Volslank beter in bed

17-02-2012 09:26 1044 berichten
Alle reacties Link kopieren
Martin81 heeft dit topic gekraakt en overgenomen.

Ontzettende non-valeur dat je bent... Je topics zijn te stompzinnig en niveauloos voor woorden.

Ik hoop dat je nu geen topic meer gaat openen.
quote:lichtpuntjes schreef op 17 februari 2012 @ 23:40:

[...]

Oké toch nog een positief punt dus Nee.. ik weet niet hoe ze er bij komen, maar dit is mijn enige nick sinds jaren.
quote:DeKenau schreef op 17 februari 2012 @ 23:32:

[...]

uhm..ik ben nog nooit op een lijntopic geweest hoor, heb ik niks te zoeken.

En geef eens voorbeelden van neerbuigende opmerkingen van de slanke mensen dan? En kom dan niet aan met de grappen van Ksenia

Dit topic begon toch om juist de dikke vrouw op te hemelen? Er zijn veel meer dikke vrouwen en die steunen elkaar! Tegen dunne mensen( = minderheid) mag je alles roepen, want ja..die zijn toch dun.

Dát is de tendens die ik vaak zie. En daar bemoei ik me dan weleens mee, ja.

Ik doel niet op jou persoonlijk. Ik weet zo niet direct wat je gepost hebt.

Maar de opmerkingen dat dikke mensen stinken, dat ze ongezond zijn, dat ze speciale broekjes moeten dragen etc. zet dikke mensen toch wel op een bepaalde (niet zeer positieve) manier weg.

En juist dat ophemelen...dat is nu juist precies mijn punt. Dan is er een keer een topic wat dikkere mensen ophemelt en dan komt de slankheidsbrigade er overheen om dat totaal teniet te doen. Het is voor die mensen blijkbaar totaal not done om iets anders dan wat ze zelf zijn eens in het zonnetje te zetten.
quote:Letgo schreef op 17 februari 2012 @ 23:41:

[...]

Ik doel niet op jou persoonlijk. Ik weet zo niet direct wat je gepost hebt.

Maar de opmerkingen dat dikke mensen stinken, dat ze ongezond zijn, dat ze speciale broekjes moeten dragen etc. zet dikke mensen toch wel op een bepaalde (niet zeer positieve) manier weg.

En juist dat ophemelen...dat is nu juist precies mijn punt. Dan is er een keer een topic wat dikkere mensen ophemelt en dan komt de slankheidsbrigade er overheen om dat totaal teniet te doen. Het is voor die mensen blijkbaar totaal not done om iets anders dan wat ze zelf zijn eens in het zonnetje te zetten.Ik vind overgewicht ook niet altijd een positief iets, behalve dat het gezellig kan zijn.
quote:Ksenija schreef op 17 februari 2012 @ 23:37:

[...]

durf het niet te schrijven, maar die ken ik.

(al was ik toen een puber)

Ik ook. En nu oud en wijs genoeg om een dikkere vrouw die mij zulk commentaar durft te geven te wijzen op haar eigen figuur. Of ik sta er boven.

Maar dat jaloezie de heks in vouwen naar boven kan brengen, ja dat ken ik wel. Hier op het forum zag ik vandaag ook nog de opmerking 'breinaald voorbijvliegen voor een slanke vrouw.

Maar ik lees weinig benamingen voor dikkerds hoor, of ben jij hier weleens voor zeug of zitzak uitgemaakt?

Face it, dunne mensen afzeiken is done, dikke afzeiken is not done.
quote:DeKenau schreef op 17 februari 2012 @ 23:45:

[...]

Ik ook. En nu oud en wijs genoeg om een dikkere vrouw die mij zulk commentaar durft te geven te wijzen op haar eigen figuur. Of ik sta er boven.

Maar dat jaloezie de heks in vouwen naar boven kan brengen, ja dat ken ik wel. Hier op het forum zag ik vandaag ook nog de opmerking 'breinaald voorbijvliegen voor een slanke vrouw.

Maar ik lees weinig benamingen voor dikkerds hoor, of ben jij hier weleens voor zeug of zitzak uitgemaakt?

Face it, dunne mensen afzeiken is done, dikke afzeiken is not done.Eens.
Mensen afzeiken hoor je gewoon nooit te doen. Iedereen is even veel waard. Dik of dun. Klaar!
http://www.skinnyvscurvy. ... el-Tara-Lynn-for-HM-5.jpg
quote:Letgo schreef op 17 februari 2012 @ 23:41:

[...]

En juist dat ophemelen...dat is nu juist precies mijn punt. Dan is er een keer een topic wat dikkere mensen ophemelt en dan komt de slankheidsbrigade er overheen om dat totaal teniet te doen. Het is voor die mensen blijkbaar totaal not done om iets anders dan wat ze zelf zijn eens in het zonnetje te zetten.

de slankheidsbrigade komt pas als de dikkerds moeten worden opgehemeld over de rug van slanke vrouwen. Dát is gewoon laag. En dat is wel wat hier gebeurde ( zie alleen de titel al)

Een oprecht, positief topic waar de vollere vrouw een voetstuk krijgt ZONDER kift? Ik heb daar geeb slankheidsbrigade gezien. integendeel, de slanke forummers die hier posten, zie ik ook op bijvoorbeeld modetopics vollere vrouwen advies geven om er beter uit te zien en zich lekker te voelen.

Dus ik ben het echt niet met je eens.
quote:Ksenija schreef op 17 februari 2012 @ 23:43:

[...]

Ik vind overgewicht ook niet altijd een positief iets, behalve dat het gezellig kan zijn.

Nouja en daar bestaat dan dus net weer geen verband tussen.

Wat ik niet snap. Stel dat er een topic geopend wordt met de opmerking "ik vind slanke vrouwen zo mooi" dan zou ik het ook belachelijk vinden als er een hele groep vrouwen met overgewicht overheen zouden komen die dit zouden afkeuren en belachelijk zouden maken.

Het is toch leuk voor vrouwen met overgewicht om in dit topic ook een keer een compliment te krijgen. Wordt dit die vrouwen dan niet gegund?
X
Wat betreft dit topic heb ik zelf moeite met het ophemelen van iets dat meestal ongezond is (namelijk te dik zijn) en wat mensen in hun hart eigenlijk zelf meestal niet willen zijn (want ze lijnen).

Die schijnheiligheid staat me tegen.
quote:DeKenau schreef op 17 februari 2012 @ 23:45:

[...]

Face it, dunne mensen afzeiken is done, dikke afzeiken is not done.Euhm ja. Ik zie het van beide kanten. Dikke vrouwen worden continu beledigd. Daar ben ik van overtuigd.
quote:DeKenau schreef op 17 februari 2012 @ 23:48:

[...]

de slankheidsbrigade komt pas als de dikkerds moeten worden opgehemeld over de rug van slanke vrouwen. Dát is gewoon laag. En dat is wel wat hier gebeurde ( zie alleen de titel al)

Eens.

Een oprecht, positief topic waar de vollere vrouw een voetstuk krijgt ZONDER kift? Ik heb daar geeb slankheidsbrigade gezien. integendeel, de slanke forummers die hier posten, zie ik ook op bijvoorbeeld modetopics vollere vrouwen advies geven om er beter uit te zien en zich lekker te voelen.

Eens, al vind ik het zeer gevaarlijk om iets dat meestal ongezond is op een voetstuk te plaatsen.

quote:lichtpuntjes schreef op 17 februari 2012 @ 23:39:

[...]

Ja, ik snap dat dit soort opmerkingen heel vervelend zijn. Ik heb hier zelf dus absoluut geen ervaring mee, want ik heb dit soort dingen nooit tegen iemand in mijn naaste omgeving gezegd en ook nooit gehoord dat het gezegd werd tegen een ander en als ik eerlijk ben denk ik zoiets niet eens. Ik kijk meer naar een persoon in het geheel!zelfs die van het plakje cake/ stukje taart niet? Dat is er toch een die ik dagelijks overal hoor. En volgens bij bestaat er geen slanke vrouw waar dat nooit tegen is gezegd.
quote:DeKenau schreef op 17 februari 2012 @ 23:50:

[...]

zelfs die van het plakje cake/ stukje taart niet? Dat is er toch een die ik dagelijks overal hoor. En volgens bij bestaat er geen slanke vrouw waar dat nooit tegen is gezegd.Klopt, ik hoor het ook vaak. Of men benadrukt mijn iele schoudertjes en smalle polsjes nog eens. Uiteraard zijn dat dan de dikkerds.
quote:DeKenau schreef op 17 februari 2012 @ 23:48:

[...]

Je rukt mijn post ook volledig uit zijn verband. Ik belichtte namelijk beide kanten en jij haalt er nu één kant uit (dat vind ik op zich al getuigen van een bepaalde vooringenomenheid, maar dat terzijde).

Ik vind het net zo goed misselijk dat dikkere vrouwen een topic waar slankere vrouwen bejubeld worden overschaduwen met negatieve opmerkingen. Dat stond duidelijk in mijn post (het deel wat jij nu voor het gemak weggelaten hebt)

Omgekeerd geldt hetzelfde en daar is in dit topic sprake van.
quote:iris1969 schreef op 17 februari 2012 @ 23:48:

Wat betreft dit topic heb ik zelf moeite met het ophemelen van iets dat meestal ongezond is (namelijk te dik zijn) en wat mensen in hun hart eigenlijk zelf meestal niet willen zijn (want ze lijnen).

Ja, daar heb ik ook moeite mee. Daarom noemde ik ook als voorbeeld 'mode' dat is een luchtige pijler, en daar kan ik prima dikkere vrouwen een beter gevoel geven zonder me schijnheilig te voelen.

Maar die foto hier van dat piepjonge grietje met die dikke buik, die zoooo mooi wordt gevonden, daar heb ik dus wél moeite mee. Want dat meisje is gewoon te dik, en zal waarschijnlijk alleen nog maar dikker worden. Dus daar heb ik wel wat van gezegd, ja.
quote:DeKenau schreef op 17 februari 2012 @ 23:50:

[...]

zelfs die van het plakje cake/ stukje taart niet? Dat is er toch een die ik dagelijks overal hoor. En volgens bij bestaat er geen slanke vrouw waar dat nooit tegen is gezegd.Nee, echt niet! In mijn vriendenkring, familie of mijn werk heb ik het nooit gehoord. Wel van de mensen zelf. Van: "oh ik moet opletten, blablabla". Maar geen hatelijke opmerkingen verder. Of het is me nooit opgevallen. Maar niet bewust gehoord.
quote:iris1969 schreef op 17 februari 2012 @ 23:48:

Dit vind ik heel kortzichtig. Dit topic is opgesteld door iemand die een volslanke vrouw mooi vindt (heeft dus niks te maken met eigen overgewicht). Mogen die volslanke vrouwen die veer dan lekker in hun reet steken? Ze zijn dat nu eenmaal en dat gaat niet van vandaag op morgen veranderen. Dan is het ook wel eens leuk om te horen dat je er mag zijn.

En niet alle volslanke vrouwen lijnen.
quote:iris1969 schreef op 17 februari 2012 @ 23:52:

[...]

Klopt, ik hoor het ook vaak. Of men benadrukt mijn iele schoudertjes en smalle polsjes nog eens. Uiteraard zijn dat dan de dikkerds.Jij bent toch zelf ook dik(ker) geweest? Jij kent de andere kant toch ook?
Ik vind het erg leuk mensen modetips te geven, dik en dun, kort en lang, want ieder lichaam kan mooier worden in kleding die flatteert, maar die hele ophemelcultuur van dikke mensen omdat ze zelf ook dik zijn staat me tegen. Dat vind ik toch gewoon overcompensatie.
quote:

DeKenau schreef op 17 februari 2012 @ 23:50:

[...]

zelfs die van het plakje cake/ stukje taart niet? Dat is er toch een die ik dagelijks overal hoor. En volgens bij bestaat er geen slanke vrouw waar dat nooit tegen is gezegd.

Zou ook m'n moeder ooit geweest kunnen zijn, hoewel zij slank was. Want sommige vrouwen hebben de neiging om iedereen vol te proppen met lekkers, als uiting van liefde voor diegene. Ik kan dat alleen maar waarderen.
quote:Letgo schreef op 17 februari 2012 @ 23:52:

[...]

Je rukt mijn post ook volledig uit zijn verband. Ik belichtte namelijk beide kanten en jij haalt er nu één kant uit (dat vind ik op zich al getuigen van een bepaalde vooringenomenheid, maar dat terzijde).

Ik vind het net zo goed misselijk dat dikkere vrouwen een topic waar slankere vrouwen bejubeld worden overschaduwen met negatieve opmerkingen. Dat stond duidelijk in mijn post (het deel wat jij nu voor het gemak weggelaten hebt)

Omgekeerd geldt hetzelfde en daar is in dit topic sprake van.

welk deel? Ik kan het niet terug vinden...

En welk topic? Ik lees hier namelijk nooit een topic van slanke vrouwen waar een dikke vrouwen de boel komen overschaduwen. Dus nee, ik weet niet waar je het over hebt.
leuk te lezen
quote:Letgo schreef op 17 februari 2012 @ 23:56:

[...]

Jij bent toch zelf ook dik(ker) geweest? Jij kent de andere kant toch ook?Nee ik ben mijn hele volwassene leven te dun geweest (50 kilo), toen werd ik iets zwaarder (ongeveer 56 kilo) en nu ben ik weer stabiel op 54 kilo. Iets te dun naar mijn smaak.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven