Help, wat is er met mijn hond?!

07-12-2010 17:57 96 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,

Eerder goede adviezen hier gelezen wat betreft huisdieren, ik hoop dat iemand hier weet wat dit kan zijn.

Ik heb een 4 jarige labrador/ collie kruising. Schat van een beest, heb haar van 1.5 jaar. Ze heeft meerdere huizen gehad, nooit een echt thuis, was bang van mannen dus zal iets zijn voorgevallen "vroeger".

Het heeft lang geduurd maar nu is ze naar andere honden toe een stuk dominanter en veel minder onzeker.

Wel volgt ze mij en vriend overal, maar alleen blijven is altijd goed gegaan en alleen slapen ook.

Ze slaapt normaal gesproken in de huiskamer op de bank op haar dekentje of in haar mand, wat ze wilt. Af en toe in het weekend mag ze gezellig in bed (tjah heeft vriend liever niet maar toch).

Dat is vorige week een paar keer gebeurd.

Afgelopen nacht, ik lag er al een tijdje in en vriend ook, hoorde ik haar janken en piepen en sprong ze tegen de deur aan en probeerde hem open te maken. Vriend gaan kijken en toen was ze helemaal aan het hijgen , tong hing eruit aan de zijkant en een hartslag van heel hoog!

Haar deken lag aan de andere kant van de kamer (die ligt altijd op de bank) en ze is daar waarschijnlijk eerst heen gelopen.

Gevraagd laat kijken wat er is, keek ze steeds naar de deur (?) en ging aan mijn voeten liggen als in, ik blijf bij je.

We kregen haar niet rustig zijn toen een einde gaan lopen en weer geprobeerd, zij in de huiskamer wij naar bed. Ze bleef rond lopen voor de deur en weer begin het hijgen.

Uit pure noodzaak om toch slaap te krijgen in bed genomen, fout ik weet het!

Ze sliep direct als een roosje.

Maak me toch zorgen, verder eet en drinkt ze normaal speelt ook alleen waarom deed ze zo? Aan die deur zitten en zo janken, heeft ze nog nooit gedaan.

Een nachtmerrie, iets gehoord? Een geest, alles passeert mijn gedachten. Of aanstel omdat ze gewoon bij ons wilt liggen?

Vanavond gaat ze gewoon op de bank, maar wellicht herkent iemand dit en heeft een goede tip?

Bedankt alvast.
Misschien was ze ergens van geschrokken? Of epileptische aanval?
Ik bebn echt stomverbaasd dat je het hier vraagt, terwijl dat beest uit het niets opeens een enorme hartslag had. Hop morgen direct naar de DA voor een check-up!
Ik zou denken dat ze ergens heel erg van is geschrokken. Ook omdat ze later rustig bij jullie op bed sliep. Goed in de gaten houden, want misschien is het wel iets medisch, maar kan dus ook angst zijn geweest.
Misschien is er vuurwerk oid afgestoken ergens in de buurt? Als dieren schrikken krijgen ze ook een hoge hartslag, net als wij. Ik zou het nog even aankijken, want zoals je schreef, sliep ze na troost weer als een roosje
quote:iris1969 schreef op 07 december 2010 @ 18:05:

Ik bebn echt stomverbaasd dat je het hier vraagt, terwijl dat beest uit het niets opeens een enorme hartslag had. Hop morgen direct naar de DA voor een check-up!Uit het niets dat weet je dus niet. Als ze ergens van is geschrokken gaat haar hartslag natuurlijk ook omhoog.
Hoe reageerde ze vorig jaar op het vuurwerk?

Misschien is ze daar inderdaad van geschrokken. Zo klinkt het in ieder geval wel. Als ze verder vandaag normaal gedrag vertoonde en gewoon heeft gegeten dan zou ik vanavond eens rustig kijken hoe ze zich dan gedraagt.

Als ze weer zo gaat doen, dan is het gewoon dwingend gedrag omdat ze het zo lekker vindt bij jullie in bed en dan is de keuze aan jullie of je er aan toe geeft of niet.

Ik denk niet dat ze fysiek iets mankeert. Mocht je het overdag weer zien, dan moet je je wellicht zorgen gaan maken. In principe uiten hartklachten zich trouwens over het algemeen volgens mij niet in een verhoogde hartslag maar andere symptomen.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Ik zou ook gewoon even langs de dierenarts, of in een telefonisch consult voorleggen wat er gebeurd is die nacht. Straks mankeert ze wél iets en sla je jezelf voor je kop als je daar te laat bij bent.

Nu allerlei redenen gaan bedenken 'waarom ze zo gedaan heeft' die nacht heeft in mijn ogen weinig zin. Eerst uitsluiten of er iets medisch mankeert, daarna als het nog een keer voorvalt gaan denken over wat het dan wel zou kunnen zijn.
Je kent zelf je hond het beste, en als je het niet vertrouwt moet je even langs gaan. Maar zoals ik het lees is ze gewoon ergens van geschrokken. mn omdat ze al een 'verleden' heeft.
Een hond weet niet het verschil tussen het weekend en door de week.

Een hond vindt het heerlijk om bij de baasjes in bed te liggen en wil ALTIJD graag bij jullie in bed.

Ik zou dat gewwon niet meer doen want op een gegeven moment wil hij niet meer beneden slapen.

Jullie hond was opgewonden (hijgen etc) en dan is de hartslag altijd hoger.

Hij heeft gisteren weer zijn zin gekregen en met wat comedie flikt hij dit vaker.

Gewoon voet bij stuk houden en beneden laten slapen.
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
Ik heb de Da gebeld en die zei dat we het aan moeten kijken vanavond omdat hij niet het idee had dat ze iets mankeerde (pas check up gehad en kerngezond). Daarom ben ik er niet heen gerend, ook omdat ze dus normaal doet.

Vuurwerk vind ze interessant, ze schrikt wel snel, altijd al.

De buren hadden bezoek en nogal kabaal, wellicht was het dat.

Vanavond ga ik het zeker aan kijken.

Dankjewel.
quote:arrasje schreef op 07 december 2010 @ 18:18:

Een hond vindt het heerlijk om bij de baasjes in bed te liggen en wil ALTIJD graag bij jullie in bed.

Ik zou dat gewwon niet meer doen want op een gegeven moment wil hij niet meer beneden slapen.

Hij heeft gisteren weer zijn zin gekregen en met wat comedie flikt hij dit vaker.

Gewoon voet bij stuk houden en beneden laten slapen.Mee eens. Jij moet bepalen waar hij slaapt niet hij, laat je niet manipuleren.
Ik denk dat er niets aan de hand is ... ik denk dat je je hond een beetje verwend hebt met t toelaten in je bed.

Ik nam af en toe mijn hond ook mee naar mijn bed , op zondagochtend o.d. Of wanneer ik toch de dekbedden ging uitwassen. Maar mooi dat meneer in eens sávonds aan mijn deur stond te krabben zo van , laat mij er eens in , ik wil erbij.

En je wil niet weten hoe onnozel de hond deed toen ik de deur open deed omdat ik dacht dat er wat anders aan de hand was.

Tong uit de bek , tegen mij opspringen , blaffen etc.

Vanaf die dag ging hij nooit meer mee in mijn bed en kon meneer mooi in zijn eigen mandje gaan liggen.

Gewoon voet bij stuk houden en beneden laten slapen.Wat een raar advies. Ik vind TO's beschrijving wel iets anders overkomen dan dat de hond zijn zin wil krijgen. Nogmaals, bij rare vage klachten (en dat is in dit geval dus) ALTIJD eerst een deskundige raadplegen, en dat is in dit geval een dierenarts.
quote:Zoomix schreef op 07 december 2010 @ 18:15:

Ik zou ook gewoon even langs de dierenarts, of in een telefonisch consult voorleggen wat er gebeurd is die nacht. Straks mankeert ze wél iets en sla je jezelf voor je kop als je daar te laat bij bent.

Nu allerlei redenen gaan bedenken 'waarom ze zo gedaan heeft' die nacht heeft in mijn ogen weinig zin. Eerst uitsluiten of er iets medisch mankeert, daarna als het nog een keer voorvalt gaan denken over wat het dan wel zou kunnen zijn.Precies, niet zelf gaan speculeren.
Hond uit je bed houden , alle deuren die richting de slaapkamer gaan dicht doen zodat je hond ook niet aan je deur kan krabben.

Hij heeft gisteren weer zijn zin gekregen en met wat comedie flikt hij dit vaker.Gewoon voet bij stuk houden en beneden laten slapen.Nee hoor een hond is niet z'n goede acteur dat hij een hoge hartslag kan faken.
Ik ben het helemaal eens met Arrasje..

Theeleut heeft haar hond gewoon iets te veel verwend met het toelaten in bed.

Hond gaat bed dan toe eigenen en wil er ook bij , doet al het onnozele en gekste om toch zijn zin te krijgen.
quote:Guinevieve schreef op 07 december 2010 @ 18:20:

[...]

Mee eens. Jij moet bepalen waar hij slaapt niet hij, laat je niet manipuleren.Dit heeft werkelijk niets met manipuleren te maken. Hij is óf ziek óf hij is geschrokken van iets.
Iris.. waarom weet je dat zo zeker ? Mijn hond was nergens van geschrokken hoor die avond..

En toch onnozel doen om maar te zorgen dat ie bi jmij in bed mocht..
quote:Zespri79 schreef op 07 december 2010 @ 18:21:

Hond uit je bed houden , alle deuren die richting de slaapkamer gaan dicht doen zodat je hond ook niet aan je deur kan krabben.

Dat vind ik ook weer overdreven, ik vind het wel prettig als mijn honden kunnen waarschuwen bij onraad. Eén deur ertussen dus.

Gewoon discliplineren als ze aan de deur gaat staan zeuren. Terugsturen naar haar mand/kleed.

Ik vind het overigens echt te vroeg na zo'n 'incident' om gelijk maar naar de dierenarts te rennen. Kost je ook direct weer een consult. TO heeft het goed opgelost door even te bellen. Kost niets en is voor nu even gerustgesteld.

Nu maar zien hoe de hond zich vanavond gedraagt
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Ik vind het een beetje vreemd om ervan uit te gaan dat deze hond aan het manipuleren is. Er kan toch echt iets zijn geweest. Ze kan vreselijk geschrokken zijn, en daardoor heel bang. Waarom zou ze zomaar dit gaan doen?

Ik heb zelf een hond en die doet dit echt niet hoor.
quote:Zespri79 schreef op 07 december 2010 @ 18:25:

Iris.. waarom weet je dat zo zeker ? Mijn hond was nergens van geschrokken hoor die avond..

En toch onnozel doen om maar te zorgen dat ie bi jmij in bed mocht..Door die hoge hartslag. Probeer dat zelf maar eens na te doen, dat lukt niet.
Ze is wel een aandachtstrekker hoor, vraagt altijd volle aandacht van iedereen en ja, een tikkeltje verwend ahum.. Daarom is die optie ook bij me opgekomen.

Ga er van uit dat ze geschrokken is (doet ze al als er een kerstbal uit de boom valt )

Maar als ze begint te piepen, gewoon negeren of terug naar de plaats sturen?
quote:theeleutertje schreef op 07 december 2010 @ 18:31:

Ze is wel een aandachtstrekker hoor, vraagt altijd volle aandacht van iedereen en ja, een tikkeltje verwend ahum.. Daarom is die optie ook bij me opgekomen.

Ga er van uit dat ze geschrokken is (doet ze al als er een kerstbal uit de boom valt )

Maar als ze begint te piepen, gewoon negeren of terug naar de plaats sturen?

Zelf vind ik negeren een zeer onduidelijk middel en ook een vorm van straffen, dus ik zou hem terug sturen. Uiteraard alleen als hij piept, niets als hij doet zoals gisterenavond.

Fijn trouwens dat je de DA hebt gebeld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven