Vriend reageert erg bot

18-08-2009 16:23 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal.!

Sinds 4 maanden heb ik een hele lieve vriend en ik voel me bij hem beter dan ooit. Althans dat dacht ik...

Het is altijd erg goed gegaan en slaap ook elke nacht bij hem in huis. Maar de laatste tijd hebben we vaak woordenwisselingen omdat mijn vriend de laatste tijd erg bot reageert naar mij toe. Als ik vraag hoe dit komt is hier meestal geen aanleiding voor. Maar ik laat dan ook merken dat ik dit niet accepteer dat hij zo tegen mij doet. Het maakt me op sommige momenten erg onzeker en ga dan allerlei vragen aan mezelf stellen. Bijv. of ie het nog wel ziet zitten, of ik alles wel goed doe enz.

Soms probeer ik er ook over te praten met hem, maar zelfs tijdens zo'n gesprek kan ie bot reageren. Hij gaf ook aan; "als jij er niet mee kunt leren leven, moet je er een punt achter zetten."

Herkent iemand dit.? En wat zouden jullie doen in zo'n situatie.?

Alvast bedankt.!
Ik zou niet willen 'leren leven' met iemand die bot tegen me doet. Ik bedoel, je partner is toch degene die juist heeeeel lief tegen je moet doen?

Dus ik zou er een punt achter zetten. Ik zou echt niet altijd op m'n tenen willen lopen, in hoop dat ie niet bot gaat doen...
nou da's wel erg makkelijk van m.

Misschien zit je te veel op z'n lip?

Laat m even in z'n sop gaar koken?
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
4 maanden en je slaapt al iedere nacht bij hem thuis? Het lijkt mij dat het hem wat benauwd. Ik zou zeggen neem even wat afstand je hoeft niet 24/7 op elkaars lip te zitten.
Heel meelevend klinkt hij wanneer hij zegt 'als jij er niet mee kunt leren leven, moet je er een punt achter zetten'. Je zou het toch ook bijna doen.

Het is iets waar jij last van hebt en als hij om je geeft dan luistert hij iig en probeert er samen met je uit te komen.

Verliefd zijn is leuk, maar je moet je ook veilig bij iemand voelen en als hij nu al zo doet na pas 4 maanden....ik weet het niet.

Probeer het nog een keer te bespreken en schrijf anders een brief aan hem. Misschien is een klein beetje afstand ook wel even goed (niet meer elke dag bij hem slapen) om jouw eigen ding te doen.

Succes
Ten eerste zou ik eens een keer thuis gaan slapen. Als je net vier maanden bij elkaar bent en je slaapt elke avond bij hem zou ik ook wel eens bot reageren. Je woont toch nog niet samen. Een keer weer eens een avond alleen in je bed liggen is best fijn hoor.

Ten tweede. Geen idee. Als praten niet helpt en je krijgt niet het antwoord wat je, wel of niet wilt horen dan moet je je daar toch je conclusies uit trekken.

Maar ik zou eerst maar weer eens een paar nachten alleen in je eigen huis slapen. En niet claimen. Zo kom je een beetje over.
quote:kxs_inge schreef op 18 augustus 2009 @ 16:23:

Hallo allemaal.!

Sinds 4 maanden heb ik een hele lieve vriend en ik voel me bij hem beter dan ooit. Althans dat dacht ik...

Het is altijd erg goed gegaan en slaap ook elke nacht bij hem in huis. Maar de laatste tijd hebben we vaak woordenwisselingen omdat mijn vriend de laatste tijd erg bot reageert naar mij toe. Als ik vraag hoe dit komt is hier meestal geen aanleiding voor. Maar ik laat dan ook merken dat ik dit niet accepteer dat hij zo tegen mij doet.Hoe laat je dat dan merken? Het maakt kennelijk geen indruk op hem. Het maakt me op sommige momenten erg onzeker en ga dan allerlei vragen aan mezelf stellen. Bijv. of ie het nog wel ziet zitten, of ik alles wel goed doe enz.

Soms probeer ik er ook over te praten met hem, maar zelfs tijdens zo'n gesprek kan ie bot reageren. Hij gaf ook aan; "als jij er niet mee kunt leren leven, moet je er een punt achter zetten."

Herkent iemand dit.? En wat zouden jullie doen in zo'n situatie.?Alvast bedankt.!

Ik zou als ik jou was jou o zo leuke vriend aan de kant schuiven.

Als je net 4 maanden samen bent hoor je op een roze wolk te zitten. Dan kust hij de grond onder je voeten. Dan gaat hij niet bot tegen je doen.

Nee hoor, je vriend is helemaal niet leuk.
Vriend is bot, jij vindt dat niet leuk en wordt daar onzeker van. Denk dat velen onder ons wel eens een botte opmerking hebben gehoord van hun partner of er zelf eentje hebben uitgedeeld.

Je bent te vaag om te vertellen wat ik zou doen. Misschien is je vriend helemaal niet zo bot als jij denkt, en reageer je overdreven. Misschien lok je het wel uit. Misschien ben jij nog veel botter, weet ik allemaal niet.

Noem eens een voorbeeld.
Bedankt voor jullie snelle reacties.!

Ja, hij heeft zelf al een eigen huisje en hij wil niks liever dan dat ik elke nacht bij hem slaap. Voor de rest gaat het ook wel goed hoor, alleen dit knaagt wel erg aan me. In het begin deed hij ook helemaal niet zo, maar de laatste 1,5 a 2 weken alleen maar.!

Misschien idd niet zo'n slecht idee om eens wat meer afstand te nemen..
Nadenken of ie een punt heeft?

Als iemand bot doet is dat meestal een teken dat ie op dat moment ff niet zo goed in zijn vel zit. Dan moet je dus niet op dat moment willen praten over dat bot doen, want de kans is groot dat het dan juist overkomt als gezeur en onzeker geneuzel. Wat je wel kunt doen is op een later tijdstip er op terugkomen, en dan niet vragen naar de oorzaak, maar gewoon angeven wat zijn gedrag met jou doet. Dus alleen maar zeggen "ik vond die en die opmerking nogal bot en kwetsend, en ik wil niet dat je zo met me omgaat. Niet aan jezelf gaan twijfelen, het ligt vast niet an jou maar gewoon aan hem.

En als het jou niet lukt om zijn opmerkingen minder op jezelf te betrekken en/of hij weigert te proberen om zijn botte buien minder op jou af te reageren, dan moet je inerdaad maar overwegen om er een punt achter te zetten. Je kunt nooit gelukkig worden met iemand die jouw grenzen niet respecteert .
Zo te lezen heeft die gôser er helemaal geen zin meer in...
Als je dag en nacht samen bent gaan die verliefdheidsvlinders eerder liggen dan wanneer je elkaar wat minder vaak ziet.

De nieuwigheid is er af. Nu is je vriend aan het bekijken of wat er over is genoeg is om bij elkaar te blijven .

Denk ik.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:kxs_inge schreef op 18 augustus 2009 @ 16:23:

Hallo allemaal.!

Het is altijd erg goed gegaan en slaap ook elke nacht bij hem in huis. Maar de laatste tijd hebben we vaak woordenwisselingen omdat mijn vriend de laatste tijd erg bot reageert naar mij toe. Als ik vraag hoe dit komt is hier meestal geen aanleiding voor. Maar ik laat dan ook merken dat ik dit niet accepteer dat hij zo tegen mij doet. Het maakt me op sommige momenten erg onzeker en ga dan allerlei vragen aan mezelf stellen. Bijv. of ie het nog wel ziet zitten, of ik alles wel goed doe enz.

Herkent iemand dit.? En wat zouden jullie doen in zo'n situatie.?

Alvast bedankt.!

Mja lekker egocentrisch die opmerking! En bot.

Rare vind ik dat ie eerst niet bot deed, en nu wel. Meestal zijn botte personen altijd wel (wat) botter of directer in hun communicatie. En dat kunnen gevoeligere personen - als jij dat bent dan- moeilijk vinden. Dus begrijp zijn verandering niet helemaal.

Ja wat je kunt doen. Ik denk je grenzen aangeven. Als het een 'goedbedoelde' botheid is moet je gewoon wat bot terug reageren. Dus bij bovenstaande opmerking reageren in de trant van: 'is niet een kwestie van kunnen leven met, maar willen lijkt mij he...' of 'ja dat je zo tegen je vrienden praat moet je zelf weten, maar ik ben je vriendin hoor.'

En als het een minder goedbedoelde botheid is - dus hij gewoon een minder fijn persoon. Dan zou ik mijn conclusie trekken dat we inderdaad niet bij elkaar passen. Tot ziens dan.
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
quote:Vl43inder schreef op 18 augustus 2009 @ 16:32:

Vriend is bot, jij vindt dat niet leuk en wordt daar onzeker van. Denk dat velen onder ons wel eens een botte opmerking hebben gehoord van hun partner of er zelf eentje hebben uitgedeeld.

Je bent te vaag om te vertellen wat ik zou doen. Misschien is je vriend helemaal niet zo bot als jij denkt, en reageer je overdreven. Misschien lok je het wel uit. Misschien ben jij nog veel botter, weet ik allemaal niet.

Noem eens een voorbeeld.

Een voorbeeld;

Vanmiddag liep ik in de stad en hij was thuis met zijn neef zijn huis aan het schuren en schilderen. Smiddags belde mn vriend me op om te vragen waar ik was. Ik zei dat ik net op weg naar huis was.. Daarna vroeg hij of ik even langs de mac wilde rijden omdat hun zown vreselijke honger hadden.! Maar ik was net bij mijn eigen huis waar mn ouders wonen en zei dat ik dus niet langs de mac kwam. Uiteindelijk zei ie dus op een botte manier; nou ok, dan doe ik het zelf wel.! En dat zei ie dus niet op een bepaald vrolijke manier...
Afstand nemen. Gewoon zeggen dat je het gevoel hebt dat het wat snel gaat. Als jij je terugtrekt zul je zien dat het hem niet onberoerd laat, dan kun je meteen aangeven dat je graag bij hem bent, maar dat je niet van dat botte gedoe bent gediend.
Oh nou, dat lijkt me nou niks om je druk over te maken. Hij is aan het klussen, het is bloedheet en hij heeft honger.

Ik word om minder chagrijnig
Als ie dit soort dingen nu al al zegt / doet.. na 4 maanden..

Heb je zin in zo'n leven?

Je moet je bij je partner toch juist heel goed voelen?
Ja dat ga ik ook maar eens doen ja, want word hier echt niet vrolijk van. Heb zelf ook al gevraagd of ie het nog wel ziet zitten en hij zei ook van als ik t niet meer zie zitten dan zeg ik het wel hoor. En als zijn bui voorbij is zegt ie wel dat ie van me houd etc.
quote:Chardonnay schreef op 18 augustus 2009 @ 16:38:

Oh nou, dat lijkt me nou niks om je druk over te maken. Hij is aan het klussen, het is bloedheet en hij heeft honger.

Ik word om minder chagrijnig

Klopt is ook niet echt iets om me druk over te maken. Maar hij reageert elke keer bot als ie me iets vraagt en ik zeg er "nee" op..

Dan lijkt het wel alsof mijn "nee" niet gauw word geaccepteerd
Ik zou weer eens lekker een tijdje in mijn eigen bed gaan slapen.
Als ik dat zo lees zijn het stille hints om te zeggen: get off my back.

Vind dat je erg veel bij m bent, na zo kort.

Hij legt bijna bij jou de bijl in handen om de knoop door te hakken: er een punt achter zetten... Hij is je gezelschap volgens mij een beetje zat.

Ga gewoon lekker doordeweeks je eigen ding doen en slaap in het weekend bij m. SMS of bel 1 keer per dag, niet te lang , niet te zeikerig, en dan komtie vanzelf wel op een gegeven moment dat ie je mist.
quote:kxs_inge schreef op 18 augustus 2009 @ 16:41:

[...]

Klopt is ook niet echt iets om me druk over te maken. Maar hij reageert elke keer bot als ie me iets vraagt en ik zeg er "nee" op..

Dan lijkt het wel alsof mijn "nee" niet gauw word geaccepteerdHmmm, nee dat is inderdaad niet leuk. Heb je al aan hem gevraagd waarom hij zo bot doet als je nee zegt?
quote:kxs_inge schreef op 18 augustus 2009 @ 16:41:

[...]

Dan lijkt het wel alsof mijn "nee" niet gauw word geaccepteerdHmmm, nee dat is inderdaad niet leuk. Heb je al aan hem gevraagd waarom hij zo bot doet als je nee zegt?
Heb ik idd gevraagd waarom ie zo bot doet als ik "nee" zeg. Maar dan zegt ie; "zo ben ik nou eenmaal, dus wen er maar aan".
Maar ik pak vanavond gewoon mijn spullen en ga dan gewoon ff thuis slapen. Dan mag hij maar eens moeite doen..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven