Twijfels over leeftijdsverschil
vrijdag 16 februari 2018 om 11:02
Hallo,
Sinds een tijdje ben ik gescheiden. Ik heb 3 kinderen waarvan alleen de jongste nog thuis woont. We hebben het goed met zen tweetjes en ik heb heel goed contact met de twee oudsten ook. Mijn kids zijn mijn alles!
Sinds kort heb ik een ontzettende lieve man ontmoet. Lief en zorgzaam. We zijn best dol op elkaar. Ik heb echter besloten nooit meer samen te wonen, dus het zal een lat-relatie worden. Hoewel we het gezellig en leuk hebben samen is er toch een ding waar ik mee zit. Het leeftijdsverschil... Hij is 15 jaar ouder dan mij. Ik ben 43. Hij 58. Ik vind dat toch wel een dingetje. Vooral als ik verder kijk in de toekomst. Ik heb onze relatie ook nog met niemand gedeeld. Daar vind ik het ook nog iets te vroeg voor. Ik wil eerst zeker zijn van mijn zaak. Ik denk dat ik stiekem ook wel een beetje "bang" ben voor de reacties die ik ga krijgen van mijn omgeving. "Wat moet je met zo'n oude man?" Heeft iemand hier ervaring mee? Is 15 jaar heel schokkend of vinden jullie dat meevallen? Wie helpt mij van mijn twijfels af? Of stel ik me nu ontzettend aan?
Liefs,
Indra
Sinds een tijdje ben ik gescheiden. Ik heb 3 kinderen waarvan alleen de jongste nog thuis woont. We hebben het goed met zen tweetjes en ik heb heel goed contact met de twee oudsten ook. Mijn kids zijn mijn alles!
Sinds kort heb ik een ontzettende lieve man ontmoet. Lief en zorgzaam. We zijn best dol op elkaar. Ik heb echter besloten nooit meer samen te wonen, dus het zal een lat-relatie worden. Hoewel we het gezellig en leuk hebben samen is er toch een ding waar ik mee zit. Het leeftijdsverschil... Hij is 15 jaar ouder dan mij. Ik ben 43. Hij 58. Ik vind dat toch wel een dingetje. Vooral als ik verder kijk in de toekomst. Ik heb onze relatie ook nog met niemand gedeeld. Daar vind ik het ook nog iets te vroeg voor. Ik wil eerst zeker zijn van mijn zaak. Ik denk dat ik stiekem ook wel een beetje "bang" ben voor de reacties die ik ga krijgen van mijn omgeving. "Wat moet je met zo'n oude man?" Heeft iemand hier ervaring mee? Is 15 jaar heel schokkend of vinden jullie dat meevallen? Wie helpt mij van mijn twijfels af? Of stel ik me nu ontzettend aan?
Liefs,
Indra
vrijdag 16 februari 2018 om 19:58
Voor jou blijkbaar wel, ik liet je zien dat je ook heel jong al chronisch ziek kan zijn, dat leeftijd daar niks mee te maken hoeft te hebben.
vrijdag 16 februari 2018 om 20:12
Dat zegt toch niks over percentages en leeftijden waarop die percentages met aandoeningen heel heel veel groter is. Daar ging mijn post over.Vlinder1963 schreef: ↑16-02-2018 19:58Voor jou blijkbaar wel, ik liet je zien dat je ook heel jong al chronisch ziek kan zijn, dat leeftijd daar niks mee te maken hoeft te hebben.
Zelf ben ik ook ziek. En geen 70. Dus wat is nu je punt mbt tot mijn post precies? Niks toch?
vrijdag 16 februari 2018 om 20:15
Vind je? Ik vind het omgekeerd veel erger. Vooral als ze niet meer in vrouwen van hun eigen leeftijd geinteresseerd zijn, wat je vaak ziet (van die mental theo types op techno feestjes). Hoe sportiever hoe viezer en afstotelijker ik ze vind.snoopylynn schreef: ↑16-02-2018 12:18Een vent van 40 die zich als een ouwe lul gedraagt is vele malen erger.
Maar als hij goed in de slappe was zit en veel tijd voor je heeft kan ik me voorstellen dat je best nog een paar leuke jaren samen kunt hebben. Je hoeft toch niet meer een nieuw gezin te beginnen.
vrijdag 16 februari 2018 om 22:10
Welk dingetje? Geef eens meer uitleg .
Ik ben net 54 en man bijna 67. We schelen dus bijna hetzelfde in leeftijd als jouw vriendin en haar man.
Ik wacht op jouw uitleg over 'dingetje'....
zaterdag 17 februari 2018 om 09:41
Als hij straks met pensioen mag en je woont samen, word hij flink gekort op zijn pensioen totdat ook jij de pensioengerechtigde leeftijd hebt bereikt.
Maar aangezien to alleen wil lat-en weet ik niet of dat van toepassing is.
Ik zie wel mensen om mij heen die op een bepaalde leeftijd te ver uit eljaar groeien.
Want als 50 jarige een relatie met een vitale 65 jarige is best nog te doen.
Maar als jijzelf dan een vitale 60 jarige bent en hij een 75 jarige....
Je snapt hem.
To: voor nu zou ik zeggen: geniet ervan. Gewoon voor gaan
Maar aangezien to alleen wil lat-en weet ik niet of dat van toepassing is.
Ik zie wel mensen om mij heen die op een bepaalde leeftijd te ver uit eljaar groeien.
Want als 50 jarige een relatie met een vitale 65 jarige is best nog te doen.
Maar als jijzelf dan een vitale 60 jarige bent en hij een 75 jarige....
Je snapt hem.
To: voor nu zou ik zeggen: geniet ervan. Gewoon voor gaan
de wereld wacht om ontdekt te worden
zaterdag 17 februari 2018 om 10:14
Blij dat ik al op zeer jonge leeftijd besloot geen deel uit te maken van huisjeboompjebeestje wereld. De wereld die samenhangt van vooroordelen, clichés, misinformation, generalisaties, kortzichtigheid en voorspelbaarheid (mannen zijn dit, vrouwen zijn dat, leeftijd is zus, normaal is zo etc) en wordt gevoed door angst...
Misschien ben ik daarom wel zo jong en vitaal gebleven...
zaterdag 17 februari 2018 om 10:43
zaterdag 17 februari 2018 om 10:48
Dat jij zo blij bent met jezelf en met het door jou gekozen leven, vind ik oprecht heel fijn voor je.Magister schreef: ↑17-02-2018 10:14Blij dat ik al op zeer jonge leeftijd besloot geen deel uit te maken van huisjeboompjebeestje wereld. De wereld die samenhangt van vooroordelen, clichés, misinformation, generalisaties, kortzichtigheid en voorspelbaarheid (mannen zijn dit, vrouwen zijn dat, leeftijd is zus, normaal is zo etc) en wordt gevoed door angst...
Maar ik vind het wel hilarisch om te lezen dat je dus blijkbaar niet doorhebt dat je post één groot vooroordeel en cliché en al die dingen waar je een hekel aan zegt te hebben is, maar dan over wat jij noemt de 'huisjeboompjebeestje wereld'.
Iets met en pot en een ketel...
zaterdag 17 februari 2018 om 13:42
... O ja ik was aannames en projecties nog vergeten te noemen...Kwartel123 schreef: ↑17-02-2018 10:48Dat jij zo blij bent met jezelf en met het door jou gekozen leven, vind ik oprecht heel fijn voor je.
Maar ik vind het wel hilarisch om te lezen dat je dus blijkbaar niet doorhebt dat je post één groot vooroordeel en cliché en al die dingen waar je een hekel aan zegt te hebben is, maar dan over wat jij noemt de 'huisjeboompjebeestje wereld'.
Iets met en pot en een ketel...
Iets met post en kwartel
zaterdag 17 februari 2018 om 13:52
Ik ben bijna 40. Partner bijna 30. Hiervoor was ik getrouwd en ik heb 2 kinderen. Het was voornamelijk de omgeving die er moeite mee had met het leeftijd verschil. Wij. Wij hebben het gewoon leuk samen. En zijn graag bij elkaar. Hebben plezier. De Kunst is wel denk ik om vooral eerlijk te zijn tegen elkaar. Zo wist hij vanaf het begin dat ik bv geen kinderen meer wil. Wat hij daarmee doet is zijn keuze. We genieten van het moment en wat de toekomst brengt zien we wel weer.
zaterdag 17 februari 2018 om 20:17
Lekker in het hier en nu leven en geniet wanneer het kan. Je weet echt niet wanneer het afgelopen is.
Zorgen maken om wat anderen denken of vinden moet je al helemaal los laten, iedereen heeft hun eigen leven en daar mogen ze dingen over bepalen, niet over dat van anderen. Daarnaast vindt de een dit en de ander dat, je maakt toch nooit iedereen tevreden.
En als het een leuke, lieve man is waarom dan niet gewoon gezellig hebben samen? Dat is toch het belangrijkste?
Zorgen maken om wat anderen denken of vinden moet je al helemaal los laten, iedereen heeft hun eigen leven en daar mogen ze dingen over bepalen, niet over dat van anderen. Daarnaast vindt de een dit en de ander dat, je maakt toch nooit iedereen tevreden.
En als het een leuke, lieve man is waarom dan niet gewoon gezellig hebben samen? Dat is toch het belangrijkste?
zondag 18 februari 2018 om 02:14
Mijn man en ik zijn 18jaar samen en hij is 19jaar jonger dan mij en het word elk jaar leuker.Mia1981 schreef: ↑17-02-2018 13:52Ik ben bijna 40. Partner bijna 30. Hiervoor was ik getrouwd en ik heb 2 kinderen. Het was voornamelijk de omgeving die er moeite mee had met het leeftijd verschil. Wij. Wij hebben het gewoon leuk samen. En zijn graag bij elkaar. Hebben plezier. De Kunst is wel denk ik om vooral eerlijk te zijn tegen elkaar. Zo wist hij vanaf het begin dat ik bv geen kinderen meer wil. Wat hij daarmee doet is zijn keuze. We genieten van het moment en wat de toekomst brengt zien we wel weer.
zondag 18 februari 2018 om 09:17
Is 1963 jouw geboortejaar?Vlinder1963 schreef: ↑18-02-2018 02:14Mijn man en ik zijn 18jaar samen en hij is 19jaar jonger dan mij en het word elk jaar leuker.
zondag 18 februari 2018 om 10:08
Dat weet ik niet. Even rekenen: De man van Vlinder1963 is 36 in januari van dit jaar. Dan was hij 18 en zij 36 toen ze wat kregen. (En nu is Vlinder dan 55 en haar man 36.
Ja, ik denk dat 63 wel haar geboortejaar zou kunnen zijn.
zondag 18 februari 2018 om 10:22
Gelukkig, een rekenfout, ik kwam lager uit...
dinsdag 20 februari 2018 om 21:17
dinsdag 20 februari 2018 om 23:22
Dat je later tegen mogelijke problemen oploopt bij een groot leeftijdsverschil hoef je niet te vertellen bij deze stellen. dat weten ze echt wel. De jonge partner weet dat, maar de liefde kan heel veel overwinnen. de vraag is wil je die tijd die je dan hebt accepteren en weten dat je alleen achter blijft of vind je dat niets. hier een nog groter leeftijdsverschil, en ja mijn vrouw is realistisch genoeg om dat te weten. we zijn nu 12 jaar bij elkaar, en het wordt steeds leuker.