Knutseltopic part 2

15-09-2012 10:42 2935 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat wij weigeren naar Libelle verbannen te worden.

Omdat wij trots zijn op onze suftruttigheid.

Omdat wij zweren bij trolley, driekwartsbroek en leren rugzakje.

Omdat wij schilderen, kleien, punniken en kantklossen toevallig heel erg cool vinden.

Omdat wij niet bang zijn om mutsig te zijn, we zijn er trots op!

Omdat wij trotse knutselmutsen zijn.

Daarom hier alweer het tweede knutseltopic.

Nieuwe knutselaars zijn uiteraard altijd welkom. We zijn geen geheim besloten genootschap.

In deel 2 zit er zelfs een heuse Mutsenmeet aan te komen; de knutselmutsen gaan naar de CreaDoe beurs in Utrecht!

Voorwaarden om mee te gaan:

- een trolley

- een rugzakje

- een driekwartsbroek

- kort rood haar want dat is zo lekker makkelijk

- een abonnement op Libelle

- minstens vijf jaar Huishoudbeurservaring.

Voldoet u aan deze voorwaarden?

Stuur een mail met aanmeldingsgegevens naar marelsmarels@gmail.com, en tante Marels houdt u op de hoogte van de ranzige details
668, the neighbour of the Beast
Ladies wat een drukte zo ineens hier ;)

Ik wens jullie bij deze alvast een gezellig een ontspannen weekend toe. Ik vertrek voor een paar dagen richting buitenland om heerlijk te relaxen, shoppen, cultuur snuiven en natuurlijk bij te kletsen met een vriendin. Jullie horen mij na het weekend weer!

(ik stop mijn punnik werk in de handbagage om een beetje ontspannen en crea bezig te blijven, dat zal toch wel mogen?!)
Hihi; zolang je niemand gaat aanvallen met je levensgevaarlijk scherpe punnik-klosje, Kanon! Of de piloot dreigt te gaan wurgen met je sliert..? (*zou wel een goeie creatieve terroristische actie zijn* )

Waar ga je heen?

Fijne vakantie!
EV, wat een mooie stand had jij zeg.

Ikbenik, wat een schoonmoeder heb jij . Wel irritant dat zij er 4min overdoet waar jij er iets langer overdoet. (lijkt die van mij wel toen ik probeerde te haken).

Overigens praat ik tegen de schildpadden, goudvissen, konijnen en een eekhoorn. Én tegen mijn fiets. Compleet gek dus.

Kanon, veel plezier op vakantie.
Ibi, ik ga naar Kopenhagen. Zit nu op t vliegveld. Dat vastbinden brengt me op ideeën, dus leuke vrijgezellen mannen in het vliegtuig: u bent gewaarschuwd! ;) Ik kan er altijd één vastmaken en mee naar huis nemen!

Ik werd net erg vreemd aangekeken en er werd zelf gevraagd wat k aan t doen was toen ik lekker zat te punniken :-D

EV je stand zag er mooi uit!!
Ben je even een paar dagen weg... Beter niet meer doen Maar ik ben bij gelezen hoor.

Minas nog gecondoleerd

Knon: veel plezier daar!

Liq: leuk, sletkatten. Ik heb hier sleteenden, maar dat bekt niet zo lekker.

Ibi: leuke schoonmoeder heb je, klinkt alsof je weet wat je aan haar hebt, behoorlijk kordaat.

Apa: mooie foto's! Ik ga eens kijken of ik zondag met die harten aan de gang kan.

Praten tegen katten (en andere dieren):check!

Volgens mij ben ik nu bij, vergeef me als ik iets mis.

Hier vrij druk. Ik verheug me op zaterdagavond en zondag, dan heb ik weer even rust. Hopelijk weet ik na zaterdag meer over mijn mogelijke scriptieonderwerp. En ik blijk sinds kort een Action in de buurt te hebben! Daar moet ik natuurlijk even heen binnenkort.

@ luni: ik heb je wol binnen! Dankjewel!
quote:kanon schreef op 11 oktober 2012 @ 09:16:

Ibi, ik ga naar Kopenhagen. Zit nu op t vliegveld. Dat vastbinden brengt me op ideeën, dus leuke vrijgezellen mannen in het vliegtuig: u bent gewaarschuwd! ;) Ik kan er altijd één vastmaken en mee naar huis nemen! Goed idee! Punnik je een mooi wit jasje met van de XL armen die je met een subtiel knoopje op de rug vastmaakt...!

Ik werd net erg vreemd aangekeken en er werd zelf gevraagd wat k aan t doen was toen ik lekker zat te punniken :-D

Hahahaha! Wat zei jij..? "Ik ben even een terroristisch wapen aan het maken meneer, om het vliegtuig dadelijk te kunnen kapen..!"

Lechat; prachtige beknopte weergave!
Lekker bijgelezen hier zeg!

En bedankt voor alle complimenten over mijn stand. Ik ga heel misschien eind oktober nog ergens meedoen aan een hobbybeurs, heb vandaag gemaild (kreeg tip van iemand). Kijken of het misschien toch nog wel een keer de moeite waard gaat worden

Leuke verhalen hier weer.

Kanon, veel plezier!

Ibi, vermakelijk zeg, zo'n schoonmoeder.

Marels, ik ben nu ook nieuwsgierig waar je zoveel geld aan hebt uitgegeven!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Hoooooi

Zal ik het gewoon niet vertellen wat ik gekocht heb?

Ik ben verder helemaal aan het sieraden maken. Heb ik ook in de stad gekocht gisteren; kalotjes, knijpkraaltjes en oorhangertjes.

Ik kan wel alleen nog simpele modelletjes

En ketting is wel veeeeeeeeeeeeeel werk; eerst een mix maken zodat ze niet egaal worden, gelijke stukjes maken, rollen, gaatjes er in, afbakken, lakken. rijgen, ketting afwerken.

Je bent er zo twee volle avonden mee in de weer. De hele fucking avond dan he. En niet naar bed kunnen omdat je ketting niet af is. En eigenlijk kan je dan pas avond drie rijgen.
Oh heerlijk Marels, dat soort geld uitgeven. Waar blijven je foto's?

En ikbenik: dat verhaal over je schoonmoeder! Zeer beeldend geschreven!

Kat, heb je mijn mail nog gehad over dat winkeltje?

Kanon, veel plezier dit weekend! Geniet ervan en bindt maar een knappe piloot vast met je punnikresultaat!

Voor de rest:

Ik heb vandaag ruim 13 uur gewerkt, ben dus heel erg gebroken. Morgen gaan we na het werk weg voor een weekendje, nu maar hopen dat het niet zo'n pokkenweer wordt wordt als voorspeld...
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Ik heb maar een tientje uitgegeven aan sieradenspul hoor.

De rest was veeeeel erger.
Chat, je bent niet de enige die even er niet geweest was en dan veel moet bijlezen. Leuk dat je er weer even bent. Hopelijk hoor je meer over je scriptie. En wij zeggen ACtion, klinkt sjieker

Ikbenik, vetgedrukt lezen is ook leuk

Marels, super geshopt.

Akakia, jemig dat is veel werken. Hopelijk mooi weer dit weekend (voor ons allemaal), waar ga je heen??

Ik ben nu over de helft met de beanie, eindelijk (officieel is hij af maar mijn kop blijkt te zijn gegroeid in de lengte).
quote:Marels schreef op 11 oktober 2012 @ 22:27:

Ik heb maar een tientje uitgegeven aan sieradenspul hoor.

De rest was veeeeel erger.Grrr, nu weet ik nog niks!
Mmmm, in bungalowpark mét wifi en zeer trage laptop. Dat wordt niet forummen dus dit weekend (en eigenlijk is dat ook niet erg, want weekend weg betekent ook spelletjes doen enzo...) Ik zit in Heino Steph, een of ander gat in Overijssel, onder Zwolle. Oh nee, excuse moi: De Parel van Salland is het hier.

Als het slecht weer wordt, gaan wij tegen onze principes in naar een binnenspeeltuin. En dan gaan we de kinderen (ook tegen onze principes in) verwennen met Lego. Want dat vinden we zelf ook zo leuk!

Iedereen een fijn weekend gewenst iig!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
quote:Elmervrouw schreef op 12 oktober 2012 @ 13:55:

[...]

Grrr, nu weet ik nog niks!

Lang verhaal, enzo.
Oh, die zien er wel heeeeeel lekker warm uit! (ik zit hier zelf ook met schapenvachtsloffen, maar geen Uggs, het zijn Shepherd's, en ze zijn geweldig!)
PS. Ik ben nu een béétje tevreden door je antwoord.
Die pas ik dus allemaal niet...

Daarom heb ik deze gekocht uiteindelijk, ik vond ze vooral heel veel te duur. Ik twijfel er dus al twee jaar over, maar er zijn nu eenmaal geen andere sloffen met harde zool waar ik in pas, die breed genoeg zijn.
aloha

Bedankt allemaal voor de knuffels en condoleances, doet me goed.

Liq, Praten tegen/met dieren is toch heel normaal? Niet? Doe ik altijd. En mijn man doet t ook, maar niet zo int openbaar. Die hoor ik, als ik boven ben, met een hoog en grappig stemmetje tegen de beesten praten. Vind ik altijd zo leuk om te horen.

Ibi, Ik plaats geen foto's van mijn 3D werk, echt zo interessant is het niet. Kan wel een uitleg geven. De opdracht was in 1e instantie met een A4tje ruimtelijk te gaan werken. Ik heb mijn papier op de aller simpelste manier recht gezet en een 'partner' bij gemaakt, dit uitgewerkt in karton en daarna in klei. Vandaag de 'vorm daar buiten' uitgewerkt in metaal. Ik hed een eenvoudige vorm, was snel klaar met met mijn werk en kreeg allemaal complimentjes. Haha, mijn buurman, die de opleiding ook doet, kon het bijna niet uitstaan! (op een vriendelijke manier he, hij gunt het mij wel). Maar als we in hout moeten gaan werken, heb ik een groot probleem. Ook lastig van zo snel klaar zijn, is dat je de volgende les niet weet wat je moet doen en dan komt je docent met vage opdrachten om je werkstuk te... ja wat eigenlijk?.....er meer mee doe in ieder geval. En dat lukt me dan niet zo goed.

Hmmm, die sloffen zien er heerlijk warm uit Marels! Moet ook nog nieuwe sloffen voor de winter. Ik zoek een paar met een wat zachtere zool.

Zijn de kralen goed uit de oven gekomen? Ik geloof het pas als ik een foto zie

Akakia, veel plezier! Lekker tegen je principes in gaan en genieten met z'n allen!

Apatura, die site die je had gepost heb ik ook in mijn favorieten staan! Ben er nog nooit aan toe gekomen om er iets van te maken. Vind je tip om op gekleurd papier te printen wel een goede.

EV, je stand zag er goe uit! Echt jammer dat er zo weinig mensen waren. Volgende x beter.

Kanon, heeel veel plezier! Misschien kan je een punnikweb maken om leuke vrijgezelle mannen in te vangen.

Waren die shawls van jou Steph, vooral die blauwe vind ik mooi. Ze lijken me heerlijk warm.

Zwartje, al bij de Action binnengelopen? En je dan een beetje in kunnen houden?

Sorry als ik iemand vergeten ben!
Not my circus. Not my monkeys.
Goedemorgen!

Veel plezier, mensen die op vakantie zijn. Hopelijk is het weer beter dan hier (het is hier heel koud en iedereen loopt te snotteren, behalve ik tot nu toe).

Marels, sloffen bestaan niet om sexy te zijn, maar om je voeten warm te houden. Die mantra houd ik mezelf ook maar voor als ik weer eens sta te koken en de superhippe vrienden van mijn huisgenoot binnenkomen, die het stuk voor stuk niet kunnen laten om naar mijn voeten (en joggingbroek) te staren .

Ik ben dus heel normaal als ik het zo lees. Altijd leuk om te horen. Overigens kwam ik de witte poes gisteren weer tegen toen ik mijn fiets uit het schuurtje ging pakken. Ze zat op de schutting en begon een heel verhaal tegen me ("MIErrrrauaaaaamauwprrr!). Er ontspon zich de volgende dialoog:

Ik: Wat is er?

Kat: Mrrrrauw.

Ik: Nou moet je niet meelopen naar de schuur, want als ik je per ongeluk opsluit ga je een heel rottige dag tegemoet.

Kat: Hrrrmrauw.

*Ik pak mijn fiets. Kat geeft mij en fiets kopjes*

Ik: "Ik ga er nu vandoor hoor. Je kunt jezelf toch wel vermaken vandaag?"

Kat: Miew miew.

Vervolgens is ze achter me aan de straat uitgerend. Gelukkig bedacht ze net op tijd dat doorrennen over een drukke weg met heel veel auto's niet zo'n goed idee was.

Ik vraag me toch af wat er omgaat in dat koppie.
@Akakia Even een kort bericht voordat wij gaan. Geen kinderen mee en verder geen idee waar we heengaan met vriendenweekend.

Prettig weekend allemaal.
Hoi allemaal,

sorry dat ik jullie topic zo kom binnen vallen.. maar aangezien jullie ervaren knutselaars zijn heb ik even een vraagje

Ik wil gaan beginnen met glasmozaieken, weten jullie toevallig een goede site waar ik (betaalbaar) glasmozaiek (en voegsel) kan bestellen? In de hobbywinkel is t wel erg duur...

Zo zien die van mij eruit, iets lichtere kleur. Superfijn!

Steph, fijn weekend! En de rest natuurlijk ook.

Welkom, Italy. Online weet ik het niet, maar ik ken wel een winkel hier in de buurt waar ze heel veel mozaïekspullen hebben. Daar kijk je echt je ogen uit. Maar of het duur is of niet, dat weet ik niet. Goed materiaal kost geld, dat wel..

Plaatje werkt niet, geen idee waarom. Dan maar zo:

http://www.liebo.nl/a-263 ... pantoffel-karin-chestnut/
Marels en EV: Lekker toch...! Die warme sloffen...! En volgens mij ben je pas ECHT sexy als je in je blootje met alleen DIE sloffen aan toch nog een beetje charmant/sexy over kunt komen! DE ultieme uitdaging!

Liq; blijf vooral doorgaan met posten van je kattensoap; vind t geweldig om erover te lezen! Zie dat helemaal voor me!

Minas; je verhaal doet me denken aan een opdracht van mijn opleiding ("vruuuuger" ); kregen we eerst een velletje goedkoop A4 papier. Moesten we wat op tekenen, krassen wat-dan-ook. ALLES mocht; dat vond de lerares al ge-wel-dig. Toen kregen we de opdracht om er 'iets' mee te doen in de ruimte. (?) eh...KAN dat nog vager alsjeblieft...? Dus ik maak van mijn 'tekening' een prop. (Kan hij direct de prullenbak in, dacht ik nog )

't Mens werd he-le-maal blij en enthousiast. Wat een gewaagd idee, en hoe ik dáár nou toch opgekomen was. (?) huh? (Ik keek een beetje argwanend om me heen, op zoek naar de verborgen camera) Mss behoefde het alleen nog maar iets meer afwerking, (waarschijnlijk omdat de les nog een half uur duurde.)

Heb er een touwtje omheen geknoopt met de mededeling dat je hem nu ook nog op kon hangen .

Ik kreeg een 9.

Haha, wat een verhaal, IBI!
Toevallig beland in een kinderfilm vandaag, en genoten van de mooie kleding en de geweldige decors:

Foeksia de miniheks is de titel.

Echt crea!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven