Wil ik dit wel?
zaterdag 4 januari 2020 om 22:02
Ik heb al jaren een relatie met mijn vriend, we wonen (nog) niet samen. Zolang mijn kinderen nog bij mij wonen zou dat ook niet aan de orde zijn, maar nu ziet het er naar uit dat binnen een jaar de laatste op zichzelf gaat wonen, en komt het onderwerp vaker ter sprake.
Nu is het zo dat mijn vriend een eigen huis heeft, waarin hij al jaren bezig is met groot onderhoud, kozijnen, douche en keuken verbouwen, nieuwe vloeren leggen.
Het is zijn huis, en doet dit naar eigen inzicht en smaak, vind ik logisch, het is zijn huis, en bij eventueel samenwonen zou ik niet bij hem intrekken. Hij is er nog niet uit wat hij in de toekomst dan met zijn huis wil, verhuren of verkopen, hij kan geen keuze maken, maar zolang het nog niet zover is, wil hij dat ook niet.
In de loop van de tijd dat ik met hem ben, is er in mijn werk- en financiële situatie het een en ander veranderd. Ik kan wel zeggen dat het mij nu goed gaat, na jaren dat ik de dubbeltjes heb moeten omdraaien. Mijn vriend verdiende altijd al veel beter dan ik deed, maar hij is mij nooit tegemoet gekomen, alle uitgaven van ons samen (bv vakanties, etentjes maar ook de koffie terrasjes) werden 50/50 gesplit, hoewel ik soms dacht dat voor mij makkelijker was geweest als het bv naar rato zou zijn gegaan, ik heb soms echt wel gezegd dat ik even op mijn tellen moest passen, en dan gingen we bijvoorbeeld niet.
Het is echt niet zo dat ik op zijn zak wilde teren, maar ik heb wel eens gedacht dat als het andersom zou zijn ik hem wél zou hebben vrijgehouden. En daar achteraan dacht ik dan dat iedereen nu eenmaal anders in elkaar zit, en ik wilde er geen punt van maken, dus liet ik het ook zo.
Vriendinnen die dit zagen gebeuren zeiden dan wel Hallodaar.. dat kan écht niet hoor wat hij doet, dat is gewoon niet aardig, maar ik dacht dan ik heb zelf altijd erop voor gestaan dat ik voor mezelf wil zorgen, dus zo gaat het dan blijkbaar.
Nu is het zo dat hij het werk wat hij doet al een tijd niet meer zo fijn vind. Omdat hij er niet toe komt om uit te vinden wat hij wél wil, is er straks de kans dat hij geen werk meer heeft omdat het met het bedrijf waar hij werkt ook niet goed gaat. Ik vind dat hij niet lijdzaam moet afwachten, maar op zijn minst eens om zich heen kan kijken wat er straks voor mogelijkheden zijn. Eens uit te zoeken wát hij dan zou willen.
Hij denkt dat er tegen die tijd wel iets op zijn pad zal komen, en als dat niet in loondienst is, dan gaat hij net zo lief voor zichzelf beginnen, zegt hij. Ik vraag me af of mensen zitten te wachten op wat hij te bieden heeft. Zelf heeft hij het idee dat hij aan het netwerken is, ik zie hem alleen maar eindeloos hetzelfde verhaal vertellen tegen iedereen waarvan hij denkt dat ze een kruiwagen kunnen zijn naar een bestaan waarin je lucratieve klussen voor het uitzoeken hebt. Hij kijkt erg op tegen mensen die het als zelfstandige goed doen. Maar het is die mensen ook niet van de een op de andere dag aan komen waaien. Gesprekken over zijn werk en de toekomst ervan kapt hij af. Daar kan hij nog niets over zeggen, het is voor hem zelf ook nog niet duidelijk.
Nu zag hij pasgeleden mijn loonbriefje liggen, en merkte op dat ik ‘lang niet slecht’ verdien. Dat is ook zo - sinds kort. Ik heb het zelf bereikt, ik heb er keihard voor gewerkt.
Kort daarna zei hij dat als hij bij mij in zou trekken, dat voor ons allebei financieel een stuk voordeliger zou zijn, aangezien we dan de kosten van een huishouden gaan delen, daarnaast houden we dan onze eigen rekeningen en bezittingen, was zijn idee.
Ik heb sterk het idee dat hij hier over begon nadat hij heeft gezien hoe goed ik er nu voorsta. Hij heeft eerder ook al eens gevraagd of ik spaargeld heb, of wat mijn buffer is, nou daar lachte ik dan om, die was 0,0. Nu pas ben ik in de gelegenheid om weer te gaan sparen.
Ik weet dat hij echt wel om me geeft, maar voor mijn gevoel (of ben ik te negatief?) laat hij andere dan gevoelszaken wel erg meewegen in zijn voorstel om samen te gaan wonen. Ik hoor bijvoorbeeld niet dat hij bij me wil intrekken omdat hij zo graag bij me wil zijn. Kosten drukken is fijn, maar voor mij niet een hoofdreden.
Ik heb gezegd dat er twee dingen aan de orde zijn, én zijn werk dat onzeker is en waarvan hij (en dus ook ik) niet weet hoe dat zal gaan lopen, én het eventuele samenwonen. Dat ik dat twee grote stappen vind, voor mij teveel om in één keer te nemen.
Dat ik vind dat er eerst op zijn werkgebied duidelijkheid moet komen, in elk geval wát hij gaat ondernemen, en dat we daarna gaan kijken hoe we het samenwonen in het vat gaan gieten.
Op een of andere manier voel ik me zo teleurgesteld. Niet echt blij omdat hij voorstelde te gaan samenwonen. Niet op deze manier.
Nu is het zo dat mijn vriend een eigen huis heeft, waarin hij al jaren bezig is met groot onderhoud, kozijnen, douche en keuken verbouwen, nieuwe vloeren leggen.
Het is zijn huis, en doet dit naar eigen inzicht en smaak, vind ik logisch, het is zijn huis, en bij eventueel samenwonen zou ik niet bij hem intrekken. Hij is er nog niet uit wat hij in de toekomst dan met zijn huis wil, verhuren of verkopen, hij kan geen keuze maken, maar zolang het nog niet zover is, wil hij dat ook niet.
In de loop van de tijd dat ik met hem ben, is er in mijn werk- en financiële situatie het een en ander veranderd. Ik kan wel zeggen dat het mij nu goed gaat, na jaren dat ik de dubbeltjes heb moeten omdraaien. Mijn vriend verdiende altijd al veel beter dan ik deed, maar hij is mij nooit tegemoet gekomen, alle uitgaven van ons samen (bv vakanties, etentjes maar ook de koffie terrasjes) werden 50/50 gesplit, hoewel ik soms dacht dat voor mij makkelijker was geweest als het bv naar rato zou zijn gegaan, ik heb soms echt wel gezegd dat ik even op mijn tellen moest passen, en dan gingen we bijvoorbeeld niet.
Het is echt niet zo dat ik op zijn zak wilde teren, maar ik heb wel eens gedacht dat als het andersom zou zijn ik hem wél zou hebben vrijgehouden. En daar achteraan dacht ik dan dat iedereen nu eenmaal anders in elkaar zit, en ik wilde er geen punt van maken, dus liet ik het ook zo.
Vriendinnen die dit zagen gebeuren zeiden dan wel Hallodaar.. dat kan écht niet hoor wat hij doet, dat is gewoon niet aardig, maar ik dacht dan ik heb zelf altijd erop voor gestaan dat ik voor mezelf wil zorgen, dus zo gaat het dan blijkbaar.
Nu is het zo dat hij het werk wat hij doet al een tijd niet meer zo fijn vind. Omdat hij er niet toe komt om uit te vinden wat hij wél wil, is er straks de kans dat hij geen werk meer heeft omdat het met het bedrijf waar hij werkt ook niet goed gaat. Ik vind dat hij niet lijdzaam moet afwachten, maar op zijn minst eens om zich heen kan kijken wat er straks voor mogelijkheden zijn. Eens uit te zoeken wát hij dan zou willen.
Hij denkt dat er tegen die tijd wel iets op zijn pad zal komen, en als dat niet in loondienst is, dan gaat hij net zo lief voor zichzelf beginnen, zegt hij. Ik vraag me af of mensen zitten te wachten op wat hij te bieden heeft. Zelf heeft hij het idee dat hij aan het netwerken is, ik zie hem alleen maar eindeloos hetzelfde verhaal vertellen tegen iedereen waarvan hij denkt dat ze een kruiwagen kunnen zijn naar een bestaan waarin je lucratieve klussen voor het uitzoeken hebt. Hij kijkt erg op tegen mensen die het als zelfstandige goed doen. Maar het is die mensen ook niet van de een op de andere dag aan komen waaien. Gesprekken over zijn werk en de toekomst ervan kapt hij af. Daar kan hij nog niets over zeggen, het is voor hem zelf ook nog niet duidelijk.
Nu zag hij pasgeleden mijn loonbriefje liggen, en merkte op dat ik ‘lang niet slecht’ verdien. Dat is ook zo - sinds kort. Ik heb het zelf bereikt, ik heb er keihard voor gewerkt.
Kort daarna zei hij dat als hij bij mij in zou trekken, dat voor ons allebei financieel een stuk voordeliger zou zijn, aangezien we dan de kosten van een huishouden gaan delen, daarnaast houden we dan onze eigen rekeningen en bezittingen, was zijn idee.
Ik heb sterk het idee dat hij hier over begon nadat hij heeft gezien hoe goed ik er nu voorsta. Hij heeft eerder ook al eens gevraagd of ik spaargeld heb, of wat mijn buffer is, nou daar lachte ik dan om, die was 0,0. Nu pas ben ik in de gelegenheid om weer te gaan sparen.
Ik weet dat hij echt wel om me geeft, maar voor mijn gevoel (of ben ik te negatief?) laat hij andere dan gevoelszaken wel erg meewegen in zijn voorstel om samen te gaan wonen. Ik hoor bijvoorbeeld niet dat hij bij me wil intrekken omdat hij zo graag bij me wil zijn. Kosten drukken is fijn, maar voor mij niet een hoofdreden.
Ik heb gezegd dat er twee dingen aan de orde zijn, én zijn werk dat onzeker is en waarvan hij (en dus ook ik) niet weet hoe dat zal gaan lopen, én het eventuele samenwonen. Dat ik dat twee grote stappen vind, voor mij teveel om in één keer te nemen.
Dat ik vind dat er eerst op zijn werkgebied duidelijkheid moet komen, in elk geval wát hij gaat ondernemen, en dat we daarna gaan kijken hoe we het samenwonen in het vat gaan gieten.
Op een of andere manier voel ik me zo teleurgesteld. Niet echt blij omdat hij voorstelde te gaan samenwonen. Niet op deze manier.
maandag 6 januari 2020 om 13:05
Het is mijn ervaring dat veel mensen een eigen persoonlijke benadering/opvatting over geldzaken hebben. De vragen hierboven zou ik mijn partner ook kunnen stellen en inderdaad, goed bedoeld.hallodaar... schreef: ↑05-01-2020 20:57Hallo allemaal, ik heb alle reacties gelezen en sommigen zijn best een eye-opener, anderen oordelen m.i. te hard over hem, maar in een van de laatste posts staat dat jullie je mening vormen op basis van wat ik hier neerzet. Dat is zeker waar.
Ook las ik dat ik negatief ben en slecht over hem denk en hem zou minachten omdat ik denk dat hij als zelfstandige niet zal slagen.
Als ik genuanceerder zou zijn in mijn posts, wordt mijn verhaal te herkenbaar.
Ik verzeker jullie dat ik naast het geld en werk gedoe wel gelukkig met hem ben, hij is een lieve man en er zijn ook onderwerpen waar we wel goef samen over kunnen praten. Qua hulp in praktische zin staat hij klaar om bij te dragen waar hij kan.
Waarom hij tot voor kort niet wist wat mijn inkomen was komt omdat ik wel vind dat hij geld erg belangrijk vind en het er vaak over heeft. Mensen waarvan hij denkt dat ze geld hebben staan bij hem gauw op een voetstuk, hij kan daar echt tegenop kijken. Zijn waarde oordeel over situaties en dingen heeft vaak te maken met geld.
Ik heb dat niet over me, ik ben er niet van onder de indruk als iemand veel geld heeft en in een kast van een huis woont of in de nieuwste Tesla rijdt.
Wanneer mijn werk en de ontwikkeling ter sprake kwam noemde hij altijd dat ik moest onderhandelen over mijn salaris. Goed bedoeld, dat is echt wel zo, maar juist omdat hij ook zo nieuwsgierig was en weinig subtiel had ik er ook geen zin in om alles op tafel te leggen. Vissen naar mijn pensioen, had ik alimentatie genoten vanuit mijn huwelijk en heb ik straks ook recht op peinsioen van mijn exman? En heb ik me al eens verdiept in mijn pensioen?
Ik bedoel als je besluit samen te gaan wonen omdat je daar aan toe bent dán ga je toch je financien náást elkaar leggen en bespreken hoe je dat samen gaat organiseren - en hoe je het vastlegd?
Bovendien stuit ook je aanname dat hij meer verdiende en niet naar rato de etentjes/uitjes verrekende me tegen de borst, juist omdat je nu aangeeft niet te weten wat hij verdient.
Bespreek je gevoel hierover met hem, want al met al is het niet meer dan een gevoel, gestoeld op aannames en interpretaties. Nu e.e.a. wat concreter dreigt te worden lijk jij een beetje terug te komen op het samenwonen en lijk je dit in zijn schoenen te willen schuiven.
Bottom line is dat jullie blijkbaar ruim drie jaar niet van elkaar geweten hebben hoe de financiele zaken ervoor stonden. Voor hem spreekt dan nog, dat hij er in ieder geval naar gevraagd heeft, al dan niet subtiel ('vissen' is natuurlijk een aanmatigende bewoording).
conversation = awareness
maandag 6 januari 2020 om 13:31
Ik zou er ook iebelig van worden als iemand zo bovenmatig geïnteresseerd is in mijn financiën, op het moment dat dit helemaal nog niet relevant is. Ik zou er dan inderdaad eerder terughoudend over zijn dan me uitgenodigd voelen tot openheid.
edit: als dat gevis naar hoeveel er maandelijks binnenkomt zet voor mij het "lief doen" en "steun geven" ook in een wat ander daglicht. Voor deze man is zijn doen en laten te veel gekoppeld aan geld om geheel vrijblijvend te zijn, heb ik het idee.
edit: als dat gevis naar hoeveel er maandelijks binnenkomt zet voor mij het "lief doen" en "steun geven" ook in een wat ander daglicht. Voor deze man is zijn doen en laten te veel gekoppeld aan geld om geheel vrijblijvend te zijn, heb ik het idee.
maandag 6 januari 2020 om 18:05
Ik lees in verschillende posts dat ik aanneem dat hij meer verdient dan ik.
Dat neem ik niet aan, hij heeft wel eens een 'zo'n beetje' bedrag laten vallen. Ik heb toen niet naar de finesses gevraagd, ook omdat ik toen niet vond dat het mij aanging, ik hoefde het ook niet te weten. Ik vond het wel een hoog bedrag maar klopt wel bij wat hij voor werk doet.
Het is echter een onzekere branche, dat is ook reden voor mij om hem te adviseren goed te moeten weten waar hij eventueel aan begint.
Mijn kinderen zijn zelfstandig en zorgen voor zichzelf.
Wel stop ik ze iets toe nu het kan, er is een tijd geweest dat dat niet kon, nu doe ik dat graag.
Dat neem ik niet aan, hij heeft wel eens een 'zo'n beetje' bedrag laten vallen. Ik heb toen niet naar de finesses gevraagd, ook omdat ik toen niet vond dat het mij aanging, ik hoefde het ook niet te weten. Ik vond het wel een hoog bedrag maar klopt wel bij wat hij voor werk doet.
Het is echter een onzekere branche, dat is ook reden voor mij om hem te adviseren goed te moeten weten waar hij eventueel aan begint.
Mijn kinderen zijn zelfstandig en zorgen voor zichzelf.
Wel stop ik ze iets toe nu het kan, er is een tijd geweest dat dat niet kon, nu doe ik dat graag.
maandag 6 januari 2020 om 18:10
Dit.
Dus niet gaan samenwonen en gewoon eerlijk vertellen wat je er van weerhoudt en hoe je de tijd met hem ervaren hebt, de "ieder voor zich" periode.
Weet je, het is echt een pvda mentaliteit: willen delen als je zelf niks hebt, maar niet willen delen als je wél wat hebt.
maandag 6 januari 2020 om 18:19
Als hij werkelijk zo op de centen is dan weet hij zelf ook wel waar hij aan begint toch? Hij is niet alleen bezig met wat jij verdient maar zelf zit je er ook bovenop bij hem. Laat die man lekker voor zichzelf beginnen. En als je bang bent dat hij te weinig gaat verdienen naar jouw zin dan wacht je met samenwonen.hallodaar... schreef: ↑06-01-2020 18:05Het is echter een onzekere branche, dat is ook reden voor mij om hem te adviseren goed te moeten weten waar hij eventueel aan begint.
maandag 6 januari 2020 om 18:25
Dat zijn toch gewoon dingen die je na verloop van tijd met elkaar bespreekt? Ik zou niet eens na willen denken over samenwonen met iemand als ik niets wist van zijn financiële situatie. Niet omdat geld zo belangrijk is, maar wel omdat ik het belangrijk vind dat een man zijn geldzaken op orde heeft (dat geldt net zo goed voor vrouwen, maar daar zal ik nu eenmaal nooit een relatie mee beginnen).Dymphnatam schreef: ↑06-01-2020 13:31Ik zou er ook iebelig van worden als iemand zo bovenmatig geïnteresseerd is in mijn financiën, op het moment dat dit helemaal nog niet relevant is. Ik zou er dan inderdaad eerder terughoudend over zijn dan me uitgenodigd voelen tot openheid.
maandag 6 januari 2020 om 19:01
Zoveel vreemds lees ik nog steeds niet over de man, behalve dat hij mensen met geld status toedicht, maar daarin is hij alles behalve alleen of bijzonder.
ik krijg meer de indruk dat TO, nu ze eindelijk zelf goed op orde is, geen zin heeft in financiële onzekerheid en delen met een partner.
Zoals sommige mensen niet meer willen samenwonen omdat ze geen sokken van een ander meer willen wassen.
Kijk ik vind dat iemands goed recht. Het is alleen raar om je partner datzelfde gedrag te verwijten, al dan niet terecht.
ik krijg meer de indruk dat TO, nu ze eindelijk zelf goed op orde is, geen zin heeft in financiële onzekerheid en delen met een partner.
Zoals sommige mensen niet meer willen samenwonen omdat ze geen sokken van een ander meer willen wassen.
Kijk ik vind dat iemands goed recht. Het is alleen raar om je partner datzelfde gedrag te verwijten, al dan niet terecht.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
maandag 6 januari 2020 om 19:06
Er is niets mis met latten maar ik lees nergens wat zij leuk vindt aan deze man...daarbij wat moet hij met een partner die niet in hem gelooft. Ik lees alleen maar onaardige dingen over hem tot zijn beroep aan toe. Indien een partner zo over mij zou oordelen dan zou ik niet met die persoon verder willen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
maandag 6 januari 2020 om 19:16
Maar haar partner wilde haar financiele onzekerheid toch óok niet delen? En dat is wat haar tegenstaat. Waarom iets van haar verwachten wat hij zelf ook niet wilde geven?lolapaloeza schreef: ↑06-01-2020 19:01Zoveel vreemds lees ik nog steeds niet over de man, behalve dat hij mensen met geld status toedicht, maar daarin is hij alles behalve alleen of bijzonder.
maandag 6 januari 2020 om 19:26
Hij helpt TO praktisch, maar niet met geld. Dat hoeft ook niet maar TO verwijt hem dat wel. Terwijl uit alles blijkt dat zij eigenlijk ook haar geld niet met hem wil delen.
Wederom prima, maar geef dat dan aan, en niet zijn vermeende vrekkerigheid. Als hij alles altijd eerlijk 50/50 doet, niet probeert TO voor meer op te laten draaien en ook best geld kan uitgeven aan leuke dingen, mits 50/50, vind ik dat niet gierig. Ik zie niet in waarom hij geld op TO moet toeleggen.
En ik vind uit de voorbeelden van TO ook niet klinken dat hij misbruik van haar wil maken. TO ergert zich alleen aan hoe hij is met geld. Dat mag ook, maar dat gaat gewoon over voorkeuren, de man heeft niets misdaan.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
maandag 6 januari 2020 om 19:31
Zij zal hem ook wel helpen met praktische zaken, alleen heeft ze dat niet vermeld, vond ze wellicht niet relevant. Maar ik vind dat hij ook een rare opstelling heeft. Hij hielp haar niet toen ze wat krapper zat, maar verwacht het kennelijk andersom wel.lolapaloeza schreef: ↑06-01-2020 19:26Hij helpt TO praktisch, maar niet met geld. Dat hoeft ook niet maar TO verwijt hem dat wel. Terwijl uit alles blijkt dat zij eigenlijk ook haar geld niet met hem wil delen.
Wederom prima, maar geef dat dan aan, en niet zijn vermeende vrekkerigheid. Als hij alles altijd eerlijk 50/50 doet, niet probeert TO voor meer op te laten draaien en ook best geld kan uitgeven aan leuke dingen, mits 50/50, vind ik dat niet gierig. Ik zie niet in waarom hij geld op TO moet toeleggen.
En ik vind uit de voorbeelden van TO ook niet klinken dat hij misbruik van haar wil maken. TO ergert zich alleen aan hoe hij is met geld. Dat mag ook, maar dat gaat gewoon over voorkeuren, de man heeft niets misdaan.
maandag 6 januari 2020 om 19:54
Er zijn veel dingen die ik wel leuk aan hem vind. Ik hou van hem. De onaardige dingen die ik over hem zeg, vind ik niet onaardig maar ik ben kritisch en ik wil hem behoeden voor een misstap uit misplaatst enthousiasme.viva-amber schreef: ↑06-01-2020 19:06Er is niets mis met latten maar ik lees nergens wat zij leuk vindt aan deze man...daarbij wat moet hij met een partner die niet in hem gelooft. Ik lees alleen maar onaardige dingen over hem tot zijn beroep aan toe. Indien een partner zo over mij zou oordelen dan zou ik niet met die persoon verder willen.
Ik zal niet in details treden, maar ik heb het in het klein al bij hem gezien, hij heeft een bepaalde naiviteit in zich waardoor hij soms beslissingen nam die achteraf gezien niet handig waren. Hij was dan verbaasd, terwijl ik het allang aan had zien komen.
Nu het om zoiets groots gaat als je vaste baan opzeggen en een twijfelachtige toekomst tegemoet gaan probeer ik daarover met m te praten maar dan is het zijn zaak vind hij. Hij moet zn ding kunnen doen, en kiest voor zichzelf. Hij weet alleen nog niet in welk vat hij dat gaat gieten.
Ik vind dat als je plannen hebt samen verder te gaan, je je partner in je plan betrekt.
Ik ben zo blij dat bij mij nu stabiliteit is, ik heb daar zo hard voor gewerkt.
Tuurlijk wil ik samen verder, maar ik wil niet de stabiliteit vergooien.
Ik vraag me trouwens af in hoeveel relaties waarbij er wel samen in een huis geleefd wordt de vrouw het toejuicht als de man ineens besluit het roer te moeten omgooien door zijn vaste baan op te zeggen en zich zonder duidelijk bedrijfsplan in te schrijven bij de kvk.
maandag 6 januari 2020 om 20:10
Ik vind het erg wantrouwig allemaal klinken. Jullie wisten jaren niet hoe de financiële toestand nu juist was van de ander, alles werd krampachtig 50/50 gedaan zonder de ander eens iets te gunnen, jij lijkt m te verdenken van te willen profiteren nu zijn situatie stevig achteruit zal gaan.. Dit klinkt weinig als een relatie. Vertrouwen jullie elkaar wel?
maandag 6 januari 2020 om 20:14
maandag 6 januari 2020 om 20:19
En voor hem misschien een reden z’n onzekere plannen op te schorten en toch de zekerheid te kiezen. Gewoon, omdat z’n partner dat waardeert.Miss_Communicatie schreef: ↑06-01-2020 20:02Je kunt gewoon bij hem aangeven dat je nu je zelf financieel stabiel bent, je niet wilt samenwonen met iemand die dat niet is.
Heel goed zelfs om dat te onderkennen.
Kortom, heb het er met hem over. Je hebt best een valide verhaal hoor, ik zou er denk ik hetzelfde instaan.
conversation = awareness
maandag 6 januari 2020 om 20:24
Ik kan me ook voorstellen dat deze omslag in zijn denken best tegenvalt. Idd de mentaliteit wat van mij is, blijft van mij, het 50/50 verhaal, maar wat van jou is, daar kan ik in de toekomst ook wel op rekenen.
Jullie hebben altijd 50/50 gedaan.
Het lijkt me dat die rekening moeilijk meer te vereffenen is, het zal nu altijd 50/50 blijven. Ook als hij het krap heeft. Dus vooral blijven latten, samenwonen lijkt me erg lastig worden zo.
Jullie hebben altijd 50/50 gedaan.
Het lijkt me dat die rekening moeilijk meer te vereffenen is, het zal nu altijd 50/50 blijven. Ook als hij het krap heeft. Dus vooral blijven latten, samenwonen lijkt me erg lastig worden zo.
maandag 6 januari 2020 om 20:25
En daar heeft hij gelijk in. Jullie financiën zijn gescheiden dus hoeveel hij gaat verdienen en hoe is aan hem.hallodaar... schreef: ↑06-01-2020 19:54Nu het om zoiets groots gaat als je vaste baan opzeggen en een twijfelachtige toekomst tegemoet gaan probeer ik daarover met m te praten maar dan is het zijn zaak vind hij.
maandag 6 januari 2020 om 20:36
Ik zie nu al een paar posts van jou waarin je naar mij wijst als de kwade genius, en met je laatste reactie haal je de zaken uit zijn verband:viva-amber schreef: ↑06-01-2020 20:14Je bent zijn partner en niet zijn moeder. Achteraf zeggen: I told you so ...is ook wel lekker makkelijk. Draag dan van te voren constructief bij ipv achteraf negatief.
Ik schrijf namelijk niet dat ik achteraf zeg 'ik heb het je toch gezegd', ik zal dat nooit doen omdat dat niets toevoegt.
Van te voren in gesprek gaan kan constructief zijn, maar als iemand niet luistert en alleen hoort wat ie wil horen levert dat zo weinig op.
maandag 6 januari 2020 om 20:42
Nee absoluut niet.huismeermin schreef: ↑06-01-2020 20:25En daar heeft hij gelijk in. Jullie financiën zijn gescheiden dus hoeveel hij gaat verdienen en hoe is aan hem.
Niet wanneer hij samen met mij een duurzame huishouding wil gaan voeren, afgezien van waar die keuze dan op gebaseerd wordt.
Dan beslis je samen over belangrijke zaken.
maandag 6 januari 2020 om 20:47
Eensch.hallodaar... schreef: ↑06-01-2020 20:42Nee absoluut niet.
Niet wanneer hij samen met mij een duurzame huishouding wil gaan voeren, afgezien van waar die keuze dan op gebaseerd wordt.
Blijven jullie latten: helemaal zijn eigen ding, lekker 50/50 blijven doen en hij doet maar.
Ga je samenwonen dan wordt het een ander verhaal, omdat je dan samen vaste lasten hebt e.d.
Ik ben er wel uit, nu jij nog TO
conversation = awareness
maandag 6 januari 2020 om 20:55
eens maar een man die zo gefixeerd is op status en (jouw) geld, ik zou er van opdrogenhallodaar... schreef: ↑06-01-2020 20:42Nee absoluut niet.
maandag 6 januari 2020 om 21:39