Wat betekent dit?
maandag 30 september 2019 om 02:16
Ruim zeven maanden geleden, kreeg ik uit het niets een appje van de beheerder van de vereniging waar ik sport. Ik kende hem niet (alleen van naam en gezicht). Ondanks dat ik wist dat hij een vriendin had, werden de appjes al gauw wat/ veel spannender. Wel was er altijd veel interesse wat ik deed, hoe m’n dag was etc. Maandenlang kreeg ik dagelijks appjes, soms appten we úrenlang (vaak ook over gewone dingen in ons leven). Hoewel er kansen genoeg waren, is hij maar één keer langsgekomen en is er wat gebeurd. We appten wel verder over een vervolg. In het begin negeerden we elkaar op de vereniging. Later leerde ik de beheerder beter kennen in het echt en kregen we goede gesprekken, over onze families, hoe we opgroeiden, werk. We kletsen nu meerdere keren per week urenlang. Wel spreken we amper als er anderen in de buurt zijn. We hebben echt lol en de ‘spannende’ apps zijn afgenomen. De spanning is er volgens mij nog wel. Hij vraagt altijd wanneer ik kom en dan is hij er. Hij is altijd in m’n buurt. Maar hij heeft een vriendin, is elf jaar jonger, we zijn qua types elkaars tegenovergestelde. Ik wil daarom niets meer van hem, maar geniet er tegelijkertijd wel van. Ik vraag me af wat dit voor hem betekent en waarom hij zoveel tijd in me stopt, maar uiteindelijk maar 1x langskomt. Als ik het hem vraag, stelt hij dezelfde tegenvraag en die vind ik lastig te beantwoorden. Hij geeft wel aan dat als hij nog verder gaat, het problemen op gaat leveren op de vereniging en dat wil hij voorkomen. Ik kan me echter niet voorstellen dat ik de enige ben met wie hij appt en dat hij verder een trouwe vriend is. TegelIjkertijd voelt het heel bijzonder. Ik ben benieuwd naar jullie objectieve kijk op zijn gedrag en wat hij van me wilt (of niet).
Dank!
Dank!
maandag 30 september 2019 om 14:21
Nee, ik wil oprecht niets met hem. Hij is tien jaar jonger, besteedt zijn vrije tijd aan dingen die ik nooit zou doen en andersom. Hij gaat vreemd (ik zou hem nooit vertrouwen).zimi schreef: ↑30-09-2019 13:14Wil jij wel of niet iets serieus als je eerlijk bent?
Wat het kan allemaal wel voor de lol zijn en een leuk gedachtenexperiment, maar als er van beide kanten toch meer is incl een vriendin dan is het wachten op ellende.
Bijzondere diepgaande gesprekken, steun en interesse in moeilijke dingen in je leven. Jullie leunen toch meer op elkaar dan alleen maar leuk tijdverdrijf?
Het begon als een verzetje (mijn relatie was net uit) en het lijkt zich te ontwikkelen naar een vriendschap.
maandag 30 september 2019 om 14:23
Nee, maar daar duik ik ook niet het bed mee in en daar app ik niet mee over de dingen waarover wij appen. Vandaar dat ik met die mensen ook niet spreek over gevoelens. Met hem meestal ook niet overigens.vivautrecht85 schreef: ↑30-09-2019 14:19En met al die andere mensen heb je ook gesprekken over die gevoelens?
Hou jezelf niet zo voor de gek.
maandag 30 september 2019 om 14:24
Dat is waarschijnlijk het beste en gaat mijn plan worden. DankIertjepiertje schreef: ↑30-09-2019 14:18Waarom niet gewoon verder als vrienden gaan. Geen seks of seksuele spanningen met elkaar opzoeken. Is niet eerlijk naar zijn vriendin.
Sluit het voor jezelf af.
Er zijn genoeg single mannen die de spanning vast met jou aan zouden willen gaan.
maandag 30 september 2019 om 14:26
Succes ermee!RosainVietnam schreef: ↑30-09-2019 14:24Dat is waarschijnlijk het beste en gaat mijn plan worden. Dank![]()
maandag 30 september 2019 om 14:35
Daar moet je toch geen vrienden mee willen zijn; iemand die zich voor je schaamt en zo stiekem doet?Iertjepiertje schreef: ↑30-09-2019 14:18Waarom niet gewoon verder als vrienden gaan. Geen seks of seksuele spanningen met elkaar opzoeken. Is niet eerlijk naar zijn vriendin.
Sluit het voor jezelf af.
Er zijn genoeg single mannen die de spanning vast met jou aan zouden willen gaan.
maandag 30 september 2019 om 14:38
Ah dus voor jou betekent het dus ook niet zoveel. Prima. Het is natuurlijk ook niet zo dat je zit te piekeren waar je staat bij hem en hele lappen tekst op een forum plempt om zijn psyche te ontrafelen.RosainVietnam schreef: ↑30-09-2019 14:11Ik wil op dit momenteel lol met iemand zonder dat het serieus wordt. Zonder de kans om verliefd te worden (beide zijde ). Ik weet niet of er dan meteen iets mis met je is?
Je houdt jezelf voor de gek, dit is geen vriendschap
maandag 30 september 2019 om 14:42
leg die 'grenzen' maar uit aan de vereniging straks... of aan haar als ze erachter komtRosainVietnam schreef: ↑30-09-2019 14:14Dat ik andere doelen en grenzen heb dan jij, betekent niet dat ik ze niet heb.
Lorem Ipsum
maandag 30 september 2019 om 14:51
RosainVietnam schreef: ↑30-09-2019 14:21Nee, ik wil oprecht niets met hem. Hij is tien jaar jonger, besteedt zijn vrije tijd aan dingen die ik nooit zou doen en andersom. Hij gaat vreemd (ik zou hem nooit vertrouwen).
Het begon als een verzetje (mijn relatie was net uit) en het lijkt zich te ontwikkelen naar een vriendschap.
Het is niet erg dat je tegen ons liegt, maar neem jezelf nou niet in de maling met je “oprecht”. Je ontkent net een beetje te hard.
En als je hem nooit zou vertrouwen (je eerste alinea) , dan hebben die diepgaande gesprekken ook totaal geen waarde.
maandag 30 september 2019 om 15:06
Ik probeer alleen te ontrafelen wat hij hier uit haalt (ik verbaas me erover dat hij niet elke week op de stoep staat).
Als onze manier van met elkaar omgaan ook niet lijkt op een beginnende vriendschap, dan houd ik mezelf inderdaad voor de gek. Ik denk dat het begon als verzetje, een nooit sprake is geweest van liefde/ verliefdheid, maar we nu wel vrienden aan het worden zijn.
maandag 30 september 2019 om 15:08
Je maakt het heel persoonlijk nu. Ik denk dat hij niet de gevolgen van zijn gedrag wil zien. Niet dat hij zich voor mij schaamt, niet eens voor zijn eigen gedrag. Hij wil gewoon geen gevolgen van zijn gedrag. En ik ook niet.vivautrecht85 schreef: ↑30-09-2019 14:35Daar moet je toch geen vrienden mee willen zijn; iemand die zich voor je schaamt en zo stiekem doet?
maandag 30 september 2019 om 15:11
RosainVietnam schreef: ↑30-09-2019 15:08Je maakt het heel persoonlijk nu. Ik denk dat hij niet de gevolgen van zijn gedrag wil zien. Niet dat hij zich voor mij schaamt, niet eens voor zijn eigen gedrag. Hij wil gewoon geen gevolgen van zijn gedrag. En ik ook niet.
Jullie passen wel erg goed bij elkaar als ik dat zo lees.
maandag 30 september 2019 om 15:15
Ouch!RosainVietnam schreef: ↑30-09-2019 15:06Ik probeer alleen te ontrafelen wat hij hier uit haalt (ik verbaas me erover dat hij niet elke week op de stoep staat).
maandag 30 september 2019 om 15:16
Prachtig, dat ethisch besef. Als je geen gevolgen wil van je gedrag dan ga je een computerspel spelen.RosainVietnam schreef: ↑30-09-2019 15:08Hij wil gewoon geen gevolgen van zijn gedrag. En ik ook niet.
maandag 30 september 2019 om 15:20
Dank, hier kan ik iets mee. Ik zou daar namelijk wel energie insteken, maar wellicht moet ik dat inderdaad niet doen.
maandag 30 september 2019 om 15:20
Hij kan toch, als er verder niks aan de hand is tussen jullie, normaal tegen je doen in gezelschap? Daar zal toch nienand raar van opkijken in verenigingsverband.RosainVietnam schreef: ↑30-09-2019 15:08Je maakt het heel persoonlijk nu. Ik denk dat hij niet de gevolgen van zijn gedrag wil zien. Niet dat hij zich voor mij schaamt, niet eens voor zijn eigen gedrag. Hij wil gewoon geen gevolgen van zijn gedrag. En ik ook niet.
maandag 30 september 2019 om 15:26
Hij vindt je niet belangrijk genoeg. Appen kost natuurlijk geen moeite.RosainVietnam schreef: ↑30-09-2019 15:06Ik probeer alleen te ontrafelen wat hij hier uit haalt (ik verbaas me erover dat hij niet elke week op de stoep staat).
Als onze manier van met elkaar omgaan ook niet lijkt op een beginnende vriendschap, dan houd ik mezelf inderdaad voor de gek. Ik denk dat het begon als verzetje, een nooit sprake is geweest van liefde/ verliefdheid, maar we nu wel vrienden aan het worden zijn.
Wat jullie ook hebben/willen met en van elkaar, hij is miet bereid er echt moeielte voor te doen. Ook in een vrieendschap doe je in ieder geval moeite om elkaar zo nu en dan te zien
maandag 30 september 2019 om 15:42
Klinkt redelijk. In theorie dan.RosainVietnam schreef: ↑30-09-2019 15:04Ik? Dat mag hij doen. Hij heeft afspraken met de vereniging en vriendin. Niet ik.
In de praktijk gaat dit helaas niet op en zal jij evengoed de negatieve gevolgen ondervinden van deze vriendschap affaire.
Ik vermoed dat ze bij de vereniging not amused zullen zijn als het uitkomt. Zacht uitgedrukt.
Dan sta er je mooi gekleurd op. Gezellig.
De waarheid heeft het ook niet makkelijk de laatste tijd.
maandag 30 september 2019 om 16:15
Waarvoor vindt hij me niet belangrijk genoeg? En waarom denk je dat we elkaar niet zien? We zien elkaar sowieso twee keer per dag en we spreken drie keer per week af in het kader van onze hobby. Zodadelijk gaat hij me in dat kader iets leren en dat is niet zijn werk. Als we appen zijn we ook steeds twee uur verder.vivautrecht85 schreef: ↑30-09-2019 15:26Hij vindt je niet belangrijk genoeg. Appen kost natuurlijk geen moeite.
Wat jullie ook hebben/willen met en van elkaar, hij is miet bereid er echt moeielte voor te doen. Ook in een vrieendschap doe je in ieder geval moeite om elkaar zo nu en dan te zien
maandag 30 september 2019 om 16:29
We zijn een grote, eeuwenoude club. Veel leden zijn hun hele leven lid en bestaan uit families. Er gebeurt wel meer. Veel vrouwen zeggen bij wijze van grap dat ze met hem wel een beschuitje willen eten. Ik denk dat ze mij als vrijgezelle vrouw wel begrijpen dat ik dat heb gedaan.*Sikkepit* schreef: ↑30-09-2019 15:42Klinkt redelijk. In theorie dan.
In de praktijk gaat dit helaas niet op en zal jij evengoed de negatieve gevolgen ondervinden van deze vriendschap affaire.
Ik vermoed dat ze bij de vereniging not amused zullen zijn als het uitkomt. Zacht uitgedrukt.
Dan sta er je mooi gekleurd op. Gezellig.
maandag 30 september 2019 om 16:34
En eerst zei je nog dat ze zo blij waren met hem als beheerder, omdat de vorige beheerder van die stoute dingen uithaalde.RosainVietnam schreef: ↑30-09-2019 16:29We zijn een grote, eeuwenoude club. Veel leden zijn hun hele leven lid en bestaan uit families. Er gebeurt wel meer. Veel vrouwen zeggen bij wijze van grap dat ze met hem wel een beschuitje willen eten. Ik denk dat ze mij als vrijgezelle vrouw wel begrijpen dat ik dat heb gedaan.
maandag 30 september 2019 om 16:35
Om op je stoep te staan. Je bent verbaasd dat hij niet elke week op je stoep staat.RosainVietnam schreef: ↑30-09-2019 16:15Waarvoor vindt hij me niet belangrijk genoeg? En waarom denk je dat we elkaar niet zien? We zien elkaar sowieso twee keer per dag en we spreken drie keer per week af in het kader van onze hobby. Zodadelijk gaat hij me in dat kader iets leren en dat is niet zijn werk. Als we appen zijn we ook steeds twee uur verder.