Stank lucht vriend

24-09-2020 01:30 177 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een goede vriend die een intense stank om zich heen heeft hangen op de een of andere manier zit het ook in zijn kleding. Nu is het probleem dat als hij bij mij op bezoek is geweest en op de bank of een stoel heeft gezeten die stank in de stof blijft zitten en ik het blijf ruiken. Heb al alles geprobeerd azijn, spray van hg tegen stank. Kan mijn bank en stoelen helaas niet wassen. Het tegen hem zeggen doe ik niet vind ik heel kwetsend over komen. Maar ik zit wel met het probleem was zo blij met mijn bank en zit nu in de stank van een ander. Wil hem liever niet meer thuis ontvangen word er een beetje boos van dat ik dan weer moet boenen en alles en in zijn stank zit terwijl hij er natuurlijk ook niets aan kan doen. Hij zorgt goed voor zich zelf doucht gewoon alleen heeft een zeer onaangename penetrante lucht om zich heen hangen. Bij hem afspreken doe ik nooit vanwege vervoer en buiten zitten altijd heeft ook geen zin. Wil de vriendschap ook niet kwijt maar nu de geur niet meer uit mijn bank gaat ben ik er wel een beetje klaar mee. Wat zouden jullie adviseren kwa schoon maken en afspreken met vriend?
Paardje4paardje schreef:
24-09-2020 02:07
Een hele penetrante zweet lucht onder de oksels. En dan in de kleding een combinatie van natte hond rook oude pannenkoeken...ja zoiets beter kan ik het niet beschrijven. Hij heeft het altijd al gehad ken hem via het sporten al paar jaar dus dacht eerst altijd dat het daar door kwam. Later vaak ook buiten de Sport school afgesproken was hij gedoucht voor het uitgaan parfum op en dan rook ik het er nog doorheen.
Dat komt toch echt door bacteriën: https://nl.wikipedia.org/wiki/Okselgeur
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
RodeRoosOpWitteZijde schreef:
24-09-2020 05:12
Dit dus. En douchen zonder daarna deodorant te gebruiken en schone kleren aan te doen heeft ook niet zoveel zin.

Ik denk in dit geval dat het toch ligt aan slechte persoonlijke verzorging....
Juist. Mijn schoonmoeder heeft ook wel eens een vreemde vieze lucht om zich heen hangen. Waarschijnlijk draagt ze dan haar kleding veel te lang. Ik zeg hier dan gewoon netjes wat van. Sommige mensen snappen niet dat kleding vervangen beter werkt, dan alleen douchen en dan weer diezelfde kleding aan.
Voor iedereen een groene tuin
Ik heb dit ook gehad met iemand in m'n omgeving, bleek later dat die persoon afgesloten was van het water en dus niet kon douchen en kon wassen. Had ik er dus maar wel wat van gezegd, dan had ik misschien eerder kunnen helpen..
We weten allemaal niet waar het door komt.
Bijzonder dat hij het blijkbaar al jaren heeft en dat blijkbaar niemand het ooit gezegd heeft. Familie, vrienden, collega's.
Dan moet jij misschien toch maar de eerste zijn.
Succes!
Trouwens, rookt hij?
anoniem_6409c20e18dd0 wijzigde dit bericht op 24-09-2020 07:07
6.29% gewijzigd
Je zegt net dat het huis waar hij samen woont met nog 2 anderen dezelfe stank heeft,zou het niet zo kunnen zijn dat de stank van het huis in zijn kkeding is gaan zitten?
retrostar schreef:
24-09-2020 06:41
Dat komt toch echt door bacteriën: https://nl.wikipedia.org/wiki/Okselgeur
Dit inderdaad. Ik heb er helaas ook met vlagen last van. Vooral als ik een periode met stress heb, echt een soort ‘angst-zweet’

Het gaat soms al na 1 keer dragen in mijn kleding zitten. Ik moet het dan echt laten weken in azijn en/of dettol om die bacteriën te doden en zodoende de stank eruit te krijgen. Het is lastig, maar ik ben er erg alert op. Als ik twijfel of een kledingstuk reukloos uit de was is gekomen, dan zet ik het strijkijzer er even op. Door de hitte komt de stank naar boven. Bij stank gaat het direct weer terug in de azijn/dettol. En als ik de lucht er na 2 keer niet meer uit krijg gooi ik het kledingstuk weg.

De dokter ziet niet echt aanleiding voor een ziekte oid. Het lijkt bij mij echt door stress te komen. Ik heb ook maanden dat ik geen last heb.

Als jouw vriend zijn stinkende kleding keer op keer draagt en alleen maar op een normale manier wast, dan blijft dat stinken.
Mijn oksels werken niet goed en soms komt ook ineens die geur. Het enige wat bij mij werkt is Dermolin, misschien een tip voor hem. Verder gewoon bespreken.
Ik had een vriendin die dit ook had. Zij ziet er altijd verzorgd uit. Mooie kleding en geen vet haar of rauwrandjes onder haar nagels ofzo. Toen ik een keer een week met haar weg was in dezelfde hotelkamer viel me op dat ze in de hele week maar 2 keer douchte en 3 keer van kleding verwisselde. Ze sprayde ook geen deodorant of zoiets. Ik heb het er met haar over gehad en sindsdien ruikt ze een stuk minder.

Ik heb helaas ook iemand in mijn familie die soms naar rotte eieren ruikt door een medisch probleem. Erg naar voor haar want de geur is echt niet te harden.
RodeRoosOpWitteZijde schreef:
24-09-2020 05:12
Dit dus. En douchen zonder daarna deodorant te gebruiken en schone kleren aan te doen heeft ook niet zoveel zin.

Ik denk in dit geval dat het toch ligt aan slechte persoonlijke verzorging....
Dit dus. Je weet toch helemaal niet HOE hij zich wast onder de douche? Wast hij zijn oksels wel? Doet hij deo op? Hoe vaak wast hij zijn kleren? Welk wasmiddel gebruikt hij? Wasmiddel met een lekkere geur?
Misschien kan je het hem appen als je het moeilijk vindt...
Het kan ook zijn dat hij zelf niet echt stinkt maar dat hij zijn kleding bijna nooit wast. Dan ruikt zijn kleding heel erg. Ik had een collega die zo rook. Heel vies inderdaad.
https://www.ntvg.nl/artikelen/onaangena ... s/volledig

Hyperhidrosis is een vaak voorkomende klacht, die echter slechts zelden tegenover de huisarts als zodanig wordt geuit. Het is een ongemak dat eerst goed onderscheiden moet worden van op andere wijze te behandelen kwalen. Vervolgens dienen de omstandigheden waaronder de hyperhidrosis zich voordoet, de persoonlijke hygiëne, evenals het antideodorant-antitranspiratiemiddelgebruik van de patiënt te worden nagegaan. Plaatselijk kan men solutio antihyperhidroticum FNA toepassen, of 20 aluminiumchloride-hexahydraatoplossing in 99 methylalcohol. Wanneer dit niet helpt, kan men de patiënt verwijzen naar een centrum voor iontoforese of operatieve behandeling .

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
appelientjex schreef:
24-09-2020 07:29
Dit dus. Je weet toch helemaal niet HOE hij zich wast onder de douche? Wast hij zijn oksels wel? Doet hij deo op? Hoe vaak wast hij zijn kleren? Welk wasmiddel gebruikt hij? Wasmiddel met een lekkere geur?
Misschien kan je het hem appen als je het moeilijk vindt...
Inderdaad. Mijn vriend was van huis uit niet gewend om zich met een washandje te wassen. Hij stond onder de douche en deed met z’n blote handen wat sop over z’n lichaam wat er dan gelijk afspoelde. Dode huidcellen en bacteriën blijven dan op je lichaam zitten.

Bij sommige mensen is dat geen probleem, maar anderen gaan dan stinken. Ik schrob m’n oksels soms ook met een scrub en harde borstel. Dat helpt ook heel goed.
rumforviva schreef:
24-09-2020 03:49
Misschien is het een medisch probleem.
Dit dacht ik dus ook.

To. Ik vind dat hij je vriend het gewoon niet vertellen. Als ik het zou zijn dan hoor ik het liever van een vriendin dan dat ze mij niets zou zeggen want dan is het helemaal niet zo'n goede vriendin. En schaamte dingen komt nu eenmaal voor in het leven.
Blijf in jezelf geloven !
O, wat me ook nog te binnen schiet. Het kan ook vetluis in z’n wasmachine zijn. Daar gaat alles heel muf van ruiken. Misschien draait hij alleen 30 graden wasjes. Af en toe een hete kookwas kan dan helpen.

In zo’n geval kun je er een ‘luchtig’ huishoudelijk praatje van maken. Goh Piet, was jij wel eens een kookwas?
Het zou ook kunnen zijn dat hij het juist wel weet. Maar er niks tegen kan doen en allang blij is dat jij er nooit over bent begonnen.
Eames6 schreef:
24-09-2020 07:11
Dit inderdaad. Ik heb er helaas ook met vlagen last van. Vooral als ik een periode met stress heb, echt een soort ‘angst-zweet’

Het gaat soms al na 1 keer dragen in mijn kleding zitten. Ik moet het dan echt laten weken in azijn en/of dettol om die bacteriën te doden en zodoende de stank eruit te krijgen. Het is lastig, maar ik ben er erg alert op. Als ik twijfel of een kledingstuk reukloos uit de was is gekomen, dan zet ik het strijkijzer er even op. Door de hitte komt de stank naar boven. Bij stank gaat het direct weer terug in de azijn/dettol. En als ik de lucht er na 2 keer niet meer uit krijg gooi ik het kledingstuk weg.

De dokter ziet niet echt aanleiding voor een ziekte oid. Het lijkt bij mij echt door stress te komen. Ik heb ook maanden dat ik geen last heb.

Als jouw vriend zijn stinkende kleding keer op keer draagt en alleen maar op een normale manier wast, dan blijft dat stinken.
Wat een werk. Het schijnt dat het geurstoffen zijn die door bacteriën worden geproduceerd en geabsorbeerd worden door de stof. Dus ook al zijn de bacteriën dood dan blijven de geurstoffen in de stof. Dus voorkomen van transpiratie is key. En ik zou verschillende stoffen uittesten.
Weet je, het kan van alles zijn. Maar het begint ermee, dat hij het weet.
En dat doet hij pas als jij het hem vertelt. Dat is even slikken en je neus dichthouden, maar misschien heb je wat aan het idee dat je niet hém veroordeelt, maar zijn stank wil oplossen. Dus niet; jij stinkt. Maar; ‘ik merk dat ik een vieze geur ruik als je in de buurt bent, en die lucht blijft hangen’ Je zegt niet je bent een viezerik - maar je biedt je hulp aan; ‘kan het zijn dat er iets met je wasmachine, -middel, douche, douchegel of deo is waardoor je niet meer fris ruikt’.
Misschien helpt die gedachte; je veroordeelt hem niet, je biedt slechts je hulp aan, om de stap te zetten.

De omgeving zal je dankbaar zijn;)
Eames6 schreef:
24-09-2020 07:44
Inderdaad. Mijn vriend was van huis uit niet gewend om zich met een washandje te wassen. Hij stond onder de douche en deed met z’n blote handen wat sop over z’n lichaam wat er dan gelijk afspoelde. Dode huidcellen en bacteriën blijven dan op je lichaam zitten.

Bij sommige mensen is dat geen probleem, maar anderen gaan dan stinken. Ik schrob m’n oksels soms ook met een scrub en harde borstel. Dat helpt ook heel goed.
Auw! @(
Draai het eens om.

Als jij zo hard zou stinken, dat mensen je niet graag meer uitnodigen, maar je had het zelf niet door..... dan hoor je dat toch ook graag van een goede vriend?

Het is nooit leuk nieuws. Dat maakt niet uit. Soms heb je vervelend nieuws voor anderen. Dat hoort ook bij het leven.
Deze zijn heel goed hoor:

Afbeelding

Je doet vele jaren met een paar als het dezelfde zijn als vroeger bij de Action.

Je hoeft dan niet meer te zwoegen met een washandje.
retrostar wijzigde dit bericht op 24-09-2020 08:17
1.34% gewijzigd
Eames6 schreef:
24-09-2020 07:44

Watje met 76% alcohol na het douchen helpt ook heel goed. Dan goede antitransparant.
Ik heb ooit tegen een stagiaire gezegd dat hij niet lekker rook. Ik vond dat heel moeilijk maar ik hield mezelf voor dat ik het ook heeeeel graag wil weten als ik naar zweet ruik. Het niet weten en dat iedereen je ruikt is echt veel erger!
Dus TO zeg het tegen je vriend.
stinkt zijn wasmachine ?
koop een nieuwe
Mijn ex had dit dus heel erg.. Soort van kippenbouillon/zweet/stilstaand rot water geurtje. Uiteindelijk heeft een 5 jarig neefje er wat van gezegd en het was pijnlijk maar nodig. :mrgreen: Vaker en grondiger douchen was de oplossing.
Áls het hele huis zo ruikt,, zit het Mss idd in zijn kleding. Die geur gaat niet weg dan.
Life is short. Eat dessert first.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven