het ergste wat je ooit een dier hebt aangedaan?

02-09-2010 11:42 211 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
quote:Primabella schreef op 02 september 2010 @ 13:02:

JoniJoni, en?Ja, de kat kwam wel op zijn pootjes terecht, dat wel.
Toen mijn kat een jaar was heb ik hem een keer geschoren.NOOIT doe ik dat weer.

Meneer was het er niet mee eens.

En ik had me hele gezicht open.

En hij had alleen zijn buik & rug geschoren.

Dus hij liep als een soort mislukte poedelrond.
misgeknipot met nagels van de hond knippen

brrrrrr, wat zielig en er zat door het hele huis bloederige pootafdrukken......
Ik ben als kind mijn hondje eens vergeten bij de supermarkt. Moest wat boodschappen doen, hondje meegenomen en vastgebonden aan een paal. Vergat het arme beestje helemaal, ben gewoon zonder hem naar huis gelopen waar ik toen pas ontdekte dat ik hem vergeten was. Het hondje was dolblij toen ik hem losmaakte. Heb me er zoo schuldig om gevoeld, dacht er steeds aan hoe het beestje mij naar buiten zag lopen, helemaal blij, en mij toen zonder hem zag weglopen. Germe...

Dit heeft mij nog jaren achtervolgd, heb het nooit aan iemand verteld. Ik had vroeger een kuiken die verstoten was door haar moeder. Het kuiken zag mij echt als haar moeder en volgde mij overal. Het leek me wel gezellig als het diertje bij mij in bed zou slapen. Had er alleen niet bij nagedacht dat ik nogal woel in mijn slaap. Het kuikentje was dood toen ik wakker werd.

Ook weer als kind. Had een cavia, die zette ik als het mooi weer was met zijn kooi in de tuin. Was ik hem een keer vergeten 's avonds binnen te halen. 's Morgens lag hij dood in de tuin, waarschijnlijk door één van de buurtkatten vermoord. Verschrikkelijk!
oh schiet me net te binnen, "waarom zou je naar een trimsalon gaan als je zelf ook een tondeuse over je cocker spaniel kan halen " dacht mijn vriendin.

tafeltje in de tuin, tondeuses borstels kammen en scharen lagen klaar ..

we weten nu waarom mensen naar een trimsalon gaan ... het arme beest zag er uit alsof ie in een shredder was gevallen

we hebben niet in zn vel geknipt maar het arme beest heeft weken lang voor joker gelopen
quote:Quandro schreef op 02 september 2010 @ 18:43:

Toen mijn kat een jaar was heb ik hem een keer geschoren.NOOIT doe ik dat weer.

Meneer was het er niet mee eens.

En ik had me hele gezicht open.

En hij had alleen zijn buik & rug geschoren.

Dus hij liep als een soort mislukte poedelrond.Waarom had je dat gedaan dan?
Doordat mijn zus en ik een keer onze hamsters (mannetje en vroiuwtje) bij elkaar hadden gezet kregen we een nestje. Mijn zus had goed bedoeld een lapje stof in het hokje gezet, zodat ze daar in konden nestelen. Het doekje was gaan rafelen en de hamster baby's waren er helemaal in verstrikt geraakt. Mijn vader heeft ze met veel geduld kunnen bevrijden maar het heeft 1 van de hamstertjes wel een achterpootje gekost. Die was trouwens ondanks zijn handicap de snelste van het stel.
Gisteren een wesp platgespoten met haarlak

Eerst ging ie als een bezetene de kamer door, maar gelukkig viel ie snel neer. Toen nog een beetje extra gespoten. Voor de zekerheid. En opgezogen met de stofzuiger.

Ik ben echt een mietje met (stekende) vliegebeesten...
Deze week even de vacht van mijn maltezer bijgeknipt, ineens begon hij hard te piepen, had ik in zijn oor geknipt.

Heb me de hele dag beroerd gevoeld en hem een extra lekker hapje toegestopt.

Het geneest trouwens wel goed gelukkig, die arme schat,

hij is zo lief!!!!
Mijn vriend schijnt als kind een goudvis tussen de gehaktballen op het vuur gegooid te hebben. De vis was eerst professioneel onthoofd.

Verklaring was: "vissie" bakken, net als de avond ervoor.
Nagels van de hond geknipt... maar net iets te ver!!

En bloeden dat het deed!! En hij maar rondjes om de tafel lopen... en ik maar dweilen na afloop
Op aanraden van een andere forummer heb ik een schaaltje met azijn en afwasmiddel op mijn aanrecht staan, om de fruitvliegjes te vangen.

Als ze op het randje zitten, blaas ik ze er in.
quote:JoniJoni schreef op 02 september 2010 @ 22:08:

Op aanraden van een andere forummer heb ik een schaaltje met azijn en afwasmiddel op mijn aanrecht staan, om de fruitvliegjes te vangen.

Als ze op het randje zitten, blaas ik ze er in.

Djie.... dat neigt naar sadisme!

Ik heb heul lang geleden onze kanarie laten verhongeren. Dacht dat hij nog meer dan genoeg eten had, maar dat bleken allemaal lege vliesjes te zijn. Vond het echt verschrikkelijk en voel me weer rot nu ik eraan terugdenk.

Verder heb ik afgelopen week mijn sukkelige hond ontzettend uitgelachen toen hij van het gras af zo doorliep in de sloot bedekt met kroos...
Ik heb mijn kater eens een harde knal verkocht. Ik had toen twee katten. Mijn kater sliep naast mij op mijn zwarte hoeslaken. Zelf was hij ook zwart... Mijn andere kat had een tik om aan plastic te likken en te knabbelen.

Die combinatie maakte dat ik in de bewuste nacht mijn likkende kat wilde afschrikken mat een harde klap op mijn bed. Had dus alleen de kater niet zien liggen die, tot dat moment, prins heerlijk lag te slapen.
quote:Juicy_ schreef op 02 september 2010 @ 12:15:

Ik heb 1x het elektrische raam van de auto dicht laten zoeven met topje van het oor van de hond ertussen. Van zijn gepiep schrok ik zo dat ik zo snel niet het juiste knopje kon vinden. Bloeden!

Mag het ergste wat je je vader hebt aangedaan ook meedoen?

Lees dan wel i.p.v. topje van de oor gewoon vingertoppen...:-$
quote:twinkeling schreef op 02 september 2010 @ 12:08:

[...]

Voor de schildpad was het dus ook prima verlopen .Wij hadden 8 schildpadden en te veel guppies in een kom. Dus guppies bij schilpadden in het aquarium. Ging toch bijna 2 jaar goed. Guppies vermeerderden gigantisch op de uitwerpselen van die schildpadden (scheelde in schoonmaken). Tot de dag dat de schildpadden blijkbaar vonden dat het er te veel werden en ze ontdekten dat guppies ook best lekker zijn... Ze vormden een linie over de breedte van het aquarium en zwommen al etend van de voor naar de achterkant in de lengte. Nogal heftig: een slachting. Daarna zaten er weer alleen maar schildpadden in dat aquarium.
Het ergste wat ik mijn katten weleens bewust aan doe is laten schrikken. Heel vals en gemeen, maar soms kan ik het niet laten wanneer zij op hun nietsvermoedende katten gangetje voorbij wandelen, mijn voet even snel heen en weer te halen...
Overigens kan ik mij op jonge leeftijd ook herinneren dat ik wilde weten of katten écht op hun pootjes terecht kwamen. We hadden toen iets van 14 kittens in huis van 3 katten die gelijk zwanger waren. Tegen de tijd dat ze ons huis verlieten, heb ik eens geëxperimenteerd door de kittens van ongeveer een meter van mijn bed, op mijn bed te 'gooien'. En inderdaad, allemaal kwamen ze op hun pootjes terecht...
quote:Capibara schreef op 02 september 2010 @ 12:06:

Ik heb vroeger dieren gegeten. Koeien, kippen, varkens, vissen. Toen ik besefte dat het vlees wat ik at van levende wezens afkomstig was en niet uit een fabriek kwam ben ik accuut vegetariër geworden. Ik kan er nog om janken dat ik zoveel dieren zoveel leed heb aangedaan.Dit dierenleed doe ik nog dagelijks. Vanavond nog een heerlijk biefstukje gegeten! Biologisch, dat dan weer wel.
quote:Sopsie schreef op 02 september 2010 @ 11:51:

Ik heb onze schildpadjes door de wc gespoeld toen ze een winterslaap hielden.. Ik dacht dat ze dood waren ....

Ik ook en ik zal nooit de compleet geschokte gezichten van mijn ouders vergeten toen ik het hen vertelde .Ik wist niet beter en krijg terwijl ik tik weer een schuldgevoel (ben verdie 35 jaren verder!)

Alle dode visjes gingen namelijk ook door het toilet, wist ik veel ik was 6 jaar.

“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ok, mijn biecht, ik was bang dat mijn guppies het koud hadden en heb heet (als in echt heel erg warm) water in de vissenkom gedaan. De volgende dag allemaal dood. Vervolgens nieuwe guppies gehaald en weer het zelfde verhaal. Ik heb de man waarvan ik de guppies had, verteld dat ik heus wel goed voor ze was, ik zorgde er toch voor dat ze het lekker warm hadden?
Maar bleven die schildpadden niet hangen dan in de WC??
quote:Troeta schreef op 02 september 2010 @ 23:33:

Maar bleven die schildpadden niet hangen dan in de WC??

Jammer genoeg niet in de mijne echter ik heb nooit gevraagd of we last hadden van verstoppingen nadien.

Maar maak het nou niet nóg erger...

Ik heb het me nog nooit afgevraagd, nu wel.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Hmm conclusie van dit topic: dat het beter is om kinderen geen huisdieren te geven. Heel veel verhalen hier gaan over kinderen en vissenkommen, cavia's enz. Als kind besef je idd niet wat een dier houden inhoud en hoe je er goed voor moet zorgen.

Misschien kunnen ouders beter wachten tot een jaar of 10 met huisdieren nemen, tenzij de kinderen goed ingelicht zijn.

Vind er best veel gruwel verhalen bij staan, heel veel dingen die voorkomen hadden kunnen worden.
Eens

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven