Thuis
alle pijlers
Het Tegen Tegeltuinen Topic deel 7
zaterdag 2 mei 2020 om 21:43
Al 7 topics zijn we tegen tegel’tuinen’. Tegeltuinen zijn niet alleen ongezellig en lelijk, maar ook dieronvriendelijk. Ze veroorzaken overbelaste riolen met ondergelopen straten tot gevolg, zorgen voor stijgende temperaturen en zijn – in tegenstelling wat pro-tegeltuinierders denken - enorm onderhoudsonvriendelijk.
Tegels eruit, plantjes erin dus!
We delen hier onze passie voor groene tuinen. We inspireren elkaar, maken ons samen zorgen over pleegegels, bespreken de laatste salamanderinvasie, moedigen bijen, hommels en andere nuttige insecten aan, brengen slakken keurig naar een bos verderop en vieren elk vogeltje dat onze tuin komt bezoeken.
Naast dit alles blijkt uit een korte peiling aan het eind van het vorige deel dat we overmatig enthousiast zijn over akeleien, Toscaanse jasmijn, zenegroen en dingen in je tuin bohus blå verven.
Of je nu een stadstuintje hebt, die boerderijtuin waar iedereen hier over droomt, een paar potten op het balkon, al prachtig groene vingers gekweekt hebt, of beginnend tuinierder bent en je afvraagt waar je in vredesnaam moet beginnen om je tuin te vergroenen: welkom! Stel je vraag, deel je tuinplannen, post foto’s of kom gewoon meekletsen!
Handige links:
Handig boekje over tuingeluk, met veel handige tips en gewoon leuk om te lezen;
Handige tips voor de indeling van je tuin (sowieso is de site van Appeltern een aanrader);
De app Plantsnap, voor de ‘welke plant was dit in vredesnaam ook alweer-momenten’;
Ook handig boekje: onkruid herkennen voor dummies
Online cursus tuinvogels herkennen via de Vogelbescherming;
Geweldig blog over moestuinieren;
Site van Gardeners World (vrijdag op BBC2!);
Koop hier je bohus bla verf
Plaatjes plakken van je eigen tuin of iets moois dat je op internet gevonden hebt? Zie op deze pagina ergens halverwege een uitleg.
Voor de zekerheid, zo moet het dus niet:
En zo wel:
Hier waren we gebleven: thuis/het-tegen-tegeltuinen-topic-deel- ... ges/451483
Tegels eruit, plantjes erin dus!
We delen hier onze passie voor groene tuinen. We inspireren elkaar, maken ons samen zorgen over pleegegels, bespreken de laatste salamanderinvasie, moedigen bijen, hommels en andere nuttige insecten aan, brengen slakken keurig naar een bos verderop en vieren elk vogeltje dat onze tuin komt bezoeken.
Naast dit alles blijkt uit een korte peiling aan het eind van het vorige deel dat we overmatig enthousiast zijn over akeleien, Toscaanse jasmijn, zenegroen en dingen in je tuin bohus blå verven.
Of je nu een stadstuintje hebt, die boerderijtuin waar iedereen hier over droomt, een paar potten op het balkon, al prachtig groene vingers gekweekt hebt, of beginnend tuinierder bent en je afvraagt waar je in vredesnaam moet beginnen om je tuin te vergroenen: welkom! Stel je vraag, deel je tuinplannen, post foto’s of kom gewoon meekletsen!
Handige links:
Handig boekje over tuingeluk, met veel handige tips en gewoon leuk om te lezen;
Handige tips voor de indeling van je tuin (sowieso is de site van Appeltern een aanrader);
De app Plantsnap, voor de ‘welke plant was dit in vredesnaam ook alweer-momenten’;
Ook handig boekje: onkruid herkennen voor dummies
Online cursus tuinvogels herkennen via de Vogelbescherming;
Geweldig blog over moestuinieren;
Site van Gardeners World (vrijdag op BBC2!);
Koop hier je bohus bla verf
Plaatjes plakken van je eigen tuin of iets moois dat je op internet gevonden hebt? Zie op deze pagina ergens halverwege een uitleg.
Voor de zekerheid, zo moet het dus niet:
En zo wel:
Hier waren we gebleven: thuis/het-tegen-tegeltuinen-topic-deel- ... ges/451483
mevrouwjack wijzigde dit bericht op 05-06-2020 23:20
31.49% gewijzigd
Tjezus, wat vals
vrijdag 5 juni 2020 om 15:36
zeg tuin goeroes......
ik heb nu twee potten op mijn balkon met siergras die een beetje terminaal zijn
Eigenlijk wil ik er wat anders in hebben , liefst ook iets wat ook leuk is voor de bijtjes of de vogeltjes en wat tegen een beetje wind kan.
Google suggereert vooral buxus, maar dat bloeit niet en dat vind ik beetje saai
Iemand een leuk idee?
ik heb nu twee potten op mijn balkon met siergras die een beetje terminaal zijn
Eigenlijk wil ik er wat anders in hebben , liefst ook iets wat ook leuk is voor de bijtjes of de vogeltjes en wat tegen een beetje wind kan.
Google suggereert vooral buxus, maar dat bloeit niet en dat vind ik beetje saai
Iemand een leuk idee?
vrijdag 5 juni 2020 om 16:29
vrijdag 5 juni 2020 om 16:39
Niet zo super groot, aardewerk van 20 cm hoog en ongeveer 30 cm breed
vrijdag 5 juni 2020 om 18:07
Dankje . Ja, we hebben al heel wat frambozen kunnen opeten. De bessen moesten we afdekken met speciaal net tegen de vogeltjes. Die vonden ze ook maar al te lekker .Guavepapaya schreef: ↑05-06-2020 14:33@Groentuintje, wat een mooie foto's! Je hebt gewoon al frambozen en bessen
Mijn framboos moet nog gaan bloeien.. Al denk ik dat ie wel een tik heeft gehad van het verplaatsen, dus we zien wel.
Voor iedereen een groene tuin
vrijdag 5 juni 2020 om 20:19
vrijdag 5 juni 2020 om 20:20
Friez ik heb dat ook met mijn dahlia's.. 3 dezelfde bollen, in 1 bak, de ene bloeit al bijna. De andere komt net op en bij de derde niets te zien!
Snap er
Wat een mooie loop vanaf de stoep zeg Gave carport, mijn ouders hebben ook zo'n carport.
Wat voor boompjes zijn dat?
Ik kan trouwens wel es pronken met de tuin van mijn moeder.. 200 meter lang, 20 meter breed naast het huis en rondom het huis nog een heel stuk.
En allemaal bloemen, bomen, beestjes.
Mn zusje en ik wilden altijd een paard. Zijn we uit huis, kopen m'n ouders het stuk tot aan de buren..
Snap er
Wat een mooie loop vanaf de stoep zeg Gave carport, mijn ouders hebben ook zo'n carport.
Wat voor boompjes zijn dat?
Ik kan trouwens wel es pronken met de tuin van mijn moeder.. 200 meter lang, 20 meter breed naast het huis en rondom het huis nog een heel stuk.
En allemaal bloemen, bomen, beestjes.
Mn zusje en ik wilden altijd een paard. Zijn we uit huis, kopen m'n ouders het stuk tot aan de buren..
Make it one day
vrijdag 5 juni 2020 om 21:47
ja, zit er klaar voor!
vrijdag 5 juni 2020 om 22:29
oh die vind ik juist zo mooi