Volslank beter in bed

17-02-2012 09:26 1044 berichten
Alle reacties Link kopieren
Martin81 heeft dit topic gekraakt en overgenomen.

Ontzettende non-valeur dat je bent... Je topics zijn te stompzinnig en niveauloos voor woorden.

Ik hoop dat je nu geen topic meer gaat openen.
quote:missy_acy schreef op 17 februari 2012 @ 23:58:

quote:

DeKenau schreef op 17 februari 2012 @ 23:50:

[...]

zelfs die van het plakje cake/ stukje taart niet? Dat is er toch een die ik dagelijks overal hoor. En volgens bij bestaat er geen slanke vrouw waar dat nooit tegen is gezegd.

Zou ook m'n moeder ooit geweest kunnen zijn, hoewel zij slank was. Want sommige vrouwen hebben de neiging om iedereen vol te proppen met lekkers, als uiting van liefde voor diegene. Ik kan dat alleen maar waarderen.Ik ook! Maar ik sta dan ook bekend als vreetzak, en ik sla nooit een tweede stuk taart af ( hoef er alleen niet bij op mijn figuur gewezen te worden, dank u)
quote:DeKenau schreef op 17 februari 2012 @ 23:58:

[...]

welk deel? Ik kan het niet terug vinden...

En welk topic? Ik lees hier namelijk nooit een topic van slanke vrouwen waar een dikke vrouwen de boel komen overschaduwen. Dus nee, ik weet niet waar je het over hebt.Ik had het over mijn deel van mijn post die je wegliet. Niet over andere topics. De quote werd op deze manier volledig uit zijn verband gehaald.
quote:Letgo schreef op 17 februari 2012 @ 23:55:

[...]

Dit vind ik heel kortzichtig. Dit topic is opgesteld door iemand die een volslanke vrouw mooi vindt (heeft dus niks te maken met eigen overgewicht). Mogen die volslanke vrouwen die veer dan lekker in hun reet steken? Ze zijn dat nu eenmaal en dat gaat niet van vandaag op morgen veranderen. Dan is het ook wel eens leuk om te horen dat je er mag zijn.

En niet alle volslanke vrouwen lijnen.

Ik vind het prima hoor als mannen dat mooi vinden en vrouwen dat (uiteraard) leuk vinden om te horen, maar je kunt het ook overdrijven met die ophemeling en dat zag ik hier her en der wel.

En ik weet niet beter dan dat iedere volslanke of dikke vrouw lijnt of heeft gelijnd. Ik hoor niet anders.
Maar het toch ook gewoon volstrekt normaal dat men op de gevaren van anorexia wijst? Levensgevaarlijk, lelijk etc etc, je leest het óveral op het forum!

Waarom mag er dan niets gezegd worden over de gezondheid van te dikke mensen?

twee maten, iemand?

Hoe zou het hier vallen als iemand met maat xs supetrots haar dunne lijfje gaat sohwen in een topic? Ik kan het wel raden , hoor... geen veren.
quote:iris1969 schreef op 17 februari 2012 @ 23:59:

[...]

Nee ik ben mijn hele volwassene leven te dun geweest (50 kilo), toen werd ik iets zwaarder (ongeveer 56 kilo) en nu ben ik weer stabiel op 54 kilo. Iets te dun naar mijn smaak.Oh ik las laatst ergens op het topic 'welk lichaam is het mooist' (ofzoiets, weet het niet precies) dat je veel afgevallen was. Vandaar mijn beeld.
Maar ik denk dat "je kan het hebben" een compliment is.
quote:Letgo schreef op 17 februari 2012 @ 23:41:

[...]

Ik doel niet op jou persoonlijk. Ik weet zo niet direct wat je gepost hebt.

Maar de opmerkingen dat dikke mensen stinken, dat ze ongezond zijn, dat ze speciale broekjes moeten dragen etc. zet dikke mensen toch wel op een bepaalde (niet zeer positieve) manier weg.

En juist dat ophemelen...dat is nu juist precies mijn punt. Dan is er een keer een topic wat dikkere mensen ophemelt en dan komt de slankheidsbrigade er overheen om dat totaal teniet te doen. Het is voor die mensen blijkbaar totaal not done om iets anders dan wat ze zelf zijn eens in het zonnetje te zetten.Dit is je post Letgo, ik heb niks expres weggelaten..wat is nu precies je punt?
quote:Letgo schreef op 18 februari 2012 @ 00:03:

[...]

Oh ik las laatst ergens op het topic 'welk lichaam is het mooist' (ofzoiets, weet het niet precies) dat je veel afgevallen was. Vandaar mijn beeld.Oh ik snap het. Ja op mijn tengere lijfje is 2 kilo veel.
De kenau, niemand zegt dat obese gezond is , evenals anorexia. Maar dat zijn wel de uitersten.En je kan maat xs hebben, maar als je 180m bent met xs dan krab ik toch even op m'n achterhoofd hoor.
quote:iris1969 schreef op 18 februari 2012 @ 00:02:

[...]

Ik vind het prima hoor als mannen dat mooi vinden en vrouwen dat (uiteraard) leuk vinden om te horen, maar je kunt het ook overdrijven met die ophemeling en dat zag ik hier her en der wel.

En ik weet niet beter dan dat iedere volslanke of dikke vrouw lijnt of heeft gelijnd. Ik hoor niet anders.

Nouja ik snap dan dus weer niet het nut van dat 'hier en daar zeggen'. Te dikke vrouwen weten echt wel dat ze te dik zijn hoor. Zoiets is namelijk een objectief en meetbaar gegeven. Ik kan er dan weer niet bij dat anderen denken dat ze het even moeten 'melden' aan die persoon, omdat die persoon dit vast zelf ook wel snapt.

En er zijn écht dikke vrouwen die tevreden zijn met zichzelf. Net zo goed als er te dunne/slanke vrouwen zijn die altijd nog meer willen afvallen. Dikkere vrouwen snappen de slankere vrouwen die afvallen waarschijnlijk niet. Dunnere vrouwen snappen de dikkere vrouwen die niet afvallen weer niet.
Dat van die speciale broekjes is toch geen afkraken? Dat is een tip die ik wel eens gelezen heb.
Ik heb inderdaad wel eens iemand een bonbonnetje aangeraden. Bv door de zoveelste echt slanke dame die zuchtend naar het huidrolletje op haar "buik" keek en verzuchtte dat ze toch echt maar es iets aan haar lijn moest doen.

En dat gemiep over kou daar kan ik ook wel eens zuchterig van worden, god mens, doe es gezond eten dan... het altijd koud hebben ís niet gezond!
quote:missy_acy schreef op 18 februari 2012 @ 00:07:

De kenau, niemand zegt dat obese gezond is , evenals anorexia. Maar dat zijn wel de uitersten.En je kan maat xs hebben, maar als je 180m bent met xs dan krab ik toch even op m'n achterhoofd hoor.

en bij dik? Wanneer ga je dan krabben? En hoeveel vrouwen zitten hier denk je die zo dik zijn? Ik geloof heel veel.

Ze zijn gewoon in de meerderheid. En daarom is het not done om er iets over te zeggen, en wel over dun.

Ik heb nog geen goed argument gelezen die mijn stellingen kunnen weerleggen trouwens..

alleen maar boehoe, ze vinden het zelf ook moeilijk, niet lief, etc..
quote:DeKenau schreef op 18 februari 2012 @ 00:03:

Maar het toch ook gewoon volstrekt normaal dat men op de gevaren van anorexia wijst? Levensgevaarlijk, lelijk etc etc, je leest het óveral op het forum!

Waarom mag er dan niets gezegd worden over de gezondheid van te dikke mensen?

twee maten, iemand?

Hoe zou het hier vallen als iemand met maat xs supetrots haar dunne lijfje gaat sohwen in een topic? Ik kan het wel raden , hoor... geen veren.Denk jij dan dat het een meerwaarde heeft om iemand met anorexia te vertellen dat ze zo mooi slank is? Denk je niet dat ze dat zelf echt wel weet? Dat er diepere problemen aan ten grondslag liggen? Omgekeerd geldt hetzelfde. Denk je nu echt dat iemand met overgewicht niet weet dat hij/zij overgewicht heeft? Heeft het dan echt een meerwaarde om dat te melden?
quote:Rooss4 schreef op 18 februari 2012 @ 00:10:

Ik heb inderdaad wel eens iemand een bonbonnetje aangeraden. Bv door de zoveelste echt slanke dame die zuchtend naar het huidrolletje op haar "buik" keek en verzuchtte dat ze toch echt maar es iets aan haar lijn moest doen.

En dat gemiep over kou daar kan ik ook wel eens zuchterig van worden, god mens, doe es gezond eten dan... het altijd koud hebben ís niet gezond!

Gefelicteerd met je vooroordeel dat dunne vrouwen wenig eten of lijnen. Ik zou zeggen; ga ik eens met me uit eten, ik eet de grootste dikkerd eruit.

Jaloers? Ik neem nog een stuk slagroomtaart.
quote:iris1969 schreef op 18 februari 2012 @ 00:08:

Dat van die speciale broekjes is toch geen afkraken? Dat is een tip die ik wel eens gelezen heb.Het gaat om de context natuurlijk. Dat begrijp je denk ik best (je bent een slimme meid toch?). In een topic waar tips over overgewicht gevraagd worden is het misschien een prima tip. In een topic waar dikke mensen worden weggezet als stinkende wezens is het wat anders.
Maar maten zeggen niet zoveel over het percentage slechte vet. Even weer een stukje mens en gezondheid:

Lichaamsvet is niet altijd ongezond vet. Het wordt pas gevaarlijk als het vet zich rond je organen vastzet.Ben je lekker slank? Fijn, want dikke mensen zijn niet gezond. Slanke mensen zijn dat wel. Denken we. Maar dat oordeel klopt lang niet altijd. Magere mensen kunnen meer gezondheidsrisico’s lopen dan sommige dikke mensen. Het hangt er maar vanaf waar je vet precies zit.
Mager en toch dik

Het is een onthutsende boodschap: als mager mens kun je toch een dikkerd zijn. Bell noemt ze TOFI’s – thin outside, fat inside. Volgens Bell kunnen zelfs mensen met ondergewicht 7 liter visceraal vet meedragen. Andersom kunnen dikkerds "Foti’s" zijn, fat outside, thin inside, mensen die hoog scoren op de BMI-index, maar van binnen keurig mager zijn. Een bekend voorbeeld zijn de Japanse sumo-worstelaars. Bij hen zit het vet vooral onder de huid.
quote:Letgo schreef op 18 februari 2012 @ 00:11:

[...]

Denk jij dan dat het een meerwaarde heeft om iemand met anorexia te vertellen dat ze zo mooi slank is? Denk je niet dat ze dat zelf echt wel weet? Dat er diepere problemen aan ten grondslag liggen? Omgekeerd geldt hetzelfde. Denk je nu echt dat iemand met overgewicht niet weet dat hij/zij overgewicht heeft? Heeft het dan echt een meerwaarde om dat te melden?huh? lees dit zelf even door, dit klopt toch niet? Anorexia: niet zeggen mooi slank, dat weten ze wel. Dik: niet zeggen dik dat weten ze wel? Een anorexia patient vind ik zichzelf volgens mij altijd te dik.
Het 1 is niet perse gezonder dan het ander.
quote:DeKenau schreef op 18 februari 2012 @ 00:06:

[...]

Dit is je post Letgo, ik heb niks expres weggelaten..wat is nu precies je punt?Ik heb net zo goed mijn afkeer uitgesproken over dikke mensen die in een topic dat slanke mensen bejubeld de slanke mensen onderuit komen halen. Dat vind ik net zo kwalijk. Ik bekijk het in mijn posts van beide kanten en jij belicht nu één kant.
quote:DeKenau schreef op 18 februari 2012 @ 00:12:

[...]

Gefelicteerd met je vooroordeel dat dunne vrouwen wenig eten of lijnen. Ik zou zeggen; ga ik eens met me uit eten, ik eet de grootste dikkerd eruit.

Jaloers? Ik neem nog een stuk slagroomtaart.

Relax een beetje, ik zeg niet dat dunne vrouwen weinig eten of lijnen. Ik heb het over de vrouwen in mijn omgeving die echt slank zijn en zeiken over de lijn. In mijn optiek 99 van de 100 keer vissen naar complimenten en daar doe ik niet aan mee.

Dat is een beetje het probleem hier, er wordt over 1 kam geschoren. Vrouwen die blij zijn met hun volslankheid worden in hetzelfde hok geplaatst als dames die op de eetpijler topics openen over lijnen.

En slanke vrouwen voelen zich onmiddellijk aangesproken als je schrijft over sommigen die zich aanstellen. En ja, die bestaan!
quote:DeKenau schreef op 18 februari 2012 @ 00:10:

[...]

en bij dik? Wanneer ga je dan krabben? En hoeveel vrouwen zitten hier denk je die zo dik zijn? Ik geloof heel veel.

Ze zijn gewoon in de meerderheid. En daarom is het not done om er iets over te zeggen, en wel over dun.

Ik heb nog geen goed argument gelezen die mijn stellingen kunnen weerleggen trouwens..

alleen maar boehoe, ze vinden het zelf ook moeilijk, niet lief, etc..die indruk heb ik zeker niet trouwens. Ik denk dat het gros van de vrouwen normaal is. Daarom is het ook 'normaal'.
quote:DeKenau schreef op 18 februari 2012 @ 00:12:

[...]

Jaloers? Ik neem nog een stuk slagroomtaart.Dan is het ook een vooroordeel dat vollere vrouwen veel eten. Want ik eet bijna nooit snoep, chips, taart, etc. Ik probeer altijd zo gezond mogelijk te eten en toch ben ik voller! En dan hoor je steeds dat het ongezond is voller zijn.. Dat is ook niet leuk!
Ben jij ook zo jaloers, lichtpuntjes? (hoooi trouwens!!)

Of lust jij ook geen slagroomtaart?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven