Knutseltopic part 2

15-09-2012 10:42 2935 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat wij weigeren naar Libelle verbannen te worden.

Omdat wij trots zijn op onze suftruttigheid.

Omdat wij zweren bij trolley, driekwartsbroek en leren rugzakje.

Omdat wij schilderen, kleien, punniken en kantklossen toevallig heel erg cool vinden.

Omdat wij niet bang zijn om mutsig te zijn, we zijn er trots op!

Omdat wij trotse knutselmutsen zijn.

Daarom hier alweer het tweede knutseltopic.

Nieuwe knutselaars zijn uiteraard altijd welkom. We zijn geen geheim besloten genootschap.

In deel 2 zit er zelfs een heuse Mutsenmeet aan te komen; de knutselmutsen gaan naar de CreaDoe beurs in Utrecht!

Voorwaarden om mee te gaan:

- een trolley

- een rugzakje

- een driekwartsbroek

- kort rood haar want dat is zo lekker makkelijk

- een abonnement op Libelle

- minstens vijf jaar Huishoudbeurservaring.

Voldoet u aan deze voorwaarden?

Stuur een mail met aanmeldingsgegevens naar marelsmarels@gmail.com, en tante Marels houdt u op de hoogte van de ranzige details
668, the neighbour of the Beast
.
@ chat: jammer van je scriptie. Heb je al wel zicht op een ander onderwerp?

@EV: wat een mooie foto's. Ik dacht dat Foeksia een boek was, maar er is dus ook een film van? Toch eens opzoeken.

@IBI: hilarisch verhaal. Ik herken het wel van de tijd dat vrienden van mij auditie gingen doen voor de toneelschool of kunstacademie. Kregen ze opdrachten als: "Ga blauw door de diagonaal." Maar goed dat ik een ander vak gekozen heb, ik ben wel creatief maar zo erg nu ook weer niet.

Ik knutsel nog steeds niet echt. Al ben ik wel bezig met het innemen van een tweedehands rok die ik heb gekocht (maat 44, dus zou niet moeten passen, maar omdat het een cirkelrok is kan ik hem makkelijk passend maken). En verder, werk! Ik ben eindelijk volledig aan de slag en het bevalt heel goed. Al moet ik mezelf wel doorlopend afremmen: het is nu weekend, je gaat NIET werken. Dus vandaag wordt het een lange wandeling, en vanmiddag sporten.
Lechat; mss BEN ik die vriendin wel (?) (*kijkt mysterieus* ) enne;...wanneer komen je poezels precies? (Leuk!)

EV; ik ken dat ook alleen als kinderboek; leuke plaatjes!

Liq; hahahaha! "Ga BLAUW door de diagonaal..?" Hahaha! IEDEREEN weet toch dat je alleen GEEL door de diagonaal kunt...? Goed dat je met die opleiding gestopt bent
Ik ben er nooit aan begonnen IBI . In die tijd had ik nogal een autoriteitsprobleem dus als iemand me vertelde dat ik iets idioots moest doen was mijn reactie: "Doei, ik ben eens weg hier."

Nog een paar pareltjes:

- beeld een gebakken ei uit

- ga achter dat gordijn staan en doe alsof je een enorm enerverend orgasme beleeft

- overtuig je medestudenten van het feit dat sinaasappels eigenlijk vierkant zijn

Geen wonder dat acteurs en kunstenaars zo vreemd zijn
Hahaha, Liq, dan heb ik ook een autoriteitsprobleem. Mijn hemel, en ik dacht dat mijn docent beeldend vreemd was.

Mijn poezels komen dinsdag. Moet ik ineens nog gauw de laatste spullen halen morgen, en ik was ook nog van plan langs mijn ouders te gaan.

@ ibi: was je gistermiddag winkelen ? Nee, die vriendin van mij kan nog geen huis tekenen, die zou hier niet meeschrijven.
Jeeeeeeetje! Nee, ze hebben mij nooit gevraagd om achter een gordijn een klaarkomend gebakken ei na te doen gelukkig! (*dacht dat dat verhaal met de prop papier al extreem was, maar neem mijn woorden terug! *)

Lechat; neee, ik kan nog geen huis tekenen, maar wil zooooo graag iets meer van jouw belevingswereld meekrijgen dat ik gewoon 'under-cover' hier mee ga schrijven in de hoop om nog ietsje dichter bij je te kunnen staan!
Terug van een weekendje weg. Lekker even uitgewaaid, al was het jammer dat het weer niet iets mooier was.

Niet geknutseld gisteren / in het weekend. Ik zou gisteravond wat doen, maar belandde met een kop koffie op de bank en kwam er niet meer vanaf. Nu vanmorgen wel actief geweest, ik heb met de oudste beestjes van kastanjes gemaakt: een Ninjago (van Lego), een gevaarlijke slang, een beer (net als zijn knuffel) en tot slot een dino. Echte jongensbeesten dus.

Alles goed hier met iedereen?
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Oh beestjes van kastanjes, dat is lang geleden! Heb ik destijds ook gedaan, maar nu dus al heel lang niet meer.

Fijn dat je een lekker weekendje weg hebt gehad!

Ik zag net elders hier een leuk idee wat ik nog met een quiltring zou kunnen doen: daar kun je ook een stofje of iets anders mee 'inlijsten'. Ik ga 's rondkijken wat ik erin zou kunnen doen. Momenteel gebruik ik 'm even niet vanwege een gebrek aan quiltinspiratie.

Verder alles goed hoor, druk aan het schrijven!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Hoi!

Ben er weer hoor, hoop ik. Ik hoop ook weer wat vaker te posten. Ik heb vorige week een mooie herfsttafel gemaakt en met wat overgebleven kastanjes een paar beestjes gemaakt. Rups (door mijn dochter 'pupsje' genoemd) is favoriet :_

Ik ga even kijken of ik er een foto van kan maken.
*poef*
Leuk Sitka! Zal morgen op mn werk ook even foto's maken vd herfstknutsels die ik gemaakt heb. Dankzij Pinterest had ik weer wat leuke ideeën gestolen en dan zelf daarop voortbordurend ook wat leuke nieuwe ideeën-van-mezelf. Leuk!
Hallo, daar ben ik ook weer. Ik was zo moe na Londen dat ik even geen energie had om online te komen.

Ben wel weer helemaal geïnspireerd teruggekomen. Heb een boek over tassen naaien, 1 over quilten en 1 met 550 pagina's bakrecepten.

Met het quilten ben ik nu net begonnen, had het nooit gedaan, maar kreeg in mijn hoofd dat ik dat voor mijn Sinterklaassurprise wilde doen. Ben dus nu aan het tekenen en rekenen geslagen om een mooie quilt te maken (ja, wij stoppen echt idioot veel tijd in onze surprises).

Ik ga in de komende dagen proberen om bij te lezen, zie al leuke herfstknutsels staan!
quote:achnein schreef op 16 oktober 2012 @ 17:55:

Met het quilten ben ik nu net begonnen, had het nooit gedaan, maar kreeg in mijn hoofd dat ik dat voor mijn Sinterklaassurprise wilde doen. Ben dus nu aan het tekenen en rekenen geslagen om een mooie quilt te maken (ja, wij stoppen echt idioot veel tijd in onze surprises).Kijk, daar herken je de echte knutselaar aan! Meteen een ambitieus project in het hoofd. post je foto's van de vorderingen?
quote:achnein schreef op 16 oktober 2012 @ 17:55:

Ben wel weer helemaal geïnspireerd teruggekomen. Heb een boek over tassen naaien, 1 over quilten en 1 met 550 pagina's bakrecepten.

Ik ga in de komende dagen proberen om bij te lezen, zie al leuke herfstknutsels staan!Weer vol goede moed lees ik al! Welkom terug!
Hoi!

Ik heb me gek geknutseld op het werk de laatste dagen.

Maar geen foto's natuurlijk....

Wel een foto met mijn mobiel gemaakt van mijn eerste twee kettingen, die zal ik straks eens gaan uploaden.

Voorlopig zit ik hopeloos mijn dag te verlummelen
668, the neighbour of the Beast

Angry birds traktatie; babybel-kaasjes met wiebeloogjes en varkenskop-snoepjes

Werkstuk van een meisje v 3 bij mij op het werk (ecoline blazen met rietje en laten druppelen, vetkrijt, en dan een kleine afbeelding erbij geplakt zodat de gekleurde druppels meer op "regen" lijken)

Nog een knutselwerkje om samen te doen met jonge kinderen; thema "herfst" (regen)...

Nog een herfst-knutsel; afbeelding van een kale boom uitprinten en kopieren; vingerverf in herfsttinten laten 'stempelen'/'stippelen' met de vingertjes. De iets oudere kinderen kunnen ook kleine plaatjes uitknippen (eekhoorntjes, blaadjes etc) en erop plakken.
Zelf thuis niks meer geknutseld...MOE.......!!!!
Leuk, zoveel plaatjes! En grappig idee voor een traktatie ikbenik!

Ik heb vandaag weer eens kaarten gemaakt van Japans papier, een techniek die ik vorig jaar met mijn moeder op een workshop geleerd heb. Geen foto's helaas!

Morgen heb ik een kindvrije dag, dus wellicht lukt het me dan om eíndelijk met dat schilderij te starten wat al weken in mijn hoofd zit!
quote:Akakia schreef op 17 oktober 2012 @ 21:28:

Leuk, zoveel plaatjes! En grappig idee voor een traktatie ikbenik!

Ik heb vandaag weer eens kaarten gemaakt van Japans papier, een techniek die ik vorig jaar met mijn moeder op een workshop geleerd heb. Geen foto's helaas!

Morgen heb ik een kindvrije dag, dus wellicht lukt het me dan om eíndelijk met dat schilderij te starten wat al weken in mijn hoofd zit!

Dat idee vd traktatie heb ik van internet afgekeken; niet zelf bedacht. Maar beter goed gejat dan slecht bedacht, zeg ik dan maar...!

Ben benieuwd naar dat schilderij in je hoofd, Ak! Hoop dat je er vandaag even lekker de tijd voor hebt!
Grmbl, net heel verhaal getypt, nu alles weg door een error...

Update: wilde beginnen met schilderen en ontdekte dat mijn witte verf op was. Daarna werd ik gebeld door kdv: kind verhoging. Hem opgehaald maar ook snel witte verf gekocht. Vanavond poging 2!

@Marels: heb jij al een concreet plan m.b.t. de Meet? Er zijn mensen die mijn aanwezigheid in dat weekend wensen, en ik weet niet welke datum jij in je hoofd hebt!
Leuke kleurige plaatjes!

Vooral die boom vind ik heel mooi.

Ik geniet trouwens erg van de prachtige herfstkleuren vandaag. En dat in combinatie met zonnig en aangenaam weer.. heerlijk! Mag zo nog wel even doorgaan.

Op knutselgebied toch weer met glas bezig, nu in de woonkamer. Een dingetje nog maken. Als het goed is ga ik volgende week zondag weer op een hobbymarkt staan. Moet nog even de bevestiging krijgen. Nieuwe ronde, nieuwe kansen, grijns.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Ikbenik: wat een prachtige traktatie!!!

Akakia, wat ontzettend leuk zeg, die ecolineregenplaten! Dat is een leuk idee om een keer te doen met mijn dochter. Zal ze vast heel erg leuk vinden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven