Te laat komer

21-07-2019 20:39 134 berichten
Hi allemaal,

Ik zit met een issue waar ik me erg aan irriteer. Een vriend van me komt regelmatig te laat. Gaandeweg heb ik hierin de weg gevonden en ik ga voortaan bijv gewoon al weg en zie hem wel verschijnen op de plek waar we naartoe zouden moeten gaan. Maar een tijd geleden was dit ook weer het geval en dan wordt hij boos op mij omdat ik weg ben gegaan. Terwijl hij weet dat ik dit doe en weet hoe irritant ik laatkomers vind. Geen probleem als je te laat komt,maar ik ga dan gewoon al. Ik zie je later wel.

Gister weer hetzelfde geval. We hadden met meerdere afgesproken en hij is weer eens te laat. En te laat door laksheid trouwens niet door dingen waar je niks aan kan doen zoals lekke band ofzo. Hij praatte weer eens niet tegen me toen hij later arriveerde en nog steeds niet. Maar er staan nogal wat uitjes op de planning met onder andere hem. En hij woont vlakbij mij dus vandaar dat we dan samen afspreken.

Nu ben ik er wel een beetje klaar mee dat hij boos op mij is, terwijl hij te laat komt. En dat hij weet hoe vervelend ik het vind en dat ik sowieso weg zal gaan. Is ondertussen niks nieuws meer. Wat moet je hier nou mee aan? Hij mag van mij prima te laat zijn, maar ik ga echt niet zitten wachten. En vind het dus onterecht dat hij dan boos is op mij dat hij zelf te laat is.
Alle reacties Link kopieren
Moestuintje86 schreef:
23-07-2019 11:11
Ja maar ik werd er dus wel op aangesproken door die andere vriendin dat ze geen zin had in dit gedoe en joh wat maakte die paar minuten dan uit.

Ik snap dat ze miss niet kan inzien hoe irritant het voor mij is want zij ziet hem misschien eens per maand En ziet hem vaak op locatie. Maar ik zie m vaker en zit altijd met die irritatie omdat we vaak samen reizen en daardoor klaar ermee. Dus ik word erop aangekeken nu dan toevallig door die ander. En zij vindt het irritant dat ze er nu tussen zit.

Maar goed. Hij heeft de situatie alleen maar verergerd door dingen die hij heeft gezegd omdat hij geen discussie kan voeren en mij vals van dingen beschuldigde en voor van alles en nog wat uitmaakte. Dus zolang hij geen excuses aanbiedt laat ik hem links liggen en is de vriendschap voor mij wel klaar hoe die was. Als hij ergens bij is omdat we met een groepje zijn a la. Dan focus ik me vooral op de rest. En ik heb geen behoefte om daarnaast nog verder contact te hebben met hem.
Als ze er over zeuren, dan kun je gewoon vragen of het uitmaakt dat jullie nu samen komen of niet. Jij in een goed humeur omdat je niet hoeft te wachten, hij in een goed humeur omdat hij op zijn eigen tijd ergens heen kan gaan.
Niet over in discussie gaan. Gewoon niet meer met hem samen ergens naartoe reizen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
chaoticinternetnerd schreef:
23-07-2019 02:02
Klopt! Ligt wel aan het moment hoor. Er zijn momenten geweest waarop ik het haar wel een kwalijk nam. Heb wel eens echt een goeie 25 minuten alleen in een café zitten wachten, kwam ze doodleuk aanlopen. “Hey! Goed dat je er bent maar waarom zo laat?” “Ooh ja gewoon tijd vergeten”
Zulke dingen vind ik dan toch wel een beetje ergerlijk soms want ik zit er wel gewoon stipt 19.00. Maar heb geaccepteerd dat ze er moeite mee heeft. Ben zelf een giga chaoot op andere vlakken (ik vergeet bijvoorbeeld dingen die ik moet meenemen oid) en andersom pikt ze dat van mij ook gelukkig.

'De tijd vergeten' is typisch. Eerst alle tijd en dan op het laatste moment nog moeten hollen. Nog gauw even dit en nog gauw even dat.
Het zit er in geslepen om er losjes over te doen of uit zelfbescherming er geen drama van willen maken, het is zoals het is, maar ze vind het niet leuk. Niet dit type.

Er zijn misschien ook types die het uit slordigheid doen. Dat weet ik niet.
Poezemens84 schreef:
23-07-2019 08:41
Mijn bloeddruk? Dies perfect hoor. Geen zorgen.

Terechte kritiek? Ik lees nergens terechte kritiek. Ik lees alleen meningen dat mensen vinden dat je op tijd moet komen anders ben je geen goede vriend/vriendin. En ik lees een hoop commentaar op hoe ik met tijd om ga. Overigens iets waar niemand van jullie last van heeft, wat betreft mij dan he.

Dus :-)

Nee, zoiets heb ik niet geschreven.
Alle reacties Link kopieren
Poezemens84 schreef:
21-07-2019 23:52
Wauw... dus iemand kan oprecht om je geven, maar timemanagement gewoon niet belangrijk vinden, niet leuk of lastig en floep, einde vriendschap.

Bijzonder.

Ik heb godzijdank mensen om me heen die mij volledig accepteren :-) en ja, daar hoort een flexibele klok bij.
Nee, het is bijzonder dat iemand niet de moeite voor je doet om gewoon op tijd te zijn en je niet te laten wachten
pearle schreef:
23-07-2019 15:10
Nee, het is bijzonder dat iemand niet de moeite voor je doet om gewoon op tijd te zijn en je niet te laten wachten

Er bestaan nou eenmaal mensen die niet met opzet te laat komen. Helaas mag ik geen diagnose noemen.
Ik heb door ADHD ook heel veel moeite met time-management. Ik kan gewoon slecht inschatten hoe lang het duurt ergens te komen. Een navigatie kan me wel vertellen dat ik er 20 minuten over doe, maar omdat ik het belangrijk vind om op tijd te komen, vertrek ik vaak veel eerder, voor het geval dat onderweg wat gebeurt. Op plekken waar ik vaak kom heb ik er nu wel een beetje gevoel bij maar vaak kom ik alsnog te vroeg. Dat vind ik oké en neem het een ander dan ook niet kwalijk als die gewoon op tijd komt en ik 10 minuten heb moeten wachten. Wel vind ik het enorm lullig als iemand dan niet de moeite neemt op tijd te komen. Ik heb ooit zo'n vriendin gehad, en kwam ik bij haar thuis en moest ze nog 10 dingen doen. Standaard. Die vriendschap is gestrand, omdat ze er ook nog altijd heel luchtig om deed ook.

Vertel je me dat je er echt moeite mee hebt en je wilt aan de oplossing werken, vooruit, dan denk ik echt wel mee. Maar standaard te laat komen en er geen zak om geven vind ik gewoon desinteresse en daar pas ik voor in een vriendschap.
Alex_8 schreef:
23-07-2019 16:35
Er bestaan nou eenmaal mensen die niet met opzet te laat komen. Helaas mag ik geen diagnose noemen.
Hebben die ook zo'n nare houding dan?
Want volgens mij is dat het punt van irritatie, niet iemand die af en toe te laat komt, of die wel z'n best doet maar de hersencapaciteit niet heeft, enz.
Alle reacties Link kopieren
Moestuintje86 schreef:
21-07-2019 21:09
Kan heel verschillen hoeveel te laat.
Blijf je expres zo lekker vaag? Wat is het maximale wat hij ooit eens te laat is gekomen?
Judy_Hopps schreef:
23-07-2019 17:29
Blijf je expres zo lekker vaag? Wat is het maximale wat hij ooit eens te laat is gekomen?
Oh nee hoor zeker niet. Verschilt van 10 minuten tot half uur tot uur. Meestal zonder iets te laten weten. Pas als ik ga bellen dan zegt ie dat ie er bijv bijna is maar dan duurde het na bijv de 10 min nog eens een kwartier extra. Dan zegt ie ja nog 2 minuutjes. En dan pas na nog een kwartier. Of op een afspraak waarbij ik helemaal niks meer heb gehoord en bij hem moest aanbellen (want hij nam niet op) waarbij hij na 5 keer keihard stompen en roepen op de deur eindelijk.open deed en reageerde met wat is er? Terwijl we weg zouden gaan. Maarja hij was dronken na het uitgaan en lag pas net te slapen. Dat soort ongein.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven