Verjaardagen

24-08-2018 19:33 186 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik doe uitnodigingen de deur uit aan familie om te laten weten dat wij op 13 oktober verjaardag vieren van zoon (word 1).

Mijn zus reageert per app dat ze dan niet kan want die dag willen ze verjaardag van haar man oftewel mijn zwager vieren.

Ik werd daar een beetje verdrietig van en heb toen gevraagd of ze dan maar op 13 oktober in de ochtend willen komen maar daar geen reactie op gehad. Tegen moeder heb ik gezegd dat ze ook die ochtend kan komen want dan hoeft ze zich niet op te delen.

Ter info:
Zoon is 13-10 jarig en vieren t ook op die dag
Zwager is 12-10 jarig en viert t dus een dag later.

Relatie tussen mij en zus niet niet geweldig en familie is disfunctioneel in all opzichten.

(Ik heb dit net ook in een ander topic gemeld maar ik wilde er toch iets meer meningen over horen)
lilalinda schreef:
25-08-2018 14:28
Als zwager al jarenlang zijn verjaardag viert op 'de eerste zaterdag na de dag-zelf', had TO daar ook rekening mee moeten houden.
Het probleem is vooral, dat TO en zus niet communiceren. Binnenkort (september) hebben we hier een verjaardag, ik heb zelfs vrienden (die ik er graag bij heb) even geappt of een bepaalde dag uitkomt, en ben een weekend later gaan zitten.
TO en zus maken allebei problemen, die te voorkomen zijn, door met elkaar mee te denken en te overleggen.
In deze zijn TO en zus net zo dom bezig
Welke problemen maakt zus? Ze werd uitgenodigd voor een feestje en heeft afgezegd. Ik zie geen problemen. Ik vind het ook nogal wat om je verjaardag te verzetten voor een schoonneefje dat het zelf allemaal niet meekrijgt.
redbulletje schreef:
25-08-2018 10:15
Kan zij ook niet tegen kleine kinderen? Vind dat dan zieliger voor haar dat haar familieleven doordrenkt is met kleine kinderen die overal aanwezig zijn.
Zij heeft er zelf twee. Maar dan nog. Ik trek ook mensen die menen een halve familie te kunnen gijzelen met allerlei speciale eisen en wensen slecht. Toch breng ik het fatsoen op om daar gewoon normaal een gesprek mee te voeren, op tijd een uitnodiging accepteren of afzeggen, enz.
lemoos2 schreef:
25-08-2018 14:55
Zij heeft er zelf twee. Maar dan nog. Ik trek ook mensen die menen een halve familie te kunnen gijzelen met allerlei speciale eisen en wensen slecht. Toch breng ik het fatsoen op om daar gewoon normaal een gesprek mee te voeren, op tijd een uitnodiging accepteren of afzeggen, enz.
Zus heeft toch tijdig afgezegd?
Annelleke schreef:
25-08-2018 14:57
Zus heeft toch tijdig afgezegd?
Lees even terug, het was geen reactie op TO’s situatie :)
lemoos2 schreef:
25-08-2018 15:00
Lees even terug, het was geen reactie op TO’s situatie :)
Oeps!
Jake99 schreef:
25-08-2018 08:49
Nee haha dat was een reactie op Bianca die schetste dat er misschien wel allerlei mensen beledigd zouden zijn als je als moeder wel naar de 1 zou gaan en niet naar de ander. En dat je altijd wel iemand tekort zou doen. Tsja dan zou ik als moeder niet gaan. Puur hypothetisch.
Moeder kan toch een ochtend/middag/avond naar kleinkind en zwager.Ik ga ook nergens een hele dag heen.
lemoos2 schreef:
Dat is dan raar idd als ze zelf kinderen heeft.
lemoos2 schreef:
Ik weet niet of je op mij doelt maar ik heb niet t idee dat ze gijzelt. Ik heb haar uitgenodigd en daarna zelf gezegd kom dan in de ochtend. Maar daar reageert ze niet op.
Westerpaviljoen schreef:
25-08-2018 20:52
Ik weet niet of je op mij doelt maar ik heb niet t idee dat ze gijzelt. Ik heb haar uitgenodigd en daarna zelf gezegd kom dan in de ochtend. Maar daar reageert ze niet op.
Nee, was gericht op een situatie in mijn familie (eerdere reactie).
Westerpaviljoen schreef:
Gaan jullie normaal naar elkaars verjaardagen dan ondanks dat je zegt geen goede band te hebben?
redbulletje schreef:
25-08-2018 18:25
Dat is dan raar idd als ze zelf kinderen heeft.

Het is niet omdat je zelf kinderen hebt dat je die van anderen per se leuk vindt.

Maar je kan wel je fatsoen houden natuurlijk en een kind niet straal negeren.
Westerpaviljoen schreef:
Wonen ze vlakbij ? En oma ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
blijfgewoonbianca schreef:
25-08-2018 22:00
Wonen ze vlakbij ? En oma ?
10 km afstand en we komen normaliter op elkaars verjaardag.
Stand van zaken:

Zus heeft wel weer gereageerd op app maar heeft na 3 keer vragen nog steeds niet geantwoord of ze in de ochtend komt => "daar kom ik nog wel op terug"

Volgens moeder gaat ze helemaal niet komen aangezien ze altijd stress heeft van de verjaardag van manlief.
Westerpaviljoen schreef:
31-08-2018 07:53
Stand van zaken:

Zus heeft wel weer gereageerd op app maar heeft na 3 keer vragen nog steeds niet geantwoord of ze in de ochtend komt => "daar kom ik nog wel op terug"

Volgens moeder gaat ze helemaal niet komen aangezien ze altijd stress heeft van de verjaardag van manlief.
Het is een baby. Als je persé wil dat zus daarvoor komt opdraven kun je haar toch voorstellen een andere dag die haar schikt even langs te wippen?
redbulletje schreef:
31-08-2018 07:59
Het is een baby. Als je persé wil dat zus daarvoor komt opdraven kun je haar toch voorstellen een andere dag die haar schikt even langs te wippen?
Ik stel zelf voor om in de ochtend te komen om haar tegemoet te komen en het een beetje rustig te houden.

Daar gaat zij vervolgens 1 week lang niet op antwoorden. Na 3 keer gevraagd te hebben: kom je in de ochtend antwoordt zij: daar kom ik nog op terug.

Tja dan ben ik er wel een beetje klaar mee.
TO, jouw zus die heeft daar geen zin in hoor. Die komt echt niet in de ochtend. Of je vraag aan haar wanneer ze wel even tijd heeft om langs te komen of je laat het los.

Jouw kind wordt 1. Die zal echt niet teleurgesteld zijn als tante niet komt. Ik snap dat je zelf teleurgesteld bent, maar dan moet je aan de relatie met je zus gaan werken. Dat heeft niks met jouw baby te maken.
Zij is dus conflictvermijdend bezig. Ze wil niet letterlijk zeggen dat ze niet op de dag wil komen dat ze waarschijnlijk druk is met boodschappen en voorbereidingen van verjaardag man. En jij wil haar ook niet tegemoet komen door een andere dag voor te stellen. Wellicht is het voor de toekomst beter dat ze niet komt, hoef je ook niet bij haar op te draven als ze koters gaat werpen. Of heeft ze niets met kinderen en komt ze daarom liever niet?
Westerpaviljoen schreef:
31-08-2018 07:53
Stand van zaken:

Jij hebt een lange adem.
Ben je bang dat er anders niemand komt opdraven op de verjaardag van je zoontje?
Ik zou gezellig iets ondernemen met het gezin want echt gezellig klinkt dit niet.
In mijn optiek probeer ik haar tegemoet te komen om de ochtend voor te stellen

Lange adem? Als ik een makkelijke gesloten vraag stel kan je gewoon even antwoorden lijkt me

Relatie met zus: relatie is al jaren gespannen.
Wij delen dezelfde niet fijne jeugd. Zus heeft een bepaalde therapie gekozen om daarmee om te gaan, doet ze al 20 jaar. Die therapie MOET ik van haar ook volgen want dan kom ik van alles los.

Ik vind het niet zo fijn als ik een bepaalde therapie MOET volgen. Ik kies liever mijn eigen pad. Ik respecteer wat zij doet zou fijn zijn als dat vice versa ook zo is. Dat laatste is dus niet het geval.

Ik heb aan zus voorgesteld om met een psycholoog (of iets dergelijks) eens een gesprek met zijn 2en aan te knopen om wat beter naar elkaar te kunnen luisteren maar daar heeft ze geen zin in (we moeten individueel therapie volgen en hoeveel gaat dat wel niet kosten en dat levert toch niks op etc etc etc).

Conclusie: ik moet ook die relatie gaan loslaten denk ik als zij niet wil en daar ben ik mee bezig en daar is dit topic een onderdeel van.
Westerpaviljoen schreef:
31-08-2018 08:30

Wij delen dezelfde niet fijne jeugd. Zus heeft een bepaalde therapie gekozen om daarmee om te gaan, doet ze al 20 jaar. Die therapie MOET ik van haar ook volgen want dan kom ik van alles los.

Ik vind het niet zo fijn als ik een bepaalde therapie MOET volgen. Ik kies liever mijn eigen pad. Ik respecteer wat zij doet zou fijn zijn als dat vice versa ook zo is. Dat laatste is dus niet het geval.

Ik heb aan zus voorgesteld om met een psycholoog (of iets dergelijks) eens een gesprek met zijn 2en aan te knopen om wat beter naar elkaar te kunnen luisteren maar daar heeft ze geen zin in (we moeten individueel therapie volgen en hoeveel gaat dat wel niet kosten en dat levert toch niks op etc etc etc).

Conclusie: ik moet ook die relatie gaan loslaten denk ik als zij niet wil en daar ben ik mee bezig en daar is dit topic een onderdeel van.
Jij respecteert toch ook niet dat zij niet op de babyverjaardag wil komen? Waarom dit gepush naar elkaars verplichte nummertjes te komen terwijl jullie helemaal niets met elkaar hebben? Als het geen bloedverwant was had je dit contact al jaren geleden laten verwateren.
Je kan ook aangeven dat een andere dag ook prima is.

Jouw tegemoedkoming/eis
( waarom ga je dat 3x vragen?) zou ik niks mee kunnen, ik heb de dag zelf van de verjaardag echt te veel om te doen, te veel prikkels.

2 verjaardagen op 1 dag is voor mij de hel, laat staan als er eentje bij mij thuis zou plaatsvinden. Ik zou ook de dag zelf kijken of ik dat red.

En als de verstandhouding dan al niet lekker is zoals je herhaaldelijk aangeeft.

Ik lees trouwens 2 mensen die even star en bokkig zijn. En het begon al dat beiden gewoon niet eerst even bellen en overleggen wie wat wanneer viert. Allebei niet..

Ik denk dat het niet alleen aan je zus ligt.
Westerpaviljoen schreef:
31-08-2018 08:30
In mijn optiek probeer ik haar tegemoet te komen om de ochtend voor te stellen

Lange adem? Als ik een makkelijke gesloten vraag stel kan je gewoon even antwoorden lijkt me

Vind je dit zelf niet heel pusherig over komen? Geen antwoord is ook een antwoord in dit geval maar jij kiest ervoor om aan haar been te blijven hangen in de hoop dat ze van gedachten veranderd. Tja.
Succes ermee.
Ik begin zus meer en meer te snappen TO, jij vindt dat je soepel bent doordat je haar voorstelt dat ze bij gods gratie in de voormiddag mag komen terwijl ze die dag zelf een verjaardag heeft.
Daar zou ik ook ontwijkend op antwoorden, want het lijkt mij dat er voor jou maar 1 juist antwoord is van je zus en dat is dat ze effectief komt op die dag.

Dat zus jou haar therapie probeert op te dringen is natuurlijk niet leuk, maar heb je het ooit al echt overwogen of gooi je automatisch je kont tegen de krib van zodra ze erover begint?

Misschien ziet zus iets wat jij niet ziet?

En voor het overige: laat het inderdaad los, hoe moeilijk ook, je gaat niet de zus krijgen die jij wil, en zeker niet op deze manier.

Verder volledig eens met Redbulletje en Lucifer.
Lucifer2018 schreef:
31-08-2018 08:41
Je kan ook aangeven dat een andere dag ook prima is.

Jouw tegemoedkoming/eis
( waarom ga je dat 3x vragen?) zou ik niks mee kunnen, ik heb de dag zelf van de verjaardag echt te veel om te doen, te veel prikkels.

2 verjaardagen op 1 dag is voor mij de hel, laat staan als er eentje bij mij thuis zou plaatsvinden. Ik zou ook de dag zelf kijken of ik dat red.

En als de verstandhouding dan al niet lekker is zoals je herhaaldelijk aangeeft.

Ik lees trouwens 2 mensen die even star en bokkig zijn. En het begon al dat beiden gewoon niet eerst even bellen en overleggen wie wat wanneer viert. Allebei niet..

Ik denk dat het niet alleen aan je zus ligt.
Ik ben helemaal niet moeilijk! Het ligt altijd per definitie aan de andere partij :puh:

Maar je hebt een punt ik kom in deze waarschijnlijk ook op een bepaalde manier over.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven