Twijfels over leeftijdsverschil

16-02-2018 11:02 127 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Sinds een tijdje ben ik gescheiden. Ik heb 3 kinderen waarvan alleen de jongste nog thuis woont. We hebben het goed met zen tweetjes en ik heb heel goed contact met de twee oudsten ook. Mijn kids zijn mijn alles!
Sinds kort heb ik een ontzettende lieve man ontmoet. Lief en zorgzaam. We zijn best dol op elkaar. Ik heb echter besloten nooit meer samen te wonen, dus het zal een lat-relatie worden. Hoewel we het gezellig en leuk hebben samen is er toch een ding waar ik mee zit. Het leeftijdsverschil... Hij is 15 jaar ouder dan mij. Ik ben 43. Hij 58. Ik vind dat toch wel een dingetje. Vooral als ik verder kijk in de toekomst. Ik heb onze relatie ook nog met niemand gedeeld. Daar vind ik het ook nog iets te vroeg voor. Ik wil eerst zeker zijn van mijn zaak. Ik denk dat ik stiekem ook wel een beetje "bang" ben voor de reacties die ik ga krijgen van mijn omgeving. "Wat moet je met zo'n oude man?" Heeft iemand hier ervaring mee? Is 15 jaar heel schokkend of vinden jullie dat meevallen? Wie helpt mij van mijn twijfels af? Of stel ik me nu ontzettend aan? 🙈

Liefs,
Indra
ik zei (in begin van dit draadje), dat ik voor het nu zou gaan. Zolang het leuk is, is het leuk.
Maar bedenk me nu eigenlijk wel, dat dat wat oneerlijk is. Als TO al twijfelt. Dan kan deze man beter nu opzoek gaan naar iemand van zijn leeftijd om samen gelijk oud(er) te worden. Straks wordt hij gedumpd op zijn 70, das rottig.
TO je leeft nu. Als het nu goed zit, waarom niet ? Je weet toch niet wat de toekomst brengt.
Gun hem een leukere vriendin die niet de hele tijd bezig is met leeftijd en wat anderen er van zullen denken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
SallySpectra schreef:
16-02-2018 13:50
Nee want die wil nog kinderen en dat kan dan niet meer bij jou.
Nog afgezien van het feit dat zo’n jonge gozer geen zin heeft om je incontinentieslips te halen of geconfronteerd te worden met je spataderen, opvliegers en vaginale droogheid.
Onzin die van mij moet niet aan kinderen denken, en ik draag geen incontinentie slip geen last van spataderen en opvliegers ik ben jou niet.
Vlinder1963 schreef:
16-02-2018 14:29
Onzin die van mij moet niet aan kinderen denken, en ik draag geen incontinentie slip geen last van spataderen en opvliegers ik ben jou niet.
Was ook niet serieus bedoeld, lieverd. Rustig maar aan.
Lucifermiauww schreef:
16-02-2018 13:35
Met de toename van het aantal ouderen stijgt de zorgvraag. Van de mensen van 65 jaar en ouder heeft 70 procent een chronische ziekte. Van de mensen van 75 jaar en ouder heeft de helft meer dan één chronische ziekte. Van de mensen van 75 jaar en ouder met een chronische ziekte, heeft 63 procent twee of meer chronische ziekten (multimorbiditeit) en 32 procent drie of meer. (CBS2017)

Precies.
Maar goed TO's liefde is nog geen eens 60 natuurlijk.

Maar eerlijk gezegd zou ik er geen zin in hebben. Maar ik ben een botte hork. Dat weet ik. ;)
Ik heb al jaren een chronische ziekte en daarboven op erfelijk belast shit man dat betekend eigenlijk dat ik nooit een relatie had mogen hebben.
viva-amber schreef:
16-02-2018 14:20
Gun hem een leukere vriendin die niet de hele tijd bezig is met leeftijd en wat anderen er van zullen denken.
Ik snap TO heel goed. Best goed dat ze er over nadenkt.
Vlinder1963 schreef:
16-02-2018 14:29
:proud:

De onvoorwaardelijke liefde is alom vertegenwoordigd in dit topic.
Waarom mag TO geen voorbehoud hebben ?
Nou, ik bedoelde noet eens zozeer to.
Joostisandersgeaard2 schreef:
16-02-2018 14:39
:proud:

De onvoorwaardelijke liefde is alom vertegenwoordigd in dit topic.
ik houd gruwelijk veel van mijn man. Maar daarom houd ik nog wel een nuchtere kijk op de liefde.
Want als de vlinders wegtrekken, is het ook vooral heel handig om iemand te hebben, waar je lekker lang, samen oud mee kan worden.
tarataz schreef:
16-02-2018 13:52
Dit verhaal gaat over waarschijnlijkheid. Het is te verwachten dat ... enz. Gebaseerd op algemene gegevens en statistieken die we hebben over de leeftijd en levensfase van mensen.

Iemand die op zijn 40ste een zeer ernstige aandoening krijgt is een uitzondering en daarom is het niet zo zinvol dat op te voeren in dit verhaal. Mensen die op hun 70ste nog zo fit zijn als ware ze 40 zijn ook een redelijke uitzondering.

Dezelfde argumenten had je vroeger over roken. Van roken ga je dood ( statistiek) ja maar mijn opa is 105 geworden en die rookte 2 pakjes per dag ! (uitzondering)
Dat zeg je wel maar ik zie ook veel jongere mensen wegvallen en dan is leeftijd maar weer relatief.
snoopylynn schreef:
16-02-2018 12:18
Een vent van 40 die zich als een ouwe lul gedraagt is vele malen erger.
+ 1
miekemv schreef:
16-02-2018 11:26
Dat weet je dus niet en nooit. Als je al bedenkt dat 1 op de 4 mensen kanker krijgt kan jij ook net die 1 zijn.
Kansen weet je natuurlijk wel
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
De ene 58-jarige is de andere niet.

Ga dus vooral ontdekken hoe hij in 't leven staat en of hij zich gedraagt als een frisse 50'er of als een half-bejaarde 70'er.
miekemv schreef:
16-02-2018 15:26
Dat zeg je wel maar ik zie ook veel jongere mensen wegvallen en dan is leeftijd maar weer relatief.
Statistiek en risico’s inschatten blijkt voor de meeste mensen erg moeilijk. Jij illustreert dat best mooi
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Ik scheel ook 15 jaar met mijn man. De chemie bepaalde dat ik verliefd op hem werd. En dan voel ik me toch gelukkiger mét hem, dan zonder hem. Dan is de keuze zo gemaakt he.

Het hangt er gewoon van af hoeveel je om deze man geeft. Als je er gek genoeg op bent, zijn die 15 jaar geen probleem.
Koffielepel schreef:
16-02-2018 11:09
Als jij 65 bent en kunt genieten van je pensioen dan is hij 80. Moet er niet aan denken.
Mijn oom en tante schelen 14 jaar en waren beiden gezond toen ze trouwden.
Oom is nu 90 en zorgt samen met de poetshulp ( alleen schoonmaak huis) voor zijn veel jongere vrouw die deels verlamd is en artrose heeft.

Het is vast vaker andersom maar niet altijd.

Als jj van hem houdt en het is wederzijds: geniet!
Ik vind het te oud, de eerste 5 jaar zullen ongetwijfeld goed te doen zijn maar ik zie mannen geregeld in een sneltempo verouderen eens ze de 65 naderen. Je kan natuurlijk gewoon zien wat het zegt als je verliefd bent.
Koffielepel schreef:
16-02-2018 11:09
Als jij 65 bent en kunt genieten van je pensioen dan is hij 80. Moet er niet aan denken.
Wanneer je zo denkt moet er ook niet aan beginnen om met een ouder iemand te daten. TO is wel aan begonnen dus de leeftijd was op dat moment geen dealbreaker. Beetje lullig om deze eis te hebben en iemand na maanden daten daar op af te wijzen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Hadewychh schreef:
16-02-2018 11:33
Als jij 50 bent en nog in de fleur van je leven heb je een gepensioneerde vent van 65.
.
Goh, mag hij nog met 65 met pensioen? ;)

TO, je hebt al drie volwassen kinderen, waar leeftijdsgenoten nog kinderen in de luiers hebben. Leeftijd zegt niet altijd wat, levensfase vaak veel meer.

(En ik ben eerlijk gezegd een beetje in shock dat je zo jong al drie kinderen had o_o )
Hier ook een oudere partner en vooralsnog zitten we in de leeftijd waarin de genoemde zorgen nog niet spelen. Denk ik wel eens aan de toekomst? Natuurlijk! Maar dan bedenk ik me ook dat ik heel gek ben op deze man en heel veel voor hem overheb. We weten nog niet wat op ons pad komt maar we zijn het leven samen aangegaan. Dan gaan we dat samen doen. Hij net zozeer voor mij als ik voor hem!

Maar goed, TO, je zit nog in de beginfase. Het hoeft niet 'voor eeuwig' te zijn. Geniet van deze man en kijk waar het schip strand! Wie weet is hij de perfecte man voor je, maar misschien ook niet. Maar dat weet je niet als je hem nu al aan de kant schuift.
Lillybit schreef:
16-02-2018 11:12
Natuurlijk kan dat wel, zolang je er plezier aan beleeft is het toch prima?
Dit.
Je hoeft niet gelijk te trouwen.
Vlinder1963 schreef:
16-02-2018 14:32
Ik heb al jaren een chronische ziekte en daarboven op erfelijk belast shit man dat betekend eigenlijk dat ik nooit een relatie had mogen hebben.
Moeilijk he begrijpend lezen. :-D
Joostisandersgeaard2 schreef:
16-02-2018 14:46
Nou, ik bedoelde noet eens zozeer to.
Die hoeven ook geen advies mbt of ze een relatie willen met een oudere man of vrouw.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven