De Winter Tetteraars

16-01-2011 10:12 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw jaar, een nieuwe dag, een nieuw topic!

Ons 17e deel en het blijft leuk.

We hebben hier geen deurbeleid, maar het valt niet altijd mee om ons bij te houden. Er is ook veel te bespreken, want we kletsen over van alles wat leuk is en wat aandacht nodig heeft. En dat is best veel. Dus zet ‘m op, doe je best en dan is het hartstikke leuk om hier te komen tetteren.

Onze huisdieren zijn de basis van al deze gezelligheid en fotospam van je dieren is toch wel een beetje soort van verplicht.

Omdat het nog steeds winter is en sommige Tetters als ernstig uitkijken naar de lente, dit toepasselijke plaatje:

En de link naar ons vorige topic
Olijf; Beterschap, en wat fijn van je auto!

Th; Goed van de mascara!

Hier ook een behoorlijke glutenvrije rij in de super, merk damhert ofzo Ligt vanalles en volgens mij ook nog van een ander merk..

Ik had zelfgesneden frietjes met salade en een filetlapje, was lekker!

Vandaag mijn paneelgordijnen voor wat fatsoenlijker opgehangen, blij dat dat stomme karweitje klaar is..

Verder in huis bezig geweest..

Morgen lessen en hopelijk nog wat schuren, afplakken, schilderen...
ik kijk gilmore girls, want itsman doet toch mannendingen op de pc
Je moet soms vallen om weer leren op te staan

Fantezwaantje: als ik die pillen gebruik heb ik inderdaad nergens last van gelukkig. Maar omdat de oorzaak onbekend is van de epilepsie schijnt het te kunnen dat die epilepsie ook net zo plotseling weer verdwijnt als dat die op is komen zetten. Vandaar het experiment zonder medicijnen. Ach, was het proberen waard, en nou gewoon weer aan de pillen.

En jij lekker luxe uit eten steeds? Doe je goed

TH: gelukt met de zonnepanelen?

Ratteke: succesverhalen over Champix, laat maar komen!!! Ik heb pas 2 pillen achter de kiezen, dus kan er nog niks van zeggen. Stopdag is bepaald op 1-3-2011, en coaching van de huisarts. Ik heb er wel vertrouwen in. De andere keren was het iedere keer nèt niet maar hadden we ook niet de hulp van pillen en/of een stopcoach en ik denk dat dat een wereld van verschil kan maken. Man en ik zijn ook wel heel erg op elkaar aangewezen, geen collega's of zo waar je je ei bij kwijt kunt en dan is zo'n coach wel heel lekker. Denk ik.

Och jee, goed dat jullie het er over hebben. We moeten nog gaan stemmen ook he? Ik ga het wel doen, maar weet alleen nog niet op wie.

Olijf: fijn van je auto!!! Gefeliciteerd en maar veel veilige kilometers dit jaar he!!! En beterschap natuurlijk....

De sneeuw heb ik gemist vanmiddag, toen lag ik heel braaf patiënt te wezen in bed. Geslapen als een os, zelfs de juichkreten van zoon toen die de sneeuw zag kregen me niet wakker Maar opvallend dat 't weer zo snel zo koud wordt overal dan he? Alsof die kou overal binnendringt.

Borrie: paneelgordijnen van de blauw-gele zweed toevallig? Hebben wij in de slaapkamer hangen, wat 'n ellende was dat zeg... Maar nu ze hangen ben ik er wel heel blij mee!

Op tv staat hier RTL7 aan: transporter. Man doet verslag en vindt het zo te horen een geweldige film. Ik kan 'n film nu even niet volgen, m'n hersens zijn nog 'n pietsie overkookt volgens mij
Mijn lijf begint in opstand te komen na het sporten gister...

De pizza was wel oke. Wel oke... Niet heel slecht maar ook niet heul lekker. Even wennen denk ik.

Rat, jij gaat lekker he? Met het stoppen van het roken. Hoop dat het jou en Man ook goed af gaat Vroon.

Bor, eindelijk die paneeldingen weg?

Olijf, leef je nog? Hoop dat je niet weer zo ziek bent... Wel fijn van je auto.
even ego-zwaaien!

Ben net thuis, vanochtend om kwart voor 7 de deur uit en da's best een lange dag zo. Wel net even naar de Makro geweest en goede laarzen gescoord.

Nu nog eten en voorbereiden voor morgen, deel 1 van mijn assesssssssssment.......wie heeft die dingen ooit uitgevonden.

Ik mag nog een vragenlijst invullen nu en dan voorbeelden en instructies doornemen. En ook nog vroeg naar bed. Jaja.

Een dikke zoen voor zieken, de zieligen, de kouwelijken en de spierpijnerigen en hoera voor de poffertjespan. En voor wie nog niet genoemd is ook een zoen.

Succes Vroon!

Ik ben nu sinds oktober 2009 gestopt met roken zonder hulpmiddelen, maar heb vaak nog steeds zo van; oh lekker een sigaretje.. ik dòe het niet omdat ik het niet meer wil, maar ik vind mezelf af en toe nog steeds zo'n roker lol

Sterkte in ieder geval!

En idd ikea ja, ik had er al hangen, maar die hingen ietwat scheef en ze waren niet wat ik wilde, dus nu heb ik de doorzichtige opgehangen, maar die streepjes lopen scheef, en het kozijn dus ook... naja in theorie een kwartiertje werk ofzo en in werkelijkheid dus een middag voor gordijnen die nu "op het oog"engiszins recht hangen.. Blij dat het klaar is!
Vroon, het is een kuur van 12 weken met Champix, dat weet je toch he? Of langer als je ze nodig hebt. Je zult straks merken dat roken minder lekker is. Vooral als je sigaretten rookt. Ik vond het op het roken van stof lijken. Niks aan dus.

En dit moet je echt op je computer zetten, man ook.

One month, 13 hours, 41 minutes and 33 seconds. 947 cigarettes not smoked, saving ¤ 189,42. Life saved: 3 days, 6 hours, 55 minutes.

Ik zit al op de bijna 1000 sigaretten niet gerookt!

Splinter, succes morgen! ik zal voor je duimen dat alles goed gaat.
Ploes ja eindelijk ja

Hoop wel dat je lekkere of acceptabele alternatieven kunt vinden Scheelt een hoop denk ik!

Splinter, druk druk druk dus Succes!!!
Smaakt het dan anders ofzo Ratteke? Of wat doet het dan dat het niet meer lekker is? En je eten enzo dat smaakt gewoon hetzelfde?
quote:borrie2 schreef op 23 februari 2011 @ 21:44:

Smaakt het dan anders ofzo Ratteke? Of wat doet het dan dat het niet meer lekker is? En je eten enzo dat smaakt gewoon hetzelfde?

Het zorgt er voor dat het roken geen plezier meer geeft. Er komt bij roken een stofje vrij wat er voor zorgt dat je je goed voelt en dat je het lekker vind. Champix haalt dat weg. En omdat je geen 'beloning van je hersenen' meer krijgt gaat de zin en smaak weg. Ik vond het echt lijken op stof roken. En dan de stof die op de kast ligt, niet waar je kleren van maakt. Droog. Niks aan.

Nu had ik dat wat minder (2e stoppoging) maar de zin gaat gelijdelijk aan weg. Nu heb ik ook nog soms bést heul veel zin in roken. En als ik dan een trekje neem is ie zalig. Maar ik doe het niet meer. Ik moet nog wel heel erg wennen aan niet meer roken. Vind daar nog niet zo veel aan. Beetje saai. Maar ik heb dan ook 30 jaar gerookt, het is wennen aan een nieuwe levensstijl.
Ik vergeet weer wat... eten smaakt iets anders. Sommige dingen vind ik echt niet meer zo lekker als toen ik nog rookte. Wijncervelaat bijvoorbeeld. Vond ik altijd zalig op brood. Nu vind ik het wat zurig, niet heel lekker meer. Maar andere dingen zijn lekker(der). Ik heb wel heel veel zin in eten. Vooral toetjes. Roomtoetjes. Maar ja, daar word ik alleen maar dik van. Doe ik dus niet te vaak.
Ohwkee, ik vind het wonderlijk hoe ik na bijna anderhalf jaar ofzo nog steeds soms zin heb om te roken..

Ik wil het niet meer en ik doe het ook niet meer, maar ik dacht echt dat dat wel over zou gaan

Maar dan zou in theorie champix ook moeten helpen tegen "lekkere trek"toch? omdat dat stofje niet meer gemaakt word? Das wel fijn!
Sorrie Bor, mijn schoonvader was al 30 jaar gestopt met roken en tot het moment dat ie dood ging had ie af en toe nog steeds zin in een sigaretje. Die geestelijke verslaving gaat nooit meer weg. Daar is geen pil voor uitgevonden helaas...

En het werkt niet op lekkere trek. Daar moet toch ook eens een pil voor uitgevonden worden. Dat je alleen je ontbijt, lunch en avondeten wil hebben. Verder geen zin hebt in snacken. Daar wordt je héééééééél verschrikkelijk achtelijk rijk van als je zo'n pil kan uitvinden.
Ben ik ook nog ff! Dank voor alle beterschapswensen en auto-hoeraatjes

Keel is gelukkig weer wat gekalmeerd (ook dankzij Trachitol en paracetamollen) dus ik hoop maar dat het allemaal een beetje mee gaat vallen.

Auto staat trouwens nog bij de garage, Olief was vergeten dat 'ie 'm op zou halen Nou ja, hopelijk kan ik het morgen zelf doen. Is maar klein wandelingetje.

En jaaaaaaaaaaa TH, dat is 'm!! Dank dank!! Kan 'ie in een enveloppie en geef je je bankrekeningnr ff elders door??? Je hebt ook gewoon de goede kleur genomen, je bent helemaal top!

Splint, alvast veel succes voor morgen! Hoop dat je lekker slaapt straks want je had wel een lange dag zeg vandaag.

Bieb, ook beterschap, opoe is nogal woest deze keer hè, stom mensch... Trap maar ff terug, zou ik zeggen.

Zo, nog ff lekker kopje thee inschenken, koffie heb ik nu geen trek in. Wel in zout (altijd als ik verkouden ben) dus hebben we vette hap laten bezorgen vanavond
Ik ben mijn eigen bananenschil
Haha dat hoor ik ineens ook van iedereen ja

Wat jammer dat het niet tegen lekkere trek werkt, want in theorie zou dat hetzelfde moeten zijn; bevrediging en dat stofje.. maar blijkbaar gaat die theorie niet op dus

Kan ook wel jaloers zijn op vriend, die is dus gewoon niet verslaafd, die rookt wel es een sigaretje op een feestje, of als anderen roken ofzo, eigenlijk nooit alleen.. soms ineens vaker, soms weeeeeken niet.. heeft ie altijd zo gedaan..

Ik denk dat ik inderdaad maar beter gewoon helemaal nooit meer een sigaret kan aanraken, ook niet een trekje ofzo.. gewoon niet.
Olijf, ik hoop ook dat het mee gaat vallen Griep is echt nie leuk!!
Ik kan dat ook niet meer hoor. Want dan is het toch te lekker en te vertrouwd.

Ik ga naar bed zo. Olijfje, sterkte vannacht met slapen en met auto ophalen.

Ik ga zo naar bed. Morgen lekker uitslapen (sorry voor de jaloersmakende opmerking )

Slaap lekker!

Oh, ik heb nog glutenvrij spul gezien bij bas v/d heijden. Dan zal Dirk v/d broek het ook hebben en die andere winkel. Weet de naam ff niet meer Sligros of zo?
Digros Rat Sligro is alleen voor pashouders, net als de Makro (daar kwam ik ooit achter toen ik net op mezelf woonde en vlakbij een Sligro ontdekte. Goh, lekker goedkoop dacht ik en stond met volle wagen bij de kassa...en tja, toen moest ik een pasje laten zien (maf eigenlijk dat ze dat niet bij de ingang vroegen, net zoals bij de Makro) )

De Dirk vd Broek is trouwens een supermarkt die ik enorm mis hier. Zalige winkel maar in Gld nog niet doorgedrongen helaas. Ben eigenlijk veroordeeld tot de Appie, verder zit hier nog een Aldi en een Coöp (dure shitwinkel).
Ik ben mijn eigen bananenschil
Ik heb stress en ik ga slapen. Heb net de intelligentietest geoefend: alles gaat goed, behalve figuren reeksen en ruimtelijk inzicht. Dan sla ik die maar over morgen.

Oh ja, en ik vind dat Tonks terug moet komen.

Truste maisjes!
Olijf, ik doe het moren op de post! Leuk dat het de goeie is En beterschap!

Splinter, heel veel succes morgen, de duimen gaan draaien

Borrie, fijn van de gordijnen.

Bieb, iets minder fijn van opoe .

Ratteke, lekker uitslapen en ik herken dat roken altijd lekker blijft . Ben al vaker gestopt maar de verleiding is erg groot. En helaas kan ik ook niet roken zoals de vriend van Borrie.

Plous, spierpijn is voor een goed doel he . En met de tips die ik hier lees moet het goed komen met lekker en glutenvrij eten. Hopelijk gaat E ook snel de positieve effecten merken.

Film was leuk, glaasje wijn na ook en nu ga ik lekker naar bed
@Bieb, ik heb geen C1000 in de buurt, maar in maart komt er een Jumbo hier in de buurt

@Splinter: Veel succes vandaag! Ik ga heel hard duimen voor je

Olijf en de Sligro

@TH, welke film heb je gekeken?

Ik begin verkouden te worden. Moet soms zo hard niezen, dat mijn kaken er pijn van doen. Nu even lekker niks en om 11u naar de sportschool en daarna werken... Blegh.

Oh, gisteren werd ik gebeld door iemand met wie ik binnen bedrijf samen heb gewerkt, zij is inmiddels manager en had misschien een paar leuke klussen voor me voor een paar maanden steeds, maar wel aansluitend Hoor ik vanmiddag meer over.
Goeiemorgen allemaal. Om 8 uur vanochtend er toch maar eens uitgegaan. K was zo aan het rommelen, ik dacht dat het niet helemaal goed zou gaan. Klopte ook Ik weet nu ook waar de kinderen die vergeetachtigheid/verwardheid vandaan hebben...

Gelukkig is ie redelijk op tijd het huis uit gegaan om dochter op te halen. maar zij had toen al 3 sms-jes verzonden met waar blijf je nouhou! Ik sta al buiten te wachten op je!

Straks ff douchen, verzinnen wat ik nu weer aan zal doen.

Pilous, sterkte met het niezen! Niet ziek worden he. Ik hoop ook dat collega wat leuks voor je in de aanbieding heeft.

Hoi Tettertjes, ik ben weer eens op zoek naar Olijvenkind, want ik heb een Belangrijke Vertaalvraag voor haar

Olijhijijijfje, wakker worden *ongeduldige modus*! Ik mail je even via Facebook
goedemorgen,

haaaaaaai erwtje

ik was er alweer een tijdje wakker, maar doe lekker rustig aan vandaag
Je moet soms vallen om weer leren op te staan

Ik ben er ook weer na een lekker ochtendje poetsen

Maar gelukkig vind ik poetsen niet erg en zijn het lieve mensen.

Zo eerst effies wat eten.

Erwt zo vroeg is Olijf echt niet wakker hoor.

Splint,succes vandaag!!!!!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven