weinig respect

28-05-2020 09:30 157 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, Ik zit in een moeilijke situatie. Mijn vriend heeft geen respect - of in ieder geval weinig - voor mij. Hij scheldt me sindskort uit voor kutwijf, trut en dat soort dingen. Ik heb meerdere keren aangegeven dat ik dat niet leuk vind, maar hij blijft het doen. Hij zegt dat het een grapje is, maar zo voelt het helemaal niet.

Er zijn momenten waarop ik hem ergens op wijs. Bijvoorbeeld als iets stuk, vies of kwijt is. Of als een afspraak niet na wordt gekomen. Ik kom vast niet altijd even aardig over, daar ben ik me van bewust, maar dat geeft hem geen reden om te doen zoals hij doet.
Hij negeert me of reageert alleen met ok. Regelmatig wordt hij zo boos, dat ik bang van hem word. Hij is verbaal erg sterk, daar kan ik niet tegen op. Soms probeer ik het, maar dan word hij heel star en geeft hij mij geen ruimte meer. Dan praat hij door me heen, geeft hij me geen ruimte om te reageren, zegt hij kwetsende dingen. Het moet en zal zo gaan zoals hij het in zijn hoofd heeft.
Inmiddels loop ik echt op mijn tenen en durf ik hem amper iets terug te geven
Alles is leuk en aardig als ik maar mee dein op zijn golven.

Daarnaast heb ik 2 weken terug hulp bij de huisarts gezocht. Hij kan zijn handen niet altijd thuis houden. Dit speelt al jaren. Maar voorheen dacht ik dat het zo hoorde in een relatie. (Sidenote: ik heb een traumatische jeugd gehad, waarin ik op dit vlak geen 'normaal' heb gekend)
Hij heeft me vaker beloofd dat het niet meer zou gebeuren, maar helaas.. Ik heb enkele opties voorgelegd aan hem (1. ik doe niets en ga kapot, 2. ik ga naar een blijfvanmijnlijfhuis, 3. we gaan uit elkaar of 4. jij zoekt hulp) Na heel wat smeken en veel redenen waarom optie 1 hem het beste leek, is hij voor optie 4 gegaan. De huisarts heeft hem door gestuurd naar de Praktijkondersteuner. Ik vraag me af of dit de juiste plek is.

Ik voel me niet altijd veilig bij hem. De manier waarop hij mij behandeld als iets hem niet zint en zijn onvermogen om met feedback om te gaan breken me op. Steeds vaker denk ik erover na bij hem weg te gaan. Ik ben (financieel) afhankelijk van hem en omwille van de kinderen blijf ik mijn best doen voor onze relatie. Ik hou nog steeds van hem. Ik zou niet zonder hem kunnen, denk ik. Hij heeft mij uit mijn jeugdellende gered. Ik hoop dat wij hier samen uit kunnen komen. Ondanks de vele verschillen tussen ons. We zijn als water en vuur in veel dingen. Kan onze liefde dat overwinnen?

Ik hoop hier adviezen te krijgen. Ik zit momenteel knel tussen mijn gevoelens en gedachten. Ik weet niet meer wat ik moet, kan of wil doen.
Alle reacties Link kopieren
parbleumondieu schreef:
28-05-2020 10:00
"Kan onze liefde dat overwinnen?"
Nee, want dan zou er liefde moeten zijn en die is er aan zijn kant alvast niet.
En jouw eigenliefde is er ook niet.
Aangezien er soms vast wel minder rotte dingen zijn (hij is ook wel eens lief?) en jij niet zonder hem wil, is optie 1 al lang de enige optie.
Vrouw, kijk in de spiegel en zeg tegen jezelf dat je dit niet meer hoeft te pikken en maak plannen om weg te komen uit de onveilige situatie.
Is hij altijd even zachtaardig tegen de kinderen?
Zelfvertrouwen en zelfliefde heb ik weinig. Dat klopt. Dat komt door mijn jeugd. Als anderen dezelfde dingen naar het hoofd geslingerd zouden krijgen dan zouden die personen dit ook nooit op hebben kunnen bouwen.
Sinds een paar maanden werk ik hieraan. Ik ben door het slijk gegaan om te komen waar ik nu ben. Ik heb al meer bereikt dan ik ooit had durven dromen.

De kinderen hebben niks te vrezen. Hij is een goede vader
Alle reacties Link kopieren
parbleumondieu schreef:
28-05-2020 10:00
"Kan onze liefde dat overwinnen?"
Nee, want dan zou er liefde moeten zijn en die is er aan zijn kant alvast niet.
En jouw eigenliefde is er ook niet.
Aangezien er soms vast wel minder rotte dingen zijn (hij is ook wel eens lief?) en jij niet zonder hem wil, is optie 1 al lang de enige optie.
Vrouw, kijk in de spiegel en zeg tegen jezelf dat je dit niet meer hoeft te pikken en maak plannen om weg te komen uit de onveilige situatie.
Is hij altijd even zachtaardig tegen de kinderen?
Zelfvertrouwen en zelfliefde heb ik weinig. Dat klopt. Dat komt door mijn jeugd. Als anderen dezelfde dingen naar het hoofd geslingerd zouden krijgen dan zouden die personen dit ook nooit op hebben kunnen bouwen.
Sinds een paar maanden werk ik hieraan. Ik ben door het slijk gegaan om te komen waar ik nu ben. Ik heb al meer bereikt dan ik ooit had durven dromen.

De kinderen hebben niks te vrezen. Hij is een goede vader
Op welke manier kan hij zijn handen niet thuishouden dan?
Plus, zoals je zelf zegt, door je jeugd kun je niet inschatten wat normaal is.

Het is voor kinderen namelijk schadelijk als papa mama uitscheld en respectloos behandeld...

Ik heb zelf ook een traumatische jeugd gehad. Pas toen we (therapeut en ik) flink aan de slag zijn geweest met de ergste trauma's, kon ik erkennen dat andere zaken die gebeurd waren OOK erg waren, ook al was het 'minder erg' dan andere dingen die ik had meegemaakt.
Ach Hupsie, ik snap dat je graag wil geloven dat het allemaal wel meevalt. Maar ik schrok best toen ik je bericht las.

Ik denk dat je jezelf en je kinderen serieuzer moet nemen en dit niet wegrelativeren met “er zijn heus leuke momenten” en “ik had het vroeger zwaarder”. Je normaliseert echt absurd en onacceptabel gedrag en leert daarmee je kinderen dat het prima is om je 1) zo te gedragen en 2) je zo laten behandelen.

Je wil toch niet dat je kinderen dit als basisomgangsvormen gaan internaliseren? Of denken dat je in een relatie zo met elkaar omgaat?

En wat is het verschil tussen mishandeld worden en je handen niet thuis kunnen houden? Je zegt dat hij je niet mishandelt, maar dat hij zijn handen niet thuis kan houden. Hoe moet ik dat voor me zien?
Ik vind het nog het ergst om te lezen dat je hém de optie voorlegt dat jij blijft en kapot gaat, en dat hij daar in eerste instantie nog voor koos ook, waar jij vervolgens niet genoeg van jezelf houdt om te bedenken dat geen enkele liefdevolle partner het als een goede keuze (laat staan überhaupt een keuze) te zien dat jij ergens kapot aan gaat.

Ga alsjeblieft bij hem weg. Dit is niet normaal, niet acceptabel en NIEMAND verdient dit!
Alle reacties Link kopieren
Hupsie1 schreef:
28-05-2020 15:27
Zelfvertrouwen en zelfliefde heb ik weinig. Dat klopt. Dat komt door mijn jeugd. Als anderen dezelfde dingen naar het hoofd geslingerd zouden krijgen dan zouden die personen dit ook nooit op hebben kunnen bouwen.
Sinds een paar maanden werk ik hieraan. Ik ben door het slijk gegaan om te komen waar ik nu ben. Ik heb al meer bereikt dan ik ooit had durven dromen.

De kinderen hebben niks te vrezen. Hij is een goede vader

De kinderen krijgen mee hoe hun moeder emotioneel (en fysiek?) mishandeld wordt. Als je dan nog gelooft dat ze niets te vrezen hebben ook, dan heb je echt een ongelooflijk verdraaid beeld van de werkelijkheid.
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik word niet mishandeld. Hij kan de handen op een andere manier niet thuishouden.

Je wordt wel mishandeld, op zijn minst emotioneel. Mishandeling hoeft niet altijd fysiek te zijn. En dit doet vermoeden dat hij zich aan jou vergrijpt. Is dat zo, TO?
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Hij raakt je kinderen niet aan, d'accord. Maar je schrijft dat je zelf dacht dat het normaal is in een relatie als man de handen niet altijd kan thuis houden. Als jij dit tolereert van hem, dan leer jij je kinderen exact dezelfde boodschap aan.
leeg
Alle reacties Link kopieren
Hupsie1 schreef:
28-05-2020 15:27

De kinderen hebben niks te vrezen. Hij is een goede vader
Hij zal best een goede vader zijn. Maar kinderen krijgen heelveel mee van spanningen in huis, van het gedrag van ouders enz. enz. Veel meer dan jij nu denkt.

Ik denk ook echt dat jij veel liefde aan d kinderen geeft en het beste met ze voor heeft. net als de vader. Maar jullie hebben niet het beste met elkaar voor en dat beschadigt de kinderen.
Alle reacties Link kopieren
GreenLadyFern schreef:
28-05-2020 15:31
Op welke manier kan hij zijn handen niet thuishouden dan?
seksueel gezien.

ik heb dit meerdere malen bespreekbaar gemaakt. Ook bij mijn familie. Daar kreeg ik te horen dat je in een relatie offers moet brengen. Toegeven is mijn offer.

Dit is hoe het vroeger ook ging. Dadets werden beschermd. Ik moest me er overheen zetten.

Ik sta nu alleen. Kan het met niemand meer bespreken. De praktijkondersteuner raadde me vandaag aan Veilig thuis te bellen. Maar ik durf niet.
anoniem_398447 wijzigde dit bericht op 28-05-2020 17:56
56.47% gewijzigd
Hupsie1 schreef:
28-05-2020 17:52
seksueel gezien
To, ga alsjeblieft weg daar.

Weet iemand in je omgeving hier van af? Kun je iemand bellen?

Echt waar, dit verdien je niet. Je verdient normaal, je kinderen verdienen een moeder die niet misbruikt en vernederd wordt.
Alle reacties Link kopieren
Hupsie1 schreef:
28-05-2020 17:52
seksueel gezien.

ik heb dit meerdere malen bespreekbaar gemaakt. Ook bij mijn familie. Daar kreeg ik te horen dat je in een relatie offers moet brengen. Toegeven is mijn offer.

Dit is hoe het vroeger ook ging. Dadets werden beschermd. Ik moest me er overheen zetten.

Ik sta nu alleen. Kan het met niemand meer bespreken. De praktijkondersteuner raadde me vandaag aan Veilig thuis te bellen. Maar ik durf niet.
Bel en ga weg. Geef je kinderen het goede voorbeeld. Heb je geen vriendin of collega die je in vertrouwen kunt nemen?
Dit is niet normaal. Dit is niet jouw schuld. Je verdient zo veel beter!!!!

Toen je bij de huisarts was, heb je daar ook verteld over het seksuele geweld?


Edit: privacy.
anoniem_655bb33b3d61a wijzigde dit bericht op 28-05-2020 19:47
74.59% gewijzigd
Een goede vader toont respect aan de moeder, een goede vader wil niet dat zijn kinderen in een stressvol huishouden opgroeien, een goede vader leert zijn kinderen niet schelden en om hun handjes thuis te houden. Een goede vader is meer dan iemand die zijn kinderen niet slaat of seksueel misbruikt, ik denk dat jij geen idee hebt wat in een relatie wel en niet normaal is en dat jij je kinderen meer kan bieden alleen dan met je vriend samen.

Jouw vriend kijkt gewoon tot hoe ver hij kan gaan, waarschijnlijk uit puur sadisme en aangezien jij gewoon blijft zal hij steeds verder gaan, je ka je vriend nooit meer iets verbieden want hij zal doorgaan en het randje opzoeken. Waarschijnlijk eindigt het uiteindelijk met flinke klappen voor jou en dat blijft hij dan ook gewoon doen. Ik ben blij dat je hulp krijgt en praat ook daar over je vriend en wat hij doet, misschien dat je dan meer inzicht krijgt in het leggen van grenzen.
Alle reacties Link kopieren
Hupsie1 schreef:
28-05-2020 17:52
seksueel gezien.

ik heb dit meerdere malen bespreekbaar gemaakt. Ook bij mijn familie. Daar kreeg ik te horen dat je in een relatie offers moet brengen. Toegeven is mijn offer.

Dit is hoe het vroeger ook ging. Dadets werden beschermd. Ik moest me er overheen zetten.

Ik sta nu alleen. Kan het met niemand meer bespreken. De praktijkondersteuner raadde me vandaag aan Veilig thuis te bellen. Maar ik durf niet.

Bel alsjeblieft! Kies voor jezelf. Jij en je kinderen moeten weg uit deze situatie.
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Je zegt dat je niet durft, waar ben je precies bang voor TO?
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-05-2020 20:44
Reden: ongepast
95.24% gewijzigd
TheQ schreef:
28-05-2020 18:33
Je wil niet werken en je laat je slaan.

En dan is hij het probleem?
Bijzonder.
Verkrachten.
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 28-05-2020 18:37
2.03% gewijzigd
TheQ schreef:
28-05-2020 18:33
Je wil niet werken en je laat je slaan.

En dan is hij het probleem?
Bijzonder.
Als jij iemand met woorden de grond in wil boren, doe dan in ieder geval de moeite om goed te lezen. Ik heb je gestaft, to hoeft niet ook nog eens dit te pikken.
Alle reacties Link kopieren
Hupsie1 schreef:
28-05-2020 15:15
Ik heb een baan, maar verdien niet voldoende om alle lasten alleen te kunnen dragen. Extra inkomen genereren zit er niet in voorlopig.

Ik heb geen herinneringen van liefdevolle ouders. Wel van een 21 jaar durende 'vechtscheiding' waarbij ik de postduif was die de boodschap steeds over mocht brengen. Ik heb veel ellende meegemaakt. Ellende waar mijn kinderen niet mee te maken hebben, dat is zeker. Mijn jeugd is in geen enkel opzicht ter vergelijken met die van hun.
Ik gun onze kinderen twee ouders die van elkaar houden. Liefde in voor en tegenspoed. Er zijn ook goede momenten, alleen wat minder dan de moeilijke momenteel.

Ik word niet mishandeld. Hij kan de handen op een andere manier niet thuishouden.

Ik heb ook gesprekken met de POH. Alleen telefonisch door Corona.
Je zegt dat je niet word mishandeld maar :
Hij kan z’n handen op een andere manier niet thuis houden ... okay wat bedoel je hier precies mee :s klinkt best creepy nu
Alle reacties Link kopieren
Hupsie1 schreef:
28-05-2020 17:52
seksueel gezien.

ik heb dit meerdere malen bespreekbaar gemaakt. Ook bij mijn familie. Daar kreeg ik te horen dat je in een relatie offers moet brengen. Toegeven is mijn offer.

Dit is hoe het vroeger ook ging. Dadets werden beschermd. Ik moest me er overheen zetten.

Ik sta nu alleen. Kan het met niemand meer bespreken. De praktijkondersteuner raadde me vandaag aan Veilig thuis te bellen. Maar ik durf niet.
Dezelfde familie waarvan je jeugdtrauma's hebt over gehouden?
leeg
Alle reacties Link kopieren
Heb je al een (chat) gesprek gehad met "veilig thuis"? Het wordt hoog tijd dat jij daar eens mee gaat praten. Zij kunnen jou wijzen op bepaalde hulp en mogelijkheden.
Alle reacties Link kopieren
Hupsie1 schreef:
28-05-2020 17:52
seksueel gezien.

ik heb dit meerdere malen bespreekbaar gemaakt. Ook bij mijn familie. Daar kreeg ik te horen dat je in een relatie offers moet brengen. Toegeven is mijn offer.

Dit is hoe het vroeger ook ging. Dadets werden beschermd. Ik moest me er overheen zetten.

Ik sta nu alleen. Kan het met niemand meer bespreken. De praktijkondersteuner raadde me vandaag aan Veilig thuis te bellen. Maar ik durf niet.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-05-2020 20:43
Reden: provoceren
28.26% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
28-05-2020 18:36
Verkrachten.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-05-2020 20:43
Reden: provoceren
60.24% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven