het ergste wat je ooit een dier hebt aangedaan?

02-09-2010 11:42 211 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
mijn vriend is een jaar geleden met de trekker over onze honf heen gereden!!

Ze had toen alleen haar poot gebroken en ze is gelukkig helemaal hersteld.

Maar men, ik schrok me dood!
honf is natuurlijk honD
Ik denk dat huisdieren en kinderen juist wel goed samen gaan. MITS de ouders daar goed bovenop zitten natuurlijk! En eerst dit topic gelezen hebben.....

Het lijkt me alleen maar goed voor hun ontwikkeling, zorgzaamheid, verantwoordelijkheid enzo.

Maar inderdaad niet te jong mee beginnen.

* bedenkt dat ze dit topic maar gaat laten lezen aan broer, die net (met 3 kinderen onder de 8 jaar) voor iedereen een eigen kippetje heeft aangeschaft.... *
quote:Enn schreef op 02 september 2010 @ 23:37:

[...]

Jammer genoeg niet in de mijne echter ik heb nooit gevraagd of we last hadden van verstoppingen nadien.

Maar maak het nou niet nóg erger...

Ik heb het me nog nooit afgevraagd, nu wel. Ik nu ook ......
Ik heb deze vakantie voor het eerst levende beesten gegeten, en ze waren nog lekker ook !

(Oesters en mosselen).
Levende mosselen? Ik wist niet dat je die dingen rauw kon eten?
quote:Jippertje schreef op 02 september 2010 @ 22:40:

Ik heb mijn kater eens een harde knal verkocht. Ik had toen twee katten. Mijn kater sliep naast mij op mijn zwarte hoeslaken. Zelf was hij ook zwart... Mijn andere kat had een tik om aan plastic te likken en te knabbelen.

Die combinatie maakte dat ik in de bewuste nacht mijn likkende kat wilde afschrikken mat een harde klap op mijn bed. Had dus alleen de kater niet zien liggen die, tot dat moment, prins heerlijk lag te slapen. Hahahah
Sorry Sopsie en Enn..........

maar,maar ik denk dat ze gewoon wakker zijn geworden en door het riool naar een heel fijn meertje zijn gezwommen en nu nog steeds gelukkig leven!
Hier krijgt de zwarte kater iedere nacht een trap of een duw van mij. Ik doe het niet express, maar hij gaat elke nacht precies naast mijn benen liggen , en in mijn slaap draai ik nogal dus regelmatig ligt hij dan ineens op de grond. Maar ik geloof niet dat hij het erg vindt, hij gaat er namelijk elke nacht weer liggen, en als hij uit bed valt, zit hij er binnen een paar minuten weer.

Ook wel eens niet opgemerkt dat hij met zn nagel vast zat in de krabpaal. Ik dacht echt van jeetje wat zit die nout toch sullig bij die paal. Na vijf minuten zat hij nog steeds zo, toch maar even kijken.

Ik heb gewoon sullige katten, die gaan dna niet mauwen of iets dergelijks, nee die blijven gewoon zo zitten.
Ik heb ooit(eigenlijk best vaak) een spin met mijn schoen geplet...alleen als ze in mijn huis zitten hoor..en als ik alleen thuis ben..!!
quote:Troeta schreef op 03 september 2010 @ 23:38:

Sorry Sopsie en Enn..........

maar,maar ik denk dat ze gewoon wakker zijn geworden en door het riool naar een heel fijn meertje zijn gezwommen en nu nog steeds gelukkig leven!

Dank!

-ja ik droom wel verder-
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Sopsie schreef op 02 september 2010 @ 11:54:

Voor de duidelijkheid, ik kreeg de schildpadjes vorig jaar dus voor mijn verjaardag van mijn moeder Dus het is vorig jaar gebeurd. Ik dacht echt dat ze dood waren Wat raar dat een volwassen vrouw dode schildpadjes door de wc spoelt. Tampons mag je al niet doorspoelen vanwege verstoppingen, denk je dan dat een huisdier doorspoelen wel ok is? Heb je geen kliko ofzo?
quote:Capibara schreef op 02 september 2010 @ 12:06:

Ik heb vroeger dieren gegeten. Koeien, kippen, varkens, vissen. Toen ik besefte dat het vlees wat ik at van levende wezens afkomstig was en niet uit een fabriek kwam ben ik accuut vegetariër geworden. Ik kan er nog om janken dat ik zoveel dieren zoveel leed heb aangedaan.

Same here!
Ik krijg al rillingen als ik een slak dood trap.

Bij ons in de wijk lopen best veel kikkers rond. Gewoon op straat. Ik moet er niet aan denken dat ik daar op ga staan als het donker is. Is al wel een keer bijna gebeurd.
ooit zoveel herrie lopen maken dat de kat bang was en door het raam van de eerste verdieping vluchtte Hield er niks aan over en is 19 jaar geworden!

Oh en met mijn fiets over een paadje met allemaal naaktslakken rijden! geweldig om eens te doen !
Las laatst ergens dat iedereen in z'n slaap gemiddeld per nacht 1 of 2 spinnetjes / vliegjes opeet (ook vegetariërs).

Heb je ook wel eens als je hard fietst, je hijgt en per ongeluk zo'n beest in je mond waait. Automatische slikreflex. All in the game. Elk leven gaat dood (dat is het enige dat je zeker weet als je geboren wordt).

Denk dat iedereen massa's vliegend en kruipend gedierte doodt, tijdens lopen, fietsen, auto rijden. Zolang je leeft maak je beesten dood. Oplossing is evident. Als dat het ergste is wat je hebt gedaan, dan zou ik me geen zorgen maken.

Toch voelt het soms wel rot. Al meer dan tien jaar geleden dook er ineens een jong eendje in paniek voor m'n auto, nadat z'n moeder per ongeluk door m'n voorganger was aangereden. Kon ik met geen mogelijkheid meer ontwijken. Voelde de hobbel. Elke keer dat ik daar langs rij maakt het me weer droevig. Zo zinloos...
oh er was ook een opsporing naar een meisje die allemaal puppy's in een snelstromend riviertje gooide (was gefilmd door haar broer o.i.d.).... stond gisteren nog op nu.nl . Zo zonder enig schuldgevoel leek het, ze maakte zelfs nog geluid bij het gooien : wooeeeiiiii .......

Zo ziek! Gelukkig hebben ze haar kunnen vinden
quote:Spijker schreef op 02 september 2010 @ 15:29:

Ik heb de staart van de kat opgestofzuigt. Want: zwarte kat, zwarte beddesprei, heel kleine slaapkamer.

Dus ik stond aan het voeteneinde van het bed en zoog de vloer aan de ene zijkant van het bed. Daarna tilde ik de stofzuigerstang over het bed heen om de andere kant te zuigen, zonder de stofzuiger af te zetten. Nooit gezien dat middenop het bed Kat lag te slapen.

De stofzuiger ging precies boven zijn staart en de staart werd (héél eventjes maar) naar binnen gezogen. Kat gillen, en ik had nog 3 dagen ruzie met mijn geliefde. Hij was de eigenaar van de kat en in volle overtuiging dat ik het expres had gedaan...!

Oh die arme kat maar ik heb hier hardop om moeten lachen.
Het Viva forum is papaja.
Ik heb ooit hamsters gehad. Door de dierenwinkel verkocht als twee vrouwtjes. We gingen op vakantie en ik heb de hamsters zo uit het hok geplukt. Het hok was een verbouwde kast en enorm groot dus dat hok kon niet mee. Hok was pas schoon gemaakt dus kon wel even wachten tot na de vakantie en de hamsters gingen in een reservekooi naar een vriendin.

Terug van vakantie ga ik het hok verschonen en in het nestje vond ik allemaal piepkleine hamstertjes. Hartstikke dood natuurlijk. Ik vind het nu nog steeds zooo zielig voor die moederhamster en de babyhamsters.

Had ik maar gewoon toen het hok schoongemaakt...

En ik had zo'n hamsterkooi met van die buizen. Mijn hamster kon ontzettend goed ontsnappen. Elke keer weer zoeken waar de hamster was. Alles opzij gehaald... hok op de grond gezet met lekker voer erin... hamster kwam maar niet. Nog een keer alles opzij gehaald... en daar was de hamster. Dood. Klem met haar kopje tussen een boekenrekje wat ik de vorige keer verschoven had.

Ik haal nooit meer een hamster in huis.

Vreselijk.

En het is nu ondertussen zeker 17 jaar geleden.
Het Viva forum is papaja.
Nee een huisdier heb ik nog nooit wat aangedaan....

Tja een keer een klit uit mn kat zn haren geknipt en ietsje uitgeschoten maar ze had er weinig van(geen aanstellertje dus)

Wat ik een dier heb aangedaan........

Tja volgens mij heb ik er aardig wat opgegeten en denk dat die door mijn vraag naar vlees niet zo een prettige dood hebben gehad.

Dat is dus ook de rede dat ik probeer geen vlees meer te eten!

Misschien zondig ik nog een of twee keer per week maar het gaat steeds beter.

Ook heb ik vorige week die ontzettend leuke jas niet gekocht omdat er een echt bontje opzat!
Volgens mij is dat verhaal van die 2 spinnen die je per nacht zou eten een broodje aap verhaal. Ik geloof het eerlijk gezegd niet zo.
Toen mijn pup heel klein was gooide ik de autodeur dicht en zat zijn staartje er tussen. Het arme schaap zette het op een gillen en had een knik in zijn staartje. Gelukkig was het na een uurtje weer over.
In mijn amsterdamse studentenflatje had ik last van muizen. Voor het oud papier had ik een bananendoos staan. Op een avond hoorde ik geritsel in de doos: Muis! Meteen pakte ik de doos op en gooide hem op het balkon, zo muis was buiten.

Een paar dagen later ging ik de doos legen bij de papierbak. Kom ik tot mijn afgrijzen de muis tegen: dood. Geplet tussen het oud papier, had ik de doos te hard neergegooid.

Ook gruwelijk: bij de witte (kook)was kwam ik iets wits met een draadje tegen. Dat kan toch geen (ongebruikte jaja) tampon zijn (want witte was, geen broeken), ik pak het voorwerp op. Blijkt het een muizenschedeltje te zijn, met de snorharen er nog aan. , die was dus tussen mijn was gekropen en ik had niets gemerkt.
Ik heb een keer een grote spin gedood door er een telefoonboek op te gooien. Gelukkig voor hem heeft hij niet lang geleden. Ik heb 's avonds aan m'n vriend gevraagd of hij het wilde opruimen....
quote:Chardonnay schreef op 04 september 2010 @ 18:09:

Volgens mij is dat verhaal van die 2 spinnen die je per nacht zou eten een broodje aap verhaal. Ik geloof het eerlijk gezegd niet zo.

2 is wel veel, inderdaad...

't Sprak me wel aan

Kwam wel uit een populair wetenschappelijk tijdschrift (maar ach, wetenschappers zijn ook maar mensen).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven