Vreemdgaan en vergeven

08-08-2022 15:39 182 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi,

Ik wil eigenlijk gewoon even mijn verhaal kwijt en misschien hebben jullie nog een inzicht waar ik zelf nog niet aan heb gedacht. Ik kan er niet echt met iemand over praten want ik wil het eigenlijk niet aan mijn vriendinnen vertellen. Die gaan dan vierkant achter me staan en ik wil gewoon geen gezeur of schuine ogen naar mijn vriend van hun kant. Dus ik laat ze liever in het ongewisse. Maar ik moet het even kwijt.

Ik heb dus al vijf jaar een relatie met mijn vriend en ik ben gek op hem. We hebben best wat dingen meegemaakt samen en onze relatie is -dacht ik- best solide. We zijn open naar elkaar over onze behoeftes, ook als het ongemakkelijk is. Zo heeft hij aangegeven bijvoorbeeld dat hij graag eens seks zou willen hebben met een ander. Hij mist de spanning wel eens. We zijn dus samen aan het zoeken naar iets wat voor ons werkt daarin. Ik wil liever (nog) geen open relatie oid, maar ik wil best eens samen experimenteren. We hebben het daar veel over en het is ook best leuk en spannend, maar we hebben nog niet echt daadwerkelijk iets gedaan. Het kost ook wel tijd voor mij, want het is niet iets wat ik ooit echt als optie had gezien - maar ik ben wel nieuwsgierig en ik sta er niet per se negatief tegenover of zo. Zolang het maar open en eerlijk is denk ik dat alles bespreekbaar zou moeten zijn.

Maar…

Nu is hij afgelopen week op stap geweest met vrienden. Hij vertelde me de dag erna dat hij met een meisje had gezoend…

Hij had heel veel spijt en vond het echt vreselijk dat hij dat had gedaan en dat hij me daarmee heeft gekwetst. Hij kon ook niet echt uitleggen waarom hij het heeft gedaan - wat ik heel frustrerend vindt. Waarom gebeurde dit nu ineens? Wat was er anders dan de andere keren dat hij misschien heeft geflit met een ander meisje tijdens het stappen. Ik maak me geen illusies, hij is een hartstikke leuke en knappe jongen dus dat gebeurd vaak genoeg. Maar we hebben duidelijk afgesproken dat we dit soort dingen, zoals zoenen, niet achter elkaars rug om doen. Je gaat gewoon niet vreemd, klaar. Er is wat mij betreft een duidelijke grens .Hij zegt ook hij het noooit weer zal doen en dat hij dat nu hij het heeft gedaan ook zeker weet omdat hij zich er superslecht om voelt - maar wtf? Hoezo was je mij dan vergeten ineens?? Het zit me echt dwars en heeft wel echt een deuk in het vertrouwen geslagen. Het is maar een zoen (of nouja, een paar keer zoenen op dezelfde avond - waar ook nog vrienden van hem bij waren?? Die allemaal van mij weten. Dus wtf. Eerlijk gezegd vind ik dat misschien nog wel erger?!). Ik weet even niet zo goed hoe ik hiermee moet dealen. Ik hou echt superveel van hem maar ik had gewoon echt niet verwacht dat hij mij dit ooit zou flikken.

Oh en leuk detail, we hebben samen net een huis gekocht. We hebben net zo’n stap gezet en dan flikt hij zoiets. Ik ben echt kwaad en teleurgesteld en ik begrijp het gewoon echt niet. Aaah. Ik kan er best rationeel over zijn, maar emotioneel voel ik me echt kloten en weet ik gewoon niet hoe ik dit een plaatsje ga geven. Iemand ervaringen? Geruststellingen? Ideeen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Om alleen een zoen zou ik me niet zo druk maken. Die vrienden hebben geen relatie met jou. Je vriend is verantwoordelijk en niemand anders. Praten en weer door.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat zijn demonen in zijn hoofd.
Damned if I don’t
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou het echt een dingetje vinden. Niet om die zoen maar de achterliggende boodschap.

Jouw vriend heeft duidelijk andere behoeftes dan jij. Door je je aan hem aan te passen en voor nu dus eigenlijk je eigen grenzen over te gaan is echt heel verkeerd.

Dat hij nadat jij de moeite neemt hierover na te denken, stappen te maken enz niet het geduld kan opbrengen op jou te wachten vind ik compleet respectloos. Dit samen zou voor mij einde relatie betekenen.
noekie-noek wijzigde dit bericht op 08-08-2022 16:45
0.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
"Schatje, ik was mezelf niet. Je weet toch dat ik van je hou?"
Alle reacties Link kopieren Quote
Dus jij koopt een huis met iemand die al aangaf seks te willen met een ander ondanks dat je eigenlijk een monogame relatie wil maar nu wil je van ons geruststelling? Je doet dit zelf hoor.
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren Quote
Een kennis van me had een huis gekocht met haar vriend en heeft het een week later weer verkocht vanwege zo'n zelfde akkefietje.
No one ever made a difference by being like everyone else.
Alle reacties Link kopieren Quote
Noekie-Noek schreef:
08-08-2022 16:39
Ik zou het echt een dingetje vinden. Niet om die zoen maar de achterliggende boodschap.

Jouw vriend heeft duidelijk andere behoeftes dan jij. Door je je aan hem aan te passen en voor nu dus eigenlijk je eigen grenzen over te gaan is echt heel verkeerd.

Dat hij nadat jij de moeite neemt hierover na te denken, stappen te maken enz niet het geduld kan opbrengen op jou te wachten vind ik compleet respectloos. Dit samen zou voor mij einde relatie betekenen.
Dit! Komt niet goed zo....
Alle reacties Link kopieren Quote
Het gaat niet om die zoen en hij heeft er echt niet heel erg spijt van. Dit zat er al aan te komen, want hij heeft al aangegeven dat hij meer nodig heeft dan monogame seks. Het is nog steeds een goede tijd om je huis te verkopen. Hopelijk kom je er dan zonder al te hoge kosten of schulden vanaf.
Alle reacties Link kopieren Quote
turquasi schreef:
08-08-2022 16:40
Dus jij koopt een huis met iemand die al aangaf seks te willen met een ander ondanks dat je eigenlijk een monogame relatie wil maar nu wil je van ons geruststelling? Je doet dit zelf hoor.
Nouja..
Maargoed TO, ik moest ook meteen aan een ander topic denken: vrouw zocht tips hoe een relatie open te gooien, want haar vriend besprak alles heel open wat haar vertrouwen gaf dat hij niet vreemd wilde gaan. Bottom line was wel dat hij een open relatie wilde omdat hij niet wist hoelang hij trouw zijn vol kon houden, de relatie opengooien vonden ze allebei het bewijs dat ze om elkaars behoeftes gaven(lees: de behoeftes van vriend om met anderen te vozen, en de behoefte van de vrouw om hem niet te verliezen.

Maargoed, ik snap dat het keihard aankomt, kom op nou, dit is niet TO haar schuld. TO, je dacht je vriend te kunnen vertrouwen omdat hij alles met je besprak. Die vlieger gaat nu niet meer op.
Je was overtuigd dat hij je dit niet zou flikken omdat hij dat simpelweg zei. Die vlieger gaat ook niet meer op.

Ik zou niet meteen aan de slag gaan met: 'Hoe vergeef ik hem, want we hebben net een huis'
Niks mis mee om boos en teleurgesteld te zijn Pijnlijke les: beoordeel iemand op zijn daden ipv woorden.
Alle reacties Link kopieren Quote
turquasi schreef:
08-08-2022 16:40
Dus jij koopt een huis met iemand die al aangaf seks te willen met een ander ondanks dat je eigenlijk een monogame relatie wil maar nu wil je van ons geruststelling? Je doet dit zelf hoor.
Dus je mag nooit je eigen seksleven of fantasieën binnen een relatie kenbaar en bespreekbaar maken? TO geeft aan dat zij hier nooit zelf mee zou zijn gekomen, maar staat er duidelijk ook niet niet voor open te experimenteren, prima toch?

Vind je reactie duidelijk nogal kort door de bocht! Vooral dat je haar dus ook soortemet van de schuld geeft, slaat totaal nergens op.
Alle reacties Link kopieren Quote
KamilleT schreef:
08-08-2022 16:52
Het gaat niet om die zoen en hij heeft er echt niet heel erg spijt van. Dit zat er al aan te komen, want hij heeft al aangegeven dat hij meer nodig heeft dan monogame seks. Het is nog steeds een goede tijd om je huis te verkopen. Hopelijk kom je er dan zonder al te hoge kosten of schulden vanaf.
Nog zo’n bekrompen vooroordeel, jij kent hem persoonlijk?
Wat al gezegd is, een eenmalige zoen hoeft geen probleem te zijn. De vrienden ook niet, dat gaat nu eenmaal zo. Maar je vriend heeft duidelijk andere behoeftes. Heb jij die ook? Een meer open relatie kan goed gaan maar in de meeste gevallen brengt het van alles naar het oppervlak is mijn ervaring. Ik zou in ieder geval iets als een huis om hold zetten als dat kan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn tekst sloeg op het deel huis kopen, dat heeft ze toch echt zelf gedaan. Dat hij een eikel is gebleken vind ik verder ook niet super verrassend.
turquasi wijzigde dit bericht op 08-08-2022 17:46
0.34% gewijzigd
Lorem Ipsum
Wat verdrietig.

Je staat er voor open omdat hij erover begint en hij lijkt al een voorschot erop te nemen. Stom. Doe het in ieder geval niet omdat je bang bent om hem anders te verliezen, zoals Hetjuistebesluit schrijft.
Sowieso eens met deze post, eerst de emoties er te laten zijn en kijken naar daden ipv woorden. Wat wil jij echt en voel je je prettig bij?
Alle reacties Link kopieren Quote
Je bent kwaad en teleurgesteld schrijf je. Neem je gevoel serieus. Waar is jouw eigenwaarde?

Kies voor jezelf.

Vaak heb je tips van Viva vrouwen etc niet nodig. Weet je t zelf wel.. vertrouw op jouw gevoel.

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren Quote
Zoiets moet je toch niet willen...
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
Alle reacties Link kopieren Quote
Een zoen met een ander heeft wellicht niks te betekenen, maar in het licht van jouw verhaal over zijn wensen een mogelijke voorbode van meer. Hij heeft alvast een voorschot genomen. Zonder jou.

De vraag is of jij dit ook echt zelf wilt of dat je er in mee zou gaan om hem te pleasen en om hem zodoende bij je te kunnen houden. Beide mag, geen oordeel, maar of dat laatste jou gelukkig gaat maken valt te betwijfelen.
Hij is aan t testen hoever hij kan gaan bij jou TO. Langzaam het pad vrijmaken om lekker rond te kunnen neuken.
Eerst dat open relatie gesprek en nu dit.
Wil je nu je zo van streek raakt door een zoen wel een open relatie? Aan jouw reactie blijkt van niet. Ik zou nog maar goed nadenken of je met hem verder wil.
Muselet schreef:
08-08-2022 17:33
Zoiets moet je toch niet willen...
Het kan werken maar de basis lijkt mij vertrouwen, eerlijkheid en geen angst om de ander anders kwijt te raken (dus veilig voelen). Dat vertrouwen is nu weg dus het fundament voor een open relatie lijkt me vooralsnog wankel. Dat kan TO verder zelf het beste inschatten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier moet je geen zin in hebben TO..
Alle reacties Link kopieren Quote
GeweldigWeer schreef:
08-08-2022 17:08
Nog zo’n bekrompen vooroordeel, jij kent hem persoonlijk?
Het is niet het eerste topic dat zo start en ook irl heb ik al zo vaak dit soort scenario’s gezien. Het zou me echt verbazen als het hier anders loopt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het nog wat, net een grote stap gezet voor de toekomst voor jullie samen dmv dat huis te kopen en als hij uit gaat zitten zijn gedachtes alweer elders ( bij een andere griet ).
Hebben mannen geen roze wolkjes?
Get on, boogie, turnin' me on
(Shine up, shine up) - Doris D And the Pins
Alle reacties Link kopieren Quote
He gadver, wat kut to. Ik kan mij voorstellen dat dit gewoon echt heel klote is. Zelf zou ik vooral vallen over het feit dat hij ‘’niet weet waarom hij het gedaan heeft.’’ Iets doen is één ding – het vervolgens niet eens kunnen verklaren vind ik onacceptabel. Dan ga je maar nadenken vriend.
En daarbij: ''een zoen'' is iets anders dan de hele avond ongegeneerd staan tongen. En dan naderhand roepen dat je zoveel spijt hebt. Nee spijt hebben betekent dat je linea direct na de eerste zoen naar huis was gekomen/ mij had gebeld om het te vertellen. Niet om het kunstje nog een paar keer te doen en dan de dag erna te claimen dat je spijt hebt :facepalm:

Voor jezelf is het ook goed om bij jezelf te raden te gaan: wat kwetst je zo erg? Is dat het intiem zijn met een ander? Is dat het respectloos zijn naar jou toe jegens zijn vrienden? Is dat het feit dat jij je een beetje openstelde en hij vervolgens - zonder overleg - al de eerste sprint trok? Is zijn wens voor meer openheid in de relatie echt een seksuele behoefte die hij met jou wilt ontdekken? Zo komt het nu namelijk niet over.

Met een vriend(in) even ventileren en inzoomen op wat jij wilt en wat jouw gevoel zegt kan soms enorm opluchten. Gun jezelf dit ook to! En wat betreft die schuine ogen: het is niet dat hij die niet verdient. Maar een beetje vriendin kan deze ook echt wel voor zich houden indien jij dat graag wilt.

Sterkte to. Dicht bij je gevoel blijven – echt waar. En dingen zoals dat huis óók even buiten beschouwing laten. Is dit de man met wie jij een toekomst wilt opbouwen en dus die stap wilt zetten? Wij kunnen dat helaas niet voor je beantwoorden! :hug:
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier zou ik een verder mooie relatie / huis / toekomst met mijn liefde niet voor opgeven en eerder wat gesprekken voeren. (mogelijk met professional)

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven