Tja, en dat was het dan.... deel 3

04-10-2012 10:05 837 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zullen we hier maar verder gaan met onze verhalen naar aanleiding van de post van allalone.

"Goedenavond,

Hier zit ik dan.... 44 jaar oud, een relatie van 25 jaar waarvan 22 jaar getrouwd achter de rug. Hij hield niet meer voldoende van mij..... Wel van zijn jongere collega waar hij nu is...

God, wat voel ik me alleen en wat een pijn.... En ja, ik weet het, zwaar debiel, maar ik hou nog steeds van hem...

Allalone...".

Helaas komen er nog steeds mensen bij die hier posten dus we verlengen het nog maar een keer.
-
Koekje, hoe is het? Ben je nog woest?

Julus, schrijf je een blog? Zoja, waar is die te lezen?
@julus: je schrijft erg leuk, geen aspiraties om daar meer mee te doen?
-
Meiden, ik heb het druk gehad en lees nu de updates.

Compu, ja ik schrijf blogs, gewoon voor mezelf en voor wie het lezen wil:)

Dit is de link; http://mariejuli.wordpres ... the-pursuit-of-happiness/

Je kunt met de pijltjes naar oudere blogs. Ben benieuwd wat je ervan vind!

Allaone, dank je! Ik schrijf, omdat ik het leuk vind en het werkt therapeutisch. Lekker van me af tikken, zeker in een zware tijd. Maar ook nu, met nieuwe liefde enzo. Ik heb er nooit wat mee gedaan, wellicht ooit nog..

Koekje, godver!! Ik zit me hier een partij boos te maken om wat ik lees! Dat je niet eens kon huilen, zegt genoeg. Je bent vast helemaal murw geslagen, om wat je nu weet...

Heftig hoor. Maar je klinkt sterk! Ik denk dat dit de bekende druppel is, dat alle liefde die er nog zat, helemaal weg is. En maar goed ook, want deze Hond verdient jouw liefde niet. En ook zijn nieuwe neukert zal het deksel op haar neus krijgen, wees blij dat die man uit je leven is. Het gaat gewoon alle perken te buiten, wat hij je heeft aangedaan.

Goed te horen dat je gaat leven, want elke minuut die je met hem bezig bent, is zonde van de tijd.
Hier nog steeds de balen van de zakelijke afhandeling. Moet gedwongen contact hebben met die lamlul en ik word er doodmoe van. Ik vrees dat het nog wel een tijd zal duren voordat ik hem voorgoed uit mijn leven heb.

Hij beweert dat hij ook alles zsm geregeld wil hebben, maar ondertussen gebeurt er weinig. Iedereen in mijn omgeving zegt hetzelfde; hij is niet happy met haar/zijn leven en wil gewoon het huis achter de hand hebben. Kan hij fijn bij haar wegvluchten, al is het maar een dagje. Ik zet er nog steeds op in dat ze het einde van het jaar niet halen, maar goed, ze zijn beide nogal wanhopig en sneu, dus dan doe je hard je best om het te laten slagen. Voor de buitenwereld.

Ondertussen ben ik megahappy met vriendlief, er is geen enkele irritatie of ergernis. We praten over de toekomst, genieten en ik weet weer extra goed hoe fijn het is dat lamlul mij verliet. Vriend en ik willen samen oud worden, en dat heb ik nooit eerder met iemand gewild. Bij ex altijd twijfels gehad, alsof ik het voelde dat het maar voor tijdelijk was. Deze houd ik, en hij wil mij lekker voor zichzelf:).

Ik gun dat jullie ook heel erg, en ik weet zeker dat het gaat gebeuren!
-
Ha Koekje, als ik het zo lees, en dan dus puur afga op wat jij schrijft, dan is jouw ex danig in de war.

Dat koude, kille en afstandelijke naar jou toe, kan ook een copingmechanisme zijn. Hij weet hoe fout hij jou behandeld heeft, en vaak lees je (die van mij deed ook zo..) dan dat die bedriegers alleen nog maar koud doen jegens hun exen wanneer ze een nieuwe slang hebben. Kan niet anders, want het komt te dichtbij, is te confronterend. Maar een keer moet het er toch uit, en krijgen ze een spiegel voorgehouden. En dat gebeurt denk ik eerder als het met de slang ietwat tegenvalt. Wat nu het geval lijkt te zijn. Tegen/over jou met warmte spreken staat gelijk aan toegeven dat het allemaal tegenvalt. Ze willen voor die buitenwereld toch extra bewijzen, dat ze het juiste hebben gedaan. Het is een maskerade, een toneelspel als je het mij vraagt. Negen van de tien keer stranden zulke relaties met slangen. Matter of time. Maar natuurlijk ben jij niet meer beschikbaar, en ik hoop dat je hem dat duidelijk gemaakt hebt. Ik heb alles rigoreus afgekapt, maanden geleden. Dat ik hem en slang nooit weer wilde zien, dat ik blij ben dat zulke mensen uit mijn leven zijn. Sindsdien is het contact bekoeld, er valt bij mij niks te halen. Dus moet hij extra zijn best doen om het bij haar goed te houden, want de deur hier is dicht. En op de camping is het te koud....

Ja, ik had voordat we gingen daten twijfel of ik het moest doen. Kende hem alleen zakelijk, en hoewel wij een enorme klik hadden, moest ik niet denken aan een relatie. Maar gaandeweg bleek het zo gezellig en vertrouwd te voelen, dat ik toch ben blijven afspreken. Het helpt dat vriend hetzelfde heeft meegemaakt en ontzettend invoelend is, maar ook enorm voor mij gaat. Twijfelen is niet mogelijk, zijn intenties zijn oprecht. Hij gaf en geeft mij ruimte, maar is wel duidelijk in wat hij wil. We praten erover, ik praat over ex en hij over de zijne. Zijn angst is dat hij een rebound is, en ik kan geen garanties geven. Maar hij wil het risico nemen, wil met mij een toekomst. Ik wil zover niet kijken, maar voor nu voelt het goed. En dat is wat telt. Mijn intenties zijn oprecht, maar natuurlijk is het soms verwarrend. Ik ben nog boos op ex, maar wil hem niet meer terug. Ik weet wat ik had, en ik weet wat ik nu heb en dat is alles wat ik zocht in een man. Ik gun mezelf dat, en werk aan mijn eigen issues. En krijg daarbij steun van vriend.

Mislukt het, dan heb ik het een kans gegeven. Zo staan wij er allebei in. Want hoe wrang is het, als door het gedrag van ex, ik mijn eigen geluk saboteer? Die invloed heeft hij niet.
Ik denk juist, dat een nieuwe, fijne liefde enorm kan helpen. Je kunt dit een plek geven en tegelijkertijd gelukkig zijn met een ander. Niks mis mee om zo een handje hulp te krijgen in de vorm van liefde. Maar wel altijd eerlijk blijven. Wij weten hoe het is als iemand oneerlijk is en dat moet je dan zelf anders doen.

Het wordt anders als mijn beschadigingen de nieuwe relatie zo in de weg staan, dat we er allebei ongelukkig van worden. Dan gaat het niks worden. Dat is niet aan de orde, ik ben behoorlijk rationeel en vriend ook. We gaan er verstandig mee om, nemen geen grote beslissingen. Want als het goed zit, kun je de tijd nemen.
Hallo allen. Hier weer eens een bricht van mij. Was ook wel weer eens nodig. Ben druk aan het werk. Druk met de kids en druk met de rest buiten mijn ex om. Het lukt me aardig hem hem te negeren, jammer dat hem dat niet lukt. Das dan weer een mispunt. Hij denkt nog heel veel van mij te houden en is in mijn ogen gewoon een dikke sukkel. En ik heb eigenlijk geen eens meer een hekel aan hem. Betekend niet dat ik hem leuk vind, maar meer dat ik er vrede mee heb zoals het gaat nu..

Morgen krijg ik een hypotheekadviseur op bezoek. IK schijn met mijn loontje en een starterslening enz nog wel een aardig bedrag te kunnen krijgen om een leuk klein huisje te kunnen kopen.. Een eng idee, maar eigenlijk ook wel heel spannend en een heerlijke uitdaging. en het is een hele goede tijd om te kopen op dit moment. Maar dat is niet gelijk aan de orde. ik wil eerst eens kijken hoe en wat allemaal. of huren niet voordeliger is enz. Wat denken jullie? Wat zouden jullie doen?
Hé allemaal...

Ik lees zo hier en daar posts van jullie op andere topics en wil heel graag weten hoe het met iedereen gaat dus.... Dit topic maar even omhoog gehaald..

Hóe is het met iedereen????

Hier nog steeds ups en downs. De scherpste kantjes zijn ervanaf. En ik kan ook weer écht genieten van het leven. Meer dan ooit zelfs! Want ik realiseer me nú dat ík verantwoordelijk ben voor mijn leven en dat ík de regie heb. Dat geeft zoveel vrijheid en rust..

Maar......Ik merk dat de moeilijkste momenten de momenten zijn dat ik iets hoor over ex en vriendin (samen kerst vieren met zijn familie... Pfff.. De zussen die een jaar geleden nog riepen hoe fout ze hem vonden handelen).

Want jawel, ze zijn nog steeds samen. Had ik nóóit gedacht. Maar goed, ze hebben beiden alle deuren achter zich dicht geslagen dus ze moeten bijna wel. Maar dát doet pijn. Zij met mijn (en haar) kinderen. Als nieuw gezin.

Ik merk overigens dat mijn kinderen het daar moeilijk hebben (druk, pesterig gedrag van haar kind etc). En dat hij daar weinig oog voor heeft. Mijn dochter zat vanmorgen huilend aan het ontbijt omdat ze denkt dat papa haar zoon liever vindt dan zij...
Als je voor jezelf kiest, krijg je er altijd iets mooiers voor terug..
Ha die soyli.. Ai wat een pijn voel je dan he? Ook mijn kids zitten af en toe bij hun vader. Wanneer het hem uitkomt.. Haast nooit want meneer moet stappen.. Maar dat terzijde, want ook onderneem graag iets met mijn vrienden..

Het blijft moeilijk. Maar ik heb het gevoel te leven en mijzelf weer te worden. De oude ik, grappig gezellig, soms onnozel haha. Dingen die er soms gewoon niet meer waren in het huwelijk.

Kids gaan naar hun pa toe, maar vinden dat niet leuk . Ik praat nog steeds hun pa niet slecht. Maar ik lieg ook niet bij vragen van ze. Mijn oudste vroeg of pa mij lelijke berichten stuurt.. Ik antwoord ja. Hij: das gemeen ma. Dat heb je niet verdient. Diegene waar ik het meest voor vreesde dat het fout zou gaan in zijn o twinkeling enz steunt mij en is een top joch! Mijn dochter is ook een schat. Maar drie jaar jonger en denkt nog in andere golf lengtes.

Ex valt mij flink lastig. Ik ben dagelijks een slet en een hoer en hij is heel boos op mij. Hij is boos omdat ik niets meer wil proberen zegt ie. En omdat ik niets kan enz.. Nee ik kan het niet. Geen vergeving mogelijk, geen verzoening bah.. Politie ingeschakeld. Maar die doen niets.

Ach en het gebeurde geeft al niet eens meer.. Ik bouw mijn leven weer op. En i like IT! Op zijn rotkletspraatjes na dan. Meestal lukt het om het op de negeerstand te zetten en soms is het zo gemeen dat ik een traantje wegpink. Zijn leven staat in het teken van het hopen dat alles weer goed komt. Ik ben eerlijk tegen hem. Houd hem niet aan het lijntje en hij weet dat ik noooooit
Meer wat met hem wil. Klaar.

Sorry mobielbezig en toen stuurde hij de tekst al door. Haha

Maar nu rijst mijn grote vraag. Ik kan met mijn loon en starterslening een heel mooie woning kopen van 1998.. Mooie gezinswoning. Maar ga ik nu kopen of huren. Ik weet het niet. Ik ben geneigt tot kopen. Mij en de kids een stabiele basis geven. Maar een onderhoud en al aan woningen.. Enz. Ik vind het een moeilijke en spannende stap.

Financieelzit ik met kopen wat gunstiger dan huren. En ik wil mij settelen in dit dorp..

Ik weet het gewoon niet meer. Heeeelp!! Haha
Meiden, ik lees dit nu en ik kom even updaten.

Soyli, maak je niet te druk dat het niet zo snel slijt als dat je hoopt of wil. Het is een proces en hangt ook nog af van factoren. Natuurlijk is het in jouw geval extra lastig omdat hij een nieuw gezin heeft en dat je af en toe berichten uit die hoek hoort. Ik vind het zo fijn dat ik nooit meer iets hoor over zijn nieuwe leven en vriendin, geen enkel idee hoe de vlag erbij hangt. Beter ook, want hij is uit mijn leven dus hoef ik ook niks van hem te weten. Andersom krijgt hij ook niks over mij te horen. Dat is alleen maar voer, en je komt dan ook niet verder.

Problemo...meen je niet! Is hij nu nog steeds bezig om jou terug te krijgen? WAHAHAHAHAHAHA!

Die man heeft een plaat voor zijn kop, echt. Die mist toch gewoon alle zelfinzicht in karakter en handelen??

Mijn ex laat mij met rust, eigenlijk sinds ik heb uitgesproken dat ik nooit hem nog wil zien of horen. Dat respecteert hij.

Ook zal hij die behoefte niet hebben, of is hij bang dat slang boos wordt. Boeiend.

Mijn nieuwe leven bevalt meer dan prima. Het ziet er allemaal heel anders uit dan verwacht, mooier dan ik had gedacht. Sinds ex weg is,heb ik alleen maar geluk. Toeval?

Ik was al lange tijd niet meer mezelf, de rek en de fut was er bij mij uit. Nu weer zin in leuke dingen, ik geef dit weekend een feestje omdat ik jarig ben en dat heb ik jaren niet meer gedaan! Ex zoog die energie uit me, is mij duidelijk. Vriend geeft mij die energie, ik leef! En dus constateer ik dat het echt goed is zoals het is gegaan. Anders zat ik nu nog vast in die relatie en was ik nog niet wakker geworden!
Problemo, leuk maar ook eng! Tja, in deze huidige tijd zou ik huiverig zijn om te kopen. Je weet niet wat het kabinet nog gaat beslissen, maar feit is er dat de HRA wordt afgebouwd. Kun je dat dragen?

Met huren ben je flexibeler, dat ook nog. Verkopen is in de komende jaren heel erg lastig..

Stel, dat jij iemand tegenkomt. Je wil een toekomst, en zou je huis willen verkopen. Dat lukt dan niet en dat zit je ermee. Met huren zeg je op en klaar ben je.

Ik ben nu tegen kopen, voor mezelf. Je zit dan toch vast, misschien is het juist slim om nu even niks te doen waaraan je vastzit? Omdat alles weer openstaat.
Tja je noemt op waar ik tegenaan loop. Kopen zit ik aan vast. Ach het duurt me te lang. Ik wil m'n eigen plekkie met m'n kids. Behangen inrichten en verder leven. En uiteindelijk na allemaal wikken en wegen wil ik graag huren . Ook kopen, maar ik denk om de verkeerde reden. Snel een plek hebben.. Nou ja word vervolgt...
Ben benieuwd hoe het gaat lopen Problemo!

Kreeg vandaag een berichtje van ex-schoonmoeder met wie ik altijd een goede band had. Vond ik lief, en hebben nog met elkaar gebeld. Niet over ex gehad, wij allebei niet. Maar ze gaf wel te kennen dat hij niet met de kerst naar haar toekwam.

Normaliter gingen wij elk jaar daarheen, samen. Dit jaar slaan ze over. Apart.

Wel zei ze nog hoe blij ze was dat het voor iedereen zo goed gaat, dus neem aan dat hij nog happy is met zijn loeder.
quote:Julus schreef op 21 november 2012 @ 14:51:....happy is met zijn loeder.
Moest er even om lachen Julus
haha. Die van mij heeft geen loeder meer. En mocht hij haar nog hebben moeten ze met de bus naar elkaar toe. Want beide hebben geen rijbewijs. Haha karma.. Hij moet een alcohol slot op auto en daar ben ik blij mee. Rijd ie met kids ook niet niemet drank op. Ook zo'n geval van karma.

En ik.. Ik ben gister gezoend door m'n goede vriend. Heel spontaan en beide heel verbaasd erover.. Lekker dat wel. Maar ook vreemd..

deze goede vriend van mij woont een paar boederijen verder dan ex haha.

Word vervolgt deze
Lily, ik noemde haar altijd de slang, maar loeder dekt ook de lading

Problemo, oh oh, dus er zijn donkere wolken aan de horizon..ai.

Vandaar dat hij bij jou een wit voetje probeert te halen, hij is weer alleen. Zielig hoor, ik heb bijna medelijden met hem.

Ben benieuwd wie van de exen van ons hier, nog happy is met hun loeder.

Oh en je hebt dus met hem gezoend....spannend!! Ja het is even wennen natuurlijk, maar wat denk je, wordt het het begin van iets moois?? Laat ex het maar niet horen, dan wordt ie helemaal gek.
Problemo, als je een huis koopt en je bent nog niet officieel gescheiden, kan je ex 'to be' , aanspraak maken op de helft. Verder lees ik alleen mee, en heb echt met jullie te doen . Sterkte allemaal 😚
Kitty. Mijn ex kan nergens aanspraak op maken. Geen eventueel huis. Geen pensioen niets. Maar ik heb besloten dat ik voorlopig niet ga kopen. Ik durf het gewoon niet aan.

Verder kreeg ik vandaag van notaris het echtscheiding convenant binnen. Ziet er goed uit. Hoop dat het nu allemaal snel gaat verlopen.
Het is al weer een tijdje geleden dat ik iets gepost heb. Ondertussen wel diverse topics blijven lezen en daar veel steun en troost uitgehaald.

Hier gaat het uit elkaar rafelen van de relatie heel langzaam maar gestaag door. Iedere stap duurt eeuwen... Lastige dingen blijft hij vooruit schuiven en ik wil soms gewoon niet het voortouw moeten nemen. Ik wil deze situatie namelijk helemaal niet. Dit weekend gaan we de laatste stap nemen: het ons kindje het vertellen en dat is het dan...

Ruzie maken we niet, maar praten kunnen we ook niet. En dat frustreert. Er is dus veel onderhuidse irritatie. En ik hoop zo dat dit ooit uitgesproken wordt zodat we weer normaal met elkaar kunnen omgaan. Ik blijf therapie of mediation voorstellen. Niet zozeer om bij elkaar te blijven, maar wel om dingen uit te spreken. Maar daar wil hij niet aan.

Ondertussen verdwijnt zijn roze wolk langzaam en zijn de eerste irritatie zichtbaar. En ik mag hopen dat er nog HEEL VEEL mogen volgen.

Zelf schommel ik enorm tussen emoties. Geniet enorm van kindje en eigen vrijheid, maar ben ook boos en ontzettend verdrietig... Saai en vlak is het in ieder geval niet.

Heel veel sterkte voor iedereen!
Problemo, eindelijk gezoend!

Vind het heel vertederend dat jullie zo rustig aan doen...., heb je de kriebels?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven