Tinderdate controleert mij?

06-12-2018 09:37 118 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

ik date nu een tijdje met iemand via tinder. hebben 6 dates ongeveer gehad.
Vanaf de derde date valt mij op dat hij elke dag na werktijd, op tinder qua afstand op 'minder dan een kilometer afstand' van mij staat. Vervolgens blijft dit de hele avond/nacht zo. De volgende ochtend verspringt het weer naar 40 km afstand, om dan na werktijd weer op 'minder dan een kilometer afstand' van mij te staan. Dit af en toe in het weekend ook.
Zelf woont hij pakweg 5 km van mij vandaan, en om op zijn werk te komen hoeft hij niet langs mijn huis. Het rare is dat ik op een dag iets eerder thuis was van werk en ik keek even uit het raam en toen zag ik hem in zijn auto voorbij rijden. Dat vond ik best raar want ik woon niet aan een doorgaande of drukke weg. Dit, tesamen met zijn dat hij dus elke avond op 'minder dan een km afstand'van mij is vind ik apart. Hij heeft overigens geen sport oid waarvoor hij dicht bij mij moet zijn, ook geen supermarkt of kroeg waar hij naartoe kan waardoor dit te verklaren is. Hij is ook 100% zeker weten single. Ik heb hem dit nog niet vertelt maar ik krijg sterk het gevoel dat hij me in de gaten houdt. Het is overigens ook erg leuk samen, maar hij is best onzeker en heeft al 2x een cadeautje meegenomen. Heel lief maar het voelt ook een beetje benauwend.
Leuk zo’n date app die je helemaal paranoia maakt.. O_O
Maar waarom zou hij zijn Tinder openen als hij een straat verderop naar je huis zit te kijken?
Jeeeetje wat een paranoia hier.
Hier kunnen tig verklaringen zijn, maar er is maar 1 oplossing: Vraag het hem. Meer is er niet.
mater_matuta schreef:
07-12-2018 06:48
Maar waarom zou hij zijn Tinder openen als hij een straat verderop naar je huis zit te kijken?
Om te checken of ze online is natuurlijk! ;)
Om te checken of je met anderen date en/of thuis bent?
Het is na jullie 3e date veranderd, dus er is een reden waarom hij dat handmatig verandert.
Hebben jullie savonds nog wel eens contact? Dan een keer zeggen dat je weg bent met een vriendin, terwijl je thuis bent. Misschien komt daar later een opmerking over omdat ie zag dat je auto er gewoon stond?
na je werk een keer de andere kant oprijden en kijken of hij daar ook op 1 km staat?
noppes
Hoe is het inmiddels to?
Een beetje dubbel eerlijk gezegd. We hebben weer een date gehad die zo heerlijk was. Hij is echt ontzettend lief en zegt dat hij vlinders voelt. Ik merk dat ook wel, hij trilt bv als we zoenen en wordt verlegen. Hij knuffelt heel intens en houdt m'n handen vast, streelt mn haar en maakt ontbijtjes op bed. En ik voel ook vlinders. Maaarrrrrr, ik heb het wel met hem besproken, dat ik hem door mijn straat zag rijden en ook over die tinder afstand. Ik had het niet verwacht maar hij gaf eerlijk toe dat hij soms langs mijn huis rijdt, gewoon omdat hij het fijn vindt om bij me in de buurt te zijn en hoopt me nog even te zien. Dat vond ik enerzijds lief, maar ook wel een beetje eng, het is een volwassen kerel. Hij zei ook dat hij een verleden heeft waarin hij bedrogen is en daardoor soms onzeker kan zijn. Dit ben ik van de week ook tegen gekomen. Hij appte mij om 22.00 met iets liefs maar ik lag al te slapen, dus ik zag het pas de volgende dag en appte toen iets terug. Vervolgens hoorde ik 3 dagen niets van hem, dus ik appte hem luchtig over iets. Vervolgens vroeg hij mij of ik nog anderen date omdat ik die ene dag savonds niet meer gereageerd had op zijn app.
Ik vind het erg lastig. Hij is erg lief en leuk, aantrekkelijk. Het klikt heel goed en de sex is heerlijk. Maar hij is dus wel behoorlijk onzeker en jaloers aangelegd.
Hij maakt van zijn probleem het jouwe en probeert dat te verkopen met lieve woordjes en gebaren en het werkt blijkbaar nog ook.

Jij zal hem nooit kunnen geruststellen, want wie zegt dat jij wel echt (alleen)lag te slapen/bij je moeder was/met een vriendin ging stappen...?

Laat hem eerst aan zichzelf werken en kijk dan verder, maar voor nu zou ik zeggen

Afbeelding
En gewoon nog op date gaan. :popcorn:
Zelf zou ik niet doorgaan met daten denk ik. Het is niet jouw taak om zijn issues voor hem op te lossen. Daar kan hij beter professionele hulp voor zoeken want hij gaat deze onzekerheid in een evt volgende relatie met een andere vrouw weer ervaren.
Bovendien heb ik het idee dat hij jou soort van “straft” door 3 dagen niet te reageren en vervolgens nog vragen of je met iemand anders date...
dus denk goed na voor jezelf waar je aan begint.
Die verklaring van door je straat rijden om dicht bij je te zijn geeft mij ook de kriebels.
:popcorn:
.
kapow schreef:
13-12-2018 12:40
Zelf zou ik niet doorgaan met daten denk ik. Het is niet jouw taak om zijn issues voor hem op te lossen. Daar kan hij beter professionele hulp voor zoeken want hij gaat deze onzekerheid in een evt volgende relatie met een andere vrouw weer ervaren.
Bovendien heb ik het idee dat hij jou soort van “straft” door 3 dagen niet te reageren en vervolgens nog vragen of je met iemand anders date...
dus denk goed na voor jezelf waar je aan begint.
Die verklaring van door je straat rijden om dicht bij je te zijn geeft mij ook de kriebels.

Ja en hij schijnt er zich niet eens voor te schamen of zo.

Ik heb in onze date-fase ook weleens een shirt van man 'gepikt' om aan te snuffelen maar dat was geen inbreuk op zijn leven.

Die man ziet het verschil niet tussen verliefd en obsessief/bezitterig gedrag.
O, ik zou het dan niet meteen afkappen. Onzekere mensen mogen ook een relatie hebben. En ik ben ook weleens door iemands straat gereden, moet ik zeggen. Ik vind het juist een enorm pluspunt dat ie het ook gewoon toegeeft, dat had ik destijds dus niet gedurfd denk ik...

Geef het gewoon een kans, zou ik zeggen!
Such fun!1
MarindaH schreef:
13-12-2018 13:12
O, ik zou het dan niet meteen afkappen. Onzekere mensen mogen ook een relatie hebben. En ik ben ook weleens door iemands straat gereden, moet ik zeggen. Ik vind het juist een enorm pluspunt dat ie het ook gewoon toegeeft, dat had ik destijds dus niet gedurfd denk ik...

Geef het gewoon een kans, zou ik zeggen!
Ja. Zo sta ik er ook in. Mede omdat ik hem gewoon echt leuk vind. Het moet niet de spuigaten uit lopen en ik hou het goed in de gaten.
Ik vind het eerlijk gezegd erg lastig om hierover te oordelen.
Ik denk dat jullie even goed met elkaar moeten praten. Als jullie namelijk zouden besluiten om een relatie met elkaar aan te gaan, dan is het natuurlijk niet de bedoeling dat jij jezelf keer op keer tegenover hem moet verantwoorden. Vooral niet als het om zoiets onzinnigs gaat als het niet direct beantwoorden van een appje. Hij moet je blind vertrouwen.
Daraknakat schreef:
06-12-2018 09:59
Daar heb je wel een beetje gelijk in TanteBedelia. Ik controleer eigenlijk of hij me controleert haha.
Nou TO, je hebt er ook wel reden toe. Jou valt wat op, dus dan ga je er op letten.
Stalking is niet voor niets in het Wetboek van Strafrecht opgenomen, m.a.w. het komt regelmatig voor.

Dat hij door jouw straat rijdt (zonder dat hij daar op dat moment iets te zoeken heeft), vind ik ook een beetje creepy.
Vraag me af of je hem zelf je adres gegeven had ? Heb ook zo,n "lief "type gedatet die hetzelfde deed als jouw date.Ook hij gaf het eerlijk toe, mijn adres bleek hij achteraf al zelf achterhaald te hebben nog voor ik het hem zelf gaf o_o .... Nadat ik hem afkapte bleef ie nog jaren door mijn straat rijden in de hoop me nog even te zien .Hele enge stalker waar ik nog járen last van heb gehad . :-(
Hij is een engerd.
Oei dit is heel dubbel. Ik snap dat het nu leuk en gezellig is maar dit zijn mega grote rode vlaggen. Ik zou toch proberen er een eind aan te breien denk ik.
Dat hij je 3 dagen negeerde omdat je om 22u niet meer reageerde omdat je sliep belooft niet veel goeds. Het zit er dik in dat hij je erg gaat controleren en vaak onterecht jaloers en wantrouwend gaat reageren.
Ik vrees voor veel drama, hoop dat ik het mis heb.
Hadewychh schreef:
13-12-2018 16:22
Dat hij je 3 dagen negeerde omdat je om 22u niet meer reageerde omdat je sliep belooft niet veel goeds. Het zit er dik in dat hij je erg gaat controleren en vaak onterecht jaloers en wantrouwend gaat reageren.
Ik wil het niet goedpraten maar ik weet niet zeker of ik 3 dagen niks van hem hoorde daarom. Kan ook zijn dat hij druk was. Maar 1 van de eerste dingen die hij vroeg was iig of ik nog anderen date
Jij kan hem niet veranderen en dit is niet jou probleem. Dus ik zou het afkappen, dit gaat nog veel drama geven in de toekomst.
Geef jouw alarmbellen het voordeel van de twijfel. Dat bespaard ofwel jou of de ander veel drama en ellende.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Hadewychh schreef:
13-12-2018 16:22
+ 1000 hij gaat niet langs je huis om je te zien want dan zou hij aangebeld hebben of hebben geappt. Hij controleert je. Net zoals met dat appen. De gedachte dat je slaapt komt niet in hem op.

Ik zou er mee stoppen want dit is een engerd.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven