Het Grote Viva Katten Topic deel 2
woensdag 1 mei 2019 om 21:17
Alweer een nieuw deel waar wij, enorme kattenliefhebbers, met elkaar kletsen over onze katten en hoe deze poezelige viervoeters ons leven verrijken. Meestal zijn ze lief en grappig, soms ondeugend, soms eten ze teveel of te weinig, soms maken we ons zorgen, kortom we kletsen hier over alles wat met katten te maken heeft. En soms gaan we off-topic, ook dat kan hier
Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.
Happy New Miauw!

Het vorige deel is hier te vinden:
thuis/het-grote-viva-katten-topic/list_messages/425916

Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.
Happy New Miauw!
Het vorige deel is hier te vinden:
thuis/het-grote-viva-katten-topic/list_messages/425916
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
maandag 24 augustus 2020 om 19:11
maandag 24 augustus 2020 om 19:21
Is er niemand in je omgeving die je kan helpen met toedienen van iig de medicatie?
Wij kregen een kaart met een leuke kattenfoto erop met de tekst: uitnodiging voor *naam zwarte kanjer* en *naam rode dame*.
Ik dacht nog ben benieuwd. Was het van de dierenarts dat ze hun inentingen moeten krijgen.
Nou ja woensdag maar even bellen dan. Als we er toch zijn kunnen de nagels van zwarte kanjer geknipt worden hopelijk, ons lukt dat niet. De rode dame kan je makkelijk knippen, kort protest en dan zie je haar haast denken: Ooooh ja nou vooruit dit is best handig (haakt achter de vloerbedekking) dus blijft ze daarna heel rustig liggen.
Wij kregen een kaart met een leuke kattenfoto erop met de tekst: uitnodiging voor *naam zwarte kanjer* en *naam rode dame*.
Ik dacht nog ben benieuwd. Was het van de dierenarts dat ze hun inentingen moeten krijgen.

Nou ja woensdag maar even bellen dan. Als we er toch zijn kunnen de nagels van zwarte kanjer geknipt worden hopelijk, ons lukt dat niet. De rode dame kan je makkelijk knippen, kort protest en dan zie je haar haast denken: Ooooh ja nou vooruit dit is best handig (haakt achter de vloerbedekking) dus blijft ze daarna heel rustig liggen.

Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
maandag 24 augustus 2020 om 19:33
Ach lieve CC, Wat een ellende! Ik heb zo met jou en lotta te doenCalamitycat schreef: ↑24-08-2020 18:23Half uur geleden contact gehad met de dierenarts. Het blijft zorgelijk dat ze niets eet (na de opleving van vanochtend was het vanmiddag weer helemaal hommeles en haalt ze overal haar neusje voor op), zeker aangezien ze gisteren nog een misselijkheidsremmer heeft gekregen en die 24 uur zou moeten werken.
Haar ontlasting is nu niet meer als water maar brijig, dat is wel een goed teken.
Het geven van de antibiotica vanmiddag was een enorme strijd. Ik had handschoenen meegekregen van de dierenarts want mag de pilletjes niet met mijn blote handen aanraken maar die handschoenen liggen nu aan flarden. Vreselijk dat ik dit haar aan moet doen, ze krijgt zo echt een hekel aan me ben ik bang![]()
Omdat ze nu weer niet uit zichzelf wil eten moet ik haar ook weer gaan dwangvoerenMorgen nog aanzien en als het niet beter gaat wéér terug naar de dierenarts....

Je voelt je zo machteloos hè! En dan die extra stress voor zowel jou als Lotta erbij tijdens het geven van de medicatie.
Als het nou morgen niet gaat, misschien vragen of ze Tóch kan worden opgenomen?
(Als dat financieel te doen is).
Ondertussen blijf ik duimen
Ik zou zo graag mijn kat in allemaal grappige katten memes willen taggen met: “haha dit ben jij”
maandag 24 augustus 2020 om 20:20
Haha ja Leuk is dat hè, die post voor je kattenIBIopviva schreef: ↑24-08-2020 19:21Is er niemand in je omgeving die je kan helpen met toedienen van iig de medicatie?
Ik dacht nog ben benieuwd. Was het van de dierenarts dat ze hun inentingen moeten krijgen.![]()
![]()
![]()
Nou ja woensdag maar even bellen dan. Als we er toch zijn kunnen de nagels van zwarte kanjer geknipt worden hopelijk, ons lukt dat niet. De rode dame kan je makkelijk knippen, kort protest en dan zie je haar haast denken: Ooooh ja nou vooruit dit is best handig (haakt achter de vloerbedekking) dus blijft ze daarna heel rustig liggen.![]()

Zo doet mijn dierenarts het ook altijd. Voor elke kat een apart kaartje

Ik zou zo graag mijn kat in allemaal grappige katten memes willen taggen met: “haha dit ben jij”

maandag 24 augustus 2020 om 21:08
Aah, Calamitycat, wat heftig allemaal.... en dat na de moeilijke tijd die je gehad hebt. Je werd zo vrolijk van die twee vrolijke beestjes. Ik duim dat ze opknapt, dit is vreselijk.
Mieke, heerlijk dat Witje bij je geslapen heeft. Zal nog wel even duren voordat hij bij is gekomen van zijn hachelijke avontuur.
Super heftig.
Maar hij is er weer en zijn geluidjes zijn er weer (ik heb ook een zo’n vocale kat, ook wit. Zo gezellig).
Mieke, heerlijk dat Witje bij je geslapen heeft. Zal nog wel even duren voordat hij bij is gekomen van zijn hachelijke avontuur.
Super heftig.
Maar hij is er weer en zijn geluidjes zijn er weer (ik heb ook een zo’n vocale kat, ook wit. Zo gezellig).
maandag 24 augustus 2020 om 21:23
Ik weet niet of de tip al gegeven is: mijn 17 jaar oude bokje moet elke dag 2x medicatie hebben.
Ik verpulver de pillen in een maler en strooi dat op een uitgeknepen zakje liquid stick van Vitakraft. Ik bedek de poeder dan een beetje en dit gaat altijd op.
Is een klein hapje, maar zelfs als hij niets anders wil, dan gaat dit toch altijd wel naar binnen.
Te koop bij elke supermarkt, er zijn 4 smaken.
Zoeken op google: Vitakraft cat liquid snacks
Ik verpulver de pillen in een maler en strooi dat op een uitgeknepen zakje liquid stick van Vitakraft. Ik bedek de poeder dan een beetje en dit gaat altijd op.
Is een klein hapje, maar zelfs als hij niets anders wil, dan gaat dit toch altijd wel naar binnen.
Nope
maandag 24 augustus 2020 om 21:27
Ja, precies. Ik voel me machteloos, gefrustreerd en heel emotioneel.
Eerder vanavond rende ze al miauwend naar de keuken, dan heeft ze overduidelijk honger maar zet ik haar iets voor dan wil ze het niet
Ik ben zo bang voor het moment dat er gewoon niets meer gedaan kan worden. De uk zit al vol medicatie....
Ieb, ik zal morgen de buurvrouw vragen me te helpen met de ab pil.
Ik heb haar net weer dwangvoeding gegeven, er zit weer iets in dus maar het blijft vreselijk om te doen.
Max, mocht ze morgen nog zo slecht zijn dan ga ik weer naar de dierenarts en zal vragen of ze kan worden opgenomen.
Het maakt me niet uit wat het kost, ik wil gewoon dat ze beter wordt.
Zo'n leuk kaartje voor de inentingen doet mijn dierenarts ook, tof is dat
Dit topic is vol, iemand zin om een nieuw topic te openen?
Eerder vanavond rende ze al miauwend naar de keuken, dan heeft ze overduidelijk honger maar zet ik haar iets voor dan wil ze het niet

Ieb, ik zal morgen de buurvrouw vragen me te helpen met de ab pil.
Ik heb haar net weer dwangvoeding gegeven, er zit weer iets in dus maar het blijft vreselijk om te doen.
Max, mocht ze morgen nog zo slecht zijn dan ga ik weer naar de dierenarts en zal vragen of ze kan worden opgenomen.
Het maakt me niet uit wat het kost, ik wil gewoon dat ze beter wordt.
Zo'n leuk kaartje voor de inentingen doet mijn dierenarts ook, tof is dat

maandag 24 augustus 2020 om 21:30
Lief dat je meedenkt, maar de kitten eet echt niets dus dat gaat niet lukken helaas....Machutookunbietjemeerzijn schreef: ↑24-08-2020 21:23Ik weet niet of de tip al gegeven is: mijn 17 jaar oude bokje moet elke dag 2x medicatie hebben.
Het piepkleine stukje pil (1 pil in 8 stukjes) kan ik ook niet door het dwangvoer doen want niet al het dwangvoer slikt ze door dus de kans dat ze dan niet alle ab krijgt is erg groot.
maandag 24 augustus 2020 om 21:42
En een pillenschieter?
https://www.medpets.nl/pillenschieter/? ... 4QQAvD_BwE
Heb je dat al geprobeerd?
https://www.medpets.nl/pillenschieter/? ... 4QQAvD_BwE
Heb je dat al geprobeerd?
Nope
maandag 24 augustus 2020 om 21:51
Mijn katten worden alleen maar hysterischer van inbakeren. Als ik dan maar met een handdoek aan kom dan vluchten ze al weg. Laat staan als zich maar een beetje eruit weten te vechten, dan gaat alles met volledig uitgestoken klauwen.
Ze heeft nu vandaag gegeten, sosm moet je genoegen nemen dat dat het is dan voor vandaag. Aldoor eten aanbieden kan ook weerstand opwekken.
En geloof me, ik wil die oude man van me wel dik kijken.
Het is heel vervelend en moeilijk als ze niet eten, of minimaal.
Mijn tip, zet overal wat eten neer, kleine hapjes, in de keuken, in de woonkamer, gang, boven. Zorg voor voldoende vers drinkwater en laat haar even zichzelf doen.
Hopelijk als ze er rust is, gaat ze eten.
De kat van mijn avatar (hij is er niet meer), was ernstig nierpatiënt. Ontdekt toen hij een half jaar was en hij is uiteindelijk 14 jaar geworden.
Maar toen het dus ontdekt werd, wilde hij ook niets eten, zeker geen kattenvoer.
Wat at ie? Kattenmelk met biscuitjes en spaghetti tomaten saus.
Als ze maar eten, wat doet er dan niet meer toe.
Ik kan je wanhoop zo goed indenken,....sterkte!
Ze heeft nu vandaag gegeten, sosm moet je genoegen nemen dat dat het is dan voor vandaag. Aldoor eten aanbieden kan ook weerstand opwekken.
En geloof me, ik wil die oude man van me wel dik kijken.
Het is heel vervelend en moeilijk als ze niet eten, of minimaal.
Mijn tip, zet overal wat eten neer, kleine hapjes, in de keuken, in de woonkamer, gang, boven. Zorg voor voldoende vers drinkwater en laat haar even zichzelf doen.
Hopelijk als ze er rust is, gaat ze eten.
De kat van mijn avatar (hij is er niet meer), was ernstig nierpatiënt. Ontdekt toen hij een half jaar was en hij is uiteindelijk 14 jaar geworden.
Maar toen het dus ontdekt werd, wilde hij ook niets eten, zeker geen kattenvoer.
Wat at ie? Kattenmelk met biscuitjes en spaghetti tomaten saus.
Als ze maar eten, wat doet er dan niet meer toe.
Ik kan je wanhoop zo goed indenken,....sterkte!

Nope
maandag 24 augustus 2020 om 23:33
Machutookunbietjemeerzijn, vers drinkwater staat overal. 's Nachts zitten ze nog in de kittenkamer en daar staan RC kittenbrokjes, en het zachtvoer van de dierenarts, nog aangelengd met water.
Ik kan niet overal in huis eten neerzetten helaas, heb hier nog twee katers rondlopen die veelvraten zijn dus die zouden dan alles opeten.
Ik begrijp wat je wil zeggen hoor, echt. Maar niet dwangvoeren en dus niets eten is geen optie voor Lotta. Ze is een kitten van 13 weken en zou 1200-1300 gram moeten wegen, ze weegt 920 gram en valt nog af... Kattenmelk mag ik haar niet geven vanwege de diarree. Heb haar net wel weer dwangvoer gegeven dus vannacht laat ik haar maar met rust in de hoop dat ze uit zichzelf weer wat eet. Ik weet gewoon van gekkigheid niet meer wat ik moet doen en wat het juiste is
Pillenschieter heb ik nog niet geprobeerd en zal ik morgen aan de dierenarts vragen.
Sterkte met je oude man, het is allemaal niet makkelijk
Ik kan niet overal in huis eten neerzetten helaas, heb hier nog twee katers rondlopen die veelvraten zijn dus die zouden dan alles opeten.
Ik begrijp wat je wil zeggen hoor, echt. Maar niet dwangvoeren en dus niets eten is geen optie voor Lotta. Ze is een kitten van 13 weken en zou 1200-1300 gram moeten wegen, ze weegt 920 gram en valt nog af... Kattenmelk mag ik haar niet geven vanwege de diarree. Heb haar net wel weer dwangvoer gegeven dus vannacht laat ik haar maar met rust in de hoop dat ze uit zichzelf weer wat eet. Ik weet gewoon van gekkigheid niet meer wat ik moet doen en wat het juiste is

Pillenschieter heb ik nog niet geprobeerd en zal ik morgen aan de dierenarts vragen.
Sterkte met je oude man, het is allemaal niet makkelijk

dinsdag 25 augustus 2020 om 00:12
Kittenmelk mag ook niet ? Bedoel dan wat gebruikt wordt als weesjes worden gevoed door mensen?
Ik verzin ookk maar wat, kan me goed voorstellen dat het dwangvoeren echt niet tof Is!
Ik verzin ookk maar wat, kan me goed voorstellen dat het dwangvoeren echt niet tof Is!
When the missionaries came to Africa they had the Bible and we had the land. They said "Let us pray." We closed our eyes. When we opened them we had the Bible and they had the land.
Desmond Tutu
Desmond Tutu

dinsdag 25 augustus 2020 om 01:11
O cc wat een ellende ik word er zo verdrietig van..
Ik weet van mijn kitten zo enthousiast naar bakje en niks eten..
De natvoer wou die niet van rc recovery ik heb toen geprobeerd om gewoon vers rundvlees in hele kleine stukjes snijden en met de hand aanbieden gekookt kip en vitakraft zakjes... heb je de asiel nog gesproken ? Hopelijk is het morgen ochtend een stuk beter..
ik keek eerst elke dag voor Witje en nu voor Lotta.
Wat een mooi naam trouwens
Ik weet van mijn kitten zo enthousiast naar bakje en niks eten..
De natvoer wou die niet van rc recovery ik heb toen geprobeerd om gewoon vers rundvlees in hele kleine stukjes snijden en met de hand aanbieden gekookt kip en vitakraft zakjes... heb je de asiel nog gesproken ? Hopelijk is het morgen ochtend een stuk beter..
ik keek eerst elke dag voor Witje en nu voor Lotta.
Wat een mooi naam trouwens
dinsdag 25 augustus 2020 om 09:47
Héél voorzichtig iets verbetering *klopt af*
Ze is alerter en miauwt om eten en eet hele kleine beetjes uit zichzelf. Ook korte speelsessie met zusje en ze zet haar nagels weer in de krabpaal.
Pfff, dit kost tien jaar van mijn leven hoor, echt.
Ik ben er pas gisterenavond aan toegekomen het asiel te mailen, net een reactie terug dat ze vandaag telefonisch contact met me opnemen.
Alaynee, gekookte kip heb ik geprobeerd eergisteren maar dat wilde ze ook niet.
Quaintrelle, volgens dierenarts nu beter geen kittenmelk omdat het niet goed voor haar darmen zou zijn.
Ze is alerter en miauwt om eten en eet hele kleine beetjes uit zichzelf. Ook korte speelsessie met zusje en ze zet haar nagels weer in de krabpaal.
Pfff, dit kost tien jaar van mijn leven hoor, echt.
Ik ben er pas gisterenavond aan toegekomen het asiel te mailen, net een reactie terug dat ze vandaag telefonisch contact met me opnemen.
Alaynee, gekookte kip heb ik geprobeerd eergisteren maar dat wilde ze ook niet.
Quaintrelle, volgens dierenarts nu beter geen kittenmelk omdat het niet goed voor haar darmen zou zijn.
dinsdag 25 augustus 2020 om 09:52
Ik zal even een nieuwe openen en aan de mods vragen deze te sluiten!Calamitycat schreef: ↑24-08-2020 21:27
Zo'n leuk kaartje voor de inentingen doet mijn dierenarts ook, tof is dat![]()
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben

dinsdag 25 augustus 2020 om 10:47
Gelezen!

dinsdag 25 augustus 2020 om 15:10
Hoe gaat het met witje vandaag Mieke?
Lotta is vandaag al een paar keer al rennend en miauwend naar de keuken gelopen en heeft ieniemienie beetjes gegeten
Ook wil ze weer op schoot, da's ook wel een heel goed teken volgens mij. Ze zat dagenlang alleen maar een beetje apathisch voor zich uit te kijken of was aan het slapen.
Valt me wel op dat iedere keer na het eten ze wat ineen gedoken gaat zitten, kan buikpijn zijn misschien?
Laika draaide vanochtend een prachtige drol, echt zo fijn!
Net even bij de dierenarts langs gefietst om de rekening van zondag te betalen en assistente heeft met de dierenarts overlegd over de kittenmelk en ik heb nu RC Convalescence Support meegekregen. Dat is poeder(melk) dat ik door haar eten kan doen en is speciaal voor kittens met anorexia, darmproblemen of na een operatie. Zou ze goed van moeten aansterken.
Ook nog een paar zakjes kitten zachtvoer meegekregen en easypill (pillenschieter zijn ze niet zo voor in 'mijn' praktijk), hoop dat het gaat werken! Hoefde er allemaal niets voor te betalen, ontzettend lief.
Zit nu te typen met twee kittens op schoot
Lotta is vandaag al een paar keer al rennend en miauwend naar de keuken gelopen en heeft ieniemienie beetjes gegeten

Ook wil ze weer op schoot, da's ook wel een heel goed teken volgens mij. Ze zat dagenlang alleen maar een beetje apathisch voor zich uit te kijken of was aan het slapen.
Valt me wel op dat iedere keer na het eten ze wat ineen gedoken gaat zitten, kan buikpijn zijn misschien?
Net even bij de dierenarts langs gefietst om de rekening van zondag te betalen en assistente heeft met de dierenarts overlegd over de kittenmelk en ik heb nu RC Convalescence Support meegekregen. Dat is poeder(melk) dat ik door haar eten kan doen en is speciaal voor kittens met anorexia, darmproblemen of na een operatie. Zou ze goed van moeten aansterken.
Ook nog een paar zakjes kitten zachtvoer meegekregen en easypill (pillenschieter zijn ze niet zo voor in 'mijn' praktijk), hoop dat het gaat werken! Hoefde er allemaal niets voor te betalen, ontzettend lief.
Zit nu te typen met twee kittens op schoot

dinsdag 25 augustus 2020 om 19:31
O wat fijn om te lezen dat ze uit zichzelf weer een beetje eet en weer wil knuffelen!!! Dan begint ze zich toch echt wat beter te voelen!Calamitycat schreef: ↑25-08-2020 15:10Hoe gaat het met witje vandaag Mieke?
Lotta is vandaag al een paar keer al rennend en miauwend naar de keuken gelopen en heeft ieniemienie beetjes gegeten![]()
Zit nu te typen met twee kittens op schoot![]()
Een voorzichtige

En ook een

Wel apart dat ze na het eten ineenkrimpt. Lijkt inderdaad alsof ze dan toch buikpijn heeft. Heeft de dierenarts daar ook nog wat over gezegd?
Super lief van de DA dat ze je t eten zo mee gaven trouwens

Heeft het asiel nog gebeld?
dinsdag 25 augustus 2020 om 19:55
Heb de dierenarts nog even gebeld over dat ineen krimpen na het eten, is vrijwel zeker buikpijn. Omdat ze natuurlijk nog hartstikke aan de schijterij is, zal ze flinke last van haar darmen hebben. Hoop echt dat het poeder dat ik heb meegekregen helpt daarvoor. Ik ga haar naast alle andere medicatie nu echt even geen pijnstilling geven. Straks vergiftig ik die arme hummel nog.
Ze ligt nu lekker op een plateau van de krabpaal te slapen met haar zusje, is eigenlijk voor het eerst sinds 5 dagen dat ik haar zoveel beneden heb gezien.
Eerder deze middag wilde ik haar de antibiotica geven maar ik heb de easypill kwijt gemaakt. Ik had haar toen ik thuiskwam een stukje gegeven om te kijken of ze het lekker vond (en dat ging er goed in), geen idee wat ik er daarna mee gedaan heb maar het is weg. Handige actie weer van mij
Heb al overal gezocht, zelfs in de vuilnisbak
Heb dus maar de ab pil gegeven op het aanrecht, voorzichtig haar in haar nekvelletje gepakt en kopje naar achter getrokken en toen kon ik het stukje pil verder achterin haar keel 'gooien' en duurde het niet lang voordat ze het had doorgeslikt. Geen strijd dus gelukkig. En handschoenen die nog heel zijn
Ik ben harstikke blij dat ze nu uit zichzelf wat eet, maar het is echt nog veel en veels te weinig. Maar goed, morgen nieuwe ronde nieuwe kansen en ik heb er nu wat meer vertrouwen in dat het wel goedkomt met mijn kleine vechtertje.
Ze ligt nu lekker op een plateau van de krabpaal te slapen met haar zusje, is eigenlijk voor het eerst sinds 5 dagen dat ik haar zoveel beneden heb gezien.
Eerder deze middag wilde ik haar de antibiotica geven maar ik heb de easypill kwijt gemaakt. Ik had haar toen ik thuiskwam een stukje gegeven om te kijken of ze het lekker vond (en dat ging er goed in), geen idee wat ik er daarna mee gedaan heb maar het is weg. Handige actie weer van mij

Heb dus maar de ab pil gegeven op het aanrecht, voorzichtig haar in haar nekvelletje gepakt en kopje naar achter getrokken en toen kon ik het stukje pil verder achterin haar keel 'gooien' en duurde het niet lang voordat ze het had doorgeslikt. Geen strijd dus gelukkig. En handschoenen die nog heel zijn

Ik ben harstikke blij dat ze nu uit zichzelf wat eet, maar het is echt nog veel en veels te weinig. Maar goed, morgen nieuwe ronde nieuwe kansen en ik heb er nu wat meer vertrouwen in dat het wel goedkomt met mijn kleine vechtertje.
dinsdag 25 augustus 2020 om 20:05
Log net weer een keer in en lees dit, beste nieuws van de dag. Wat fijn dat Witje terug is, wat zal dat een enorme opluchting zijn! Nu heel veel TLC en dan komt het weer helemaal goed. Heel blij voor jou!miekemv schreef: ↑23-08-2020 10:25En hier het grote en belangrijke nieuws;
HIJ IS TERUG![]()
![]()
![]()
Ik moest gisteravond zo huilen want het idee dat ik hem nooit meer terug zou zien vond ik onverdraaglijk. Ik merkte hoe stil het in huis was want hij is altijd heel erg vocaal aanwezig.
Zo juist toen ik uit bed kwam dacht ik even een krolsche kat te horen achter mijn huis, daarna dacht ik het zal toch niet? Hij gilde alles bij elkaar zodat ik hem zou horen en het was de eerste nacht dat ik alles weer dicht had.
Hij is magerder, vies, hongerig en van streek. Vrat links en rechts bakjes leeg en was zo dolgelukkig ons te zien.
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.