Haken is best leuk!

14-07-2010 14:25 1895 berichten
Alle reacties Link kopieren

Hallo!

Toen ik ziek was een tijdje geleden verveelde ik me zo dat ik mezelf met behulp van Youtube heb leren haken. En het is gewoon leuk!! ( En ook weer helemaal hip!)

Zijn er hier ook meer mensen die haken?

Op Youtube kun je zoeken op crochet om bepaalde steken te leren.

Ik koop mn wol/katoen/naalden meestal op de markt.

Mn volgende projecten gaan een laptopsleeve en een kraamcadeau voor een oud-collega worden.

Wie haakt er hier nog meer?

Even een handig tabelletje toegevoegd!

Youtube-filmjes!

Single crochet

Double Crochet

Triple Crochet

Half Double Crochet

Cirkel

Magic circle

Andere videos

DROPS instructievideos

Patronen:

Granny squares

Craftbits

Coats and Clark
Zo is ie ook leuk! Al vind ik die poten zo wel erg groot Of nou ja: het valt meer op.

Ik ben bezig met een kat naar eigen patroon. Ik wil al een tijd mijn katten, waaronder deze vereeuwigen als amigurumi's.

Nu vind ik Moosje van Christel Krukkert te klein en verder vind ik het aanbod in katten redelijk schaars, dus vandaar dat ik een eigen patroontje heb bedacht.

Ben nu met een testversie (een rozepaarse ) bezig en dan ga ik er nog een aantal haken, waaronder mijn 4 katten
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
quote:Droomz schreef op 15 november 2010 @ 20:04:

Zo is ie ook leuk! Al vind ik die poten zo wel erg groot Of nou ja: het valt meer op.

Ik ben bezig met een kat naar eigen patroon. Ik wil al een tijd mijn katten, waaronder deze vereeuwigen als amigurumi's.

Nu vind ik Moosje van Christel Krukkert te klein en verder vind ik het aanbod in katten redelijk schaars, dus vandaar dat ik een eigen patroontje heb bedacht.

Ben nu met een testversie (een rozepaarse ) bezig en dan ga ik er nog een aantal haken, waaronder mijn 4 katten Wat een leuk idee, en wat een mooi beestje
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Dank je

Rustig hier de laatste tijd. Is iedereen zo druk aan het haken?
Dank jullie wel allemaal

ik vind trouwens wel knap dat jullie met wol kunnen haken, op de een of andere manier gaat mij dat niet goed af. De mensen van de hobbywinkel hier zijn ook erg blij met mij momenteel...

Die Floortje schapen vind ik trouwens wel heel stoer, maar eerst even wat andere projectjes afmaken
quote:Droomz schreef op 17 november 2010 @ 11:40:

Dank je

Rustig hier de laatste tijd. Is iedereen zo druk aan het haken?

Inderdaad, inderdaad! Druk bezig hier.

Deze deken wordt echt mooi met de drops wol. Nog één bolletje en ik kan de boel aan elkaar haken. Dan stop ik met de dekens hoor. Als volgend project zit ik aan een leuke tas te denken voor 's zomers.
Hallo!!

Sorry voor mijn afwezigheid, maar een verhuizing en vakantie lieten weinig tijd over voor forummen/haken.

Vraagje.. Ik wilde graag een Sinterklaassurprise in elkaar haken, maar heb niet zoveel inspiratie.

Iemand leuke ideeen?

Cadeau wordt een boek + badschuim denk ik.
..
anoniem_59478 wijzigde dit bericht op 30-09-2015 20:00
Reden: ..
% gewijzigd
Hai Pennelien!

Het eerste betekent gewoon een rondje maken van 3 lossen. In dat rondje eerst 2 lossen (tellen als 1 vaste) en dan 5 vasten. Dan heb je dus een rondje van 6 vasten.

Makkelijker is gewoon een magic ring met 6 vasten maken (zie YouTube). Heeft hetzelfde effect alleen het middelste gat krijg je beter dicht.

'Inc all' staat ws. voor increase all, dus in elke van de 6 steken 2 nieuwe maken zodat je op 12 totaal komt.

De ronde daarna doe je steeds 2 vasten, 1 meerderen (1 meerderen is 2 steken in 1 steek).

Daarna 5 rondjes vasten.

Daarna 6 vasten, 1x minderen, 6 vasten, 1x minderen. (Je houdt 14 steken over).

Dan 3 rondjes vasten.

Dan 5 vasten, 1x minderen, 5 vasten, 1x minderen. (je houdt 12 over).

Dan 5 rondes vasten.

Kom je er zo uit? Anders even de afkortingen voluit schrijven voor jezelf. En alles tussen sterretjes herhaal je een bepaald aantal keer (dat staat aangegeven). De getallen tussen haakjes zijn het aantal steken dat je als het goed is aan het eind van de ronde hebt.
Waar blijven de foto's van jullie kunstwerken?

Ik heb een dekentje af. Twijfel nog of ik hem eens zo groot ga maken, maar dan wordt hij wel erg duur.
Wow chatterly ziet er enorm mooi uit en wat heb je dat snel gedaan :O

ik baal momenteel als een stekker want de kleuren die in in mijn deken gebruik worden uit de handel gehaald :S en daarbij werd het stiekem ook wel een duur projectje gezien het katoen niet goedkoop was...mjah, ben nu met de blokjes die ik had maar een sjaal gaan maken en dan maar bedenken welke kleuren mijn nieuwe deken dan maar moet worden. Ik heb namelijk een weddenschap staan omdat mensen toch dachten dat ik het niet zou gaan redden haha.

mjah we shall see
...
anoniem_59478 wijzigde dit bericht op 30-09-2015 19:59
Reden: ....
% gewijzigd
chatterly; WOW!!! en zo snel! ik ben ook bijna klaar maar moet eerst mijn eigen jas afmaken, nieuwe wite drops kopen ehm en van die kramp in mijn hand af komen denk ik... veel te fanatiek bezig geweest de afgelopen periode. Ik doe snel een foto; beloofd!.
Haha ik ken dat fanatieke hoor bijtje. Ben wel heel benieuwd naar de jouwe. Jammer dat ik al die dekens niet gebruik anders zou ik er zo weer aan beginnen

Iets duidelijkere foto:

ff snel vanhet werk; naast mij in mijn plaatselijke hobbygigant stond een mevrouw in een grijze jas, met een lichtbruine leren tas met daaraan een gehaakte roze uil... en kocht voor veel geld spullen.Was dat iemand van jullie?? ik stond aan de endere kassa en kreeg informatie over workshops voor de bso. ik kocht oa kerstballen en kaarsenmaak materiaal voor de baas.

Ik wilde wel vragen aan de dame of ze ook hier zat maar had enorme haast en heb nu spijt dat ik het niet gedaan heb....

zou wel grappig zijn. Ben namenlijk heulemaal niet nieuwsgierig
Ik ben sinds een weekje nu aan 't haken, en heb al drie beestjes gemaakt :D

Als eerste: Barry de Spin!

Als tweede: Octo, jaja, de octopus!

Als derde: Pinky de muisrat, voor een vriendinnetje gemaakt

Ben maar niet begonnen met kleedjes, omdat ik wist dat ik dat te veel werk zou vinden. Met het muisje ben ik ook maar 6 uur bezig geweest ofzo :O :D
lientje, in het begin ben je er idd nog lang mee bezig maar dat vordert snel hoor eens je door hebt hoe het gaat, gaat het allemaal veel sneller! Maar ik vind ze echt schattig!

Ik ben bezig met een 2de Floortje, iemand heeft eentje besteld. Alleen heb k fluffy wol te weinig dus wacht daar even op, aangezien een vriendin er heeft gaan halen, hier nergens te vinden.

Chatterly: ik ben echt jaloers op zo'n grote werken, ik begin daar steeds aan maar dat blijft dan liggen haha Ik heb er gewoon het geduld niet voor, ik ben begonnen met een tas en die ligt hier nog steeds :P
Lientje, nou die zijn tochh enorm goed gelukt helemaal leuk!

ik heb weer even een vraagje, ik kwam namelijk een afkorting tegen in een amerikaans patroon die ik niet kan vinden wat het nou betekend, namelijk: sk

het wordt bijvoorbeeld gebruikt met:

with joining color, join with sc in any st on firtst yoyo. (Ch 3,sk next st, sc in next st) three times. Ch 2, sk next st, hdc in next stich.

nu ik het zo typ denk ik zelf dat het 'skip' is..... wat denken jullie?
Ik hoop zo dat de Sint mij haakspulletjes gaat geven <3
oeh tip van de dag: bij de Wibra waren haaknaalden 50 cent stuk, en stiekem vind ik die fijner haken als die lichtgrijze van de hobbywinkel haha.

Finsternis, ik hoop met je mee :D
Ik haak met die van Clover Hele fijne haaknaalden, al lijkt het alsof ik sinds die tijd minder strak haak
Bij 'mijn' Wibra hadden ze helemaal geen haaknaalden :( Heb er eentje geleend
...
anoniem_59478 wijzigde dit bericht op 30-09-2015 19:59
Reden: ....
% gewijzigd
Pennelien, mooi bubble leg monster!!

Chayuz ik heb er geen idee van, nog nooit sk tegen gekomen. Kan je het nergens uithalen? Staan het aantal steken er niet bij?

De haaknaalden van de wibra komen trouwens niet overeen met gewone haaknaalden (zoals clover) blijkbaar. Dus als je echt een patroon wilt volgen met de correcte haaknaald, dan gebruik je best geen van de wibra..
haha i the wibranaalden :P ze hadden ze ook in 5 maten :D

maar het is gelukt. sk is inderdaad skip.. kwam nog wel meer dingen tegen dat ik dacht van WAAR HEB JE HET OVER??? maar het is gelukt:

dit is een kleine versie, maar het is de bedoeling dat dit mijn nieuwe "kleed" wordt van 2mX2m.... ik vind het nu nog leuk ;)

van mijn andere granny's heb ik overigens een sjaal in elkaar geknooid:

vandaag de grote "ben ik warm genoeg" test gedaan, en hij heeft het net gehaald...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven