zo blij met mijn bank en zit nu in de stank van een ander. Wil hem liever niet meer thuis ontvangen word er een beetje boos van dat ik dan weer moet boenen en alles en in zijn stank zit terwijl hij er natuurlijk ook niets aan kan doen. Hij zorgt goed voor zich zelf doucht gewoon alleen heeft een zeer onaangename penetrante lucht om zich heen hangen. Bij hem afspreken doe ik nooit vanwege vervoer en buiten zitten altijd heeft ook geen zin. Wil de vriendschap ook niet kwijt maar nu de geur niet meer uit mijn bank gaat ben ik er wel een beetje klaar mee. Wat zouden jullie adviseren kwa schoon maken en afspreken met vriend?
Cecilie schreef:
24-09-2020 18:56
Ik griezel soms als ik lees wat jullie schrijven. Zelf heb ik ook zoiets meegemaakt, met een man waar ik ooit kort een relatie mee heb gehad. Een erg lieve man, maar hij stonk.
Ik heb daar al heel snel wel wat van gezegd en toen verzuchtte hij: "Ach ja, ik zweet ook altijd zo..."

Niet veel later kwam ik erachter dat hij amper douchte en zijn kleren maar heel weinig waste.
"Ga gewoon elke ochtend even onder de douche!" raadde ik hem aan, inmiddels al aardig wanhopig, want het kostte me echt moeite dicht bij hem te zijn.
"O nee!" riep hij vastberaden "douchen in de ochtend...ik moet er niet aan denken!"
In de avond sprong hij nog weleens even onder de douche. Maar dat hielp niet echt, hij deed daarna zijn ongewassen kleding weer aan.
Wat ik ook aanraadde...hij weigerde mijn tips op te volgen. Tja, de verkering duurde niet lang.

We zijn nog steeds goede vrienden en hij ruikt nog steeds hetzelfde. Het is echt niet zijn lichaamsgeur, die is heel normaal. Maar zijn levensstijl.
Kun je toch niet intiem mee zijn dan als je knuffelt zit je zelf met te stank. Snap dat de relatie van korte duur was. Apart he dat sommige mensen zn levenstijl hebben en gewoon schijt aan de geur hebben. Terwijl andere die echt een zweet probleem hebben er alles aan doen en dat voor die mensen gewoon echt een probleem is.
Ik heb niet alles gelezen maar vriendin had een huisgenootje en die had een aandoening. Ze stonk echt heel erg maar kon er niks aan doen, wat ze ook deed. Dus misschien heeft je vriend ook wel last van zoiets?
Als het door het hele huis ruikt denk ik toch echt aan vetluis of een slechte wasmachine.
Arequipa schreef:
24-09-2020 20:39
Ik heb niet alles gelezen maar vriendin had een huisgenootje en die had een aandoening. Ze stonk echt heel erg maar kon er niks aan doen, wat ze ook deed. Dus misschien heeft je vriend ook wel last van zoiets?
Ja dat is gewoon sneu als je er niets aan kunt doen. Zou ik ook met respect mee omgaan. Voor zo ver ik weet heeft hij geen aandoeningen kern gezond zegt hij zelf altijd sport veel geen diabetes of wat dan ook.
strings-attached schreef:
24-09-2020 20:45
Als het door het hele huis ruikt denk ik toch echt aan vetluis of een slechte wasmachine.
Maar zijn huisgenoten stinken niet hebben dezelfde wasmachine. En herken zijn geur uit duizende het is echt zijn geur die in dat huis hangt. Vetluis nog nooit van gehoord zo hoor je nog eens wat:)
Goed dat je het aankaart.
Als hij er niks aan kan doen of wil doen, zou ik voortaan op een terrasje afspreken.
ik moet gelijk denken aan dat krokante onderbroek topic
Ik aan dat andere oudere topic waarbij To's vriend een urinior in de slaapkamer wou o.a.
Weetje... bedenk eens: wat is het ergste wat kan gebeuren als je iemand erop aanspreekt, het worst-kaas-senario?

Dat hij/zij diep beledigd is en je nooit meer wil zien?

Nou, probleem (ook) opgelost.
[Hier had uw advertentie kunnen staan]
Ik heb ook een (vrijgezelle) vrouwelijke collega die erg onfris ruikt bij tijd en wijle. Die draagt gewoon 4 dagen in de week dezelfde kleding, ook als het (zoals van de zomer) stikwarm is. En dan spuit ze een keer extra met deo, maar haar kleding ruikt gewoon onfris.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Het is hoe dan ook geen leuk nieuwe om te melden aan iemand. Maar ik ben liever de vriendin die er iets van zegt dan dat er straks verhalen rond gaan.

Ook al is het wellicht hard, liever eerlijk dan met tegenzin afspreken. Kan er wellicht iets veranderd zijn in jouw reukvermogen? Ik heb dat met bepaalde tijden in de maand mijn zintuigen nog scherper zijn.
strings-attached schreef:
24-09-2020 20:45

Dit idd. Mijn broertje had ook zo’n wasmachine, overgenomen van de vorige bewoner. Hij werkt ook in de horeca en rookt, daarbij ook geen aparte ruimte om de schone was op te hangen, dus altijd die lucht om hem heen terwijl hij verder wel schoon op zichzelf is!
pejeka schreef:
26-09-2020 17:44
Ik heb ook een (vrijgezelle) vrouwelijke collega die erg onfris ruikt bij tijd en wijle. Die draagt gewoon 4 dagen in de week dezelfde kleding, ook als het (zoals van de zomer) stikwarm is. En dan spuit ze een keer extra met deo, maar haar kleding ruikt gewoon onfris.

Deo maakt het vaak nog erger vind ik...
Cecilie schreef:
26-09-2020 18:34
Deo maakt het vaak nog erger vind ik...
Klopt, zeker als het op zweterige oppervlakten wordt gespoten.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
26-09-2020 18:39
Klopt, zeker als het op zweterige oppervlakten wordt gespoten.
Ja, dat is heel, heel erg. Veel mensen spuiten zich ook na het sporten/hard werken, zonder zich eerst gewassen te hebben vol met deo.....gruwelijk!!
Paardje4paardje schreef:
24-09-2020 20:52
Maar zijn huisgenoten stinken niet hebben dezelfde wasmachine. En herken zijn geur uit duizende het is echt zijn geur die in dat huis hangt. Vetluis nog nooit van gehoord zo hoor je nog eens wat:)
Als hij zijn was een dag in de wasmachine laat liggen, dan gaat het stinken. Dat ligt niet aan de wasmachine, maar aan het lang vochtig zijn van de was. Dan krijg je een zweet-poepgeur.

Als zijn huisgenoten de was wel gelijk uithangen te drogen en goed centrifugeren, dan klopt het dat je het bij hen niet ruikt.
We’re all mad here
Gizmauw schreef:
26-09-2020 17:54
Het is hoe dan ook geen leuk nieuwe om te melden aan iemand. Maar ik ben liever de vriendin die er iets van zegt dan dat er straks verhalen rond gaan.

Ook al is het wellicht hard, liever eerlijk dan met tegenzin afspreken. Kan er wellicht iets veranderd zijn in jouw reukvermogen? Ik heb dat met bepaalde tijden in de maand mijn zintuigen nog scherper zijn.
Haha nee is voor zover ik weet niets veranderd aan mijn reukvermogen want heb het altijd zo geroken. Moet wel eerlijk bekennen dat ik zeer goed ruik...zou ik eigenlijk iets mee moeten doen eigen parfum lijn beginnen ofzo, haha! Mijn moeder is gisteren langs geweest met een nieuw middel voor de bank ruikt nu maar wc verfrissen ook klote maar eindelijk die hele erge geur beetje weg. En het ligt echt niet aan mij want toen de geur nog zo sterk was hebben 4 mensen het geroken en uit zich zelf gezegd dat mn bank stonk... niet dat ik totaal gek ben geworden met mn reukorgaan ofzo:)
Cecilie schreef:
26-09-2020 20:02
Ja, dat is heel, heel erg. Veel mensen spuiten zich ook na het sporten/hard werken, zonder zich eerst gewassen te hebben vol met deo.....gruwelijk!!
Ja dat doen er idd echt veel. Ff ppppfffffftttttt met zn grote bus extra veel op de kleding spuiten. Nooit begrepen zou er zelf koppijn van krijgen. Had ook zn collega was dan avond daarvoor opstap geweest flink lopen paffen en dan even spuiten en hoppa naar het werk Tjah sommige mensen nemen het niet zo nauw met de hygiëne. 😄
pejeka schreef:
26-09-2020 17:44

Heb jij er iets van gezegd?
Paardje4paardje schreef:
26-09-2020 21:33
Ja dat doen er idd echt veel. Ff ppppfffffftttttt met zn grote bus extra veel op de kleding spuiten. Nooit begrepen zou er zelf koppijn van krijgen. Had ook zn collega was dan avond daarvoor opstap geweest flink lopen paffen en dan even spuiten en hoppa naar het werk Tjah sommige mensen nemen het niet zo nauw met de hygiëne. 😄

O, brrrrrr!!! Dat ze dat zelf niet door hebben he? Ik vind dat nog veel erger dan alleen zweetlucht. Zweetlucht met deo erover... :sick:
Cecilie schreef:
26-09-2020 22:12
O, brrrrrr!!! Dat ze dat zelf niet door hebben he? Ik vind dat nog veel erger dan alleen zweetlucht. Zweetlucht met deo erover... :sick:
Nou die had er zelf wel last van. Mijn baas zei toen dit accepteer ik niet je bent gaan stappen vannacht zo te ruiken aan die walm om je heen en dacht spuit er even wat goedkope zooi overheen merkt niemand of wat? Toen zei hij dat klopt en is naar huis gestuurd. Hahaha heb toen wel moeten lachen hoor achter mijn computertje en de rest ook hij zelf denk ik ook wel omdat het echt niet kon die combinatie van sigaretten alcohol en wc verfrisser😂😂😂
Ik herken het bij meerdere mannen en bij clienten op mijn werk. Een zurige muffe lucht. Het ligt echt aan de kleding denk ik en kan echt uren blijven hangen die geur.
Ik denk dat de enige oplossing nieuwe kleding is, en een andere manier van wassen. Maar dan zal hij het wel moeten weten. Lastig hoor, ik ben er ook geen held in om zoiets te zeggen
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-09-2020 09:48
Reden: Hengelen
98.24% gewijzigd
Ik had ook eens last van vetluis.

Toen ik een nieuwe wasmachine kocht, ben ik alleen nog maar met poeder gaan wassen. Scheelt echt!
[Hier had uw advertentie kunnen staan]
Voor de vakantiewas had ik poeder gekocht en de restanten heb ik in de machine gebruikt. Je hebt helemaal gelijk Katatoniaaa: wat ruikt dat lekker!

Geen Robijn meer hier. Gewoon basic huismerk waspoeder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven