Wat betekent dit?

30-09-2019 02:16 217 berichten
Ruim zeven maanden geleden, kreeg ik uit het niets een appje van de beheerder van de vereniging waar ik sport. Ik kende hem niet (alleen van naam en gezicht). Ondanks dat ik wist dat hij een vriendin had, werden de appjes al gauw wat/ veel spannender. Wel was er altijd veel interesse wat ik deed, hoe m’n dag was etc. Maandenlang kreeg ik dagelijks appjes, soms appten we úrenlang (vaak ook over gewone dingen in ons leven). Hoewel er kansen genoeg waren, is hij maar één keer langsgekomen en is er wat gebeurd. We appten wel verder over een vervolg. In het begin negeerden we elkaar op de vereniging. Later leerde ik de beheerder beter kennen in het echt en kregen we goede gesprekken, over onze families, hoe we opgroeiden, werk. We kletsen nu meerdere keren per week urenlang. Wel spreken we amper als er anderen in de buurt zijn. We hebben echt lol en de ‘spannende’ apps zijn afgenomen. De spanning is er volgens mij nog wel. Hij vraagt altijd wanneer ik kom en dan is hij er. Hij is altijd in m’n buurt. Maar hij heeft een vriendin, is elf jaar jonger, we zijn qua types elkaars tegenovergestelde. Ik wil daarom niets meer van hem, maar geniet er tegelijkertijd wel van. Ik vraag me af wat dit voor hem betekent en waarom hij zoveel tijd in me stopt, maar uiteindelijk maar 1x langskomt. Als ik het hem vraag, stelt hij dezelfde tegenvraag en die vind ik lastig te beantwoorden. Hij geeft wel aan dat als hij nog verder gaat, het problemen op gaat leveren op de vereniging en dat wil hij voorkomen. Ik kan me echter niet voorstellen dat ik de enige ben met wie hij appt en dat hij verder een trouwe vriend is. TegelIjkertijd voelt het heel bijzonder. Ik ben benieuwd naar jullie objectieve kijk op zijn gedrag en wat hij van me wilt (of niet).

Dank!
Ik snap niet waar het probleem zit dan. ‘Vraag niet hoe het kan, maar geniet ervan’ is hier het devies.
Voor iemand die zo makkelijk is en zo’n talent heeft voor recht praten wat krom is, doe je wel ontzettend moeilijk.
Alle reacties Link kopieren
RosainVietnam schreef:
30-09-2019 16:29
We zijn een grote, eeuwenoude club. Veel leden zijn hun hele leven lid en bestaan uit families. Er gebeurt wel meer. Veel vrouwen zeggen bij wijze van grap dat ze met hem wel een beschuitje willen eten. Ik denk dat ze mij als vrijgezelle vrouw wel begrijpen dat ik dat heb gedaan.
Daar kon je je nog wel eens flink op verkijken.
Als het op dit soort dingen aankomt reageren mensen vaak veel meer primair dan begripvol.
Ik voorspel je afgunst, achterklap en afserveren.
Of je het terecht vindt of niet, single vrouwen die zich lenen voor overspelige partners, krijgen over het algemeen maar weinig bijval en begrip.
In tegendeel. Zo gaat dat.
De waarheid heeft het ook niet makkelijk de laatste tijd.
vivautrecht85 schreef:
30-09-2019 16:34
En eerst zei je nog dat ze zo blij waren met hem als beheerder, omdat de vorige beheerder van die stoute dingen uithaalde.
Ja, maar het ging in de post toch om mijn imago? Daar ben ik niet bang voor. Hij komt zeker in de problemen.
*Sikkepit* schreef:
30-09-2019 16:39
Daar kon je je nog wel eens flink op verkijken.
Als het op dit soort dingen aankomt reageren mensen vaak veel meer primair dan begripvol.
Ik voorspel je afgunst, achterklap en afserveren.
Of je het terecht vindt of niet, single vrouwen die zich lenen voor overspelige partners, krijgen over het algemeen maar weinig bijval en begrip.
In tegendeel. Zo gaat dat.
Nogmaals, daar ben ik niet bang voor. Dat was eerder ook nooit aan de hand (bij andere vrouwen en andere mannen).
RosainVietnam schreef:
30-09-2019 16:42
Nogmaals, daar ben ik niet bang voor. Dat was eerder ook nooit aan de hand (bij andere vrouwen en andere mannen).
Goh, lekkere club zit jij bij. Past je goed. :nut:
De waarheid heeft het ook niet makkelijk de laatste tijd.
RosainVietnam schreef:
30-09-2019 16:40
Ja, maar het ging in de post toch om mijn imago? Daar ben ik niet bang voor. Hij komt zeker in de problemen.
Dit is natuurlijk geen vriendschap, al beweer jij van wel. Laten we daar ten bate van de discussie dan toch eens vanuit gaan, van het ontstaan van een diepe, warme vriendschap.
Wat voor vriendin/mens ben jij als je willens en wetens meewerkt aan het creëren van problemen voor deze man.
Interesseert het je als goede, persoonlijke vriendin dan niet dat hij ontslagen kan worden en zijn relatie kwijt kan raken ? Dat hij zijn eigen graf graaft, zeg maar. Is dat echt geheel en al zijn eigen verantwoordelijkheid ? Wat is jou rol in het geheel door hier in mee te gaan en het te voeden ? Je klinkt kortzichtig en egocentrisch.
Iemand zei al dat jullie goed bij elkaar passen.
Waarom hou je het bedriegen van zijn vriendin in stand?
Ben je zo onzeker dat je een soort derde wiel aan de wagen app vriendin wil zijn op afroep.
Wat maakt het nou uit wat hij wil, stel ze schopt hem eruit, brr dan is ie van jou en heeft ie er alsnog een app vriendin bij, hij stuurt heel glad weer iemand anders een appje en hoppa hij verraad gewoon weer jou en die volgende app doos.
Weetje waarom zo'n eikel ermee wegkomt, omdat vrouwen zoals jij erin trappen.
Francien2019 schreef:
30-09-2019 16:46
Dit is natuurlijk geen vriendschap, al beweer jij van wel. Laten we daar ten bate van de discussie dan toch eens vanuit gaan, van het ontstaan van een diepe, warme vriendschap.
Wat voor vriendin/mens ben jij als je willens en wetens meewerkt aan het creëren van problemen voor deze man.
Interesseert het je als goede, persoonlijke vriendin dan niet dat hij ontslagen kan worden en zijn relatie kwijt kan raken ? Dat hij zijn eigen graf graaft, zeg maar. Is dat echt geheel en al zijn eigen verantwoordelijkheid ? Wat is jou rol in het geheel door hier in mee te gaan en het te voeden ? Je klinkt kortzichtig en egocentrisch.
Iemand zei al dat jullie goed bij elkaar passen.
Hier heb je wel een punt. Zoals iemand eerder zei, is dit geen goede basis voor een vriendschap. Daar ben ik door dit topic wel achter.
Interessant topic. Vooral vanwege de manier waarop TO omgaat met de situatie en met de stevige kritiek die ze hier krijgt. Ze blijft rustig, rationeel, analytisch, beschouwend en open staan voor reacties. Kritiek die geen hout snijdt weerlegt ze rustig, zonder zich aangevallen te voelen. En kritiek die wel hout snijdt accepteert ze ook zonder morren. Ik heb daar bewondering voor.

Ik snap overigens wel de aantrekkingskracht van deze 'relatie' voor beide betrokkenen. Ik heb zo tussen mijn 32e-35e in een vergelijkbare situatie verkeerd, waarin ik TO's positie had. Het enige verschil is dat ik nooit seks heb gehad met die ander, hoewel dat wel regelmatig in de lucht hing en het had kunnen gebeuren. Maar dat terzijde.

TO en Pietje voelen zich op bepaalde aspecten tot elkaar aangetrokken, ze hebben blijkbaar een gedeeltelijke, gevoelsmatig sterke match en trekken op basis daarvan naar elkaar toe, ook al verschillen ze ook van elkaar en is de een gebonden. Daarbij is er een seksuele component, die het extra jeux geeft. Er is echter niet genoeg basis voor een relatie en de omstandigheden en wensen van beiden bieden die ruimte ook niet. Feitelijk is het dus vriendschap met een tijdelijk seksueel kantje. Dat seksuele verdwijnt nu langzaam maar zeker naar de achtergrond.

In theorie zou er dan openlijke vriendschap kunnen overblijven, maar dat gebeurt in de praktijk vrijwel nooit. Daarvoor zal de vaste relatie van Pietje wel moet stoppen en dan nog zit je met het probleem van ook door TO zelf onderkende moreel/ethisch onzuivere basis. Ik denk dus dat het zal doodbloeden, met misschien hooguit nog één keer seks. Kan maanden tot jaren duren, tenzij een of beiden expliciet het contact verbreekt,
MissMaran schreef:
30-09-2019 16:52
Waarom hou je het bedriegen van zijn vriendin in stand?
Ben je zo onzeker dat je een soort derde wiel aan de wagen app vriendin wil zijn op afroep.
Wat maakt het nou uit wat hij wil, stel ze schopt hem eruit, brr dan is ie van jou en heeft ie er alsnog een app vriendin bij, hij stuurt heel glad weer iemand anders een appje en hoppa hij verraad gewoon weer jou en die volgende app doos.
Weetje waarom zo'n eikel ermee wegkomt, omdat vrouwen zoals jij erin trappen.
Een vrouw die ingaat op avances van een man zonder dat de man het doel heeft om een relatie te starten, wordt toch niet meteen gebruikt? Die kan er zelf toch ook veel plezier uithalen? Hij wordt nooit van mij, dat willen we allebei niet.
Ik vind jou fout want als je weet dat hij een vriendin heeft zou je ver uit de buurt moeten blijven bij deze man. En je gaat zelfs seks met hem hebben terwijl hij bezet is. En dan ook nog afvragen wat hij nou precies van je wilt. Is dat überhaupt iets om over na te denken? Daar zou je niet over na moeten denken als je normen en waarden had want dan had je deze bezette man niet in je buurt laten komen.
Blijf in jezelf geloven !
[quote=JuriaanB post_id=30440663 time=1569856536 user_id=382662]
Interessant topic. Vooral vanwege de manier waarop TO omgaat met de situatie en met de stevige kritiek die ze hier krijgt. Ze blijft rustig, rationeel, analytisch, beschouwend en open staan voor reacties. Kritiek die geen hout snijdt weerlegt ze rustig, zonder zich aangevallen te voelen. En kritiek die wel hout snijdt accepteert ze ook zonder morren. Ik heb daar bewondering voor.

Dank! Fijn om te horen. Ik probeer ook echt iets te doen met de inzichten.

Ik begrijp dat ik een flinke dosis kritiek krijg omdat ik een man de kans geef om vreemd te gaan. Ik heb daar ook lang over nagedacht na de eerste keer appen. Het feit dat ik het doorzette, is wellicht een egoïstische en niet chique keuze/ gedrag, maar dat maakt mij geen egoïstisch mens. Ik heb nooit een partner bedrogen, heb vrienden die mn hele leven bij me zijn en dit is de eerste keer dat ik inga op de avances van een bezette man (en geloof me, die krijg je veel). Verder is de vriendin ook weer wat jonger, rond de 25 en geloof ik sowieso niet dat deze relatie stand houdt (los van het vreemd gaan). Het is dus geen door de wol geverfd koppel of gezin. Geen excuus, maar het heeft wel meegespeeld.

Verder ben ik wat verbaasd over het feit dat iedereen er vanuit gaat dat ik gebruikt wordt. We doen immers hetzelfde; we appen allebei, we draaien om elkaar heen, we negeren elkaar waar nodig. En toch is de man disrespectvol naar de vrouw en gebruikt hij haar. En niet andersom. Dat vind ik vreemd.

Ik zag dit naar een vriendschap ontwikkelen, maar zie nu in dat dit geen goede basis is. Daar ga ik dus geen energie insteken.

Ik denk dat het met de nieuwe inzichten vanzelf anders wordt (stopt). Dank dus voor alle reacties!
Tjonge, wat een veroordelende moraalridders treffen we hier toch aan. Op een enkele uitzondering na. To: ik vraag me oprecht af wat je na deze stortvloed van reacties wijzer bent geworden. Behalve dan dat openlijke vriendschap met deze man niet erg waarschijnlijk is. En het triggert me dat jij wilt achterhalen wat zijn beweegredenen zijn om jou aandacht te geven zonder dat hij wekelijks op de stoep staat. Terwijl je volgens mij wijs genoeg bent.
Mensch durf te leven
Ik snap overigens wel de aantrekkingskracht van deze 'relatie' voor beide betrokkenen. Ik heb zo tussen mijn 32e-35e in een vergelijkbare situatie verkeerd, waarin ik TO's positie had. Het enige verschil is dat ik nooit seks heb gehad met die ander, hoewel dat wel regelmatig in de lucht hing en het had kunnen gebeuren. Maar dat terzijde.

TO en Pietje voelen zich op bepaalde aspecten tot elkaar aangetrokken, ze hebben blijkbaar een gedeeltelijke, gevoelsmatig sterke match en trekken op basis daarvan naar elkaar toe, ook al verschillen ze ook van elkaar en is de een gebonden. Daarbij is er een seksuele component, die het extra jeux geeft. Er is echter niet genoeg basis voor een relatie en de omstandigheden en wensen van beiden bieden die ruimte ook niet. Feitelijk is het dus vriendschap met een tijdelijk seksueel kantje. Dat seksuele verdwijnt nu langzaam maar zeker naar de achtergrond.

In theorie zou er dan openlijke vriendschap kunnen overblijven, maar dat gebeurt in de praktijk vrijwel nooit. Daarvoor zal de vaste relatie van Pietje wel moet stoppen en dan nog zit je met het probleem van ook door TO zelf onderkende moreel/ethisch onzuivere basis. Ik denk dus dat het zal doodbloeden, met misschien hooguit nog één keer seks. Kan maanden tot jaren duren, tenzij een of beiden expliciet het contact verbreekt,
[/quote]

Dit is een exacte beschrijving van de situatie en ongetwijfeld ook van het verloop. Het zal doodbloeden.
RosainVietnam schreef:
30-09-2019 11:08
Het is zeker ook stiekem. Als iedereen er is, of op een borrel, praten we amper. Dat vind ik vreemd. Als we alleen vrienden zijn (geworden) hoeven we dat niet te verbergen.
RosainVietnam schreef:
30-09-2019 11:19
We negeren elkaar. Het is niet dat hij mij negeert. Dat doen we bewust en hebben we zo afgesproken. Ik voel me zeker niet voor paal staan, ik doe het zelf ook en ik zie dat hij de hele avond in m’n buurt blijft en naar me kijkt. Ik heb dan gewoon een leuke tijd met anderen.
Hmm, vergeten wat je geschreven had?
Je vind het vreemd dat hij zich houdt aan wat jullie hebben afgesproken?
Bijzonder!
stomwijnglas schreef:
30-09-2019 23:28
Hmm, vergeten wat je geschreven had?
Je vind het vreemd dat hij zich houdt aan wat jullie hebben afgesproken?
Bijzonder!
Ik had dit al uitgelegd. In het begin was ik als de dood dat het uit zou komen. Ik wilde toen ook geen enkel risico lopen. Inmiddels is het contact veranderd (van vooral appen naar vooral gesprekken) en we doen fysiek niets. Als we niets te verbergen (meer) hebben, hoeven we ook niet zo krampachtig te doen. Ik vind het vreemd dat hij zich nog steeds ongemakkelijk gedraagt (al begrijp ik het inmiddels wel. Door tijdsverloop en inzichten).
En ik verbaas me er net als jij over dat je wordt neergezet als (slechte) vrouw die zich laat gebruiken. Heel bijzonder, deze projectie van de kennelijk gemiddelde Viva forum gebruikster.
Mensch durf te leven
Tikatukka schreef:
30-09-2019 23:33
En ik verbaas me er net als jij over dat je wordt neergezet als (slechte) vrouw die zich laat gebruiken. Heel bijzonder, deze projectie van de kennelijk gemiddelde Viva forum gebruikster.
Tja... Jammer hè?
Tikatukka schreef:
30-09-2019 23:33
Dus jij hebt er ook geen problemen mee als een man al bezet is en daar duik je dan gewoon het bed mee in? Dan heb je er vast ook geen problemen mee als jouw partner je bedriegt want jij bent anders dan de gemiddelde viva forum gebruikster?

En ook al was er aantrekkingskracht tussen beide dan behoor je gewoon niet daarop in te gaan. Er zijn vast genoeg mannen die single zijn en opzoek zijn naar een "vriendschap" maar omdat het dan spannend is met deze man is het oké en verantwoord?

Doelbewust seks hebben met iemand die bezet is is gewoon in mijn ogen fout.
05-2019 wijzigde dit bericht op 30-09-2019 23:44
8.80% gewijzigd
05-2019 schreef:
30-09-2019 23:40
Dus jij hebt er ook geen problemen mee als een man al bezet is en daar duik je dan gewoon het bed mee in?

En ook al was er aantrekkingskracht tussen beide dan behoor je gewoon niet daarop in te gaan. Er zijn vast genoeg mannen die single zijn en opzoek zijn naar een "vriendschap" maar omdat het dan spannend is met deze man is het oké en verantwoord?

Doelbewust seks hebben met iemand die bezet is is gewoon in mijn ogen fout.
Natuurlijk heeft ze daar geen problemen mee. Dit blijkt wel uit haar posts...
Marigold1986 schreef:
30-09-2019 23:43
Natuurlijk heeft ze daar geen problemen mee. Dit blijkt wel uit haar posts...
Ik had er nog net bijgezet dan zal ze er ook geen moeite mee hebben als haar partner haar zou bedriegen want ze is anders dan de gemiddelde viva forum gebruikster. Dit is toch gewoon een kwestie van normen en waarden en ze weet toch dondersgoed dat je met iets bezig bent dat niet te rechtvaardigen is omdat er "aantrekkingskracht" is.
05-2019 schreef:
30-09-2019 23:48
Ik had er nog net bijgezet dan zal ze er ook geen moeite mee hebben als haar partner haar zou bedriegen want ze is anders dan de gemiddelde viva forum gebruikster. Dit is toch gewoon een kwestie van normen en waarden en ze weet toch dondersgoed dat je met iets bezig bent dat niet te rechtvaardigen is omdat er "aantrekkingskracht" is.
Ben het volkomen met je eens. Maar het soort types waar we het nu over hebben, hebben zelden lange relaties en geloven vaak niet in monogamie. Ze zorgen dat dit hen zelf niet overkomt (dat een andere vrouw het met hun vent doet) door zich gewoonweg niet te binden.
Marigold1986 schreef:
30-09-2019 23:53
Ben het volkomen met je eens. Maar het soort types waar we het nu over hebben, hebben zelden lange relaties en geloven vaak niet in monogamie. Ze zorgen dat dit hen zelf niet overkomt (dat een andere vrouw het met hun vent doet) door zich gewoonweg niet te binden.
Dat is te kort door de bocht. Ik heb twee heel lange relaties gehad. Het is wel zo dat als mijn partner vreemd zou gaan, ik hém erop zou aankijken. De vrouw doet er voor mij niet toe, daar heb ik geen relatie mee. Bovendien: als mijn partner niet vreemd zou willen gaan, kan een vrouw dat ook niet voor elkaar krijgen.
RosainVietnam schreef:
01-10-2019 00:01
Dat is te kort door de bocht. Ik heb twee heel lange relaties gehad. Het is wel zo dat als mijn partner vreemd zou gaan, ik hém erop zou aankijken. De vrouw doet er voor mij niet toe, daar heb ik geen relatie mee. Bovendien: als mijn partner niet vreemd zou willen gaan, kan een vrouw dat ook niet voor elkaar krijgen.
Dat kan je ook omdraaien. Als je van iemand afblijft die bezet is, heeft hij ook geen kans om vreemd te gaan ( uiteraard zou dat dan iedereen zo moeten doen, anders vindt die wel een ander die dat doet).
Ik probeer mensen zo te behandelen hoe ik zelf behandelt wil worden.
Waarom doe je dit als je weet dat hij een vriendin heeft?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven