Twijfels over leeftijdsverschil
vrijdag 16 februari 2018 om 11:02
Hallo,
Sinds een tijdje ben ik gescheiden. Ik heb 3 kinderen waarvan alleen de jongste nog thuis woont. We hebben het goed met zen tweetjes en ik heb heel goed contact met de twee oudsten ook. Mijn kids zijn mijn alles!
Sinds kort heb ik een ontzettende lieve man ontmoet. Lief en zorgzaam. We zijn best dol op elkaar. Ik heb echter besloten nooit meer samen te wonen, dus het zal een lat-relatie worden. Hoewel we het gezellig en leuk hebben samen is er toch een ding waar ik mee zit. Het leeftijdsverschil... Hij is 15 jaar ouder dan mij. Ik ben 43. Hij 58. Ik vind dat toch wel een dingetje. Vooral als ik verder kijk in de toekomst. Ik heb onze relatie ook nog met niemand gedeeld. Daar vind ik het ook nog iets te vroeg voor. Ik wil eerst zeker zijn van mijn zaak. Ik denk dat ik stiekem ook wel een beetje "bang" ben voor de reacties die ik ga krijgen van mijn omgeving. "Wat moet je met zo'n oude man?" Heeft iemand hier ervaring mee? Is 15 jaar heel schokkend of vinden jullie dat meevallen? Wie helpt mij van mijn twijfels af? Of stel ik me nu ontzettend aan?
Liefs,
Indra
Sinds een tijdje ben ik gescheiden. Ik heb 3 kinderen waarvan alleen de jongste nog thuis woont. We hebben het goed met zen tweetjes en ik heb heel goed contact met de twee oudsten ook. Mijn kids zijn mijn alles!
Sinds kort heb ik een ontzettende lieve man ontmoet. Lief en zorgzaam. We zijn best dol op elkaar. Ik heb echter besloten nooit meer samen te wonen, dus het zal een lat-relatie worden. Hoewel we het gezellig en leuk hebben samen is er toch een ding waar ik mee zit. Het leeftijdsverschil... Hij is 15 jaar ouder dan mij. Ik ben 43. Hij 58. Ik vind dat toch wel een dingetje. Vooral als ik verder kijk in de toekomst. Ik heb onze relatie ook nog met niemand gedeeld. Daar vind ik het ook nog iets te vroeg voor. Ik wil eerst zeker zijn van mijn zaak. Ik denk dat ik stiekem ook wel een beetje "bang" ben voor de reacties die ik ga krijgen van mijn omgeving. "Wat moet je met zo'n oude man?" Heeft iemand hier ervaring mee? Is 15 jaar heel schokkend of vinden jullie dat meevallen? Wie helpt mij van mijn twijfels af? Of stel ik me nu ontzettend aan?
Liefs,
Indra
vrijdag 16 februari 2018 om 11:54
Dat jij niet deelt en je twijfels hebt, zegt meer dan het leeftijdsverschil.
Hier 11 jaar verschil en wij merken het niet. Al begrijp ik dat mijn man een kat in de zak heeft, want als hij over 40 jaar eindelijk met pensioen ben, ga ik dood lees ik net. Dat is dan wel zonde van die 40 jaar dat we het fijn hebben...
Hier 11 jaar verschil en wij merken het niet. Al begrijp ik dat mijn man een kat in de zak heeft, want als hij over 40 jaar eindelijk met pensioen ben, ga ik dood lees ik net. Dat is dan wel zonde van die 40 jaar dat we het fijn hebben...
vrijdag 16 februari 2018 om 12:15
jij bent zelf denk ik nog geen 30 ofwel? Ik ben 40, man is 46 en wij hebben veel vrienden van (ruim) 50 +, dat zijn echt geen oude lullen hoor, zitten zelfs zeer aantrekkelijk types tussen
vrijdag 16 februari 2018 om 12:19
haha, helemaal mee eens!snoopylynn schreef: ↑16-02-2018 12:18Een vent van 40 die zich als een ouwe lul gedraagt is vele malen erger.
vrijdag 16 februari 2018 om 12:31
15 jaar leeftijdsverschil zou voor mij persoonlijk een dealbreaker zijn.
Mensen gaan rond de 75-80 jaar toch vaak in gezondheid en vitaliteit achteruit. Je bent dan zelf 60+ en heb je dan zin daarin?
En natuurlijk is het zo dat er koppels zijn waarbij zo'n leeftijdsverschil prima werkt...
En natuurlijk kan je ook op een jongere leeftijd iets gaan mankeren...
En natuurlijk zijn er ook 80-jarigen die nog heel vitaal zijn...
Maar over het algemeen zijn dat toch de uitzonderingen die de regel bevestigen.
En gezien je twijfels en het geheim houden van de relatie, klink je niet alsof je halsoverkop-allesoverweldigend-verliefd geworden bent op deze man.
Mensen gaan rond de 75-80 jaar toch vaak in gezondheid en vitaliteit achteruit. Je bent dan zelf 60+ en heb je dan zin daarin?
En natuurlijk is het zo dat er koppels zijn waarbij zo'n leeftijdsverschil prima werkt...
En natuurlijk kan je ook op een jongere leeftijd iets gaan mankeren...
En natuurlijk zijn er ook 80-jarigen die nog heel vitaal zijn...
Maar over het algemeen zijn dat toch de uitzonderingen die de regel bevestigen.
En gezien je twijfels en het geheim houden van de relatie, klink je niet alsof je halsoverkop-allesoverweldigend-verliefd geworden bent op deze man.
vrijdag 16 februari 2018 om 13:02
Chocolotje schreef: ↑16-02-2018 12:44Zolang hij nog niet ruikt als je opa, is er niets aan de hand.
Wow!!!
Wat klinkt dit voorbedacht en liefdeloos
Ik hoop zo toch nooit tegen geliefden aan te kijken
Nee hoor, ik heb geen zin om voor je te zorgen als je oud bent.
Nou zal dat zorgen in mijn geval wel andersom zijn want ik ben een stuk ouder dan mijn partner.
En dan kijk ik eens naar mijn ouders
Die zijn nu beide 70, en die hebben echt geen extra zorg nodig hoor
Dat zij nog gewoon mensen die zelf hun eten kunnen maken, kunnen sporten, hun eigen kont kunnen afvegen.
summerdance wijzigde dit bericht op 16-02-2018 13:03
0.25% gewijzigd
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Tja, oud worden kan natuurlijk niet meer tegenwoordig....
Zelf zijn alle vivadames hier strak, hip en happening en uiteraard onder de 30 want anders wordt het tijd om je luiers en hoorapparaat te bestellen.
Kul! Van een leuke vent moet je gewoon genieten in het nu, je leeft tenslotte nu en niet later. Enjoy
Een dag zonder liefde is een dag niet geleefd
Zelf zijn alle vivadames hier strak, hip en happening en uiteraard onder de 30 want anders wordt het tijd om je luiers en hoorapparaat te bestellen.
Kul! Van een leuke vent moet je gewoon genieten in het nu, je leeft tenslotte nu en niet later. Enjoy
Een dag zonder liefde is een dag niet geleefd
Ja en?
vrijdag 16 februari 2018 om 13:05
Leeftijd zegt toch niks. Ik was afgelopen week zo ziek als een hond. Kotsen, diarree en alle smerigs kwam voorbij en ik ben nog geen 40Summerdance schreef: ↑16-02-2018 13:02Wow!!!
Nou zal dat zorgen in mijn geval wel andersom zijn want ik ben een stuk ouder dan mijn partner.
Die zijn nu bij de 70, en die hebben echt geen extra zorg nodig hoor
Dat zij nog gewoon mensen die zelf hun eten kunnen maken, kunnen sporten, hun eigen kont kunnen afvegen.
Ja en?
vrijdag 16 februari 2018 om 13:05
Mijn moeder tegen de 80 komt voorrijden in de auto als ik oppas nodig heb. Mijn schoonouders van 60 zijn nu al hoogbejaard.Summerdance schreef: ↑16-02-2018 13:02Wow!!!
vrijdag 16 februari 2018 om 13:10
Preciessnoopylynn schreef: ↑16-02-2018 12:18Een vent van 40 die zich als een ouwe lul gedraagt is vele malen erger.
vrijdag 16 februari 2018 om 13:23
vrijdag 16 februari 2018 om 13:26
Veel mensen in die leeftijd kampen toch al met gezondheidsproblemen of sterven in die periode.Vlinder1963 schreef: ↑16-02-2018 13:09Ik zit met stomme verbazing de oordelen over een 70er te lezen, leven die onder een steen of zo? Wat een hoop domme vooroordelen.
vrijdag 16 februari 2018 om 13:28
vrijdag 16 februari 2018 om 13:30
De levensverwachting bij geboorte blijft toenemen. Mannen worden gemiddeld 79,9 en vrouwen 83,3 jaar (CBS).redbulletje schreef: ↑16-02-2018 13:26Veel mensen in die leeftijd kampen toch al met gezondheidsproblemen of sterven in die periode.
vrijdag 16 februari 2018 om 13:30
die van mij zijn net in de 70, en de wagens beginnen te kraken hoor.Summerdance schreef: ↑16-02-2018 13:02
Trek een keukenkastje open en je vindt een rits pillen per persoon
Bieden al wat ouderdomskwaaltjes
Wat rottigheden als prostaatkanker
echt hoor, na je 70e wordt het wel snel minder
vrijdag 16 februari 2018 om 13:31
Eigenlijk zou ik het van zijn financieen af laten hangen. Als hij met pensioen kan en jouw maatschappelijke participatie af kan kopen zodat je dan samen lekker kan gaan reizen etc, dan zou ik er voor gaan. Als hij ondanks pensioen toch alleen moet gaan genieten omdat jij nog jaren lang moet zwoegen, dan zou ik hem zijn vrijheid gunnen.